Dingen die goed voor TS zijn (denk ik):
- zet je voor iets in waar mensen voor hun plezier komen en jij ook. Bv. een gezelligheidsvereniging, drankkeet

,whatever. Veel onder de mensen zijn is erg belangrijk. Verplicht je gewoon er heen te gaan, ook al heb je geen zin, en ben je alleen. Besef dat mensen je inzet waarderen.
- Geniet van kleine dingen. Wees blij dat de zon straalt, terwijl je naar je werk moet. Geniet er van als iemand zegt dat je leuke sproeten/ogen/kleding hebt.
- Vat niet alles negatief op. Als je uit een rotsituatie komt, ben je geneigd vaak het slechte van mensen te denken, mss is het gewoon een flauwe IRL trollpoging.
- Neem iemand in vertrouwen om over je persoonlijke situatie te praten. In geval van TS, lijkt de vriend de aangewezen persoon. Als een IRL lastig, zou je dat ook via MSN kunnen dien met mensen die je IRL (desnoods via FOK

)al dan niet kent, en die een beetje hetzelfde hebben meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen, dat je het er met niemand over kunt hebben.
- Initiatief nemen. Dat is vaak zo moeilijk... Je zal van onderaf aan je netwerkje op moeten bouwen, aangezien je enkel nog je vriend hebt. Besef dat je niets te verliezen hebt.
- Niet bang zijn niet aardig gevonden te worden. Zeg maar gewoon nee als je niet wilt. Laat je niet gebruiken. Ook niet altijd nee zeggen, dan hoe je geen vrienden over. Ik geloof dat dat bij jou is gebeurd. Op een gegeven moment wordt je niet eens meer wat gevraagd. Ik hoop voor je dat je niet elke dag achter de pc hangt en je helemaal teruggetrokken hebt...
- Niet zo bekommeren om uiterlijk. Verzorg je normaal en dan ist prima.
Beetje de dingetjes uit eigen ervaring. Het standaard 'ga sporten en wordt lid van een vereniging' zijn nog waar ook.
Wat zie je als moeilijkste praktische dingen TS?
[ Bericht 1% gewijzigd door debeterebob op 03-05-2010 22:00:00 ]