abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 22:52:55 #176
240917 Mula
pi_81514817
Macca, hoe re-activeer je jaarlijks je voordeelurenkaart van de ns?

Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
pi_81514961
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:

Ik heb een ns voordeelurenkaart chipkaart waar het voordeelurenabo al meer dan een jaar verlopen is. Kaart is nog wel 2 jaar geldig. Nou lijkt me dat ik dat gewoon weer kan activeren en geen nieuwe kaart met pasfoto hoef te halen. Maar hoe doe ik dat? Kan het nergens vinden.
Ik kreeg een brief thuis.

Gewoon bij een automaat van de NS die daarvoor geschikt is. Je moet het wel eerst aanvragen bij mijn ns.nl, eerst dus bestellen zeg maar en dan afhalen
pi_81515042
Leuke reacties ook op dat forum

Ik vind het onvoorstelbaar dat reizigers met een voordeelurenabonnement die met de OV-chipkaart voor 9 uur inchecken, de hele treinreis tegen het volledige tarief moeten betalen, al zit je tien minuten voor 9 uur in de trein en 2,5 uur na negen uur. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om de software aan te passen. Het leek mij nu juist een voordeel van inchecken, in plaats van het aanschaffen van deelkaartjes voor een traject.

Goh nog meer zeurpieten, om in de taal van VF te blijven
Lijkt mij wel een goed idee

ook lekker deskundig personeel bij die NS, nu weet ik zeker dat het VF is haha

de kaartautomaten op de stations Venlo en Blerick zijn geen OV-chipkaart automaten. Dat komt omdat Blerick en Venlo stations zijn waar alleen Veoliatreinen stoppen, en bij Veolia is de OV-chipkaart nog niet ingevoerd. Als je naar een station gaat waar wel NS-treinen stoppen, vind je
de kaartautomaten met het roze OV-chipkaartsymbool waar je je bestelling kunt ophalen.

Venlo is notabene een intercity station

[ Bericht 48% gewijzigd door macca728 op 16-05-2010 23:09:46 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 23:22:59 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81516367
Bewijst ook weer eens dat deze corporaties de mening van de reiziger toch wel vrezen. En sussen wat ze sussen kunnen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 16 mei 2010 @ 23:23:58 #180
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81516409
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:52 schreef Mula het volgende:

ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.
Denk dat je nieuwe krijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_81516559
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ligt er aan. als product te lang geleden is afgelopen krijg je nieuwe, ook al is de kaart nog lang geldig. Aldus baliemedewerker.
Denk dat je nieuwe krijgt.
zou kunnen, sowieso moet je hem dan weer activeren voor reizen op saldo

oude kaart kan je nog gebruiken evt als OV chipkaart
  zondag 16 mei 2010 @ 23:29:32 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81516685
Waarom eigenlijk zo'n godverdomde hoge borg?

Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81516872
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:

Ik ga ervanuit dat je dat dus standaard op je kaart moet hebben. Maw. NS gaat elke dag rente trekken met al dat krediet op al die pasjes.
Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.
Leaf
pi_81516950
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is nu ook al het geval bij strippenkaarten, abbonementen, 5 retourenkaarten etc.
??????? Welke borg bedoel je precies ???
pi_81517246
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

??????? Welke borg bedoel je precies ???
Geen borg, de genoemde dingen worden ook allemaal vooruitbetaald. Net als het saldo op je OV chipkaart.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:44:21 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517405
Ja precies. Naast het "reisprodukt" moet je dus standaard extra krediet/borg op je kaart hebben anders gaan de poortjes niet open. Echt niet dat een VOC-bedrijf daar niks mee gaat doen he.

OV-chip is van meet af aan al gewoon duurder. Alleen al die talloze foutjes die instaan in situaties. En dat mensen niet doorhebben hoeveel keer in en uitstap geld ze kwijt zijn. En vergane borg dat ze niet terugvragen etcetera.

Wat krijgt de burger cq. reiziger ook alweer terug voor het ophoesten van 1 miljard+ aan deze bderijven?
pi_81517411
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:29 schreef Schenkstroop het volgende:

Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??
Ik zal ze aanklagen

Je praat dus weer onzin, want bij de strippenkaart en alle andere betaal je alleen reistegoed
Geen borg zoals bij de chipkaart wel

Duidelijk nu ?
pi_81517500
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Serieus VF, op welke school heb je leren lezen ??
Ik zal ze aanklagen

Je praat dus weer onzin, want bij de strippenkaart en alle andere betaal je alleen reistegoed
Geen borg zoals bij de chipkaart wel

Duidelijk nu ?
Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet.
quote:
Klaag je eigen school aan.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:46:46 #189
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517511
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verslag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
pi_81517536
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op de borg, maar op het krediet. Klaag je eigen school aan.
Iemand stelt een vraag en je negeert dat weer ? Het ging gewoon over de borg hoor, mieren.....
Ja typische reactie van jou ja
pi_81517572
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verlag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Succes
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 23:52:46 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81517809
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Succes
Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
pi_81517870
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Maar wees eens eerlijk VF. Jij werkt voor NS of een van die andere vervoersbedrijven of niet?
En als ik echt een helder stukje wilt schrijven kan ik dat best hoor. Dus die hoogmoed van jouw mag je bij je houden.
Jij bent pas de 10de die deze vraag stelt .......

Denk het niet hoor, zelfs NS medewerkers hebben meer verstand van het OV.
pi_81517991
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.

Ik ben gewoon een tevreden OV chipkaart gebruiker die niet in de stress schiet als nieuwe dingen worden geïntroduceerd. Dat heb ik nu al diverse malen uitgelegd, maar sommige mensen willen dat niet geloven.
Leaf
pi_81518070
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee ik werk niet voor de NS of een ander vervoersbedrijf.

Ik ben gewoon een tevreden OV chipkaart gebruiker die niet in de stress schiet als nieuwe dingen worden geïntroduceerd. Dat heb ik nu al diverse malen uitgelegd, maar sommige mensen willen dat niet geloven.
dat je gebruiker bent ?? Nee dat geloof ik zeker niet of je moet die 2 reisjes als ervaring betitelen
pi_81519546
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

???????
Wat nou ??????
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Diverse malen heb ik gevraagd welk traject dat betreft. Daar heb je nog nooit antwoord op gegeven.
Leaf
  maandag 17 mei 2010 @ 04:31:46 #197
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_81522213
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Maar ik ga het wel proberen. ik wil het fijne weten van dit systeem. En daar wellicht een duidelijk verslag van maken ooit op een blog. Zo helder en makkelijk dat zelfs een kind het kan begrijpen. Met nadruk op de fouten he.
Dat bestaat al, al jaren.
pi_81523503
quote:
Op maandag 17 mei 2010 04:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat bestaat al, al jaren.
Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?
Leaf
pi_81523628
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is toch de man die een dag nadat een poortje is geplaatst begint te klagen dat die niet goed werkt?
Ja goed hé de harde werkelijkheid.
pi_81523713
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja goed hé de harde werkelijkheid.
De harde werkelijkheid is dat dergelijke zaken niet altijd meteen goed werken. Als je bewust op zoek gaat naar dingen die fout zijn, dan moet je ook niet janken als je ze tegenkomt.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')