abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80922953
Ah, Wilders heeft weer een populistisch onderwerpje gevonden hoor...

Dat ie Nederland ontzettende schade zou berokkenen door zoiets stoms te doen als de Euro af te schaffen, dat begrijpt populistisch Nederland natuurlijk niet. Wat zouden de gevolgen zijn als we de Euro zouden afschaffen:

- Concurrentievoordeel die je haalt uit de schaalgrootte van het Eurogebied verdwijnt, prijzen met je grootste handelspartners gaan weer fluctueren en je concurrentiepositie wordt ondermijnd door allerlei kosten die weer gemaakt moeten worden om valuta's in- en verkopen.

- Miljoenenverspilling door nieuw geld te moeten laten drukken/slaan en massale omruilactie op gang te brengen, alsmede het moeten ombouwen van miljoenen apparaten voor het accepteren van nieuwe munten.

- Burger zal door de omruilactie wederom prijsstijgingen gaan merken. Misbruik ligt op de loer. De oude prijzen van voor de Euro komen ECHT NIET terug.

- Je maakt je belachelijk en onbetrouwbaar voor je Europese partners. Vergeet niet, dit zijn wel de partners waar Nederland het qua handel het van moet hebben.

Al met al is Wilders een ramp voor Nederland, niet alleen op maatschappelijk vlak, maar zo blijkt, ook op het financiele.
  zondag 2 mei 2010 @ 07:30:50 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_80922960
Hah die Gekke Geert, die gaat eindigen op 5 of minder zetels. Succes met je coalitie jij ragebol.

Ik schat de Nederlandse stemmer vrij hoog in. Meer dan vijf zou me verbazen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 2 mei 2010 @ 07:39:31 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80922972
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:58 schreef BereNDD het volgende:
[ afbeelding ]
The truth was in here.
  zondag 2 mei 2010 @ 07:45:33 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80922978
quote:
Op zondag 2 mei 2010 07:25 schreef Vhiper het volgende:
Ah, Wilders heeft weer een populistisch onderwerpje gevonden hoor...

Dat ie Nederland ontzettende schade zou berokkenen door zoiets stoms te doen als de Euro af te schaffen, dat begrijpt populistisch Nederland natuurlijk niet. Wat zouden de gevolgen zijn als we de Euro zouden afschaffen:

- Concurrentievoordeel die je haalt uit de schaalgrootte van het Eurogebied verdwijnt, prijzen met je grootste handelspartners gaan weer fluctueren en je concurrentiepositie wordt ondermijnd door allerlei kosten die weer gemaakt moeten worden om valuta's in- en verkopen.

- Miljoenenverspilling door nieuw geld te moeten laten drukken/slaan en massale omruilactie op gang te brengen, alsmede het moeten ombouwen van miljoenen apparaten voor het accepteren van nieuwe munten.

- Burger zal door de omruilactie wederom prijsstijgingen gaan merken. Misbruik ligt op de loer. De oude prijzen van voor de Euro komen ECHT NIET terug.

- Je maakt je belachelijk en onbetrouwbaar voor je Europese partners. Vergeet niet, dit zijn wel de partners waar Nederland het qua handel het van moet hebben.

Al met al is Wilders een ramp voor Nederland, niet alleen op maatschappelijk vlak, maar zo blijkt, ook op het financiele.
Hele goede punten denk ik ook inderdaad, maar het gaat om een onderzoekend praatje, een gedachte waar we eens mee zouden moeten spelen.
We mogen nu mee gaan betalen in Griekenland, misschien straks Spanje, Ierland.. laten we gewoon eens bedenken wat de gevolgen daarvan zouden zijn.

Omdat wij nou als land het braafste jongetje van de klas willen zijn door relatief veel geld jaarlijks aan Brussel te geven, en ons staatschuld minder hoog hebben laten oplopen, moeten we daarom in de euro blijven ook als het straks betekent dat je door de falende landen mag doorwerken tot je 85e bijvoorbeeld?

Wat dat betreft, je kan zeggen populistisch gelul van Wilders, maar hij gooit het tenminste in de groep, wat er nu gebeurt met Griekenland en straks wellicht ook met andere landen heeft grote gevolgen voor ons, heb jij er zin in? Welke schade zal groter zijn op den lange duur, nu gulden herinvoeren en door de zure appel heen bijten of door laten gaan en zien waar het schip strand..
The truth was in here.
  zondag 2 mei 2010 @ 07:55:10 #55
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80922994
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet eens een slecht idee vind als we Europa eens een keer zeggen op te moeten rotten.

Ik ben voor een Europa dat effectief werkt, ik ben voor een economisch samenwerkingsverbond... maar Europa zoals dat nu staat is een politiek bolwerk dat zichzelf steeds meer en meer macht geeft zonder dat inidividuele staten er nog zeggenschap over hebben.

Als Nederland het ergens niet mee eens is, dan gaat Europa om Nederland heen en moeten we ons alsnog aanpassen, we hebben geen keuze, we hebben geen inspraak.

Het helpt ook niet dat Europa bestaat uit politici die juist heil zien in Europa, wat een vreemde situatie heeft gecreeerd.

Wij van de Europese commissie vinden dat wij meer macht moeten hebben, meer zeggenschap, dus gaan we een wet in leven roepen die ons dat allemaal geeft, als individuele landen dat niet willen gebruiken we de clausule die we al eens eerder hebben ingevoerd om dat land te blokkeren en te dwingen zich te conformeren aan onze plannen, onze wensen, onze beslissingen.

Wij van Wc-eend...
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 2 mei 2010 @ 08:46:15 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80923126
WIlders maakt grote fouten door te stellen dat voor complexe problemen een simpele oplossing bestaat.
Non possumus non loqui
  zondag 2 mei 2010 @ 08:49:45 #57
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80923147
hangt er van af wat je complex vindt.

Voor sommige mensen is het probleem heel simpel.

Griekenland sleurt ons mee de economische afgrond in, en de andere EU landen die hun zaken niet op orde hebben dreigen in dezelfde afgrond te vallen... wij moeten betalen omdat andere landen geen goed beleid kunnen voeren en zo corrupt als de nete zijn.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 2 mei 2010 @ 08:55:17 #58
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_80923184
quote:
Op zondag 2 mei 2010 08:49 schreef PhalanX het volgende:
hangt er van af wat je complex vindt.

Voor sommige mensen is het probleem heel simpel.

Griekenland sleurt ons mee de economische afgrond in, en de andere EU landen die hun zaken niet op orde hebben dreigen in dezelfde afgrond te vallen... wij moeten betalen omdat andere landen geen goed beleid kunnen voeren en zo corrupt als de nete zijn.
en dat is niet complex?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 2 mei 2010 @ 09:00:03 #59
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80923208
Europa is meer dan een gemeenschappelijke munt. Dat is een reeks van verdragen, die vooral betrekking hebben op vrij verkeer van personen en goederen. Stel dat een deel van die verdragen wordt afgeschaft, dat zou de Nederlandse exportsector daaronder leiden. Tulpen worden dan een stuk duurder in Duitsland, misschien zelfs zoveel dat Duitsland ze liever uit een ander land haalt. Ook de import zou hieronder leiden. Nederland is van het buitenland afhankelijk, we zijn niet meer in staat om alles zelf te produceren.

Dat de EU op een aantal punten voor Nederland nadelig uitpakt houdt niet in dat het voor ons gunstiger is om ons helemaal van de buitenwereld af te sluiten. Ik ben wel van mening dat er veel nadelen voor Nederland aan de EU zitten, met name het feit dat veel besluitvorming al aan de EU is overgedragen. Beter is het om alles een kritisch onder de loep te nemen en te kijken over er bepaalde zaken terug moeten naar Den Haag. Omdat elk voordeel zijn nadeel heeft vergt dat wat denkwerk en zal uiteindelijk blijken dat sommige ideeën in de praktijk toch anders uitpakken dan vanuit een brainstormsessie in een Venlose kapperszaak was bedacht.
Non possumus non loqui
  zondag 2 mei 2010 @ 09:16:42 #60
132605 kawotski
Il Dottore
pi_80923297
quote:
Op zondag 2 mei 2010 02:50 schreef sandsucker het volgende:

mensen die denken dat één europa geen zin heeft
Er was 20 jaar geleden een sandsucker die een Nederlands stadje een mooie zwemvijver bezorgde.. 20 jaar later kwamen er Europese richtlijnen voor dat vijvertje en nu mag er ineens niet meer gezwommen worden in die zwemvijver.. Dankzij Europa..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 2 mei 2010 @ 09:25:59 #61
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_80923346
quote:
Op zondag 2 mei 2010 02:18 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
En jij begrijpt niet dat de gulden jou een nog hoger salaris zal geven?
Ik begrijp niet hoe de batterijen in de walkman van het cassettebandje dat jou er aan herinnert regelmatig in en uit te ademen het zo lang vol weet te houden.
Ik ga naar huis.
  zondag 2 mei 2010 @ 09:29:02 #62
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_80923359
quote:
De oude prijzen van voor de Euro komen ECHT NIET terug.
Iedereen lijkt ook even een 11 jaar aan inflatie te vergeten.
Ik ga naar huis.
pi_80923498
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Nee want we zijn zo dom in dit land,
Spreek voor jezelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:10:35 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80923770
Elk voorstel waarmee hij zich nog belachelijker maakt juich ik toe. Ja.

Nog beter kan hij de spiegel voor het PVV gepeupel niet houden. Zo van:"Kijk hoe dom jullie eigenlijk zijn dat jullie mij volgen."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 2 mei 2010 @ 10:11:46 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80923792
quote:
Grappig dat iedereen weer scheld van "domme Geert".

Helaas hebben zij die schelden er geen verstand van! Blaten het kabinet en de ambtenaren die hun eigen keuzen verdedigen maar na..Uit mening wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het gebruik van de Euro niets uitmaakt. Dat omdat de voordelen in de moderne praktijk toch kleiner zijn dan de EU-propaganda doet denken en er ook nadelen zijn..Zie bijv het onderzoek van Baldwin; In or Out: Does It Matter? An Evidence-Based Analysis of the Euro's Trade Effects .

En dan hebben we nog de Griekse ellende; het is niet mogelijk om Griekenland uit de EMU (lees: euro) te gooien maar in Duitsland is er weldegelijk sprake van om zelf uit de EMU te stappen en een nieuwe Noord-Europese munteenheid te starten zonder de zwakke zuidelijke broeders. Dus het idee van Wilders is niet echt origineel maar volgt de discussie in Duitsland!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_80923822
Nog even en Geert Wilders kan gewoon de nieuwe lijsttrekker van de SP worden.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:14:35 #67
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80923844
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:00 schreef Knip het volgende:Stel dat een deel van die verdragen wordt afgeschaft, dat zou de Nederlandse exportsector daaronder leiden. Tulpen worden dan een stuk duurder in Duitsland, misschien zelfs zoveel dat Duitsland ze liever uit een ander land haalt.
Waarom zouden de Nederlandse tulpen duurder worden? En zou dat dan inhouden dat alle Polen weer teruggaan naar Polen?

Ik snap niet waarom mensen bij kritiek op de EU meteen reageren alsof iemand een honderd meter hoge muur om NL zou willen bouwen?! Het is geen oorlogsvoorstel hoor?

Als men gewoon een vrijhandelsassociatie met de rest van de EU houdt zoals Noorwegen of Zwitserland is er niets aan het handje.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:16:14 #68
121310 venomsnake
El Saltador
pi_80923877
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:45 schreef o.us het volgende:
De Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 2 mei 2010 @ 10:23:07 #69
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80924016
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:14 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen bij kritiek op de EU meteen reageren alsof iemand een honderd meter hoge muur om NL zou willen bouwen?! Het is geen oorlogsvoorstel hoor?
Je zegt het zelf. Kritiek hebben op de EU is wat anders dan zich er totaal voor afsluiten. Wilders zegt uit de EU te stappen en dat gaat wel behoorlijk ver.
Non possumus non loqui
  zondag 2 mei 2010 @ 10:26:32 #70
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80924091
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:23 schreef Knip het volgende:
Wilders zegt uit de EU te stappen en dat gaat wel behoorlijk ver.
Dat zie ik nergens staan! Hij heeft het over de euro niet over de EU. Dat zijn twee verschillende zaken; sommige EU-landen hebben geen euro (Zweden en Engeland bijvoorbeeld) en sommige niet-EU kanden hebben we de euro..
Als Wilders bepleit om samen met Duitsland een nieuwe munt te starten of een positie vergelijkbaar met Zweden in te nemen is dat nog niet hetzelfde als uit de EU stappen!
  zondag 2 mei 2010 @ 10:49:14 #71
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_80924630
Als we de gulden weer invoeren dalen de prijzen.....

Kom op geloof je het zelf, ik mag hopen van niet. Reken je salaris eens om naar guldens en kom dan nog eens terug in dit topic.

Oja denk je ook nog even aan de inflatie....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_80925646
Ah... Wilders is weer langs zijn politieke adviseurs in 't woonwagen kamp geweest zo te zien.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:36:55 #73
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_80925754
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Kijk naar de landen die de euro niet wilden invoeren daar gaat het prima!
Tot nu toe wel...
Ah ja, zoals het Verenigd Koninkrijk.

En IJsland inderdaad.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:42:47 #74
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80925929
Mensen die denken dat je meer gaat verdienen als de gulden terug komt
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80926339
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:42 schreef -Techno- het volgende:
Mensen die denken dat je meer gaat verdienen als de gulden terug komt
Denk niet dat mensen dat denken. Denk zelfs dat mensen het wel door hebben dat ook dat terugdraaien weer geld gaat kosten. Weet in ieder geval dat de gewone burger niet beter is geworden aan dit besluit, en er absoluut ook niet meer beter aan worden wanneer het weer veranderd gaat worden.

Terugdraaien is niet raadzaam. We zijn gewoon te koop gezet.

Ow , en ik ben er trouwens niet tegen om mensen (andere landen) te helpen uit hun sores te komen. Zolang we hier geen mensen op straat hoeven te zetten of de burger hier laten stikken wanneer ze in geldnood komen..

Hoe kan je eigenlijk geld weggeven wat je niet hebt? We moeten toch juist zelf bezuinigen anders zou het drama en horor worden in Nederland volgens de politiek?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')