Rood-blond haar kun je niet veel kanten mee op. Ik heb lichte sproetjes in mijn gezicht, dus donkerbruin zal ook niet slaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:51 schreef spiderweb1 het volgende:
Waardeer eens wat je wel bent.
En als je je haar zo haat, ga naar de kapper.
Zeiken kunnen we allemaal (vooral in Nederland), ga dus je zelf eens complimentjes geven.
Zou best kunnen ja, nu op school word ik niet gepest ofzo, en word je gewoon door iedereen geaccepteerd enzo. Daarom begrijp ik ook niet dat het NU pas zo is dat ik zoveel moeite mee heb met mijzelf.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:54 schreef Laydina het volgende:
Gepest worden om je rode haar![]()
Maar natuurlijk niet leuk en het laat wel een trauma achter natuurlijk. Maar nu is het pesten dus niet meer? Je hebt er alleen van overgehouden dat je dus niet naar feestjes gaat en dergelijke. Misschien moet je toch (samen met je vriend? ) eens proberen om die angst te overwinnen. Want blijkbaar wil je wel en wil je wel graag vrienden maken. Dus je zal toch echt iets aan die angst moeten doen. Als het goed is, nu je ouder wordt zal niemand je zo snel op je haarkleur of andere zaken gaan pesten. En anders zijn het gewoon echt de verkeerde mensen.
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:58 schreef Prenzlauer het volgende:
Rossige meisjes zijn![]()
trouwen?![]()
Wat ik wil zeggen, iedereen heeft wel wat te zeuren over zijn of haar uiterlijk en iedereen heeft wel iets waar ze op vallen. Sommige vallen op geamputeerde mensen, 300 kilo wegende walvissen, op de depressieve artiest en zo is er voor iedereen wel wat. Niet zo onzeker zijn met jezelf
Ja maar nu heb je mensen die jou wel accepteren, toch?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:
[..]
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op hequote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Merel547 het volgende:
[..]
zo probeer ik vaak wel te denken. Maar het is vroeger gewoon vaker voorgekomen dat ik niet geaccepteerd werd. En dan is het zo moeilijk om het te veranderen.
Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:16 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
tja, als je zelf niet uitnodigend bent dan zullen mensen ook niet op je af durven te stappen. Werkt 2 richtingen op he
Door lichaamstaal en uitstraling en hoe je met hun praat. Het beste manier om dat te leren is te kijken naar de mensen die populair/gewaardeerd/sociaal extrovert zijn, en hun gedrag een beetje over te nemen (maar aanpassen op je eigen manier).quote:Op zondag 2 mei 2010 18:17 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Hoe laat je je dan uitnodigend zien ofzo iets?
Dit is dus ook waar. Mensen worden niet gepest omdat ze rood haar hebben of lelijke schoenen of wat dan ook, ze worden gepest omdat asociale kinderen hen als zwak ziet. Zoals ik zei, kinderen zijn gemeen maar het betekent echt niet dat er iets mis met je is. Er is eerder iets mis met die kinderen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..
pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.
Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.
Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
Jou tekst raakte me echt. Ik dacht zelf nooit zo te zijn, maar nu zie ik steeds weer leukere/mooiere vrouwen en zie ik mezelf nog slechter in. Wanneer ik een foto van mijzelf hier neer plaats zullen er ook geen positieve reacties opkomen. Behalve vriendinnen/ vrienden deden dat. Ja, de reden dat ik er dan nog niet positief over mezelf kan praten is omdat mijn vriend toen we net 2 maanden hadden twijfelde wat hij nu wilde tussen ons, en toen een fout maakte en op msn besprak met iemand om seks te willen met diegene. Nooit gebeurd gelukkig. We zijn nu meer dan anderhalf jaar verder en al veel meegemaakt enzo, en alles is goed. Maar toch heb ik moeite met positief over me denken.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Kinderen op de VMBO en zelfs MBO kunnen heel gemeen zijn. Dat betekent niet dat er per definitie iets mis met je is.
Toen ik op de basisschool en middelbare school zat, werd ik ook veel gepest, doordat ik een tikstroornis had. Ik had hele erge tikken en moest mijn gezicht en nek altijd bewegen. Ik werd daardoor veel gepest maar ik ging ook terug vechten en terug pesten. Hierdoor groeide mijn zelf vertrouwen toch een beetje want ik voelde dan als een stoere jongen die voor zichzelf op kon staan. En ondanks mijn tiks was ik uit nature heel sociaal dus ik kon toch makkelijk vrienden maken.
Bij jou, je moet nu eerst beseffen dat je geen kind meer bent. Dus mensen gaan je niet zomaar pesten. En ongeacht wat je hoort of ziet op youtube, er is niks mis met roodharige mensen. Er zijn hele knappe roodharige meisjes, ik heb er zelfs een in mijn klas. Je spreekt en denkt heel vernederend over jezelf en dat is niet goed. Je moet nooit zeggen dat je lelijk bent en nooit zo over jezelf denken. Je moet immers beseffen dat je toch iets hebt want andere mensen waarderen.
Waarom heb je anders een vriend? Hij werd toch ook verliefd op je? Dat zou hij toch niet doen als jij onaantrekkelijk was.
Verder zou je een beste vriend/vriendin moeten zoeken waar je alles bij kwijt kan. En gewoon begrijpen dat je goed bent zoals je bent. Je hebt immers een vriend, je hebt een leuke klas en je had een beste vriendin. Dus als je al die dingen hebt of had, dat betekent dat je toch iets hebt dat de juiste mensen zullen waarderen. En plus je hebt goede smaak in kleren.
Komt iig niet vaak voor dat mensen dat mooi vinden. Ik durf er niet trots op te zijn, omdat ik nou niet echt het idee hebt dat mensen me "leuk" vinden. Maar waarom waren dat dan zoveel mensen in mijn woonplaats (dorp) die me daar mee pestte?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:18 schreef Rovenaar het volgende:
sorry hoor, maar ik vind rood haar juist prachtig, ik val eigenlijk op meisjes met rood haar, waarom wees je er niet gewoon trots op? je hebt een zeldzame haarkleur? ik vind het juist een privilege..
pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is.
Er zijn vrouwen die hun haar wit maken en daarbij witte kleren gaan dragen, die zien er ook opvallend uit, maar je bent een mongool als je denkt dat je die kan kleineren.
Ik weet dat je hier niet veel aan zult hebben, maar het is maar mijn mening, ik ben ook op school gepest en aan mij was er destijds zo direct niet iets wat opvallend was,.. behalve dat ze wisten dat ik vatbaar voor pesten was, en daarom deden ze het dus.
Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:29 schreef Rovenaar het volgende:
"pesters pesten je niet om je haar, of perse omdat iemand dik is, of omdat iemand stomme kleren draagt of whatever je maar kunt verzinnen, pesters pesten omdat ze het leuk vinden iemands zelfwaarde ermee te verlagen, en daarvoor hebben ze gewoon een aanleiding nodig die opmerkelijk is."
2 alinea, goed lezen lieve schat![]()
het gaat er niet om hoe je er uit ziet, het gaat er om hoe je ermee omgaat, de knapste man/vrouw ter wereld met het innerlijk van een aggresieve pokeman wordt ook heus wel gepest or;), mits die niet 2 meter breed is
Ja ik weet niet hoe je kop eruit ziet, maar het kan echt niet zo erg zijn als je een vriend hebt en beste vriendinnen hebt gehad.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:23 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Jou tekst raakte me echt. Ik dacht zelf nooit zo te zijn, maar nu zie ik steeds weer leukere/mooiere vrouwen en zie ik mezelf nog slechter in. Wanneer ik een foto van mijzelf hier neer plaats zullen er ook geen positieve reacties opkomen. Behalve vriendinnen/ vrienden deden dat. Ja, de reden dat ik er dan nog niet positief over mezelf kan praten is omdat mijn vriend toen we net 2 maanden hadden twijfelde wat hij nu wilde tussen ons, en toen een fout maakte en op msn besprak met iemand om seks te willen met diegene. Nooit gebeurd gelukkig. We zijn nu meer dan anderhalf jaar verder en al veel meegemaakt enzo, en alles is goed. Maar toch heb ik moeite met positief over me denken.
Klopt, daar heb je echt gelijk in. Ik zit er gewoon mee dat ik me kop/haar gewoon niet leuk vind omdat mensen me daardoor niet accepteerde..
Omdat ieder mens iets anders uitstraalt. Jij hebt toevallig een uitstraling die word gezien als zwak, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Op het moment dat je er niks tegen in brengt word je al snel het pispaaltje. Veranderd daar niks aan dan blijft dat zo. Gelukkig ben je nu ouder en is dat gepest opgehouden. Nu kun je misschien het een en ander gaan verwerken en verder gaan met wat je wil en wie je bent.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:25 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Komt iig niet vaak voor dat mensen dat mooi vinden. Ik durf er niet trots op te zijn, omdat ik nou niet echt het idee hebt dat mensen me "leuk" vinden. Maar waarom waren dat dan zoveel mensen in mijn woonplaats (dorp) die me daar mee pestte?
Door gewoon te durven. Spreek met mensen af, hoe bang je ook bent. Je moet gewoon schijt hebben en met hun uit gaan en gezellig hebben. Waarschijnlijk zal je realiseren dat de meeste mensen jou gewoon normaal zullen accepteren. En daardoor ga je beter voelen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:31 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.
maar hoe kan ik er echt goed voor zorgen dat mijn vertrouwen in mijzelf weer omhoog gaat en dat ik weer met volle moed tegen mezelf aan kan kijken en situaties aandurf. Zelfs zat/zit ik vaak te denken om mijn kapsel+kleur te veranderen? Vaak voelde ik me dan wel wat zelfverzekerder, maar of dat echt een oplossing mag/kan bieden?
Ik kan wel zeggen hoe mijn kop er uit ziet, maar daar word je niet wijzer van. Positief alles inzien lijkt me wel een goed idee, doordat alles nu niet zo fijn verloopt zie ik alles ook negatief in. Misschien dat dat ook negatief werkt.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja ik weet niet hoe je kop eruit ziet, maar het kan echt niet zo erg zijn als je een vriend hebt en beste vriendinnen hebt gehad.
Het is niet eens belangrijk of je mooi bent of niet, als je maar gelukkig bent. Je hebt je vriend die je goed behandelt en altijd voor je klaar staat, en tja je band met je beste vriendin is niet zo sterk als vroeger. Zoek een nieuwe beste vriendin (of meer zelfs) of probeer de band met je beste vriendin te herstellen. Verder heb je niks nodig, toch?
Ja, je moet je zelfverzekerdheid verbeteren, maar dat gaat alleen gebeuren wanneer je het positieve in je leven ziet.
Daar zat ik ook al een keer aan te denken, gewoon uitgaan, en dan niet in café'tje die we hier in het dorp hebben want daar zit je zo opgesloten in een hokje, waar ik ook echt niet meer tegen kan.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:35 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Omdat ieder mens iets anders uitstraalt. Jij hebt toevallig een uitstraling die word gezien als zwak, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Op het moment dat je er niks tegen in brengt word je al snel het pispaaltje. Veranderd daar niks aan dan blijft dat zo. Gelukkig ben je nu ouder en is dat gepest opgehouden. Nu kun je misschien het een en ander gaan verwerken en verder gaan met wat je wil en wie je bent.
Dat jou verleden niet leuk is geweest maakt je onbewust altijd sterker. Kijk naar wat je wel hebt. Ieder mens heeft iets prachtigs. Rood haar is prachtig! Het is uniek, het maakt jou net even ietsje specialer dan dat standaard donkerblond. Je hebt een vriend en dat is ook echt niet zonder reden. Zo te lezen zit je wel op je plek bij wat je nu doet. Trek gewoon eens de stoute schoenen aan, ga lekker feesten, leuke dingen doen. Op den duur krijg je je kracht wel weer terug, als je er echt voor gaat!
Hmm, ik zal het eens proberen, hoop dat het gaat lukken. Heb nu iig lekker meivakantie!quote:Op zondag 2 mei 2010 18:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Door gewoon te durven. Spreek met mensen af, hoe bang je ook bent. Je moet gewoon schijt hebben en met hun uit gaan en gezellig hebben. Waarschijnlijk zal je realiseren dat de meeste mensen jou gewoon normaal zullen accepteren. En daardoor ga je beter voelen.
En de reden dat de kinderen in jou dorp jou pestte, is omdat ze allemaal lompe ongemanierde kutboeren zijn.
Ik weet niet of het nog echt daar aan ligt? Vaak voel ik me even wel beter. Ik ga proberen om dingen toch weer te durven, zodat omgaan met sociale contacten makkelijker word.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:37 schreef Rovenaar het volgende:
als jij je echt slecht voelt om je rode haar, tja.. het is jou keuze uiteindelijk om het te veranderen he,
zelfvertrouwen bouw je op doordat mensen je de indruk geven dat ze jou mooi, aardig, etc vinden, maar ook door persoonlijke '''mijlpunten''' te halen, dingen bereiken zegmaar, net zoals bij een zakenman, die naar bedrijven toe moet rijden om producten te verkopen, nauw als die net begint kan ik me voorstellen dat hij erg zenuwachtig is en weinig zelfvertrouwen heeft, maar als hij het vaker heeft gedaan/meer ervaring/ EN/OF al wat goeie deals heeft gemaakt is zijn zelfvertrouwen al veel hoger.
het ligt namelijk in jezelf, vraag diep in je hart af wat jou nou echt zekerder zal maken
Ok heftig.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:39 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben als kind ook gepest, op de basisschool en tot ongeveer de derde van de middelbare school. Werd er enorm onzeker van, voelde me minderwaardig en lelijk en dom. Daarna wilde ik dat iedereen me leuk en aardig vond, dus ik zei altijd ja en amen, deed wat anderen van me verwachtten, schikte me altijd naar hun wensen. Ben daardoor nogal met mezelf in de knoop gekomen vorig jaar, altijd maar doen wat anderen van me verwachtten en vinden dat ik moest doen. Alsof ik goedkeuring wilde. Ben nu zelf aan het programma Schijt Aan Anderen begonnen. Niet dat ik ineens kei-asociaal ben, maar ik kom op voor wat ik wil en wat ik vind (of ik doe in ieder geval m'n best). Maakt iemand een kutopmerking? Niet langer schaapachtig lachen, maar duidelijk maken dat ik het niet kan waarderen. Zijn we op vakantie en wil iedereen ergens anders naartoe? Dan moet ik niet vergeten dat IK ook zelf iets wil, zonder zomaar achter iemand aan te lopen. Ik bots nu wel met sommige mensen, mensen die het niet gewend zijn dat ik ook weleens nee zeg
. Aan de andere kant gaat het omgaan met mensen wel fijner, vind ik. Ik weet niet wat anderen ervan vinden, dat is mijn probleem niet meer
. Weg met het schuldgevoel, is een nutteloze emotie, heb ik geleerd.
Loslaten, schijt hebben, doen wat je zelf wilt doen.
Het is lastig, het hoeft niet in één dag, als je je er zelf maar prettig bij voelt.
En wat pesters betreft: die vinden altijd wel iets. Ik had als kind ook rood haar, ben er nooit mee gepest omdat ze al iets anders hadden wat leuker was om me op te pakken.
En probeer nooit anderen omlaag te halen om jezelf beter te doen voelen, want a) dan ben je zelf geen haar beter en b) volgens mij voel je je dan helemaal niet beter.
Oh haha oke. Of het erg is of niet, dis is wel mijn aparte account omdat ik door mijn eigen foto's op fok toch al werd afgezeken ooit!quote:Op zondag 2 mei 2010 18:51 schreef CherryLips het volgende:
O het is een zelf verzonnen programma hoorMeer voor jezelf opkomen, meer schijt hebben aan wat anderen denken en vinden. Er zijn vast talloze echte programma's met coaches etc, ook vanuit scholen en werkgevers enzo.
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Geeft het feit dat je een leuke vriend hebt je geen zelfvertrouwen?
Jawel deels, niet doordat het in nov 2008 fout is gelopen doordat hij twijfelde.. Maar daarna is alles wel goed gekomen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:55 schreef Premium_Quality het volgende:
Geeft het feit dat je een leuke vriend hebt je geen zelfvertrouwen?
Hier was ik al een beetje bang voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:00 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Jawel deels, niet doordat het in nov 2008 fout is gelopen doordat hij twijfelde.. Maar daarna is alles wel goed gekomen.
Ik ben wel blij trouwens dat ik dit onder dit account poste. Krijg nu zelfs normale reacties van mensen (volgens mij als ik de usernamen goed onthoud) die me normaal aanspreken op hoe lelijk mijn foto is enzo
Haha, ja hierbij benoem ik jou vooral jaquote:Op zondag 2 mei 2010 19:05 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Hier was ik al een beetje bang voor.Alhoewel ik volgens mij niemand lelijk heb noemt, wel veel andere dingen. Realiseer je wel dat veel mensen keihard trollen op het internet.
Dat zijn dan waarschijnlijk Fokkertjes die zouden willen dat ze je als vriendin hadden en daarom gaan lopen trollen op een verloren zaterdagavondquote:Op zondag 2 mei 2010 19:00 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Jawel deels, niet doordat het in nov 2008 fout is gelopen doordat hij twijfelde.. Maar daarna is alles wel goed gekomen.
Ik ben wel blij trouwens dat ik dit onder dit account poste. Krijg nu zelfs normale reacties van mensen (volgens mij als ik de usernamen goed onthoud) die me normaal aanspreken op hoe lelijk mijn foto is enzo
meeste inderdaad mannen, maar ook vrouwen die wel eens eenquote:Op zondag 2 mei 2010 19:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn dan waarschijnlijk Fokkertjes die zouden willen dat ze je als vriendin hadden en daarom gaan lopen trollen op een verloren zaterdagavond.
Die ken ik ook wel qua fobo/topics, maar neequote:
Gelukkig.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:13 schreef Merel547 het volgende:
Die ken ik ook wel qua fobo/topics, maar nee
Zij is volgens mij blond.quote:
Neenee, valt mee dat jullie het nog niet wetenquote:
Veel blijkbaar zit al in zijn Postgeschiedenisquote:
Ik had hier nooit moeten posten.quote:
Dat vraag ik me ook af het is mijn topicquote:Op zondag 2 mei 2010 19:25 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik had hier nooit moeten posten.![]()
Zover ik weet niemand op basis van uiterlijk. Ik noem mensen wel regelmatig dom, maarja die posten ook van die domme dingen. En ik kan heel goed trollen.Alhoewel ik dat volgens mij ook zelden in R&P doe.
Waarom draait dit topic opeens om mij?
Kom op man, dat is ze natuurlijk niet.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Fotoboek van Chai
nee
maar nvm: relatie - nee
is haar dus niet
Dat geloof ik niet maar ok. Sorry dan. Zo geweldig zie ik er ook niet uit.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:26 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af het is mijn topic
maar goed ben al wat dingen tegen gekomen wat over mijn uiterlijk gingwat van jou af komt.
Hoe is hij ze kwijtgeraakt dan? Meestal zijn vrienden best groot dus als je die al verliest dan merk je dat toch direct!quote:Op zondag 2 mei 2010 17:40 schreef Merel547 het volgende:
Hij is zijn vrienden kwijt geraakt dus ziet hij niet veel meer.
Sorry geaccepteerd.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:31 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Kom op man, dat is ze natuurlijk niet.![]()
[..]
Dat geloof ik niet maar ok. Sorry dan. Zo geweldig zie ik er ook niet uit.
Mja okequote:Op zondag 2 mei 2010 19:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja kijk Merel, je moet niet alles op Fok serieus nemen. Hier op de internet wordt het meest gepest.
Mensen hebben ook zo vaak mij (en andere mensen) proberen aan te vallen voor domme redenen. En ja, ook Fortitude.
Als Fok een goede weerspiegeling was van de echte leven, dan zou ik een heel depressieve mens zijn.
Luister niet naar Keep_Walking, Merel! Iin werkelijkheid bestaat er een geheime internetsite waar alleen coole mensen van afweten en op toegelaten worden. Op erover spreken in het openbaar, bijvoorbeeld op een forum als fok, staat levenslange uitsluiting. Alle coole, leuke, mooie, grappige, lieve mensen zijn er te vinden. Sociaal/maatschappelijk absoluut het neusje van de zalm. Het is een mooie plaats, zonder minderwaardige pispaaltjes omdat die er simpelweg niet welkom zijn. Iedereen is er lief voor elkaar, iedereen doet leuk en de sfeer is altijd goed. Helaas zal ik er met dank aan deze post nooit meer toegelaten worden. Maar ik vond dat jij het op z'n minst verdiende één keer de waarheid te horen.quote:
Je wilt dus zeggen dat je koperkleurig haar hebt en lichte sproetjes op een roomblank huidje?quote:Op zondag 2 mei 2010 17:53 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Rood-blond haar kun je niet veel kanten mee op. Ik heb lichte sproetjes in mijn gezicht, dus donkerbruin zal ook niet slaan.
Blonderen doet mijn haar niet goed lijkt me?
mezelf waarderen is moeilijk als mensen je vaak scheef aankeken.
Wat CherryLips zei, jezelf accepteren en schijt hebben aan mensen die dat niet doen. Veel meer kan je niet doen. Als je dit echt niet kan dan moet je misschien is langs een psycholoog aan. Al is het maar om met iemand anders te kunnen praten. Dit stelt niks voor, en die mensen zitten daar nota bene voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:27 schreef Merel547 het volgende:
nu wil iedereen mijn echte account weten, maar bijna niemand accepteerd mijn echte ik hier op fok
maar ik wil eerst veel goede adviezen dan denk ik er aan om te vertellen wie ik daadwerkelijk ben
Dit wilde ik nog wel even benadrukken. Die mijlpunten zijn inderdaad precies waar het om draait. Je geeft aan dat je in onbekende situaties geen problemen hebt met het aanspreken van mensen. Maak daar gebruik van! Door daar te oefenen moet dat toch vertrouwen geven! Die mensen kennen je niet en zullen je alleen beoordelen op hoe je jezelf presenteert. Dat is een makkelijke manier om je zelfvertrouwen een boost te geven. In situaties waar iedereen je kent als dat onzekere/gepeste meisje is het vervolgens alsnog moeilijker, omdat ze je heel anders kennen, maar daar moet je dan maar schijt aan hebben en doorzetten. Dat duurt nou eenmaal langer.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:37 schreef Rovenaar het volgende:
zelfvertrouwen bouw je op doordat mensen je de indruk geven dat ze jou mooi, aardig, etc vinden, maar ook door persoonlijke '''mijlpunten''' te halen, dingen bereiken zegmaar, net zoals bij een zakenman, die naar bedrijven toe moet rijden om producten te verkopen, nauw als die net begint kan ik me voorstellen dat hij erg zenuwachtig is en weinig zelfvertrouwen heeft, maar als hij het vaker heeft gedaan/meer ervaring/ EN/OF al wat goeie deals heeft gemaakt is zijn zelfvertrouwen al veel hoger.
het ligt namelijk in jezelf, vraag diep in je hart af wat jou nou echt zekerder zal maken
waarom zou ik een ellelang topic aanmaken als het niet waar zou zijn?quote:Op zondag 2 mei 2010 17:57 schreef porsche1 het volgende:
Ik geloof er geen zak van. Ik zie de laatste tijd teveel van die ginger topics...
Is het niet zo dat over het algemeen "nep blond" meer word gewaardeerd dan echt rood? Als ik naar mezelf kijk heeft blond ook echt de voorkeur, wil niet zeggen dat ik roodharige dames ga beledigen maar dat ik wel diezelfde mening deel.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
Dus eigenlijk zoek je conformatie dat je mooi bent van andere mensen?
Beetje omgedraaide wereld niet?
Schijt aan wat andere van je vinden.
Er bestaan al genoeg eenheidsworsten in de wereld en al veel te veel geblondeerde "vrouwen".
Tja, iedereen heeft bepaalde voorkeuren en sommige uiterlijke kenmerken zijn populairder dan andere. Wanneer je blond mooier vindt wil dat echter nog niet zeggen dat je mensen met rood haar minderwaardig vindt of wat dan ook..quote:Op maandag 3 mei 2010 12:56 schreef _Alkaline het volgende:
Is het niet zo dat over het algemeen "nep blond" meer word gewaardeerd dan echt rood? Als ik naar mezelf kijk heeft blond ook echt de voorkeur, wil niet zeggen dat ik roodharige dames ga beledigen maar dat ik wel diezelfde mening deel.
Mwa denk dat dat wel meevalt.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:31 schreef Merel547 het volgende:
dankje voor alle fijne reacties.
als dit onder mijn eigen account had gestaan dan had ik die reactis niet gehad mar alleen maar over hoe ik er uit zie.
karramel ik reageer morgen p je bericht, bekijk het nu via mijn telefoon namelijk.
Calimero-syndroom?quote:Op zondag 2 mei 2010 20:27 schreef Merel547 het volgende:
nu wil iedereen mijn echte account weten, maar bijna niemand accepteerd mijn echte ik hier op fok
maar ik wil eerst veel goede adviezen dan denk ik er aan om te vertellen wie ik daadwerkelijk ben
Ik denk het niet, dat heb ik ook.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef Merel547 het volgende:
Veel goede verhalen, met jullie ervaringen
Dank je.
Is het ook gek dat als ik me een dag heel erg leuk gekleed heb dat ik me dan veel beter en zekerder voel over mezelf ? Alsof ik veel meer dingen aan kan?
Juist die dingen geeft iemand zekerheid. Als ik net heb gefitnessed en net naar de happel bent geweest en leuke kleren aan heb, dan voel ik alsof ik alles en iedereen aankan.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef Merel547 het volgende:
Dank je.
Is het ook gek dat als ik me een dag heel erg leuk gekleed heb dat ik me dan veel beter en zekerder voel over mezelf ? Alsof ik veel meer dingen aan kan?
Morgen ga ik misschien weer lekker naar primark enzo, en dat laat me dan ook even wat beter voelen.
Dat is helemaal niet gek!quote:Op maandag 3 mei 2010 17:14 schreef Merel547 het volgende:
Dank je.
Morgen ga ik misschien weer lekker naar primark enzo, en dat laat me dan ook even wat beter voelen.
Daar begint alles mee! Voel jezelf lekker zeker! en als dat bij jou gebeurt door iets aan je haren te veranderen.. DOEN!quote:Op zondag 2 mei 2010 18:31 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Mja oke je hebt gelijk! Sorry voor het niet goed lezen.
maar hoe kan ik er echt goed voor zorgen dat mijn vertrouwen in mijzelf weer omhoog gaat en dat ik weer met volle moed tegen mezelf aan kan kijken en situaties aandurf. Zelfs zat/zit ik vaak te denken om mijn kapsel+kleur te veranderen? Vaak voelde ik me dan wel wat zelfverzekerder, maar of dat echt een oplossing mag/kan bieden?
Geloof me, er zijn talloze mannen (en vrouwen) die een rossige kleur prachtig vinden en daar ook gewoon voor uitkomen! Misschien is het wel zo dat jongeren dat minder snel doen vanwege allerlei rolmodellen e.d. waardoor je een beetje een scheef beeld hebt gekregen, maar het is toch echt waar hoor.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:52 schreef Merel547 het volgende:
Wie hoor je nou die er (voor durft uit te komen) dat die zoiets mooi vind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je zo ontevreden over je haarkleur bent, waarom verf je het dan niet? Er zijn zat meiden die dat doen, dus waarom jij niet? (Nogmaals, als je er zelf ontevreden over bent).
Schat... De manier waarop je reageerde straalt nou niet bepaald zelfverzekerdheid uit. Niet dat jouw reactie heel vreemd is, je voelt je immers weer zo klein als toen, maar doe nou niet alsof je alles achter je hebt gelaten. Uit je reactie blijkt dat het nog vrij diep zit. Haar zielige lachje was hoogstwaarschijnlijk ook slecht een meelijwekkend lachje. Ze had verwacht dat je ondertussen wel wat steviger in je schoenen zou staan denk ik.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:12 schreef Ellatjuh het volgende:
h
beetje jammer dat 1 van die gene die mij peste nu in mn straat woont(zie dat wijf niet vaak) maar laats zag ik der weer,en ze zei: heej, hoe gaat het met je?
voelde weer boosheid en had zoiets van: flikker op dat meen je niet.
dus ben doorgelopen zonder iets te zeggen of om te kijken.
achter mij hoorde ik der zenuwachtig lachen van: hmzzz ze is nog steeds boos..
maar ik voelde mij zo krachtig en het was zo mooi dat ik nu sterker was dan zij,,
fijn dat ze afdroop en nu weet ze der plek, hoef geen mensen die me jaren lang pijn hebben gedaan.
kan ze missen als kiespijn!!
denk dat ik jaren terug met een rood hoofd onzeker was blijven staan.
Dat dus. Het is gewoon erg standaard om te zeggen dat je op blondjes of brunettes valt. En dan hebben we het niet over het haar zelf, maar meer over het type vrouw (qua uitstraling) dat wij bij die haarkleur associëren. Rood haar heeft hierbij echt geen nadeel. Misschien zelfs een voordeel omdat het zo weinig voorkomt, waardoor we je minder makkelijk in een hokje kunnen stoppen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:25 schreef keesjeislief het volgende:
Misschien is het wel zo dat jongeren dat minder snel doen vanwege allerlei rolmodellen e.d. waardoor je een beetje een scheef beeld hebt gekregen, maar het is toch echt waar hoor..
IKquote:Op zondag 2 mei 2010 17:40 schreef Merel547 het volgende:
Ik heb rood/blond haar, (gelukkig niet van dat felle rood) en voel me dus echt onzeker. Want wie vind dat nou mooi?
Gelukkig heb ik ook niet van dat knalrode haar.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:21 schreef Beach het volgende:
TS, ik vind rood haar toevallig wel okee.
Okee echt knalrood minder; maar koperachtig is niks mis mee.
Verder moet je proberen het verleden achter je te laten.
Op dit moment belemmert het je alleen maar ipv dat het je verder helpt.
Heb je er ooit aan gedacht om (voor jezelf) de pesters te vergeven?
Dat heb ik zelf wel gedaan (voor mezelf, niet tegen hun gezegd) op een gegeven moment, en dat kan helpen.
Ik kan je denk ik wel vertellen waarom; omdat je diep van binnen nog steeds een beetje bent/voelt zoals dat meisje dat gepest werd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Merel547 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik ook niet van dat knalrode haar.
Ik probeer het ook , weet ook niet waarom het me belemmert terwijl alles nou juist positiever is qua dat gebied.
Voor de overige posters, ik kan zo een pic posten
Doe dan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Merel547 het volgende:
Goed plan!quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Merel547 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |