abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:42:51 #176
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_81136823
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:22 schreef 1517 het volgende:
[..]

De gouden regel is een tempo vinden waarbij je nog een normaal gesprek kunt voeren.

Succes
Dat verschilt bij mij elke keer, de ene keer houd ik de hele afstand met gemak vol, de andere keer heb ik er juist grote moeite mee. Wat ik vooral merk is dat vooral de laatste tijd sinds ik wat meer ben gaan rennen en zwemmen mijn "cardioconditie" ( weet de officiële naam niet ) echt een stuk beter aan het worden is en dat deze afstand zeer binnenkort toch wel te klein gaat worden.

En jij ook bedankt LieLie.
Nothing is what it seems
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:35:07 #177
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81144076
Ik heb ook Evy aan de kant gegooid vandaag. En da's gelukt, ik heb heerlijk gelopen
Voor het eerst 5k achter elkaar (2 rondjes en een beetje) :

Vervolgens voelde ik me na een minuut rust zo goed, dat ik het laatste stukje naar huis ook maar heb gerend.
Kwam uiteindelijk op precies hetzelfde tempo :

* Flappekz is happy
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:42:52 #178
3185 Adelante
To let it go now
pi_81144401
Goed bezig flappie
We zijn fier op je (ondanks het dumpen van Evy)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:43:52 #179
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81144438
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:42 schreef Adelante het volgende:
Goed bezig flappie
We zijn fier op je (ondanks het dumpen van Evy)
Thanks!
Het is nu hier ook ideaal weer om te lopen. Heel af en toe een beetje miezer, verder droog. Goeie temperatuur en weinig wind
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:29:40 #180
30252 Soempie
Procreating
pi_81146650
Flap, jij hebt echt een mooi rondje om te lopen! En heel goed bezig. Als ik in het park loop zie ik 10 keer hetzelfde nest met zwanen voorbij komen. En het bos is weer net te ver van mijn huis. Dat lukt pas als ik een kilometer of 10 achter elkaar loop.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:47:41 #181
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81147694
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:29 schreef Soempie het volgende:
Flap, jij hebt echt een mooi rondje om te lopen! En heel goed bezig. Als ik in het park loop zie ik 10 keer hetzelfde nest met zwanen voorbij komen. En het bos is weer net te ver van mijn huis. Dat lukt pas als ik een kilometer of 10 achter elkaar loop.
Thanks
Het rondje is inderdaad erg fijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 4 rondjes achter elkaar ga rennen ofzo...dat zal me al te saai worden. Dus dan zit er wss nix anders op dan verder te trainen in de duinen en op het strand, wat natuurlijk ook geen straf is
Ik ben van pindavlees
pi_81149584
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:50 schreef LieLie het volgende:

[..]

z-o drenthe
Waar precies in Z-o Drenthe?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:48:14 #183
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_81151449
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:50 schreef LieLie het volgende:

[..]

z-o drenthe
Run2Day Emmen misschien een optie?
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_81151805
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:48 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Anders Weggemans, die heeft ook veel hardloop kledij
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:05:51 #185
30252 Soempie
Procreating
pi_81152572
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:47 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Thanks
Het rondje is inderdaad erg fijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 4 rondjes achter elkaar ga rennen ofzo...dat zal me al te saai worden. Dus dan zit er wss nix anders op dan verder te trainen in de duinen en op het strand, wat natuurlijk ook geen straf is
Voor mij zou dat wel een straf zijn. Veel te zwaar door het zand.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81152864
flappekz, super goed joh! hoe ver was je met de lessen van evy? Zelf kan ik het me nog niet voorstellen evy aan de kant te gooien....

adelante, zou er niet aan moeten denken dat mijn mp3 speler het begeeft tijdens het lopen.....knap van je dat je dan toch door blijft lopen!

soempie, ik moet binnenkort ook maar eens gaan kijken voor kleding. Net als jij wilde ik er vooraf niet al te veel geld aan uitgeven omdat ik niet wist of ik het vol ging houden. De schoenen waren al duur genoeg en niet genoeg geld om er meteen een hele outfit bij te kopen.
kreeg vandaag van een vriendin de tip om een 'zweetshirt' te kopen. Dit zorgt er dan voor dat het shirt meteen het zweet opneemt ofzo iets. Zij zweren er met fietsen echt bij.

kneiterhard, is je spierpijn al weer wat voorbij? kan me ook herinneren dat ik na les 1 veel spierpijn had, maar dan voornamelijk buikspieren en billen en minder in de benen.

vandaag les 10 gelopen. rustig aan gedaan ivm toch wat geïrriteerd linker onderbeen en spierpijn van dansen gisteren. Ging best goed. kan wel merken dat ik eigenlijk niet meer zo moe wordt van de 2 en 3 minuten lopen en dat ik ook mijn ademhaling goed onder controle kan houden. zondag les 11....de intervaltraining. weet nu in ieder geval dat ik nu niet te hard van stapel moet lopen.....anders wordt het weer hangen en wurgen om de 7e en 8e keer 2 minuten te rennen.

Net ook even in het schema gekeken wat week 5 inhoudt......meerdere keren 5 en ook 6 en 7 minuten rennen. ben heel benieuwd. Hoop alleen dat die minuten wel kloppen. Want vandaag bij de laatste 3 minuten was ik echt net, maar dan ook net, onderweg en toen zei evy al dat we al een minuut gehad hadden! Nou, dat geloofde ik echt niet (en heb ik dan ook maar tegen haar gezegd.....niet dat ze iets terug zei!).

Merk dat de conditie beter wordt, loop ook de trappen bij mij in de flat (4 verdiepingen) en ben van de week voor mijn nachtdienst 7 verdiepingen omhoog gelopen ipv met de lift te gaan.....bij de derde verdieping ging ik heel erg twijfelen, maar ben toch doorgelopen. vond het wel heel goed van mezelf!

[ Bericht 0% gewijzigd door Danseresje84 op 07-05-2010 22:51:59 ]
pi_81153013
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Voor mij zou dat wel een straf zijn. Veel te zwaar door het zand.
rennen op het strand lijkt mij ook wel zwaar......maar aan de andere kant lijkt het me ook wel wat.....lekker lopen op het harde gedeelte naast de zee.......misschien ooit maar eens proberen.
pi_81153066
ow, ik zie nu pas dat ik gequote heb ipv gewijzigd. had ergens iets aangepast......

[ Bericht 95% gewijzigd door Danseresje84 op 07-05-2010 22:51:28 (dubbelpost) ]
pi_81157390
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:48 schreef don-diablo het volgende:

[..]

vanwaar de smilie?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:32:30 #190
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_81157845
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:23 schreef LieLie het volgende:

[..]

vanwaar de smilie?
Dacht dat je wel zou weten dat er een Run2Day in Zuid Oost Drenthe zit
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:01:01 #191
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81159449
morgen les 20!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81160392
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
morgen les 20!
zet hem op!!!!

(over 10 lessen ben ik ook zo ver....kan het me nog helemaal niet indenken!)
pi_81161616
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:32 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dacht dat je wel zou weten dat er een Run2Day in Zuid Oost Drenthe zit
ja! weet ik! maar daar zijn die dingen vast geen 15 euro
pi_81165840
Kom net terug van een rondje lopen, heerlijk zo in het donker! Ging veel beter dan verwacht, heb zelfs twee kilometers onder de 5 minuten gelopen zonder daar echt te hebben opgelet. Wel vaak moeten stoppen door verkeer wat op mij af kwam, heb wel zo'n band met ledjes maar ik spring toch voor de zekerheid even de berm in.
Op een gegeven moment zat ik er toch wel een beetje door heen en heb mijn rondje maar wat korter gemaakt. Resultaat: 8,10 km in 42 minuten.
Misschien morgen of overmorgen maar eens kijken hoe snel ik die 1000 m kan afleggen, leuk om te weten.

Nou ben ik zeer benieuwd naar jullie gemiddelde hartslag want ik heb het gevoel dat mijn hartslag een beetje laag is. Krijg de gemiddelde hartslag namelijk maar zelden boven de 150 slagen per minuut.
Wil mijn snelheid nog iets meer verhogen en hoop dit te bereiken door te beginnen met intervaltraining. Alleen weet ik niet zo goed hoe te beginnen. Hoe doen jullie dat? Welke verhouding tussen versnellen en rust hou je aan? Loop je dan op tijd of afstand en tot hoeveel % van je max versnel je?

Loop nu in prijzige maar kwalitatief goede kleding van Gore en Nike. Zag op de site van decathlon ook leuk spul staan maar is die kwaliteit te vergelijk met eerdergenoemde merken? Heb er misschien overheen gekeken maar kon nergens vinden of ze ook kleding verzenden. Kan namelijk wel wat extra kleding gebruiken maar als het van matige kwaliteit is geef ik liever wat meer uit aan goed spul.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:03:04 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81169597
Ik zal straks reageren op je 1517, na het lopen hoop zo weer 5 km te lopen..
pi_81170140
hoop? Gewoon doen!

Ik ga vanmiddag rond een uurtje of 5, een rondje van 6 km. We gaan óf de 30 minuten lopen,
of het rondje. Ik ga het rondje proberen, maar heb van afgelopen week nogal wat blaren, dus ben benieuwd.
pi_81171388
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:10 schreef Danseresje84 het volgende:

kreeg vandaag van een vriendin de tip om een 'zweetshirt' te kopen. Dit zorgt er dan voor dat het shirt meteen het zweet opneemt ofzo iets. Zij zweren er met fietsen echt bij.

Heb zelf ook een zweetshirt. Behalve dat het je zweet snel afvoert houdt het je ook redelijk goed warm.
Het is vooral handig bij fietsen omdat je daar je bovenlichaam niet beweegt en je sneller afkoelt door de wind. Bij hardlopen gebruik ik zo'n shirt alleen als het echt koud is als ondershirt... Het wordt bij hardlopen al gauw te warm, is mijn ervaring.

Maar misschien is het voor jou anders; ik zag in de winter ook iemand een 5km wedstrijd doen in een zweetshirt alleen...
pi_81171592
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:34 schreef bananablues het volgende:

[..]

Heb zelf ook een zweetshirt. Behalve dat het je zweet snel afvoert houdt het je ook redelijk goed warm.
Het is vooral handig bij fietsen omdat je daar je bovenlichaam niet beweegt en je sneller afkoelt door de wind. Bij hardlopen gebruik ik zo'n shirt alleen als het echt koud is als ondershirt... Het wordt bij hardlopen al gauw te warm, is mijn ervaring.

Maar misschien is het voor jou anders; ik zag in de winter ook iemand een 5km wedstrijd doen in een zweetshirt alleen...
Ik loop soms nog met een katoenen hempie van de H&M (zo'n wifebeater) onder mijn shirt met lange mouwen maar eigenlijk ben ik opzoek naar iets anders voor er onder.
Omdat ik vaak loop 3 a 4 keer per week en maar weinig kleding heb moet ik vaak twee of zelfs drie keer achter elkaar in het zelfde shirt lopen wat ik zelf eigenlijk niet zo fris vind. Vandaag maar eens naar de intersport, zag dat ze daar running shirts van craft M/V voor 24,95 hebben.

Misschien wel leuk voor het topic mijn vorige rondje

[ Bericht 5% gewijzigd door 1517 op 08-05-2010 11:55:25 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_81171724
Ik ga zo les 14 lopen... weer ziet er goed uit!
pi_81171809
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....

Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')