Ik ben geen student, daar zit het hem vaak in. Easyway is een hele goede, maar daar moet je verplicht student met OV zijn. Bovendien zijn dat bijbaantjes, geen volledige banen, en daar heb ik mij uiteraard wel al meerdere malen voor aangemeldquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:45 schreef invine het volgende:
[..]
Wow is dat zo duur? Je kan ook gewoon privé chauffeur doen, dan heb je geen licentie nodig. Zo doen studenten privé chauffeurs het ook namelijk!
Eej, beetje chickbashen moet kunnen zo af en toe, met Opels mag het ookquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:39 schreef Anne het volgende:
En doe eens niet zo vrouwonvriendelijk man.
Ik denk dat de goedkoopste weg is om een baan te vinden bij een bedrijf wat ook VIP chauffeurs verhuurt; goed je best doen en jezelf bewijzen zodat ze willen investeren in jou. Meestal krijg je dan ook een contract zodat ze de kosten terug kunnen verdienen, en heb je meteen een vaste baan voor een paar jaar, plús je papierenquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik ben geen student, daar zit het hem vaak in. Easyway is een hele goede, maar daar moet je verplicht student met OV zijn. Bovendien zijn dat bijbaantjes, geen volledige banen, en daar heb ik mij uiteraard wel al meerdere malen voor aangemeld
Opleiding voor directiechauffeur begint bij 4000 euro met een 600 euro intest. Maar je kan nog een categorie hoger (meer beveiliging en zo) en dan ben je nog eens een enorm bedrag kwijt.
Je MOET heul niks, de meeste vrouwen kunnen zichzelf wel verdedigen if necessaryquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:57 schreef Anne het volgende:
Doe dat dan wanneer ik er niet ben. Dan mag het.
Ik moet het immers ook opnemen voor de medevrouwmens die hier post.
Geen enkel bedrijf gaat zoveel investeren in een 80-100% afgekeurde WAJONG-er hoorquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat de goedkoopste weg is om een baan te vinden bij een bedrijf wat ook VIP chauffeurs verhuurt; goed je best doen en jezelf bewijzen zodat ze willen investeren in jou. Meestal krijg je dan ook een contract zodat ze de kosten terug kunnen verdienen, en heb je meteen een vaste baan voor een paar jaar, plús je papieren![]()
* SD wil ook wel een baan als VIPchauffeur, maar heeft een schurft aan stropdassen en een probleem met een VOG krijgen
Dat moet je ook, wachten werkt nooit, heeft het nooit gedaan, gaat het niet doen ookquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf gaat zoveel investeren in een 80-100% afgekeurde WAJONG-er hoorBeste kans is nu: taxichauffeur, dan na een half jaartje/jaartje contact opnemen met Bruseco en het UWV en kijken wat daar uit te halen valt. Met een baangarantie wil het UWV zich er waarschijnlijk wel aan wagen, en als je uit de taxibranche komt is er ook kans op 40% subsidie via het Europees Sociaal Fonds.
'Er in rollen' gaat voor mij gewoon niet lukken, ik moet het vrij actief najagen dan.
En vooral niet (ik zei NIET) kruipen of bukken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
* zet computer uit en kruipt onder bureau
Ze krijgen wel subsidie, maar dat is vooral aantrekkelijk om iemand in dienst te nemen, niet om iemand op te leiden. Ze hebben toch wel langetermijn zekerheid nodig om daar dan nog aan te beginnen, en die kan ik (op dit moment) niet bieden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat moet je ook, wachten werkt nooit, heeft het nooit gedaan, gaat het niet doen ook![]()
En of ze willen investeren ligt niet aan jou of je eventuele tekortkomingen maar aan je inzet. Ik weet bijna zeker dat ze er nog subsidie voor krijgen ook, dus ben je wel degelijk interessant volgens mij. Het is gewoon een kwestie van jezelf verkopen, en WILLEN, en dat uitstralen en communiceren naar je werkgever![]()
Gewoon ervoor gaan, posistief denken en beginnen bij het begin; eerst dat taxipapiertje roggelen, en daarna je werkgever zien te motiveren om de rest te 'investeren'
Van taxi naar directie chauffeur is heel vaak een no-go. De hele mentaliteit is anders, ze hebben liever iemand met een service achtergrond (portier, bewaking, etc). Maar het verschilt misschien ook of je bij het station staat of alleen op afroep rijdt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:06 schreef Dingest het volgende:
[..]
Geen enkel bedrijf gaat zoveel investeren in een 80-100% afgekeurde WAJONG-er hoorBeste kans is nu: taxichauffeur, dan na een half jaartje/jaartje contact opnemen met Bruseco en het UWV en kijken wat daar uit te halen valt. Met een baangarantie wil het UWV zich er waarschijnlijk wel aan wagen, en als je uit de taxibranche komt is er ook kans op 40% subsidie via het Europees Sociaal Fonds.
'Er in rollen' gaat voor mij gewoon niet lukken, ik moet het vrij actief najagen dan.
Voor opleidingen van personeel krijgen ze ook gewoon subsidie; mijn vorige baas was er gék opquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ze krijgen wel subsidie, maar dat is vooral aantrekkelijk om iemand in dienst te nemen, niet om iemand op te leiden. Ze hebben toch wel langetermijn zekerheid nodig om daar dan nog aan te beginnen, en die kan ik (op dit moment) niet bieden.
De voornaamste reden dat ik ben afgekeurd is overigens omdat ik niet zelfstandig aan werk kan komen: e.g. bij sollicitaties communicatief niet erg sterk
Voor zover ik weet maakt dat erg weinig uit. Als je de intake goed doet en je de opleiding kan voltooien, dan kom je vanzelf in een bestand met erkende chauffeurs. Daar zal vooral naar gekeken worden. Bepaalde achtergronden zullen wel helpen (waaronder gewoon een chauffeur-achtergrond), maar een 'no-go' is dat bepaald nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:33 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Van taxi naar directie chauffeur is heel vaak een no-go. De hele mentaliteit is anders, ze hebben liever iemand met een service achtergrond (portier, bewaking, etc). Maar het verschilt misschien ook of je bij het station staat of alleen op afroep rijdt.
Toch wel mooi dat mensen die er verder geen zicht op hebben vaak wel denken mijn problematiek met een simpel adviesje op te kunnen lossenquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor opleidingen van personeel krijgen ze ook gewoon subsidie; mijn vorige baas was er gék opmisschien dat dat voor die WAJONG bende anders is, dat zou nog kunnen, opleiden van personeel is zowieso een knalharde aftrekpost
![]()
Is een communicatietraining niks dan om mee te beginnen ?? Als Taxidude moet je toch ook wel een beetje kunnen lullen, da's goed voor de tipOf je moet op een gehandicaptenbussie gaan ztten, dan volstaat een toffe nederlandstalige meebrul CD
Toch wel mooi dat mensen hun problemen via een forum naar buiten brengen, en als ze dan goedbedoeld advies krijgen gebaseerd op de info die ze verstrekken er nog even een kat tussendoor gooienquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef Dingest het volgende:
Toch wel mooi dat mensen die er verder geen zicht op hebben vaak wel denken mijn problematiek met een simpel adviesje op te kunnen lossenIk kan wel formeel communiceren wat nodig is voor zo'n functie, maar ik kan niet mijzelf erg sterk maken bij een sollicitatiegesprek of erg goed 'gewoon' lullen met onbekenden. Dat ik door dat laatste wat minder fooi krijg zal mij verder niet zo interesseren, want mijn 'klantvriendelijkheid' vond die instructeur verder wel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik ga mijn best doenquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:48 schreef Dingest het volgende:
Da's geen negativiteit, dat is gewoon hoe het werkt in mijn situatie.
Als je advies wil geven is dat prima, maar 'lees' je dan eerst goed in het probleem in. Want je staat nu tegen een blinde te roepen dat-ie beter moet uitkijken, bij wijze van spreken. Bovendien, als ik over dit soort dingen advies wil dan vraag ik het wel in het PDD/ADD topic in R&P.
Het zou je ook sieren als je wat minder snel op je tenen getrapt zou voelen/reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |