Goed planquote:Op maandag 7 juni 2010 23:39 schreef nokwanda het volgende:
Heeeyyy, hoe heet die ouwe eigenaar van Marktplaats. Dat hele natuurgebied is van hem. Hij leeft heel sober en geeft zijn land terug aan de natuur. Is een groot dierenliefhebber en heel erg rijk. En misschien wil hij helpen.
quote:Op maandag 7 juni 2010 23:39 schreef nokwanda het volgende:
Heeeyyy, hoe heet die ouwe eigenaar van Marktplaats. Dat hele natuurgebied is van hem. Hij leeft heel sober en geeft zijn land terug aan de natuur. Is een groot dierenliefhebber en heel erg rijk. En misschien wil hij helpen.
quote:Rene van Mullem is de bedenker, oprichter en bouwer van veel websites waaronder het succesvolle Marktplaats.nl. Eind 1999 verkocht hij 95.01% van zijn aandelen aan kringloopbedrijf Het Goed. Toen in 2004 het Amerikaanse bedrijf eBay Marktplaats.nl van Het Goed kocht voor 225 miljoen euro, verkocht Van Mullem zijn resterende 4.99% eveneens. Zijn vermogen wordt geschat op 17 miljoen euro. Van Mullem is tegenwoordig eigenaar van het IT bedrijf Ykoon.
Lief van je, bedankt!quote:Op maandag 7 juni 2010 23:45 schreef Perruche het volgende:
Ook naar alle emailadressen gestuurd met 3 emailadressen, wie weet helpt dat ook nog. Heb hier nooit gepost maar wel meegelezen, jullie doen echt goed werk. Hoop dat het nut heeft!
En geheel terecht, jullie doen fantastisch werkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:05 schreef Fuzzy4 het volgende:
Super dat jullie willen helpen!
Het lijkt wel alsof alles alleen maar erger wordt voor Dierenthuis. Gelukkig zijn er ook veel mensen die achter ons staan, zoals jullie. Zonder de achterban was Dierenthuis er al niet meer geweest denk ik. Dan hadden we al lang moeten opgeven.
Maar we gaan door, met de steun van velen.
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:57 schreef Greys het volgende:
En voor wie even vijf minuutjes over heeft, mail dan naar de hierboven genoemde twee mailadressen van Thieme en Graus iets als:
--------------------------
NOODOPROEP!
U bent al op de hoogte van de nijpende situatie van www.dierenthuis.nl die voor oktober weg moeten zijn met al hun honderden hulpbehoevende dieren. Dit is al zo goed als onmogelijk, maar Dierenthuis is een inzameling begonnen om een oplossing te kunnen bedenken.
Echter, alsof het al niet erg en onmogelijk genoeg was, heeft de betreffende buurman nu toch weer een nieuwe rechtszaak aangespannen om het gehele Stichting Dierenthuis en alle dieren nu per 1 juli al weg te krijgen. Zie ook: http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=763
HELP DIERENTHUIS! Dit is een noodoproep. U kunt ze echt niet in de kou laten staan!
Ben even ziek uit bed, maar heb gemaild!
Dit kan toch niet.
--------------------------
Mail ze op persoonlijke note, dus niet namens FOK! maar gewoon namens jezelf, via deze mailadressen als je wilt:
d.graus@tweedekamer.nl
m.thieme@tweedekamer.nl
hart@sbs.nl
Als we allemaal een mailtje sturen, dan MOET het toch opvallen...
Sorry, dit was Strega, maar te beroerd om opnieuw in te loggen.quote:
quote:
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:24 schreef Fuzzy4 het volgende:
[ afbeelding ]
Buurman wil de dieren per 1 juli 2010 weg hebben!
HET KAN DUS ALTIJD NOG ERGER.........
Verwacht daar niet al te veel van, zeker als het schriftelijk afgehandeld word lijkt het me meer dat ze kijken of inhoudelijke alle processen goed gevolgd zijn en er geen vormfouten oid zijn gemaakt dan dat ze echt de gehele zaak opnieuw bekijken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:19 schreef Ingetje79 het volgende:
Eerst de uitkomst van vandaag maar ff afwachten
Bridget idd...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:19 schreef Loveless85 het volgende:
En wellicht wat beestenlievende BN'ers (Bridget Maasland oid?) aanschrijven... Wat meer media-aandacht kan geen kwaad imho, tijd om dit een niveau'tje groter aan te gaan pakken als dit zo niet werkt
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Bridget idd...
Patrick Kluivert is ook zwaar hondenfan...
Volgens mij Marijke Helwegen ook...
Vandaar ook bv de mailtjes aan Hart van Nederland, dan zijn ze maar vast op de hoogtequote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Nou ja laten we inderdaad maar eerst even die 'zitting' afwachten vandaag, maar ik heb daar geen goed gevoel over als ze dat al zo belangrijk vinden dat ze het schriftelijk afdoen. En met alle respect, maar die politici gaan dat nu zo rond / net na de verkiezingen ook niet binnen een week geregeld krijgen allemaal. Dus ik denk dat als ze per 1 juli weg zouden moeten we wel echt even wat meer publiciteit moeten gaan zoeken, want daar kunnen wij dan met dit kleine (maar fanatieke) ploegje ook niet tegen aan doneren / protesteren
Ik vind het echt iets voor Hart van Nederland, hopelijk reageren ze!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Vandaar ook bv de mailtjes aan Hart van Nederland, dan zijn ze maar vast op de hoogte
Ik heb de ex-eigenaar van Marktplaats waar Nok het over had ook een email gestuurd inmiddels. Proberen kan altijd...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:59 schreef Loveless85 het volgende:
Ja inderdaad. Hopelijk pakken die het op en biedt een of andere rijke weldoener ze een stukje land aan ergens
Dank je!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:00 schreef Maes het volgende:
Ik hoop ook dat ze er iets mee doen, iig hebben ze ook allemaal een mail van mij ontvangen.
Mijn toestemming heb jequote:Op maandag 7 juni 2010 22:46 schreef Greys het volgende:
Aan alle adoptanten via dit topic:
We hebben wat geld over op onze rekening waarvan we onze FOK!-dieren adopteren van Dierenthuis.
Vinden jullie het goed als we 300 euro van die rekening overmaken aan Dierenthuis voor de verhuis-naar-Almere pot? Dan doen we dat namens ons allemaal, de adoptanten via FOK! En dat komt dan ook zo te staan op de speciale verhuiswebsite. Dan houden we nog geld over om gewoon de maandelijke adoptiekosten te kunnen blijven voldoen, als jullie je maandelijkse bijdrage gewoon willen blijven storten
Wat zou er dan gebeuren met de dieren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:05 schreef Fuzzy4 het volgende:
Super dat jullie willen helpen!
Het lijkt wel alsof alles alleen maar erger wordt voor Dierenthuis. Gelukkig zijn er ook veel mensen die achter ons staan, zoals jullie. Zonder de achterban was Dierenthuis er al niet meer geweest denk ik. Dan hadden we al lang moeten opgeven.
Maar we gaan door, met de steun van velen.
quote:Geachte heer/mevrouw politici,
Bij deze zou ik graag dringend uw aandacht willen vragen voor de benarde situatie waar stichting Dierenthuis (www.dierenthuis.nl ) zich in bevind.
Ik ga ervan uit dat u van de pijnlijke situatie op de hoogte bent, en bekend bent met het vonnis wat uit is gesproken door de rechter ; per 1 Oktober 2010 moet dierenthuis verdwijnen van de huidige locatie. Natuurlijk een onmogelijke opgave, waarvan als deze doorgezet wordt enkel de dieren de dupe gaan worden.
Helaas hebben de buren besloten –dezelfde buren die eerder een zaak hadden aangespannen en hadden gewonnen met het “ weg voor 1 Oktober vonnis” – besloten dat ze 1 Oktober toch te lang vinden duren en heeft besloten een nieuwe eis te stellen. Ditmaal moet Dierenthuis voor 1 Juli weg. Zoals u ongetwijfeld snapt, een onmogelijke opgave waar de kansarme dieren die bij stichting Dierenthuis zitten onherroepelijk de dupe van zullen worden. Meer informatie over deze eis kunt u hier vinden ( http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=763 )
Ik wil u bij deze dan ook met klem vragen om actie te ondernemen en wat voor deze dieren te betekenen. Ik schrijf u aan omdat ik weet dat u veel om dieren geeft. Laat deze dieren niet in de steek, maar help ze uit een situatie die in mijn ogen schrijnend is.
Graag zie ik een reactie van u tegemoet.
In afwachting van uw reactie verblijf ik.
Met vriendelijke groeten,
Heb je die al verzonden? Zie nog wat foutjes staanquote:
Neen. Mijn spellchecker doet niet. Dus verbeter maar evenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb je die al verzonden? Zie nog wat foutjes staan
Toch een nette briefquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neen. Mijn spellchecker doet niet. Dus verbeter maar even
Das van vorige keer, en het volledige vonnis:quote:’s-Hertogenbosch, 29 april 2010 - Stichting Dierenthuis in Aarle-Rixtel moet het perceel ontruimen waarop de stichting zo’n 1500 katten en 60 honden opvangt. Doet de stichting dat niet, dan verbeurt zij vanaf 1 oktober 2010 een dwangsom van 1000 euro per dag. Dat heeft de voorzieningenrechter vandaag bepaald.
Sinds 2007 exploiteert Stichting Dierenthuis in Aarle-Rixtel een opvangtehuis voor oude, zieke en kansarme honden en katten die elders geen opvang meer kunnen krijgen. Medio 2007 verzochten een overbuurman van Dierenthuis en andere belanghebbenden de gemeente Laarbeek handhavend op te treden tegen de stichting. De gemeente besloot toen dat de opvang moest worden beëindigd. De stichting ging daartegen in beroep bij de rechtbank en de voorzieningenrechter oordeelde in december 2008 dat Dierenthuis moest worden ontruimd aangezien het in strijd was met het bestemmingsplan. De stichting ging daartegen in hoger beroep en in september 2009 verklaarde de Raad van State het beroep ongegrond.
De overbuurman van Stichting Dierenthuis stapte op 26 maart 2010 opnieuw naar de voorzieningenrechter van de rechtbank ‘s-Hertogenbosch. Hij vroeg samen met andere omwonenden de rechtbank de illegale activiteiten van Stichting Dierenthuis te beëindigen, voorzieningen te treffen de geluids- en stankoverlast te verminderen, het aanvoeren van nieuwe zieke honden en katten te verbieden en alle aanwezige dieren te chippen.
Voor de voorzieningenrechter is het uitgangspunt dat vaststaat - bij onherroepelijke uitspraak van de Raad van State van 23 september 2009 - dat de activiteiten van Dierenthuis in strijd zijn met het bestemmingsplan. Het ligt voor de hand dat er, bij de aantallen dieren die nu aanwezig zijn, sprake is van schade voor de overbuurman, zoals geluidsoverlast en stank van uitwerpselen. Tegenover zijn belang staat het belang van Stichting Dierenthuis om de verplaatsing van de opvang van de meer dan 1500 dieren praktisch te kunnen uitvoeren en op een ordentelijke en diervriendelijke wijze te laten plaatsvinden. De stichting krijgt tot 1 oktober 2010 de tijd en is vanaf dan een dwangsom van 1000 euro per dag verschuldigd als de verhuizing niet heeft plaatsgevonden. Daarbij neemt de voorzieningenrechter in aanmerking dat er geen dermate ernstige sprake is van ernstige en onhoudbare overlast voor het onmiddellijk opleggen van een dwangsom.
Wel wordt voor de ergste hinder een voorziening getroffen, namelijk dat de bakken met uitwerpselen aan de straat winddicht worden afgesloten. Ook moeten de bakken in de uiterst westelijke hoek van het perceel moeten worden geplaatst. Doet de stichting dat niet, dan verbeurt zij vanaf drie dagen na betekening van het vonnis, een dwangsom van 1000 euro per dag voor beide voorzieningen. Hoewel de intenties van de stichting waardering verdienen, nemen die volgens de voorzieningenrechter niet weg dat Stichting Dierenthuis primair een eigen verantwoordelijkheid heeft voor het vinden van een geschikte locatie voor haar activiteiten en dat zij zich daarbij aan de geldende wettelijke voorschriften moet houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Voor zover Stichting Dierenthuis nog heeft willen aanvoeren dat er sprake is van overmacht aan haar zijde omdat zij - naar thans blijkt - niet eerder dan eind december 2011 kan verhuizen (te weten naar een locatie in Almere) omdat het eerst naar Lelystad verhuizen, zoals de commissie van goede diensten heeft aangegeven, geen haalbare kaart is vanwege de kosten die daarmee gepaard gaan, merkt de voorzieningenrechter het volgende op. Voorop staat dat Stichting Dierenthuis al een geruime periode weet dat haar activiteiten op het betreffende perceel niet zijn toegestaan (het eerste handhavingsbesluit van de gemeente dateert van 20 december 2007) en dat zij die activiteiten daar dient de beëindigen. Hoewel de intenties van Stichting Dierenthuis, het opvangen van oude en zieke honden en katten die elders geen onderdak kunnen vinden, waardering verdienen, nemen die niet weg dat Stichting Dierenthuis primair een eigen verantwoordelijkheid heeft voor het vinden van een geschikte locatie voor haar activiteiten en dat zij zich daarbij aan de geldende wettelijke voorschriften heeft te houden. Dat er nu problemen van financiële aard ontstaan doordat zij eerder van de plaats weg moet dan haar goed zou uitkomen, moet daarom zeker in de geschetste omstandigheden geheel voor haar rekening en risico blijven.
Oeh! Spannendquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef Loveless85 het volgende:
Ja precies, is ook geen verwijt. Je kan ook niet ffies met die hele bups verhuizen.
Als ik dit document zie denk ik dat de uitspraak 7 minuten geleden was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |