Volgens mij hebben Nederlandse organisators een beetje een trauma overgehouden aan de Tour start in Leiden in 1978. De klinkers waren spekglad door de regen. Toen werd de uitslag ongeldig gemaakt (onterecht overigens)quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:19 schreef Sautor het volgende:
Ik ben niet zoveel verstand van Amsterdam, maar het kan toch veel leuker dan een beetje over de hoofdwegen rijden? Pak wat grachtjes mee ofzo.
Tja, als je goed op dat plaatje kijkt lijkt me dit alsnog erg lastig op te vullen. Maar goed, ik laat met verrassen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:49 schreef Littlecreep het volgende:
Volgens mij hadden ze daar een speciale balk voor ofzo. Ik heb wel ergens gelezen hoe ze dat gaan doen.
Trouwens, de Vijzelstraat en Weesperstraat zijn nou niet het ideaalbeeld van de grachtengordel. Tuurlijk gaan ze over de grachten, maar niet langs de grachten.
Edit: Gevonden:
Tramrails met schuimrubber bij Giro
27 april 2010
AMSTERDAM - Het GVB gaat de tramrails op het parcours van de Giro d'Italia vullen met hard schuimrubber. Dat meldt Het Parool. Het schuimrubber moet voorkomen dat de wielrenners met hun smalle wielen vast komen te zitten in de rails. De Italiaanse wielerronde is van 8 tot en met 10 mei in Amsterdam.
De proloog op 8 mei gaat door de stad van het Museumplein naar het Olympisch Stadion. Die route gaat langs veel straten waar tramrails liggen. Om valpartijen te voorkomen wordt op het traject Vijzelgracht, Ceintuurbaan, Apollolaan en Olympiaweg in totaal 650 meter rails met schuimrubber opgevuld. Het materiaal wordt in de nacht van 7 op 8 mei gelegd.
Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:57 schreef Felagund het volgende:
TVP
Jammer genoeg kan ik zaterdag niet gaan kijken in Amsterdam, maar zondag ga ik wel proberen om ergens langs het parcours te gaan staan. Denk dat de proloog toch niet zo mooi is als vorig jaar in Assen, tijdens de ronde van Spanje.
Ja, maar de sfeer zal anders zijn. Misschien houd ik het me gewoon voor dat het minder mooi is omdat ik zelf niet kan, had er graag heen gewild.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.
Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:08 schreef Ericr het volgende:
Definitief geen Freire en Moerenhout dus. Rabo mag meedoen voor spek en bonen.
Ja ik zal wat foto's maken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:16 schreef JJdJ1984 het volgende:
Giro
en mochten er liefhebbers zijn die de komende dagen wat foto's schieten in/rond Amsterdam etc. en ze mogen op FOK!sport dan graag een mailtje naar sport@fok.nl
Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Sporttv het volgende:
Ik ga ook even bij de proloog kijken ben er zo
Staat ie wel vooraan!quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.
Yep, de pers was wat voorbarig. Rabo gaf later aan dat er nog niks was beslist, toen stond op diverse sites al dat Friere niet zou starten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |