abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80939326
Hallo!

Ik wil even mijn verhaal kwijt, ik zit er gewoon zo mee in de knoop en weet niet wat ik moet doen.
Vroeger op de basisschool vaak gepest, maar dat deed me toen nog niet zo veel. Daarna ging ik naar de middelbare school, waar ik ook al die tijd ben gepest. Het is 1x minder geworden, toen ik me ineens liet horen en terug duwde.

Ook werd ik al die tijd na geroepen, waar ik ook liep. Ze vonden me hoe dan ook altijd lelijk, vies wijf. Altijd werd er nageroepen "hee rooie, hee rooie dakduif, lelijkerd, iellll " of wat dan ook voor scheldwoorden. Heb tijden gehad dat ik nergens meer naar toe ging, omdat ik bang was om alleen maar uitgescholden te worden en op die manier dus voor schut te staan.

Nu zit ik op het mbo en volg nu opleiding kinderopvang. Mijn vorige stage verliep niet goed, maar die ik nu heb wel. Mijn opleiding duurt een half jaar langer door problemen vorige stage plek. Sinds dat mijn opleiding begon (2008) voel ik me beter op school. Geen gepest, helemaal niets meer. De mensen die me uitscholden hoor ik ook niets meer zeggen als ik ze tegen kom. Maar toch, toch ben ik nog zo onzeker, en ik heb geen idee hoe het komt.

Op het ene moment kan ik met gemak onder de mensen komen, maar een ander moment weer niet. Wanneer ik spontaan met veel mensen in contact komt kan ik het wel hebben, maar wanneer ik aangekondigd of afgesproken een groep mensen moet aanspreken gaat dit helemaal niet goed.

Ook heb ik het begin van 2008 nog last gehad van spanningen. Zaten in een klaslokaal (top klas, meer is er niet over te zeggen. voelde me blij dat ik geaccepteerd werd en iedereen gezellig met je kletste) maar nog was ik zo vol stress. Dat wanneer we in ons zelf een casus moesten lezen ik helemaal begon te trillen, kreeg bijna geen adem meer, en kreeg het erg benauwd, voel me op zon moment bekeken en kan dan niet tot rust komen. Heb heel vaak gehad dat ik er vandoor ging, naar de wc. Omdat heel mijn hoofd van spanning knal rood werd.

Doordat ik "voorbereid" moeilijk met mensen in contact durf te komen stel ik dingen vaak uit of wijs ik af. Hierbij kan je denken aan feestjes met nieuwe mensen e.d. Ik wil er dan wel heen, maar het idee dat mensen tegen me kunnen praten/ me niet accepteren hoe ik ben, maakt me nerveus. Hierdoor verzin ik vrij vaak smoesjes met dat ik niet kan. Ik vind dit zelf heel erg jammer, want je mist toch wel veel dingen.

Ik en mijn vriend doen samen wel veel dingen. Hij is zijn vrienden kwijt geraakt dus ziet hij niet veel meer. en naja, ik ben iedereen zo kwijt doordat ik steeds afzeg. Mijn beste vriendin , met wie ik vooral in 2007 veel op pad was ben ik kwijt geraakt, sinds zij een vriend heeft. Ik mis het wel, maar niets is meer zoals eerst, en dat is jammer.

Zelfs nu ben ik op straat niet 100% Zeker over mezelf. Ik heb rood/blond haar, (gelukkig niet van dat felle rood) en voel me dus echt onzeker. Want wie vind dat nou mooi? Ook heb ik veel sproetjes en wallen onder mijn ogen. Eigenlijk heel mijn beeld over mijzelf vind ik niet mooi. Mijn kledingoutfits daarintegen weer wel. Ik vind het altijd wel leuk wat ik aan heb, maar dan nog voel ik mezelf niet mooi/gewaardeerd of wat dan ook. Want ja mijn face is nou niet een van de mooiste.
Ik heb geen idee hoe ik hier allemaal mee moet omgaan.

Ook nog iets aparts is, als ik alleen ben zonder bekenden mensen/mensen met wie ik in contact MOET zijn vind ik het niet erg om onder de mensen te zijn. En stap ik zo op mensen af. Maar wanneer mijn vriend of een vriendin van mij er bij is, durf ik het weer niet en word de spanning weer veel te erg.

Samenvatting:
Basisschool gepest, interesseerde me niets
Middelbare gepest, interesseerde me wel veel
Mbo, niet gepest, maar onzekerheid over me zelf word alleen maar erger.
Leuke feestjes afzeggen doordat ik onzeker over me zelf ben, en niet meer zo gemakkelijk ergens heen durf omdat ik bang ben voor wat ze evt. kunnen zeggen.
Zelfvertrouwen is totaal weg, vriendschappen zijn allemaal een eigen pad opgegaan. Ik heb een vriend, maar mis toch ook dingen van vroeger. Toen ik in 2007 zoveel gewoon durfde ondanks alle pesterijen. En dat ik nu gewoon veel te onzeker ben geworden over mezelf.

klinkt misschien een beetje veel/tegenstrijdig
Hoop dat jullie misschien tips voor mij hebben, alvast bedankt voor het lezen.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:44:36 #2
185423 Gierigesloeber
Maar als ik nou
pi_80939491
-note-

[ Bericht 55% gewijzigd door Re op 03-05-2010 08:41:11 ]
pi_80939579
-note-

[ Bericht 89% gewijzigd door Re op 03-05-2010 08:41:26 ]
pi_80939646
-note-

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 03-05-2010 08:41:37 ]
pi_80939690
Waardeer eens wat je wel bent.
En als je je haar zo haat, ga naar de kapper.

Zeiken kunnen we allemaal (vooral in Nederland), ga dus je zelf eens complimentjes geven.
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
  zondag 2 mei 2010 @ 17:51:50 #6
185423 Gierigesloeber
Maar als ik nou
pi_80939713
-note-

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 03-05-2010 08:42:01 ]
pi_80939754
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:51 schreef spiderweb1 het volgende:
Waardeer eens wat je wel bent.
En als je je haar zo haat, ga naar de kapper.

Zeiken kunnen we allemaal (vooral in Nederland), ga dus je zelf eens complimentjes geven.
Rood-blond haar kun je niet veel kanten mee op. Ik heb lichte sproetjes in mijn gezicht, dus donkerbruin zal ook niet slaan.
Blonderen doet mijn haar niet goed lijkt me?

mezelf waarderen is moeilijk als mensen je vaak scheef aankeken.
pi_80939786
Gepest worden om je rode haar
Maar natuurlijk niet leuk en het laat wel een trauma achter natuurlijk. Maar nu is het pesten dus niet meer? Je hebt er alleen van overgehouden dat je dus niet naar feestjes gaat en dergelijke. Misschien moet je toch (samen met je vriend? ) eens proberen om die angst te overwinnen. Want blijkbaar wil je wel en wil je wel graag vrienden maken. Dus je zal toch echt iets aan die angst moeten doen. Als het goed is, nu je ouder wordt zal niemand je zo snel op je haarkleur of andere zaken gaan pesten. En anders zijn het gewoon echt de verkeerde mensen.
pi_80939798
ik moet morgen foto's laten maken, voor moeder dag cadeau.
Ik zal de foto, hoe die is hier dan in het topic zetten..
Dan heb je een indicatie van hoe mijn haar er uit ziet enzo
pi_80939842
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:54 schreef Laydina het volgende:
Gepest worden om je rode haar
Maar natuurlijk niet leuk en het laat wel een trauma achter natuurlijk. Maar nu is het pesten dus niet meer? Je hebt er alleen van overgehouden dat je dus niet naar feestjes gaat en dergelijke. Misschien moet je toch (samen met je vriend? ) eens proberen om die angst te overwinnen. Want blijkbaar wil je wel en wil je wel graag vrienden maken. Dus je zal toch echt iets aan die angst moeten doen. Als het goed is, nu je ouder wordt zal niemand je zo snel op je haarkleur of andere zaken gaan pesten. En anders zijn het gewoon echt de verkeerde mensen.
Zou best kunnen ja, nu op school word ik niet gepest ofzo, en word je gewoon door iedereen geaccepteerd enzo. Daarom begrijp ik ook niet dat het NU pas zo is dat ik zoveel moeite mee heb met mijzelf.
Ik weet ook niet hoe ik het moet aanpakken om weer "mezelf" te worden. En weer alles te durven enzo.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:57:13 #11
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_80939877
-note-

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 03-05-2010 08:42:23 ]
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_80939910
Rossige meisjes zijn
trouwen?

Wat ik wil zeggen, iedereen heeft wel wat te zeuren over zijn of haar uiterlijk en iedereen heeft wel iets waar ze op vallen. Sommige vallen op geamputeerde mensen, 300 kilo wegende walvissen, op de depressieve artiest en zo is er voor iedereen wel wat. Niet zo onzeker zijn met jezelf
Doe eens lief!
  zondag 2 mei 2010 @ 18:13:46 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80940443
Kinderen op de VMBO en zelfs MBO kunnen heel gemeen zijn. Dat betekent niet dat er per definitie iets mis met je is.

Toen ik op de basisschool en middelbare school zat, werd ik ook veel gepest, doordat ik een tikstroornis had. Ik had hele erge tikken en moest mijn gezicht en nek altijd bewegen. Ik werd daardoor veel gepest maar ik ging ook terug vechten en terug pesten. Hierdoor groeide mijn zelf vertrouwen toch een beetje want ik voelde dan als een stoere jongen die voor zichzelf op kon staan. En ondanks mijn tiks was ik uit nature heel sociaal dus ik kon toch makkelijk vrienden maken.

Bij jou, je moet nu eerst beseffen dat je geen kind meer bent. Dus mensen gaan je niet zomaar pesten. En ongeacht wat je hoort of ziet op youtube, er is niks mis met roodharige mensen. Er zijn hele knappe roodharige meisjes, ik heb er zelfs een in mijn klas. Je spreekt en denkt heel vernederend over jezelf en dat is niet goed. Je moet nooit zeggen dat je lelijk bent en nooit zo over jezelf denken. Je moet immers beseffen dat je toch iets hebt want andere mensen waarderen.

Waarom heb je anders een vriend? Hij werd toch ook verliefd op je? Dat zou hij toch niet doen als jij onaantrekkelijk was.

Verder zou je een beste vriend/vriendin moeten zoeken waar je alles bij kwijt kan. En gewoon begrijpen dat je goed bent zoals je bent. Je hebt immers een vriend, je hebt een leuke klas en je had een beste vriendin. Dus als je al die dingen hebt of had, dat betekent dat je toch iets hebt dat de juiste mensen zullen waarderen. En plus je hebt goede smaak in kleren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80940445
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:58 schreef Prenzlauer het volgende:
Rossige meisjes zijn
trouwen?

Wat ik wil zeggen, iedereen heeft wel wat te zeuren over zijn of haar uiterlijk en iedereen heeft wel iets waar ze op vallen. Sommige vallen op geamputeerde mensen, 300 kilo wegende walvissen, op de depressieve artiest en zo is er voor iedereen wel wat. Niet zo onzeker zijn met jezelf
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
  zondag 2 mei 2010 @ 18:14:48 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80940482
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:

[..]

zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
Ja maar nu heb je mensen die jou wel accepteren, toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80940558
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:

[..]

tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op he
Doe eens lief!
pi_80940582
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:16 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op he
Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?
pi_80940608
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..

pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.

Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.

Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
  zondag 2 mei 2010 @ 18:20:10 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80940656
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:17 schreef Merel547 het volgende:

[..]

Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?
Door lichaamstaal en uitstraling en hoe je met hun praat. Het beste manier om dat te leren is te kijken naar de mensen die populair/gewaardeerd/sociaal extrovert zijn, en hun gedrag een beetje over te nemen (maar aanpassen op je eigen manier).
  zondag 2 mei 2010 @ 18:23:00 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80940730
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..

pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.

Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.

Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
Dit is dus ook waar. Mensen worden niet gepest omdat ze rood haar hebben of lelijke schoenen of wat dan ook, ze worden gepest omdat asociale kinderen hen als zwak ziet. Zoals ik zei, kinderen zijn gemeen maar het betekent echt niet dat er iets mis met je is. Er is eerder iets mis met die kinderen.
pi_80940751
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Kinderen op de VMBO en zelfs MBO kunnen heel gemeen zijn. Dat betekent niet dat er per definitie iets mis met je is.

Toen ik op de basisschool en middelbare school zat, werd ik ook veel gepest, doordat ik een tikstroornis had. Ik had hele erge tikken en moest mijn gezicht en nek altijd bewegen. Ik werd daardoor veel gepest maar ik ging ook terug vechten en terug pesten. Hierdoor groeide mijn zelf vertrouwen toch een beetje want ik voelde dan als een stoere jongen die voor zichzelf op kon staan. En ondanks mijn tiks was ik uit nature heel sociaal dus ik kon toch makkelijk vrienden maken.

Bij jou, je moet nu eerst beseffen dat je geen kind meer bent. Dus mensen gaan je niet zomaar pesten. En ongeacht wat je hoort of ziet op youtube, er is niks mis met roodharige mensen. Er zijn hele knappe roodharige meisjes, ik heb er zelfs een in mijn klas. Je spreekt en denkt heel vernederend over jezelf en dat is niet goed. Je moet nooit zeggen dat je lelijk bent en nooit zo over jezelf denken. Je moet immers beseffen dat je toch iets hebt want andere mensen waarderen.

Waarom heb je anders een vriend? Hij werd toch ook verliefd op je? Dat zou hij toch niet doen als jij onaantrekkelijk was.

Verder zou je een beste vriend/vriendin moeten zoeken waar je alles bij kwijt kan. En gewoon begrijpen dat je goed bent zoals je bent. Je hebt immers een vriend, je hebt een leuke klas en je had een beste vriendin. Dus als je al die dingen hebt of had, dat betekent dat je toch iets hebt dat de juiste mensen zullen waarderen. En plus je hebt goede smaak in kleren.
Jou tekst raakte me echt. Ik dacht zelf nooit zo te zijn, maar nu zie ik steeds weer leukere/mooiere vrouwen en zie ik mezelf nog slechter in. Wanneer ik een foto van mijzelf hier neer plaats zullen er ook geen positieve reacties opkomen. Behalve vriendinnen/ vrienden deden dat. Ja, de reden dat ik er dan nog niet positief over mezelf kan praten is omdat mijn vriend toen we net 2 maanden hadden twijfelde wat hij nu wilde tussen ons, en toen een fout maakte en op msn besprak met iemand om seks te willen met diegene. Nooit gebeurd gelukkig. We zijn nu meer dan anderhalf jaar verder en al veel meegemaakt enzo, en alles is goed. Maar toch heb ik moeite met positief over me denken.

Klopt, daar heb je echt gelijk in. Ik zit er gewoon mee dat ik me kop/haar gewoon niet leuk vind omdat mensen me daardoor niet accepteerde..
  zondag 2 mei 2010 @ 18:24:15 #22
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_80940763
Je hebt vroeger vast wel The Sims gespeeld doet hetzelfde als de sims die charisma gingen leren.
pi_80940815
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:

Komt iig niet vaak voor dat mensen dat mooi vinden. Ik durf er niet trots op te zijn, omdat ik nou niet echt het idee hebt dat mensen me "leuk" vinden. Maar waarom waren dat dan zoveel mensen in mijn woonplaats (dorp) die me daar mee pestte?
pi_80940932
"pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is."

2 alinea, goed lezen lieve schat

het gaat er niet om hoe je er uit ziet, het gaat er om hoe je ermee omgaat, de knapste man/vrouw ter wereld met het innerlijk van een aggresieve pokeman wordt ook heus wel gepest or;), mits die niet 2 meter breed is
pi_80940993
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:29 schreef Rovenaar het volgende:
"pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is."

2 alinea, goed lezen lieve schat

het gaat er niet om hoe je er uit ziet, het gaat er om hoe je ermee omgaat, de knapste man/vrouw ter wereld met het innerlijk van een aggresieve pokeman wordt ook heus wel gepest or;), mits die niet 2 meter breed is
Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.
maar hoe kan ik er echt goed voor zorgen dat mijn vertrouwen in mijzelf weer omhoog gaat en dat ik weer met volle moed tegen mezelf aan kan kijken en situaties aandurf. Zelfs zat/zit ik vaak te denken om mijn kapsel+kleur te veranderen? Vaak voelde ik me dan wel wat zelfverzekerder, maar of dat echt een oplossing mag/kan bieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')