Ach, het is verkiezingstijd he? Ik ben van dat soort doorzichtige acties door politici (ongeacht de kleur) niet onder de indrukquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:57 schreef Nielsch het volgende:
Mooi initiatief en prima dat de VVD daar aan meedoet![]()
Deze voorliefde voor onze stad hoeven we van de grootste coalitiepartij GroenLinks helaas niet te verwachten
[ afbeelding ]
Onze burgervader Wolfsen heeft onlangs nog een decreet uitgevaardigd waarmee het mensen uit EU-landen wordt verboden om nog straatartiest te zijn in Utrecht. Het moet nu eerst door de vergunningenmolen. Moesten we juist niet besparen op de vele ambtenaren in Utrecht?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:44 schreef Nielsch het volgende:
Er zijn genoeg Polen en Hongaren die het willen doen, daar ben ik van overtuigd. Die mogen hier nu ook werken, dus laat ze maar komen!
Straatartiesten zijn wat anders dan straatvegers. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Onze burgervader Wolfsen heeft onlangs nog een decreet uitgevaardigd waarmee het mensen uit EU-landen wordt verboden om nog straatartiest te zijn in Utrecht. Het moet nu eerst door de vergunningenmolen. Moesten we juist niet besparen op de vele ambtenaren in Utrecht?
http://dnu.nu/commentaar/2110-de-roemenen-hebben-het-gedaan
In de vergelijking wel. Het zijn EU-burgers die gewoon in de hele EU aan de slag moeten kunnen. Er werd gezegd dat we dan maar Roemenen en Polen onze straten moeten laten vegen voor een lager loon.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:59 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Straatartiesten zijn wat anders dan straatvegers. Dus die vlieger gaat niet op.
Het overgrote deel? Heb je daar een bron van? Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk.quote:En als het gaat om ambtenaren, het overgrote deel wat valt onder ambtenaren zijn leraren en politieagenten. Het is niet echt D'66 om te bezuinigen op leraren, of wel? In deze tijd is het tevens niet populair om te bezuinigen op politieagenten.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Utrecht onevenredig veel ambtenaren heeft. En dan wordt er dus óf niet efficiënt gewerkt, óf de overheid houdt zich bezig met dingen waar ze zich niet mee bezig moeten houden: schrappen in taken dus.quote:Dan de rest van de ambtenaren. het is heel erg makkelijk om te veronderstellen dat er makkelijk kan worden gesneden in het gemeentelijke apparaat (ik heb het dus niet over het rijk of de provincie). Ik vind dat geen goede ontwikkeling. De laatste tientallen jaren zijn er al meerdere bezuiningsrondes geweest, is de organisatie efficienter gemaakt en wordt er meer uitbesteed.
Daarom moet je niet alleen schrappen in FTE's, maar ook de inhuurbudgetten. 'k Ben zelf ambtenaar en weet hoe vreselijk hoog de 'overhead' is, de aantallen papierschuivers en adviseurs en managers in vergelijking tot de spreekwoordelijke groep 'productieve onderwijzers en politieagenten'. Maarja, niet veel managers zullen hun eigen baantjes wegbezuinigen natuurlijk. De werkvloer zal de klappen wel weer moeten opvangen.quote:En met dat laatste heb ik een heel groot probleem. Het is echt niet zo dat door minder ambtenaren minder werk te verrichten is, dat is een fabeltje. Wat je dan krijgt is dat er dure externen worden ingehuurd (min. ¤ 120,- per uur) die A de gemeente veel te geld kosten en B er niet voor zorgen dat de kennis in huis blijft.
Achja, 'k hoop dat zo weinig mogelijk kiezers in deze verkiezingstrucs trappen.quote:En tevens vind ik dat een ieder een pluim verdient die mee helpt met opruimen, of je nou van de VVD bent of niet, puh
Yep, da's ook zo. Wat hadden ze ook alweer uitgerekend? In 2020 is 70% van de huidige ambtenaren vertrokken oid? Het wordt dus nog een heel groot probleem om überhaupt overheidstaken uitgevoerd te krijgen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, een groot gedeelte van de ambtenaren zwaait toch af tussen nu en 10 jaar. Die zullen nooit ontslagen worden, want die vinden toch nergens anders meer een baan. Dus als er bezuinigd gaat worden op ambtenaren, dan zal het zijn op dat kleine groepje jongeren die juist nu zo hard nodig zijn... Slecht plan dus...
Bij de finish wordt het te druk, ik ga kijken bij het 5 mei plein, moeten ze een bochtje maken en hopelijk wat afremmen. En als je goed gaat staan kan je ze vanaf de Prins Clausbrug aan zien komen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:46 schreef speknek het volgende:
Zit nog te twijfelen waar ik ga kijken, Graadt van Roggenweg is een paar minuten lopen, maar natuurlijk wel een beetje treurig stukje utrecht, wel weer dicht bij de finish, hmmm.
Geen flauw idee. Was eergisteravond ook al het geval.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:31 schreef The6thgate het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom er nou weer een hoop turken toeterend rondrijden?
Is er een akkoord dan? Zo niet, dan gaan de stakingen door.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:34 schreef The6thgate het volgende:
Niet alleen in de binnenstadMaar morgen zijn de stakingen afgelopen toch?
Nee hoor, dat gaat door tot er een nieuw akkoord is. Kan nog weeeken duren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:34 schreef The6thgate het volgende:
Niet alleen in de binnenstadMaar morgen zijn de stakingen afgelopen toch?
Ik las dat de VNG afgelopen vrijdag positief was over dat er die dag nog een nieuw akkoord zou liggen. Verder niets meer van gehoord helaas. En je hebt gelijk, totdat er een akkoord is gaan de stakingen door.quote:Op zondag 9 mei 2010 01:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat door tot er een nieuw akkoord is. Kan nog weeeken duren.
Ik ga wel even kijken, als het niets aan is ben ik toch zo weer thuis.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:41 schreef The6thgate het volgende:
Is wielrennen kijken langs de kant eigenlijk wel leuk? Ben in een luie bui vandaagMaar als het nou weer iets is wat je niet mag missen vind ik het ook weer jammer als ik niet ga kijken
Ja geen idee eigenlijk... in Amsterdam vonden ze het gisteren wel leuk geloof ik...quote:Op zondag 9 mei 2010 10:41 schreef The6thgate het volgende:
Is wielrennen kijken langs de kant eigenlijk wel leuk? Ben in een luie bui vandaagMaar als het nou weer iets is wat je niet mag missen vind ik het ook weer jammer als ik niet ga kijken
Mocht je fotografie leuk vinden, dan welquote:Op zondag 9 mei 2010 10:41 schreef The6thgate het volgende:
quote:Op zondag 9 mei 2010 12:19 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe laat wordt de zooi ook alweer afgesloten? 'k Moet nog wel effe de Beneluxlaan oversteken namelijk.
quote:Zuidwest 8 (Dichterswijk, Rivierenwijk, Transwijk, Kanaleneiland)
Tijdstip van afsluiten tussen: 14.30 uur - 18.30 uur.
Tijdstip van passeren peloton: 16:15 uur.
Er is dan ook veel gebeurd afgelopen 2 maanden. Gemeenteraadverkiezingen, koninginnedinges, bevrijdingsfestival, giro. En dat allemaal in Utrechtquote:Op zondag 9 mei 2010 11:47 schreef Nielsch het volgende:
Gaat snel trouwens, dit topic
ja maar dit topic is pas sinds 1 mei open...quote:Op zondag 9 mei 2010 12:41 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Er is dan ook veel gebeurd afgelopen 2 maanden. Gemeenteraadverkiezingen, koninginnedinges, bevrijdingsfestival, giro. En dat allemaal in Utrecht
quote:Op zondag 9 mei 2010 15:13 schreef Blik het volgende:
Hoop dat die stakingen wel snel stoppen, zit ondertussen al met 5 vuilniszakken in de berging...
Finish bij de Jaarbeurs.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:31 schreef speknek het volgende:
Eigenlijk best een baggerplek om te eindigen, de Croeselaan. Zal Rabobank wel bedongen hebben, zetten ze mooi Utrecht er even slecht op.
Nee, stuk vloer werd vervangen wegens lekkage. en dat levert aardig wat troep op...quote:Op zondag 9 mei 2010 15:15 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]wij nog maar eentje. eet je zoveel? of tien huisgenoten ofzo?
Geniaal iddquote:Op zondag 9 mei 2010 16:54 schreef Q. het volgende:
"Ze gaan nu over de Vleutenseweg" terwijl ze nog in Ondiep zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |