abonnement Unibet Coolblue
pi_81285555
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Voor mij niet. 12 euro per week. Dat merk ik niet.

Ik heb nu mijn eerste moment sinds 24 uur dat ik even geen zin had in een sigaret. .
Tsja. Als je 't in mijn geval bekijkt, zo'n 5 euro per dag ongeveer, 35 euro in de week, kom je toch op zo'n 1800 euro uit per jaar. Ongeacht hoeveel je verdient is dat geen schijntje.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:47:35 #77
104367 Thrackan
new and improved
pi_81285629
Financieel gezien:
Two months, one week, two days, 9 hours, 45 minutes and 21 seconds. 1408 cigarettes not smoked, saving ¤ 320,86. Life saved: 4 days, 21 hours, 20 minutes.

Belachelijke uitgave 1 sinds ik niet meer rook (een SSD) heb ik ondertussen alweer terugverdiend. Niet slecht al zeg ik het zelf.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2010 @ 10:34:14 #78
137949 Disana
pi_81286803
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef francis998 het volgende:
wihieee...ik zit op de 4 maanden 1 week en 2 dagen
En heb me de laatste 2 weken door lastige momenten weten te slepen zonder peuken
Dat is de vuurproef hè, problemen hebben of stress en dan toch de nicotine en gewoonte kunnen weerstaan.
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2010 @ 10:34:47 #79
137949 Disana
pi_81286819
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:57 schreef Kreator het volgende:
Poging 318. Maar ik heb er een goed gevoel over. Was al een week 'gestopt' met pleisters, maar nu cold turkey.
Heel veel succes gewenst, deze keer moet het gewoon lukken
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2010 @ 10:49:35 #80
137949 Disana
pi_81287228
Okee, ook van mij een verslagje op dag 4:

Het gaat heel goed, tegen alle verwachting in. Ik had gedacht een stresskip te zullen worden, maar niets is minder waar: ik blijf er behoorlijk kalm onder en word niet gek bij de gedachte dat ik niet kan en mag roken.

De Champix doet zijn werk heel goed sinds ik op de volle dosis zit. Er is geen behoefte aan nicotine en de gedachte aan een shagje staat me tegen; ik kon me aan het eind van dag 1 al niet meer voorstellen dat ik zoiets ooit lekker vond. Overigens rookte ik vlak voordat ik stopte al meer dan de helft minder op Champix. Een aanrader dus voor iedereen die het niet op eigen kracht denkt te kunnen.

Natuurlijk zitten er mindere kanten aan de Champix en het stoppen: ik slaap slecht en ben mede daardoor elke dag behoorlijk moe. Ik kan me fysiek even niet goed ontspannen omdat ik de 'rustmomenten' van het shagje draaien en roken niet meer neem. Ik brak een kies op de Mentos die ik meende te moeten snoepen. Je keel gaat een beetje pijn doen en je darmen zullen rommelen.

Het is allemaal overkomelijk en een zeer kleine prijs voor de overwinning op mijn rookgedrag. Ik was een verstokte rookster en verbaas mezelf erover hoe snel dat is veranderd in iemand die beslist nooit meer wil roken
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 10:57:38 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81287466
Goed om te horen, Disana. Al wil ik het zelf écht zonder Champix of andere zware rommel proberen. Als iemand anders het kan, moet ik het ook kunnen. .
pi_81287564
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:49 schreef Disana het volgende:
Okee, ook van mij een verslagje op dag 4:

Het gaat heel goed, tegen alle verwachting in. Ik had gedacht een stresskip te zullen worden, maar niets is minder waar: ik blijf er behoorlijk kalm onder en word niet gek bij de gedachte dat ik niet kan en mag roken.

De Champix doet zijn werk heel goed sinds ik op de volle dosis zit. Er is geen behoefte aan nicotine en de gedachte aan een shagje staat me tegen; ik kon me aan het eind van dag 1 al niet meer voorstellen dat ik zoiets ooit lekker vond. Overigens rookte ik vlak voordat ik stopte al meer dan de helft minder op Champix. Een aanrader dus voor iedereen die het niet op eigen kracht denkt te kunnen.

Natuurlijk zitten er mindere kanten aan de Champix en het stoppen: ik slaap slecht en ben mede daardoor elke dag behoorlijk moe. Ik kan me fysiek even niet goed ontspannen omdat ik de 'rustmomenten' van het shagje draaien en roken niet meer neem. Ik brak een kies op de Mentos die ik meende te moeten snoepen. Je keel gaat een beetje pijn doen en je darmen zullen rommelen.

Het is allemaal overkomelijk en een zeer kleine prijs voor de overwinning op mijn rookgedrag. Ik was een verstokte rookster en verbaas mezelf erover hoe snel dat is veranderd in iemand die beslist nooit meer wil roken
Keep it up
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_81287826
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
Goed om te horen, Disana. Al wil ik het zelf écht zonder Champix of andere zware rommel proberen. Als iemand anders het kan, moet ik het ook kunnen. .
Zonder hulpmiddelen IS ook heel makkelijk. Als je er zelf maar voor de volle 100% voor gaat.

Zelf 18/19 jaar lang 4 pakjes shag per week gerookt en nu bijn a 3 weken geleden opeens gestopt ZONDER enig hulpmiddel of enige voorbereiding. Gaat echt perfekt. Geen moeite, problemen en behoeftes. Niks, noppes, nada.

Niks ten nadele overigens voor degenen die met hulpmiddelen stoppen; laat dat duidelijk zijn. Stoppen is stoppen immers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:13:42 #84
104367 Thrackan
new and improved
pi_81287952
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:49 schreef Disana het volgende:
Okee, ook van mij een verslagje op dag 4:

Het gaat heel goed, tegen alle verwachting in. Ik had gedacht een stresskip te zullen worden, maar niets is minder waar: ik blijf er behoorlijk kalm onder en word niet gek bij de gedachte dat ik niet kan en mag roken.

De Champix doet zijn werk heel goed sinds ik op de volle dosis zit. Er is geen behoefte aan nicotine en de gedachte aan een shagje staat me tegen; ik kon me aan het eind van dag 1 al niet meer voorstellen dat ik zoiets ooit lekker vond. Overigens rookte ik vlak voordat ik stopte al meer dan de helft minder op Champix. Een aanrader dus voor iedereen die het niet op eigen kracht denkt te kunnen.

Natuurlijk zitten er mindere kanten aan de Champix en het stoppen: ik slaap slecht en ben mede daardoor elke dag behoorlijk moe. Ik kan me fysiek even niet goed ontspannen omdat ik de 'rustmomenten' van het shagje draaien en roken niet meer neem. Ik brak een kies op de Mentos die ik meende te moeten snoepen. Je keel gaat een beetje pijn doen en je darmen zullen rommelen.

Het is allemaal overkomelijk en een zeer kleine prijs voor de overwinning op mijn rookgedrag. Ik was een verstokte rookster en verbaas mezelf erover hoe snel dat is veranderd in iemand die beslist nooit meer wil roken
Niet-rokende vrouwen vind ik ook spontaan veel aantrekkelijker
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 11:16:38 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81288050
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Geen moeite, problemen en behoeftes. Niks, noppes, nada.
Of je bent die ene op de miljoen die 4 pakjes shag per week kan roken zonder verslaafd te raken, of je lult maar wat. .
pi_81288333
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of je bent die ene op de miljoen die 4 pakjes shag per week kan roken zonder verslaafd te raken, of je lult maar wat. .
Wat is dat nou weer voor een reaktie...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 11:27:31 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81288488
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een reaktie...
Het is een 'ik geloof je niet.' reactie. 4 pakjes shag per week roken en dan zonder niks, noppes, nada last is gewoon niet mogelijk. de lichamelijke verslaving ga je hoe dan ook tegenkomen. Binnen een dag.
pi_81288807
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het is een 'ik geloof je niet.' reactie. 4 pakjes shag per week roken en dan zonder niks, noppes, nada last is gewoon niet mogelijk. de lichamelijke verslaving ga je hoe dan ook tegenkomen. Binnen een dag.
Toch is het zo. Of je het gelooft of niet zal me een zorg zijn. Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden. Niet onrustig, geen enkele behoefte of gedachte aan roken meer gehad, niet trillen of slecht slapen. Ik ben ook niet meer gaan snoepen en eten.

Blijkbaar ben ik dan een uitzondering. Mij best.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 11:37:47 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81288940
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
Blijkbaar ben ik dan een uitzondering. Mij best.
Of een leugenaar.

Groetjes,

Krea.
pi_81289158
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of een leugenaar.

Groetjes,

Krea.
OF hij heeft wel degelijk bepaalde afkick verschijnselen maar associeert ze niet met het stoppen

[edit]
Oei, bijna vergeten:

groetjes terug!
pi_81289445
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of een leugenaar.

Groetjes,

Krea.
Chagrijnig door het stoppen jongen? Steek er maar eentje op dan.

Dat jij er blijkbaar ontzettend veel moeite mee hebt wil niet zeggen dat iedereen er dan maar een ontzettende moeite mee moet hebben. Het zit allemaal tussen de oren uiteindelijk.
Ik had het zelf ook nooit verwacht dat het me zo makkelijk af zou gaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 11:55:57 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81289610
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
Het zit allemaal tussen de oren uiteindelijk.
Zijn je hersenen aangetast door de nicotine ofzo? De eerste week heb je fysiek afkickverschijnselen. Iedereen, ook de mentaal ontzettend sterke mensen zoals jij. . Daarna is het een kwestie van volhouden en de mentale verslaving weerstand bieden.
Maar NIEMAND kan ongestraft 20 jaar roken. Jij ook niet. Dus je lult.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:57:59 #93
104367 Thrackan
new and improved
pi_81289689
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zijn je hersenen aangetast door de nicotine ofzo? De eerste week heb je fysiek afkickverschijnselen. Iedereen, ook de mentaal ontzettend sterke mensen zoals jij. . Daarna is het een kwestie van volhouden en de mentale verslaving weerstand bieden.
Maar NIEMAND kan ongestraft 20 jaar roken. Jij ook niet. Dus je lult.
Je kan jezelf wel zodanig oppeppen dat je er praktisch niks van merkt lichamelijk gezien
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_81290320
Vandaag weer een aardige drang om een peuk erbij te pakken, ga om me af te leiden zometeen maar ff sporten.!!
pi_81290871
Kreator klinkt als een gefrustreerde stopper...

Kan wel hoor, ben nu ruim een week gestopt. Je voelt misschien wel iets fysieks, zij het heel licht, het grootste gedeelte van de verslaving zit tussen je oren. Als je ECHT wilt stoppen heb je vrijwel nergens last van, ik zeg dit nu uit eigen ervaring.

Wil je voor 98% stoppen? Dan voelt het als een hel en de lichte fysieke verwarring wordt vervolgens 100x erger gemaakt dan het is, door je eigen stomme gedachten.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 mei 2010 @ 12:35:59 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81291204
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:26 schreef Alec690 het volgende:
Kreator klinkt als een gefrustreerde stopper...
Ik post precies hetzelfde als toen ik rookte. Alleen niet in dit topic.

Ach ja. Ik geloof mensen gewoon niet als ze zeggen dat als je écht wil dat het simpel is. Ik wil het 110% en toch is het nog best lastig.Maar de enige manier om écht te stoppen is als je 100% wil, daar ben ik het wel mee eens.
pi_81291560
Ik rookte 2 pakjes sigaretten per dag en heb ook geen fysieke afkickverschijnselen gehad.
Mijn zwager daarintegen heeft 2 dagen ziek op bed gelegen, het verschilt denk ik per persoon.
In het begin had ik echt momenten dat ik dacht ik moet nu een peuk anders ga ik dood ofzo, maar dat was dan na 5 minuten weer weg.Die momenten waren in het begin ongeveer 5x per dag en werden steeds minder.
Ik ben nu een maand of 3 gestopt en heb alleen nog op een feestje of als ik met vriendinnen gezellig zit zin in een sigaret.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:26:36 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_81296007
ik wilde voor 100% stoppen en ben door een hel gegaan hoor Alec, dat zegt natuurlijk niks. het is gewoon heel persoonlijk. Bij mij werd het na 2 weken makkelijker en werden de momenten dat ik er aan dacht minder en ook de tijd dat ik er aan dacht werd korter. maar die 1e 2 weken waren heus een hel...
Daar kom je dan wel doorheen als je 100% wilt, dat dan weer wel. of ten minste, die wil heb je ervoor nodig.
stormy waters...
sailin'
pi_81296100
Ik zit er aan te denken te stoppen met roken, dit keer serieus. Dat zei ik vorige keer ook natuurlijk, maar ik ben het nu echt zo zat.

Ik zie dat mensen hier die leuke stop programma's hebben, is er iets vergelijkbaars voor de mac?

En wat vinden jullie van de Allen Carr methode?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:30:48 #100
104367 Thrackan
new and improved
pi_81296213
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:28 schreef Elinious het volgende:
Ik zit er aan te denken te stoppen met roken, dit keer serieus. Dat zei ik vorige keer ook natuurlijk, maar ik ben het nu echt zo zat.

Ik zie dat mensen hier die leuke stop programma's hebben, is er iets vergelijkbaars voor de mac?

En wat vinden jullie van de Allen Carr methode?
Wat ben je precies zat? Ik heb gemerkt dat ik het nuttig vond om precies te weten waarom ik niet meer wil roken.

Of er voor de Mac ook dergelijke progjes zijn geen idee, er waren wel een aantal online dingetjes dacht ik.

En mat Carr heb ik geen ervaring
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')