Carnaval, tisdat?quote:Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Ook slecht van Sporza: 6x vertellen dat Utrecht wijd verspreid bekend staat als "Leemput" tijdens carnaval. Vieren we hier carnaval dan
Tis nog echt waar ook (dat van Leemput dan, niet dat het wijdverspreid is):quote:Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Ook slecht van Sporza: 6x vertellen dat Utrecht wijd verspreid bekend staat als "Leemput" tijdens carnaval. Vieren we hier carnaval dan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trijn_van_Leemputquote:Al in de 17e eeuw werd Trijn van Leemput afgebeeld op enkele schilderijen. Op de Zandbrug, de meest noordelijke brug van de Oudegracht in het centrum van Utrecht staat sinds 1955 een standbeeld van Trijn, met houweel in de hand. Ze is beschermvrouwe van de Utrechtse carnavalsvereniging en wordt ieder jaar geëerd met een bloemenkrans. Centrum Trijn van Leemput, een Utrechts vormingscentrum voor volwassenen, is naar haar vernoemd.
quote:Utrechtse finish Giro trekt 200.000 bezoekers
Uitgegeven: 9 mei 2010 18:16
Laatst gewijzigd: 9 mei 2010 18:15
UTRECHT - De finish van de tweede etappe van de Giro d'Italia in Utrecht heeft zondag ruim 200.000 bezoekers naar de stad getrokken. Dat meldde een woordvoerster van de gemeente zondag na de finish.
© NU.nl/Sipke Westveen
Langs de route door de provincie Utrecht stonden volgens de zegsvrouw ook erg veel kijkers. ''Het was gezellig druk langs het parcours'', meldde ze.
De wielerwedstrijd is zondag in Utrecht drukker bezocht dan de proloog in Amsterdam. In de hoofdstad bekeken zaterdag zo'n 150.000 mensen de Giro.
Alleen de import van onder de rivieren.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Maar voor de rest was Sporza briljant. heerlijk Jolanthe afzeiken en die belgen gooien er tenminste nog wat humor tussendoor.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:55 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Jetz! Und schnell!quote:Op zondag 9 mei 2010 21:16 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]is dit een vraag of een bevel?
Dat is ook wel handig, aangezien heel de stad gisteren plat lag.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:23 schreef Q. het volgende:
Wel bizar dat het gisteren op de Croeselaan zo enorm druk was en dat er nu echt helemaal niets meer van terug te vinden is. Volgens mij hebben ze vannacht flink doorgewerkt om alles op te ruimen.
quote:Update 10 mei, 10.30 uur
Staking reiniging en afvalophaaldienst verlengd tot en met
12 mei 2010
De staking van onder andere straatvegers en vuilnismannen wordt voortgezet tot en met woensdag 12 mei 2010. Dit betekent dat er de komende dagen geen zwerfvuil wordt opgeruimd, geen huisvuil en geen chemisch afval wordt ingezameld en de afvalscheidingsstations gesloten blijven.
Er zijn afspraken met de bonden gemaakt dat werkwilligen wel aan het werk kunnen. Deze werkwilligen hebben volgens de wet namelijk recht op werk. Het kan dus zijn dat u onze vuilniswagens ziet rijden en een aantal van onze medewerkers aan het werk ziet.
*
De grofvuilafspraken tot en met 12 mei vervallen; voor het ophalen van grofvuil wordt met de aanbieders geprobeerd een nieuwe afspraak te maken.
*
De afvalscheidingsstations zijn dicht
*
De kringlooppunten (glas, papier en plastic) niet geleegd
*
De straten niet geveegd noch onderhouden.
Oproep bewoners
De gemeente vraagt bewoners vriendelijk om geen afval op straat te zetten en de eigen stoep en directe omgeving zo veel mogelijk zelf schoon te houden. Raadpleeg regelmatig deze Actueelpagina.
2 uur geleden was de start in Amsterdam bij de Zuid-As. Ruim 2 uur later is het complete dorp alweer opgeruimd. Gaat echt megasnelquote:Op maandag 10 mei 2010 10:23 schreef Q. het volgende:
Wel bizar dat het gisteren op de Croeselaan zo enorm druk was en dat er nu echt helemaal niets meer van terug te vinden is. Volgens mij hebben ze vannacht flink doorgewerkt om alles op te ruimen.
Ze zouden eerst idd alleen 6 en 7 mei staken, maar dat is toen uitgebreid tot 8 en 9 mei, en nu dus weer tot en met 12 mei. Ze staken net zo lang door tot er een akkoord is bereikt.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:33 schreef speknek het volgende:
Ik dacht dat de vuilnisophaaldienst in principe alleen op donderdag en vrijdag staakten?
Kan ook de Milieupolitie zijn. Die nemen de zak mee voor onderzoek. Als ze de eigenaar weten te achterhalen, volgt er een boete.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:40 schreef The6thgate het volgende:
De vuilniszakken die hier vanmorgen op straat stonden zijn gewoon wegDus blijkbaar staken ze niet allemaal ofzo
Ik vraag me dus af in hoeverre ze het kunnen maken om te bekeuren gezien de stakingssituatie en nergens meer rotzooi in te leveren isquote:Op maandag 10 mei 2010 17:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kan ook de Milieupolitie zijn. Die nemen de zak mee voor onderzoek. Als ze de eigenaar weten te achterhalen, volgt er een boete.
Lekker met je vuilniszakken op je bagagedrager.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af in hoeverre ze het kunnen maken om te bekeuren gezien de stakingssituatie en nergens meer rotzooi in te leveren is
Ik bewaar de zakken op het balkon voorlopig, en heb van vorige week nog in een container dump zakken kunnen doen, maar dat is nu ook vol.
Vuilstort een idee evt maar niet iedereen is in de mogelijkheid om daar heen te gaan.
Ik vermijd de binnenstad voorlopig, hier is het al ranzig genoeg.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:52 schreef dalaiblama het volgende:
Bij ons ( lange smee/springweg ) zijn de bakken ook opgehaald vanochtend![]()
Verder is de stad idd een puinhoop. Ik zie al de hele week mensen hun nek breken op de gracht over rondslingerend vuil.
Oh en hoi.
ja hier ook al, en de stad was ik gister, ik vond het nog te doenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vermijd de binnenstad voorlopig, hier is het al ranzig genoeg..
Je vuilnis aan de weg zetten terwijl je weet dat er gestaakt wordt is helemaal aso. Er zijn altijd wel mogelijkheden.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af in hoeverre ze het kunnen maken om te bekeuren gezien de stakingssituatie en nergens meer rotzooi in te leveren is
Ik bewaar de zakken op het balkon voorlopig, en heb van vorige week nog in een container dump zakken kunnen doen, maar dat is nu ook vol.
Vuilstort een idee evt maar niet iedereen is in de mogelijkheid om daar heen te gaan.
Ook leuk voor de touristen.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ja hier ook al, en de stad was ik gister, ik vond het nog te doen
Ze verzamelen alles op centrale hopenziet er gezellig uit
!!
De staking is nu van onbepaalde duur, dus totdat er een akkoord ligt (of tot de stakingskas op is). Het kan morgen voorbij zijn, het kan ook nog 5 weken zo doorgaan...quote:Op maandag 10 mei 2010 19:50 schreef Naamah het volgende:
Ah getIk vind het nu al zo goor.. Maar als het met een week verlengd is, tot wanneer duurt het dan? Wordt niet helemaal duidelijk in dat artikel.
Lekker asociaal pressiemiddel hebben ze.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De staking is nu van onbepaalde duur, dus totdat er een akkoord ligt (of tot de stakingskas op is). Het kan morgen voorbij zijn, het kan ook nog 5 weken zo doorgaan...
Ik.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:59 schreef MissHobje het volgende:
enne wie waren er allemaal langs de route van de Giro italia shizzle ?
Ik heb bij de finish gekeken, was erg gezellig.
12 mei toch? Dat staat iig op de website van de gemeente Utrecht. Laat het alsjeblieft 12 mei zijn, wil van mn vuilniszakken af!quote:
Nemen ze dan ook wandelende vuilniszakken mee? Daar hebben we er ook wel genoeg van.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:08 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
12 mei toch? Dat staat iig op de website van de gemeente Utrecht. Laat het alsjeblieft 12 mei zijn, wil van mn vuilniszakken af!
Ze gaan gewoon net zo lang door totdat er een akkoord is, ongeacht wat er nu nog op de site van de gemeente staat.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:08 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
12 mei toch? Dat staat iig op de website van de gemeente Utrecht. Laat het alsjeblieft 12 mei zijn, wil van mn vuilniszakken af!
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:08 schreef Bbs29 het volgende:
[..]
Tja, die plek waar ze zaten gaat gesloopt worden. Wel jammer, heb daar aardig wat herinneringen liggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:15 schreef Nielsch het volgende:
The Copperfield Pub is - tegen de wil van de eigenaren - gesloten.
Filmpje!
[ afbeelding ]
Ik niet heel veel, al heb ik er wel eens bier gedronken toen ik 45 minuten moest wachten op een trein... Heb wel zin in de sloop btw!quote:Op maandag 10 mei 2010 21:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, die plek waar ze zaten gaat gesloopt worden. Wel jammer, heb daar aardig wat herinneringen liggen.
Dat gaat waarschijnlijk dit jaar niet meer gebeuren. CU2300.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik niet heel veel, al heb ik er wel eens bier gedronken toen ik 45 minuten moest wachten op een trein... Heb wel zin in de sloop btw!
Ach ja, alles gaat hier met een slakkengang. Was afgelopen donderdag nog op het Centraal Station in Rotterdam. Daar werken ze tenminste door!quote:Op maandag 10 mei 2010 21:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat waarschijnlijk dit jaar niet meer gebeuren. CU2300..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |