Rood-blond haar kun je niet veel kanten mee op. Ik heb lichte sproetjes in mijn gezicht, dus donkerbruin zal ook niet slaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:51 schreef spiderweb1 het volgende:
Waardeer eens wat je wel bent.
En als je je haar zo haat, ga naar de kapper.
Zeiken kunnen we allemaal (vooral in Nederland), ga dus je zelf eens complimentjes geven.
Zou best kunnen ja, nu op school word ik niet gepest ofzo, en word je gewoon door iedereen geaccepteerd enzo. Daarom begrijp ik ook niet dat het NU pas zo is dat ik zoveel moeite mee heb met mijzelf.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:54 schreef Laydina het volgende:
Gepest worden om je rode haar![]()
Maar natuurlijk niet leuk en het laat wel een trauma achter natuurlijk. Maar nu is het pesten dus niet meer? Je hebt er alleen van overgehouden dat je dus niet naar feestjes gaat en dergelijke. Misschien moet je toch (samen met je vriend? ) eens proberen om die angst te overwinnen. Want blijkbaar wil je wel en wil je wel graag vrienden maken. Dus je zal toch echt iets aan die angst moeten doen. Als het goed is, nu je ouder wordt zal niemand je zo snel op je haarkleur of andere zaken gaan pesten. En anders zijn het gewoon echt de verkeerde mensen.
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:58 schreef Prenzlauer het volgende:
Rossige meisjes zijn![]()
trouwen?![]()
Wat ik wil zeggen, iedereen heeft wel wat te zeuren over zijn of haar uiterlijk en iedereen heeft wel iets waar ze op vallen. Sommige vallen op geamputeerde mensen, 300 kilo wegende walvissen, op de depressieve artiest en zo is er voor iedereen wel wat. Niet zo onzeker zijn met jezelf
Ja maar nu heb je mensen die jou wel accepteren, toch?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:
[..]
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op hequote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:
[..]
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:16 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op he
Door lichaamstaal en uitstraling en hoe je met hun praat. Het beste manier om dat te leren is te kijken naar de mensen die populair/gewaardeerd/sociaal extrovert zijn, en hun gedrag een beetje over te nemen (maar aanpassen op je eigen manier).quote:Op zondag 2 mei 2010 18:17 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?
Dit is dus ook waar. Mensen worden niet gepest omdat ze rood haar hebben of lelijke schoenen of wat dan ook, ze worden gepest omdat asociale kinderen hen als zwak ziet. Zoals ik zei, kinderen zijn gemeen maar het betekent echt niet dat er iets mis met je is. Er is eerder iets mis met die kinderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..
pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.
Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.
Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
Jou tekst raakte me echt. Ik dacht zelf nooit zo te zijn, maar nu zie ik steeds weer leukere/mooiere vrouwen en zie ik mezelf nog slechter in. Wanneer ik een foto van mijzelf hier neer plaats zullen er ook geen positieve reacties opkomen. Behalve vriendinnen/ vrienden deden dat. Ja, de reden dat ik er dan nog niet positief over mezelf kan praten is omdat mijn vriend toen we net 2 maanden hadden twijfelde wat hij nu wilde tussen ons, en toen een fout maakte en op msn besprak met iemand om seks te willen met diegene. Nooit gebeurd gelukkig. We zijn nu meer dan anderhalf jaar verder en al veel meegemaakt enzo, en alles is goed. Maar toch heb ik moeite met positief over me denken.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Kinderen op de VMBO en zelfs MBO kunnen heel gemeen zijn. Dat betekent niet dat er per definitie iets mis met je is.
Toen ik op de basisschool en middelbare school zat, werd ik ook veel gepest, doordat ik een tikstroornis had. Ik had hele erge tikken en moest mijn gezicht en nek altijd bewegen. Ik werd daardoor veel gepest maar ik ging ook terug vechten en terug pesten. Hierdoor groeide mijn zelf vertrouwen toch een beetje want ik voelde dan als een stoere jongen die voor zichzelf op kon staan. En ondanks mijn tiks was ik uit nature heel sociaal dus ik kon toch makkelijk vrienden maken.
Bij jou, je moet nu eerst beseffen dat je geen kind meer bent. Dus mensen gaan je niet zomaar pesten. En ongeacht wat je hoort of ziet op youtube, er is niks mis met roodharige mensen. Er zijn hele knappe roodharige meisjes, ik heb er zelfs een in mijn klas. Je spreekt en denkt heel vernederend over jezelf en dat is niet goed. Je moet nooit zeggen dat je lelijk bent en nooit zo over jezelf denken. Je moet immers beseffen dat je toch iets hebt want andere mensen waarderen.
Waarom heb je anders een vriend? Hij werd toch ook verliefd op je? Dat zou hij toch niet doen als jij onaantrekkelijk was.
Verder zou je een beste vriend/vriendin moeten zoeken waar je alles bij kwijt kan. En gewoon begrijpen dat je goed bent zoals je bent. Je hebt immers een vriend, je hebt een leuke klas en je had een beste vriendin. Dus als je al die dingen hebt of had, dat betekent dat je toch iets hebt dat de juiste mensen zullen waarderen. En plus je hebt goede smaak in kleren.
Komt iig niet vaak voor dat mensen dat mooi vinden. Ik durf er niet trots op te zijn, omdat ik nou niet echt het idee hebt dat mensen me "leuk" vinden. Maar waarom waren dat dan zoveel mensen in mijn woonplaats (dorp) die me daar mee pestte?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..
pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.
Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.
Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:29 schreef Rovenaar het volgende:
"pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is."
2 alinea, goed lezen lieve schat![]()
het gaat er niet om hoe je er uit ziet, het gaat er om hoe je ermee omgaat, de knapste man/vrouw ter wereld met het innerlijk van een aggresieve pokeman wordt ook heus wel gepest or;), mits die niet 2 meter breed is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |