Interessant lijstje. We hebben Basso en Vinokourov die vechten voor eerherstel. Pellizotti is een bij tijd en wijlen gevleugelde klimmer die eens een grote ronde hoopt te winnen. Evans die in de laatste maanden heeft uitgevonden hoe hij grote koersen kan winnen, weliswaar op een ander terrein dan de grote rondes. Oud-Tourwinnaar Sastre, waarvan de vraag is of hij deze ronde slechts als warming up rijdt of er echt werk van maakt. Wiggins, de tourrevelatie van vorig jaar waarvan ik me ook afvraag met welke ambities hij start in Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:01 schreef franklop het volgende:
Favorieten:
Tadej Valjavec
Alexandre Vinokourov
Cadel Evans
Carlos Sastre
Christian Vandevelde
Damiano Cunego
Franco Pellizotti
Ivan Basso
Bradley Wiggins
Simoni zou nu maandag a.s. de knoop doorhakken. Mag er dit weekend nog over nadenken van Bontempi....quote:
Zoals SuikerVuist al zei, heeft de etappe naar Aprica het verkeerde profiel, het moet deze zijnquote:
Done.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals SuikerVuist al zei, heeft de etappe naar Aprica het verkeerde profiel, het moet deze zijn![]()
[ afbeelding ]
En die twee zinnen van dat ik het topic niet gezien kunnen ook wel uit de OP denk ik![]()
De Amerongsebergquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:19 schreef Sheepcidus het volgende:
Hebben ze nou 2 heuvels bedacht in die eerste etappe?
Die eerste misschien ook wel bij dat stukje van Elst naar Houten.quote:
thanks!quote:
http://www.sporza.be/cm/s(...)llizotti_startverbodquote:Franco Pellizotti mag niet starten in de Giro
ma 03/05/2010 - 15:51 Zaterdag begint de Ronde van Italië, maar dat zal zonder Franco Pellizotti, de nummer drie van vorig jaar, zijn. Het biologisch paspoort van de renner van Liquigas is niet in orde.
Belga
De Internationale Wielerunie UCI houdt Pellizotti uit de Giro wegens afwijkende bloedwaarden op zijn biologisch paspoort, schrijft de Gazzetta dello Sport.
Die zouden opgemeten zijn aan de vooravond van de Tour van vorig jaar, waarin Pellizotti als beste klimmer de bolletjestrui veroverde. De UCI heeft de Italiaanse federatie gevraagd om een procedure te openen tegen Pellizotti.
Liquigas, het team van Pellizotti, neemt Vincenzo Nibali, top 10 in de Tour, mee als vervanger. Ivan Basso is kopman van de ploeg.
Benieuwd hoe lang die nog lampen kan ontwijken zonder er tegen te lopen. Niet dat ik die zo verdacht vind, maar het schijnt nogal in te zijn bij Italianen.quote:
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:01 schreef Wombcat het volgende:
Zonder Pellizotti:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)llizotti_startverbod
O ja, dan was het inderdaad de bedoeling om niks te doen en het dan net voor de start van een grote ronde bekend te maken. Dan weet het publiek dat er weer een grote ronde aan komt.quote:Die zouden opgemeten zijn aan de vooravond van de Tour van vorig jaar, waarin Pellizotti als beste klimmer de bolletjestrui veroverde.
Fantastisch nieuws voor de fans. Tegen beter weten in hoop ik dat hij toch nog een keertje wint op 'zijn' berg, de Zoncolan.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Simoni doet toch mee.
Vrees dat hij er spijt van gaat krijgen, maar leuk voor de fans.
http://www.cyclingnews.co(...)r-lampre-giro-roster
Nou, ik denk eerder dat 'ie anoniem rondrijdt.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:58 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Fantastisch nieuws voor de fans. Tegen beter weten in hoop ik dat hij toch nog een keertje wint op 'zijn' berg, de Zoncolan..
(2007)
(2003)
Hij zal wel in beeld komen, maar de kans dat het op een flatterende wijze is, lijkt me helaas bijzonder klein. Het was vorig jaar eigenlijk al het jaar te veel.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik denk eerder dat 'ie anoniem rondrijdt.
In beeld komen als 'ie gelost wordt uit de groep favorieten die nog 30 of 40 man groot is, valt bij mij in de categorie anoniem meerijden.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij zal wel in beeld komen, maar de kans dat het op een flatterende wijze is, lijkt me helaas bijzonder klein. Het was vorig jaar eigenlijk al het jaar te veel.
Zodat het voor mij een beetje duidelijk is wie er meedoen en wie niet? Bij voorbaat dank!quote:Op zondag 2 mei 2010 00:26 schreef Timm-E het volgende:
Zouden trouwens voor de iets mindere volgers (zoals ik) de namen van de renners in de OP kunnen worden toegevoegd?
Valjavec schijnt ook uitgesloten te zijn en mogelijk Prado ook nog.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef Momo... het volgende:
'Pellizotti niet naar Giro om verdachte waarden'
La Gazzetta dello Sport is eruit: Franco Pellizotti is de 'Italiaanse hoofdrolspeler in de Giro' bij wie verdachte bloedwaarden in het biologisch paspoort zijn aangetroffen. Volgens de Italiaanse krant, die zich baseert op bronnen dicht bij zijn team Liquigas, zal Vincenzo Nibali zijn plaats in de Giro-selectie overnemen.
De UCI zou aan de vooravond van de Tour de France 2009, waarin Pellizotti het bergklassement won, abnormale waarden in zijn biologisch paspoort hebben aangetroffen. Daarom heeft de internationale wielerbond volgens het dagblad al aan de Italiaanse federatie gevraagd om een procedure tegen de 31-jarige Italiaan te starten.
De Gazzetta zal vandaag waarschijnlijk met in totaal vijf namen van dopingverdachten op de proppen komen. Maar dezelfde krant zegt dat de UCI pas morgen een bevestiging zal geven.
bron
Van boven naar beneden, van links naar rechts.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:11 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Zodat het voor mij een beetje duidelijk is wie er meedoen en wie niet? Bij voorbaat dank!
ik zou ht reuze jammer vinden als ze niet meegaan! Dan vallern er ook 2 oudjes weg, en blijven er alleen jonkis over.quote:Oscar Freire twijfelgeval Van onze wielermedewerker
AMSTERDAM - Aan de vooravond van de Giro d'Italia kampt Rabobank met personele problemen. Oscar Freire en Koos Moerenhout zijn ziek en hun deelname aan de eerste grote ronde van het jaar is in het geding. Freires problemen houden verband met de allergie die de Spanjaard parten speelde in de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. De winnaar van Milaan-Sanremo is gisteren al naar Nederland gekomen om zich door een kno-arts verder te laten onderzoeken.
Freire Foto: VOS, COR "Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt", zei Freire. "Ik kon nauwelijks ademen."
Nederlands kampioen Koos Moerenhout heeft al twaalf dagen last van een luchtweginfectie. Ondanks het innemen van antibiotica wil het herstel niet vlotten. Vandaag wordt er een beslissing genomen over zijn deelname aan de Ronde van Italië, die zaterdag start in Amsterdam. Eerste reserve bij Rabobank is Tom Stamsnijder. Mochten er twee vervangers moeten worden opgeroepen dan mag ook Steven Kruijswijk zich in de hoofdstad melden.
In 2002 stelde Boogerd in het rondewerk ook nauwelijks meer iets voor. Freire is natuurlijk een veel grotere naam dan Boogerd ooit was, en heeft ook veel meer kans op succes.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef Zwansen het volgende:
Jezus, dan heeft Rabo echt een matig team hoor. Met alle respect...
Rijdt de Giro 3 dagen door Nederland en stellen ze een B-team op. Dat was in 2002 wel anders, toen reed Boogerd zelfs speciaal de Giro omdat ze in Groningen startten.
Ja, maar als Freire niet start bedoelde ik. Dan staat er echt een matig team.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
In 2002 stelde Boogerd in het rondewerk ook nauwelijks meer iets voor. Freire is natuurlijk een veel grotere naam dan Boogerd ooit was, en heeft ook veel meer kans op succes.
Ben wel benieuwd wat Mollema kan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef Zwansen het volgende:
Ja, maar als Freire niet start bedoelde ik. Dan staat er echt een matig team.
Pozzato. Heeft met Fassa Bortolo, Quickstep, Liquigas en nu Katyusha ook alleen maar voor heel betrouwbare ploegen geredenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:02 schreef Zwansen het volgende:
Kan iemand een topper noemen die onbesproken is?
Nibali is wat mij betreft even verdacht als Pellizotti. Werden vorig jaar(?) zelfs aan dezelfde dopingdokter gelinkt:quote:Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Benieuwd hoe lang die nog lampen kan ontwijken zonder er tegen te lopen. Niet dat ik die zo verdacht vind, maar het schijnt nogal in te zijn bij Italianen.
Rujano is zelfs tot op dit moment nog altijd in beeld bij Footon.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:46 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Van boven naar beneden, van links naar rechts.
De favorieten
Cadel Evans (Aus, BMC), Franco Pellizotti (Ita, Liquigas-Doimo, start niet), Ivan Basso (Ita, Liquigas-Doimo) en Carlos Sastre (Esp, Cervélo TestTeam)
De outsiders
Damiano Cunego (Ita, Lampre-Farnsese Vini), Michele Scarponi (Ita, Androni - Diquigiovanni), Stefano Garzelli (Ita, Acqua e Sapone), Marzio Bruseghin (Ita, Caisse d'Epargne)
De vraagtekens
Alexandr Vinokourov (Kaz, Astana), Bradley Wiggins (Gbr, Team Sky), Christian VandeVelde (Usa, Garmin Transitions)
De pocketklimmers
Domenico Pozzovivo (Ita, Colnago - CSF Inox), Giampaolo Caruso (Ita, Team Katusha), Paolo Tiralongo (Ita, Astana)
De Zuid-Amerikaanse Armada
Rigoberto Uran (Col, Caisse d'Epargne), José Serpa (Col, Androni - Diquigiovanni), José Rujano (Ven, ISD - dat hele team doet niet mee, hij dus ook niet), Jackson Rodriguez (Ven, Androni - Diquigiovanni)
De jonge garde
Francesco Masciarelli (Ita, Acque e Sapone), Daniel Martin (Irl, Garmin-Transitions). Bauke Mollema (Ned, Rabobank)
De sprinters
André Greipel (Ger, HTC-Columbia), Oscar Freire (Esp, Rabobank), Daniele Bennati (Ita, Liquigas - Doimo), Alessandro Petacchi (Ita, Lampre-Farnese Vini), Robbie McEwen (Aus, Team Katusha), Tyler Farrar (USA, Garmin - Transitions)
De tijdrijders
Gustav-Erik Larsson (Swe, Team Saxobank), Mikhail Ignatiev (Rus, Team Katusha), Marco Pinotti (Ita, HTC - Columbia), Frantisek Rabon (Cze, HTC-Columbia), David Millar (Gbr, Garmin - Transitions
Voor de rest
Sylwester Szmyd (Pol, Liquigas - Doimo), Filippo Pozzato (Ita, Team Katusha), David Moncoutié (Fra, Cofidis), Thomas Voeckler (Fra, BBox - Bouygues Telecom)
Special mention to,
Gilberto Simoni (Ita, Lampre - Farnese Vini)![]()
Zelf zou ik nog willen toevoegen:
Sprinter: Alberto Loddo (Ita, Androni - Diquigiovanni)
[ afbeelding ]
Tijdrijden: Ignatas Konovalovas (Lit, Cervélo TestTeam)
[ afbeelding ]
Voor de rest: Alessandro Bertolini (Ita, Androni - Diquigiovanni) (altijd goed voor een mooie afdaling, ontsnapping of ritzege)
[ afbeelding ]
En zoals gezegd kunnen Pellizotti en Rujano uit de bovenstaande lijst geschrapt worden. Pellizotti start niet ivm dopingperikelen en de ploeg van Rujano heeft geen wildcard ontvangen.
Heb ik ook idd, favorieten en dergelijke wel en de sprinters over het algemeen, maar soms ook goed kijken om ze eruit te halen (Petacchi en Pozzato bijvoorbeeld met een vrij lelijke foto, terwijl ik hen anders aardig mooi vind).quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:49 schreef Sautor het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoeveel renners ik zonder helm en fiets niet herken
Zullen we de Nederlandse toppers eens bekijken?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:02 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel Italiaanse toppers zijn er de laatste 10 jaar nu gepakt op doping of daar serieus mee in verband gebracht?
Simoni
Garzelli
Pantani
Ballan
Rebelin
Bettini
Pellizoti
Petacchi
Basso
Casagrande
Ricco
Di Luca
Cunego?
Savoldelli?
Kan iemand een topper noemen die onbesproken is?
Italië neemt toch wel een unieke positie in hoor, er is geen enkel ander land waar proportioneel zoveel toppers betrapt zijn, zelfs Spanje niet. Dat is natuurlijk niet los te zien van het feit dat Italië met de grote opmars in het internationale wielrennen begon toen EPO voor het eerst door Ferrari en Conconi in het wielrennen werd geïntroduceerd.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:07 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zullen we de Nederlandse toppers eens bekijken?
Boogerd
Thomas Dekker
Erik Dekker
Je kan wel zeggen dat Italianen bedriegers zijn, maar ze hebben ook veel meer toppers. En als vrijwel iedereen in verband gebracht wordt met doping zou je ook kunnen denken dat het dus structureel onderdeel van de sport is.
Volgens mij hebben Nederlandse organisators een beetje een trauma overgehouden aan de Tour start in Leiden in 1978. De klinkers waren spekglad door de regen. Toen werd de uitslag ongeldig gemaakt (onterecht overigens)quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:19 schreef Sautor het volgende:
Ik ben niet zoveel verstand van Amsterdam, maar het kan toch veel leuker dan een beetje over de hoofdwegen rijden? Pak wat grachtjes mee ofzo.
Tja, als je goed op dat plaatje kijkt lijkt me dit alsnog erg lastig op te vullen. Maar goed, ik laat met verrassen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:49 schreef Littlecreep het volgende:
Volgens mij hadden ze daar een speciale balk voor ofzo. Ik heb wel ergens gelezen hoe ze dat gaan doen.
Trouwens, de Vijzelstraat en Weesperstraat zijn nou niet het ideaalbeeld van de grachtengordel. Tuurlijk gaan ze over de grachten, maar niet langs de grachten.
Edit: Gevonden:
Tramrails met schuimrubber bij Giro
27 april 2010
AMSTERDAM - Het GVB gaat de tramrails op het parcours van de Giro d'Italia vullen met hard schuimrubber. Dat meldt Het Parool. Het schuimrubber moet voorkomen dat de wielrenners met hun smalle wielen vast komen te zitten in de rails. De Italiaanse wielerronde is van 8 tot en met 10 mei in Amsterdam.
De proloog op 8 mei gaat door de stad van het Museumplein naar het Olympisch Stadion. Die route gaat langs veel straten waar tramrails liggen. Om valpartijen te voorkomen wordt op het traject Vijzelgracht, Ceintuurbaan, Apollolaan en Olympiaweg in totaal 650 meter rails met schuimrubber opgevuld. Het materiaal wordt in de nacht van 7 op 8 mei gelegd.
Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:57 schreef Felagund het volgende:
TVP
Jammer genoeg kan ik zaterdag niet gaan kijken in Amsterdam, maar zondag ga ik wel proberen om ergens langs het parcours te gaan staan. Denk dat de proloog toch niet zo mooi is als vorig jaar in Assen, tijdens de ronde van Spanje.
Ja, maar de sfeer zal anders zijn. Misschien houd ik het me gewoon voor dat het minder mooi is omdat ik zelf niet kan, had er graag heen gewild.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.
Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:08 schreef Ericr het volgende:
Definitief geen Freire en Moerenhout dus. Rabo mag meedoen voor spek en bonen.
Ja ik zal wat foto's maken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:16 schreef JJdJ1984 het volgende:
Giro
en mochten er liefhebbers zijn die de komende dagen wat foto's schieten in/rond Amsterdam etc. en ze mogen op FOK!sport dan graag een mailtje naar sport@fok.nl
Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Sporttv het volgende:
Ik ga ook even bij de proloog kijken ben er zo
Staat ie wel vooraan!quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.
Yep, de pers was wat voorbarig. Rabo gaf later aan dat er nog niks was beslist, toen stond op diverse sites al dat Friere niet zou starten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |