abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 17:16:59 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80974819
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef Merel547 het volgende:
Veel goede verhalen, met jullie ervaringen
Dank je.
Is het ook gek dat als ik me een dag heel erg leuk gekleed heb dat ik me dan veel beter en zekerder voel over mezelf ? Alsof ik veel meer dingen aan kan?

Morgen ga ik misschien weer lekker naar primark enzo, en dat laat me dan ook even wat beter voelen.
Juist die dingen geeft iemand zekerheid. Als ik net heb gefitnessed en net naar de happel bent geweest en leuke kleren aan heb, dan voel ik alsof ik alles en iedereen aankan.

Zoooo... waar blijft je profiel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 3 mei 2010 @ 17:27:01 #77
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80975142
Ik heb het ook als ik bijv. een nieuwe, mooie bh aan heb Niemand die dat ding ziet, maar toch
Tap tap tap
  maandag 3 mei 2010 @ 17:29:06 #78
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_80975221
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef Merel547 het volgende:
Veel goede verhalen, met jullie ervaringen
Dank je.
Is het ook gek dat als ik me een dag heel erg leuk gekleed heb dat ik me dan veel beter en zekerder voel over mezelf ? Alsof ik veel meer dingen aan kan?

Morgen ga ik misschien weer lekker naar primark enzo, en dat laat me dan ook even wat beter voelen.
Dat is helemaal niet gek!
Als je in de spiegel kijkt en kan waarderen wat je ziet, dan voel je je meteen een stuk beter en interesseert het je een stuk minder wat andere mensen van je vinden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_80975388
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:31 schreef Merel547 het volgende:

[..]

Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.
maar hoe kan ik er echt goed voor zorgen dat mijn vertrouwen in mijzelf weer omhoog gaat en dat ik weer met volle moed tegen mezelf aan kan kijken en situaties aandurf. Zelfs zat/zit ik vaak te denken om mijn kapsel+kleur te veranderen? Vaak voelde ik me dan wel wat zelfverzekerder, maar of dat echt een oplossing mag/kan bieden?
Daar begint alles mee! Voel jezelf lekker zeker! en als dat bij jou gebeurt door iets aan je haren te veranderen.. DOEN!
er zullen altijd mensen zijn die een ander naar beneden halen om er zelf beter van te worden. Vergeet niet dat de pesters vaak zelf de meest onzekere mensen zijn.

Je mag er zijn zoals je bent. if they don't like it? please fuck off!
"Constante stress is ook een geregeld leven"
  maandag 3 mei 2010 @ 17:58:47 #80
267520 Esmerallda17
Achttienjaar
pi_80976151
Gewoon je geen reet aan trekken van wat andere over je denken.
Je bent goed hoe je bent
-
pi_80976272
Serieus?
Ik ben dus niet de enige die dat dus erg belangrijk vind
en ook met bh's heb ik dat dan , de nieuwste voel ik me altijd meer prettiger in?! Waarom ?! Geen idee, en dat terwijl niemand behalve mijn vriend het kan zien!

Daarom morgen ook weer lekker naar stad!
pi_80985833
Dingen die goed voor TS zijn (denk ik):
- zet je voor iets in waar mensen voor hun plezier komen en jij ook. Bv. een gezelligheidsvereniging, drankkeet ,whatever. Veel onder de mensen zijn is erg belangrijk. Verplicht je gewoon er heen te gaan, ook al heb je geen zin, en ben je alleen. Besef dat mensen je inzet waarderen.
- Geniet van kleine dingen. Wees blij dat de zon straalt, terwijl je naar je werk moet. Geniet er van als iemand zegt dat je leuke sproeten/ogen/kleding hebt.
- Vat niet alles negatief op. Als je uit een rotsituatie komt, ben je geneigd vaak het slechte van mensen te denken, mss is het gewoon een flauwe IRL trollpoging.
- Neem iemand in vertrouwen om over je persoonlijke situatie te praten. In geval van TS, lijkt de vriend de aangewezen persoon. Als een IRL lastig, zou je dat ook via MSN kunnen dien met mensen die je IRL (desnoods via FOK )al dan niet kent, en die een beetje hetzelfde hebben meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen, dat je het er met niemand over kunt hebben.
- Initiatief nemen. Dat is vaak zo moeilijk... Je zal van onderaf aan je netwerkje op moeten bouwen, aangezien je enkel nog je vriend hebt. Besef dat je niets te verliezen hebt.
- Niet bang zijn niet aardig gevonden te worden. Zeg maar gewoon nee als je niet wilt. Laat je niet gebruiken. Ook niet altijd nee zeggen, dan hoe je geen vrienden over. Ik geloof dat dat bij jou is gebeurd. Op een gegeven moment wordt je niet eens meer wat gevraagd. Ik hoop voor je dat je niet elke dag achter de pc hangt en je helemaal teruggetrokken hebt...
- Niet zo bekommeren om uiterlijk. Verzorg je normaal en dan ist prima.

Beetje de dingetjes uit eigen ervaring. Het standaard 'ga sporten en wordt lid van een vereniging' zijn nog waar ook.

Wat zie je als moeilijkste praktische dingen TS?

[ Bericht 1% gewijzigd door debeterebob op 03-05-2010 22:00:00 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 23:17:24 #83
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80990392
Wat beterebob zegt .

Tijdens m'n studie heb ik allemaal andere mensen leren kennen, in het begin vond ik het lastig om gewoon mezelf te zijn, het duurde wel een tijdje voor ik besefte dat men me aardig vond om wie ik was, niet om wie ik wilde zijn.
En initiatief tonen, daar ben ik nu mee bezig. Dingen proberen, zoals voor het eerst naar een festival (nu alweer drie jaar geleden), rijlessen nemen (ook een goede therapie voor me geweest trouwens ). Het zijn babystapjes, maar ik merk nu dat het niet erg is om een fout te maken, dat ik niet altijd zo goed kan zijn als de rest (alsof 'de rest' nooit domme acties heeft, maar zij halen hun schouders op en laten het achter zich). Ik ben nu aan het kijken voor een groepsreis met een stel vreemden en ik heb binnenkort m'n (eerste ) rij-examen. Het zijn kleine dingetjes, maar ik voel me er ontzettend goed door.
Tap tap tap
pi_80994085
Well well...

Het meeste is al gezegd in dit topic...

Toch mis ik nog een dingetje... Ja!

Ik ben misschien wel een beetje gek, maar weet zo veel!

Je bent een gevoelig mensje... Waar andere mensen graag misbruik van maken om zichzelf uit de schijnwerpers te houden... Waarschijnlijk vinden ze het prachtig om de angstige manier waarop jij reageert op hun provocaties telkens weer te zien... Niettemin direct dat jij dit zelf doorhebt, al geef je alleen maar die gezichtsuitdrukking!

Houd er in het vervolg er rekening mee dat jij veel meer denkt dan er eigenlijk gebeurd... Maak van een mug niet telkens een olifant! En denk telkens terug aan dit idee... Je houd in feite jezelf voor de gek!

Zo leer je je een beetje omgaan met iets wat bij jou een beetje te ijverig werkt...

Daarom geef je zoveel om dingen waar verder weinig mensen om geven...

Geef gewoon niet zoveel! Dat doen anderen ook niet voor jou!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2010 01:25:18 ]
pi_81016329
heb het ook gehad allemaal..

ben nu 27 en ben van mn 14e tot mn 20e erg gepest.
ze hebben een wrak van mij gemaakt.
was altijd zo n spontane, gezellige meid en ik ben behoorlijk veranderd.
werd stil, onzeker, had veel verdriet, kortom mn familie zag mij veranderen.
heb ze toen nooit echt gezegt wat er was en pas vele jaren later(was 22 oid) gezegt hoeveel pijn ik had.
ze wisten wel dat ik gepest was maar nooit hoe erg en ik wilde dat ook nooit zeggen.

maarja toen ik mn opleiding af had en ging werken merkte ik dat mensen volwassen deden en mij accepteerde zoals ik was.
niemand is perfect en dat hoeft ook niet.
mn zelfvertrouwen groeide steeds meer en kreeg meer vrienden en begon weer meer te lachen en durfde mn mening weer te geven.
nu heb ik nog steeds wel momenten dat ik onzeker ben, maar ik weet dat mijn echte vrienden mij accepteren en dat ik daar lekker mijzelf kan zijn.

ik voel mij gewoon zoveer sterker,puur omdat ik alles verwerk.
het doet me nog steeds wel pijn als ik denk aan die paar klote jaren maar ik moet door.
beetje jammer dat 1 van die gene die mij peste nu in mn straat woont(zie dat wijf niet vaak) maar laats zag ik der weer,en ze zei: heej, hoe gaat het met je?
voelde weer boosheid en had zoiets van: flikker op dat meen je niet.
dus ben doorgelopen zonder iets te zeggen of om te kijken.
achter mij hoorde ik der zenuwachtig lachen van: hmzzz ze is nog steeds boos..
maar ik voelde mij zo krachtig en het was zo mooi dat ik nu sterker was dan zij,,
fijn dat ze afdroop en nu weet ze der plek, hoef geen mensen die me jaren lang pijn hebben gedaan.
kan ze missen als kiespijn!!

denk dat ik jaren terug met een rood hoofd onzeker was blijven staan.

maar zo zie je, je kan als je dingen vanzelf een plekje geeft sterker worden en bedenk idd dat het maar zielige kneusjes zijn die zichzelf beter willen voelen.

momenteel werk ik ergens waar ik het niet zo naar mn zin heb, beetje kinderachtige collega's
voel me ook niet fijn in het team en dat maakt me soms weer wat onzeker.
maarja word weer zekerder als ik bedenk van: zijn ook kleuters en nog even en ga deze klas weer verlaten"
tja heb ook een baas die geen leiding kan geven en er worden nu wel gepest op de werkvloer, beetje jammer dat dat hier zo gaat.
pas ook niet in het team dus nog ff en ze krijgen de tering maar en ga weer in een team werken waar wel meer rust is en ik gewaardeerd word.

je hebt overal wel nare mensen maar die slaat alles.

dus ik blijf mijzelf zeggen: je gaat hier toch weer weg en laat die kleuters toch.
baas moet helaas ook heel streng zijn, als je een half uur te laat bent moet je "nablijven"
ook al ben je altijd op tijd.

goed genoeg hierover, hou je sterk en het ligt niet aan jou
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:16:53 #86
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_81016528
Dat mensen zaten te zeiken over rood haar is niet omdat rood haar lelijk is (heck, Carice van Houten is m'n droomvrouw zo'n beetje) maar omdat het relatief zeldzaam is.

Verder wel eens gedacht aan een psycholoog? Ik denk zo dat sociale contacten opdoen iets is wat je gewoon moet doen, en zo'n iemand kan je helpen je over die drempel te zetten. Als je maar vaak genoeg merkt dat je wel geaccepteerd wordt en mensen je leuk vinden gaat die onzekerheid vanzelf wel weg.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_81020462
*Meisjes Met Rooie Haren*

meisjes met rooie haren
die kunnen kussen dat is niet mis
meisjes met rooie haren
kunnen je zeggen wat liefde is
jaja meisjes met rooie haren
kunnen je zeggen als je ze kent
of je de groote liefde de groote liefde voor altijd bent

Toen ik daar lag op mijn balkon
zag ik haar liggen in de zon
ze was heel mooi ja
dat is waar
maar het mooite was haar rode haar

meisjes met rooie haren
meisjes met rooie haren
kunnen je zeggen wat liefde is
jaja meisjes met rooie haren
kunnen je zeggen als je ze kent
of je de groote liefde de groote liefde voor altijd bent

jajaja meisjes met rooie haren
meisjes met rooie haren
kunnen je zeggen.....
pi_81044455

Wie hoor je nou die er (voor durft uit te komen) dat die zoiets mooi vind?
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:25:48 #89
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_81047459
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:52 schreef Merel547 het volgende:

Wie hoor je nou die er (voor durft uit te komen) dat die zoiets mooi vind?
Geloof me, er zijn talloze mannen (en vrouwen) die een rossige kleur prachtig vinden en daar ook gewoon voor uitkomen! Misschien is het wel zo dat jongeren dat minder snel doen vanwege allerlei rolmodellen e.d. waardoor je een beetje een scheef beeld hebt gekregen, maar het is toch echt waar hoor. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:30:02 #90
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_81047594
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je zo ontevreden over je haarkleur bent, waarom verf je het dan niet? Er zijn zat meiden die dat doen, dus waarom jij niet? (Nogmaals, als je er zelf ontevreden over bent).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')