abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81495741
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.

Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Onbegrijpelijk dat ik hem dan elk jaar opnieuw moet activeren
pi_81507726
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

en dat mag je elk jaar doen met een voordeelurenkaart, terwijl ik dezelfde voordeelurenkaart houdt.
Nou zeg, dat is veel moeite.
Effe je pas door een apparaat halen voordat je gaat reizen.
Dat is bijna net zoveel moeite als nu elke jaar een formulier invullen dat je weer een kortingskaart wil.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 21:18:16 #153
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81507872
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Idd, dan dan zijn er nog mensen die melden hoe geweldig die OV chipcard wel niet is. Las dat laatste bericht ook over die OV failcard, goh wéér problemen hoor.

Mislukt project
Scheer je weg!
pi_81507902
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ook zoiets.

Ik heb een ov chipkaart. Wil daar voordeelurenabbo opzetten. Ik ben bij loket. Vul al mijn gegevens in. Ze noteren mijn pasnr, want op die pas staat 2 weken later het abbo.
Nu is 2 weken behoorlijk lang, een bankpas heb je sneller in huis. Maar wat zie ik, ze hebben een nieuwe pas opgestuurd. Met daarop het abbo, hoef dus niks meer op te halen. Om er echter ook geld op te zetten voor de NS moet ik eerst aangeven via internet of ik 1e of 2e klas wil reizen. En dat moet ik dan weer ophalen bij een oplaadpunt.
Waarom niet eerst mijn naam opgeven. Dan later mijn adres, dan nog later mijn postcode etc. Nee, dat doen we in 1 keer, is lekker snel. Behalve het vinkje 1e of 2e klas. Dat moet weer met een procedure. Man man, lekker efficiënt. Baliemedewerker was wel met mij eens dat dit vrij omslachtig was. Gister dus maar met kaartje gereisd en straks mijn ovkaart maar activeren op 2e klas.
Geef het ook door aan de NS
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main

Kunnen ze vast wel wat mee.
Leaf
  zondag 16 mei 2010 @ 21:21:45 #155
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81508169
Is het verschil tussen een anonieme kaart en een persoonlijke, dat op een persoonlijke jouw pasfoto met gegevens staat?

En kun je ook "reis produkten" of tegoed laden op een anonieme kaart?

En kun je ook anderen met een andere pinpas "reis produkten" (wat een lagere school petteflat taal eigenlijk), tegoed ed laten laden op zo'n anonieme kaart?

Wat zijn de voordelen van een persoonijke kaart?

Kun je "reisprodukten" ook contant betalen eigenlijk?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81508206
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou zeg, dat is veel moeite.
Effe je pas door een apparaat halen voordat je gaat reizen.
Dat is bijna net zoveel moeite als nu elke jaar een formulier invullen dat je weer een kortingskaart wil.
En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.
Ik hoef helemaal NIETS te doen in de oude situatie, zelfs geen formulier invullen.

Maar ja als je nooit reist met het OV weet je dat niet

En reageer eens normaal of helemaal niet
pi_81508317
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het verschil tussen een anonieme kaart en een persoonlijke, dat op een persoonlijke jouw pasfoto met gegevens staat?

En kun je ook "reis produkten" of tegoed laden op een anonieme kaart?

En kun je ook anderen met een andere pinpas "reis produkten" (wat een lagere school petteflat taal eigenlijk), tegoed ed laten laden op zo'n anonieme kaart?

Wat zijn de voordelen van een persoonijke kaart?
nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of oudere
alleen tegoed kan je laden op anonieme kaart, gen abonnementen ofzo

Nee alleen voor jezelf op beide kaarten
  zondag 16 mei 2010 @ 21:23:37 #158
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81508323
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow dus omdat ik nog niet genoeg met de ov-chipknip gereisd heb val ik nog steeds in de groep onbetrouwbare reizigers die er niets vanaf weten. Nee een fantastisch argument VC. Net zo goed als het onderzoek naar de klanttevredenheid waarbij men voornamelijk mensen die gratis reizen ondervraagd.
Waarbij het meest recenste bericht over de OV failcard weer eens aangeeft hoe goed dat wel niet is.
Scheer je weg!
  zondag 16 mei 2010 @ 21:26:00 #159
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81508505
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee met een persoonlijke kaart kan je je korting krijgen als student, abonnementhouder, kind of oudere
alleen tegoed kan je laden op anonieme kaart, gen abonnementen ofzo

Nee alleen voor jezelf op beide kaarten
Je beodelt ze geven mensen met anonieme kaarten geen korting op reizen?
edit: Oh OK. en ook geen abbonementen, alleen tegoed dus.

En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
(wat is er dan zo anoniem aan eigenlijk )
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81508537
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.

Of moet je soms geen weken wachten op je geld ? Er is een crisis aan de gaan hoor, mensen hebben het hard genoeg nodig

Overigens had mijn collega weer een storing bij het uitchecken, ze kreeg de melding probeer opnieuw, daarna de melding dat ze al ingecheckt was.

Kosten 2x4 euro,= 8 dank u RET voor uw falende apparatuur

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 17-05-2010 09:11:09 ]
pi_81508627
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En je kunt op een anonieme klaart alleen met je eigen pinpas reizen/ en tegoed erop laden?
Ja inderdaad

je kan ook met gepast geld betalen, je kan ook anderen de kaart op laten laden met hun pinpas en ze daarmee laten reizen. Maar dan heb jij niets

Ter verduidelijking , er kunnen dus geen mensen samen reizen op 1 kaart, wat voor dan ook
pi_81508855
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

En weer val je door de mand, wat praat je toch raar man.
Ik hoef helemaal NIETS te doen in de oude situatie, zelfs geen formulier invullen.

Maar ja als je nooit reist met het OV weet je dat niet

En reageer eens normaal of helemaal niet
Jij hebt een doorlopende kortingskaart?
Als je per jaar koopt moet je elk jaar weer bevestigen.
Leaf
pi_81508926
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dit is de realiteit, jij leeft in de droomwereld.

Of moet je soms geen weken wachten op je geld ? Er is een crisis aan de gaan hoor, mensen hebben het hard genoeg nodig
Als het de realiteit is dat die mensen tijdens de storing hun geld terug moeten vragen zou ik daar graag een bron van zien waaruit dat blijkt.
Leaf
pi_81509061
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

edit: Oh OK. en ook geen abbonementen, alleen tegoed dus.

Meerdere mensen kunnen met een anonieme kaart reizen, alleen niet tegelijk. Je kunt met verschillende pinpassen opladen en met contant geld.
Leaf
pi_81509069
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja makkelijk he ??

Jij niet ??? Wat ouderwets, kies je niet voor gemak ?
Waarom moet ik diezelfde OV kaart weer activeren ?
pi_81509152
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja makkelijk he ??

Jij niet ??? Wat ouderwets, kies je niet voor gemak ?
Waarom moet ik diezelfde OV kaart weer activeren ?
Geen idee. Vraag het de NS.

Maar als dat de dingen zijn waar jij je nu nog druk om maakt is dat een goed teken
Leaf
pi_81509157

[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 16-05-2010 21:40:12 ]
pi_81509286
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee. Vraag het de NS.

Maar als dat de dingen zijn waar jij je nu nog druk om maakt is dat een goed teken
Heb ik gevraagd , antwoord ja zo is het syteem nu eenmaal he meneer
  zondag 16 mei 2010 @ 22:32:05 #169
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81513546
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

thanks. Heb ik ter plekke al gedaan
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 16 mei 2010 @ 22:34:00 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_81513686
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

nee, de betalingen gaan wel automatisch door.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 16 mei 2010 @ 22:38:44 #171
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81513988
Kan ik ook ergens online een reis plannen + de kosten inzien met de ovchip. Want ov9292.nl heeft dat nog niet.
Ik ben net bij de automaat geweest en die voreg eerst om mijn ovchip te scannen, maar die heb ik nog niet.
pi_81514402
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Kan ik ook ergens online een reis plannen + de kosten inzien met de ovchip. Want ov9292.nl heeft dat nog niet.
Ik ben net bij de automaat geweest en die voreg eerst om mijn ovchip te scannen, maar die heb ik nog niet.
nee je kan niet alle tarieven vooraf checken. ov9292.nl heeft wel die mogelijkheod, als je 5x doorklikt, maar niet voor alle plaatsen waar de chipkaart gebruikt kan worden en de tarieven zijn zelf niet altijd betrouwbaar.

Iets wat ik al gemeld heb bij ze en waar ze zelf hard aan werken (maar ze zijn afhankelijk van de OV bedrijven)
pi_81514456
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nee, de betalingen gaan wel automatisch door.
mijn kaart wordt dus wel automatisch verlengd, jaren niets hoeven doen, maar nu moet ik jaarlijks de kaart gaan activeren (dezelfde fysieke kaart dus)
pi_81514572
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

druk forum zeg, geef jij die antwoorden ofzo ?

Nou ja de NS probeert het tenminste nog, daar geef ik ze krediet voor
pi_81514667
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

thanks. Heb ik ter plekke al gedaan
prima

Heel wat beter dan de mensen die alleen maar hier klagen.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')