Interessant lijstje. We hebben Basso en Vinokourov die vechten voor eerherstel. Pellizotti is een bij tijd en wijlen gevleugelde klimmer die eens een grote ronde hoopt te winnen. Evans die in de laatste maanden heeft uitgevonden hoe hij grote koersen kan winnen, weliswaar op een ander terrein dan de grote rondes. Oud-Tourwinnaar Sastre, waarvan de vraag is of hij deze ronde slechts als warming up rijdt of er echt werk van maakt. Wiggins, de tourrevelatie van vorig jaar waarvan ik me ook afvraag met welke ambities hij start in Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:01 schreef franklop het volgende:
Favorieten:
Tadej Valjavec
Alexandre Vinokourov
Cadel Evans
Carlos Sastre
Christian Vandevelde
Damiano Cunego
Franco Pellizotti
Ivan Basso
Bradley Wiggins
Simoni zou nu maandag a.s. de knoop doorhakken. Mag er dit weekend nog over nadenken van Bontempi....quote:
Zoals SuikerVuist al zei, heeft de etappe naar Aprica het verkeerde profiel, het moet deze zijnquote:
Done.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals SuikerVuist al zei, heeft de etappe naar Aprica het verkeerde profiel, het moet deze zijn![]()
[ afbeelding ]
En die twee zinnen van dat ik het topic niet gezien kunnen ook wel uit de OP denk ik![]()
De Amerongsebergquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:19 schreef Sheepcidus het volgende:
Hebben ze nou 2 heuvels bedacht in die eerste etappe?
Die eerste misschien ook wel bij dat stukje van Elst naar Houten.quote:
thanks!quote:
http://www.sporza.be/cm/s(...)llizotti_startverbodquote:Franco Pellizotti mag niet starten in de Giro
ma 03/05/2010 - 15:51 Zaterdag begint de Ronde van Italië, maar dat zal zonder Franco Pellizotti, de nummer drie van vorig jaar, zijn. Het biologisch paspoort van de renner van Liquigas is niet in orde.
Belga
De Internationale Wielerunie UCI houdt Pellizotti uit de Giro wegens afwijkende bloedwaarden op zijn biologisch paspoort, schrijft de Gazzetta dello Sport.
Die zouden opgemeten zijn aan de vooravond van de Tour van vorig jaar, waarin Pellizotti als beste klimmer de bolletjestrui veroverde. De UCI heeft de Italiaanse federatie gevraagd om een procedure te openen tegen Pellizotti.
Liquigas, het team van Pellizotti, neemt Vincenzo Nibali, top 10 in de Tour, mee als vervanger. Ivan Basso is kopman van de ploeg.
Benieuwd hoe lang die nog lampen kan ontwijken zonder er tegen te lopen. Niet dat ik die zo verdacht vind, maar het schijnt nogal in te zijn bij Italianen.quote:
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:01 schreef Wombcat het volgende:
Zonder Pellizotti:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)llizotti_startverbod
O ja, dan was het inderdaad de bedoeling om niks te doen en het dan net voor de start van een grote ronde bekend te maken. Dan weet het publiek dat er weer een grote ronde aan komt.quote:Die zouden opgemeten zijn aan de vooravond van de Tour van vorig jaar, waarin Pellizotti als beste klimmer de bolletjestrui veroverde.
Fantastisch nieuws voor de fans. Tegen beter weten in hoop ik dat hij toch nog een keertje wint op 'zijn' berg, de Zoncolan.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Simoni doet toch mee.
Vrees dat hij er spijt van gaat krijgen, maar leuk voor de fans.
http://www.cyclingnews.co(...)r-lampre-giro-roster
Nou, ik denk eerder dat 'ie anoniem rondrijdt.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:58 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Fantastisch nieuws voor de fans. Tegen beter weten in hoop ik dat hij toch nog een keertje wint op 'zijn' berg, de Zoncolan..
(2007)
(2003)
Hij zal wel in beeld komen, maar de kans dat het op een flatterende wijze is, lijkt me helaas bijzonder klein. Het was vorig jaar eigenlijk al het jaar te veel.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik denk eerder dat 'ie anoniem rondrijdt.
In beeld komen als 'ie gelost wordt uit de groep favorieten die nog 30 of 40 man groot is, valt bij mij in de categorie anoniem meerijden.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij zal wel in beeld komen, maar de kans dat het op een flatterende wijze is, lijkt me helaas bijzonder klein. Het was vorig jaar eigenlijk al het jaar te veel.
Zodat het voor mij een beetje duidelijk is wie er meedoen en wie niet? Bij voorbaat dank!quote:Op zondag 2 mei 2010 00:26 schreef Timm-E het volgende:
Zouden trouwens voor de iets mindere volgers (zoals ik) de namen van de renners in de OP kunnen worden toegevoegd?
Valjavec schijnt ook uitgesloten te zijn en mogelijk Prado ook nog.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef Momo... het volgende:
'Pellizotti niet naar Giro om verdachte waarden'
La Gazzetta dello Sport is eruit: Franco Pellizotti is de 'Italiaanse hoofdrolspeler in de Giro' bij wie verdachte bloedwaarden in het biologisch paspoort zijn aangetroffen. Volgens de Italiaanse krant, die zich baseert op bronnen dicht bij zijn team Liquigas, zal Vincenzo Nibali zijn plaats in de Giro-selectie overnemen.
De UCI zou aan de vooravond van de Tour de France 2009, waarin Pellizotti het bergklassement won, abnormale waarden in zijn biologisch paspoort hebben aangetroffen. Daarom heeft de internationale wielerbond volgens het dagblad al aan de Italiaanse federatie gevraagd om een procedure tegen de 31-jarige Italiaan te starten.
De Gazzetta zal vandaag waarschijnlijk met in totaal vijf namen van dopingverdachten op de proppen komen. Maar dezelfde krant zegt dat de UCI pas morgen een bevestiging zal geven.
bron
Van boven naar beneden, van links naar rechts.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:11 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Zodat het voor mij een beetje duidelijk is wie er meedoen en wie niet? Bij voorbaat dank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |