Hallo!
Ik wil even mijn verhaal kwijt, ik zit er gewoon zo mee in de knoop en weet niet wat ik moet doen.
Vroeger op de basisschool vaak gepest, maar dat deed me toen nog niet zo veel. Daarna ging ik naar de middelbare school, waar ik ook al die tijd ben gepest. Het is 1x minder geworden, toen ik me ineens liet horen en terug duwde.
Ook werd ik al die tijd na geroepen, waar ik ook liep. Ze vonden me hoe dan ook altijd lelijk, vies wijf. Altijd werd er nageroepen "hee rooie, hee rooie dakduif, lelijkerd, iellll " of wat dan ook voor scheldwoorden. Heb tijden gehad dat ik nergens meer naar toe ging, omdat ik bang was om alleen maar uitgescholden te worden en op die manier dus voor schut te staan.
Nu zit ik op het mbo en volg nu opleiding kinderopvang. Mijn vorige stage verliep niet goed, maar die ik nu heb wel. Mijn opleiding duurt een half jaar langer door problemen vorige stage plek. Sinds dat mijn opleiding begon (2008) voel ik me beter op school. Geen gepest, helemaal niets meer. De mensen die me uitscholden hoor ik ook niets meer zeggen als ik ze tegen kom. Maar toch, toch ben ik nog zo onzeker, en ik heb geen idee hoe het komt.
Op het ene moment kan ik met gemak onder de mensen komen, maar een ander moment weer niet. Wanneer ik spontaan met veel mensen in contact komt kan ik het wel hebben, maar wanneer ik aangekondigd of afgesproken een groep mensen moet aanspreken gaat dit helemaal niet goed.
Ook heb ik het begin van 2008 nog last gehad van spanningen. Zaten in een klaslokaal (top klas, meer is er niet over te zeggen. voelde me blij dat ik geaccepteerd werd en iedereen gezellig met je kletste) maar nog was ik zo vol stress. Dat wanneer we in ons zelf een casus moesten lezen ik helemaal begon te trillen, kreeg bijna geen adem meer, en kreeg het erg benauwd, voel me op zon moment bekeken en kan dan niet tot rust komen. Heb heel vaak gehad dat ik er vandoor ging, naar de wc. Omdat heel mijn hoofd van spanning knal rood werd.
Doordat ik "voorbereid" moeilijk met mensen in contact durf te komen stel ik dingen vaak uit of wijs ik af. Hierbij kan je denken aan feestjes met nieuwe mensen e.d. Ik wil er dan wel heen, maar het idee dat mensen tegen me kunnen praten/ me niet accepteren hoe ik ben, maakt me nerveus. Hierdoor verzin ik vrij vaak smoesjes met dat ik niet kan. Ik vind dit zelf heel erg jammer, want je mist toch wel veel dingen.
Ik en mijn vriend doen samen wel veel dingen. Hij is zijn vrienden kwijt geraakt dus ziet hij niet veel meer. en naja, ik ben iedereen zo kwijt doordat ik steeds afzeg. Mijn beste vriendin , met wie ik vooral in 2007 veel op pad was ben ik kwijt geraakt, sinds zij een vriend heeft. Ik mis het wel, maar niets is meer zoals eerst, en dat is jammer.
Zelfs nu ben ik op straat niet 100% Zeker over mezelf. Ik heb rood/blond haar, (gelukkig niet van dat felle rood) en voel me dus echt onzeker. Want wie vind dat nou mooi? Ook heb ik veel sproetjes en wallen onder mijn ogen. Eigenlijk heel mijn beeld over mijzelf vind ik niet mooi. Mijn kledingoutfits daarintegen weer wel. Ik vind het altijd wel leuk wat ik aan heb, maar dan nog voel ik mezelf niet mooi/gewaardeerd of wat dan ook. Want ja mijn face is nou niet een van de mooiste.
Ik heb geen idee hoe ik hier allemaal mee moet omgaan.
Ook nog iets aparts is, als ik alleen ben zonder bekenden mensen/mensen met wie ik in contact MOET zijn vind ik het niet erg om onder de mensen te zijn. En stap ik zo op mensen af. Maar wanneer mijn vriend of een vriendin van mij er bij is, durf ik het weer niet en word de spanning weer veel te erg.
Samenvatting:
Basisschool gepest, interesseerde me niets
Middelbare gepest, interesseerde me wel veel
Mbo, niet gepest, maar onzekerheid over me zelf word alleen maar erger.
Leuke feestjes afzeggen doordat ik onzeker over me zelf ben, en niet meer zo gemakkelijk ergens heen durf omdat ik bang ben voor wat ze evt. kunnen zeggen.
Zelfvertrouwen is totaal weg, vriendschappen zijn allemaal een eigen pad opgegaan. Ik heb een vriend, maar mis toch ook dingen van vroeger. Toen ik in 2007 zoveel gewoon durfde ondanks alle pesterijen. En dat ik nu gewoon veel te onzeker ben geworden over mezelf.
klinkt misschien een beetje veel/tegenstrijdig

Hoop dat jullie misschien tips voor mij hebben, alvast bedankt voor het lezen.