abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 mei 2010 @ 23:39:04 #51
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_80953649
--
  maandag 3 mei 2010 @ 02:29:49 #52
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_80957377
Tesis (Amenábar, 1996)

Eerste film van Amenábar (24 was hij hier pas) en het is een typische debuutfilm. Veel geëxperimenteer, gecombineerd met een jonge cast en een zichtbaar plezier in het maakproces, maakt het een erg aangenaam geheel om naar te kijken. Het plot is fascinerend genoeg om je de hele film af te blijven vragen wie nu de moordenaar is (en zet je daarbij soms op het verkeerde been) en een leuk aantal trucjes zorgt ervoor dat de film precies de juiste hoeveelheid spanning behoudt, zonder daarbij teveel clichés aan te doen. Dat het plot hier en daar wat rammelt, maakt daarom niet zoveel uit, de sfeer doet al een hoop goed. Grappig om te zien dat Scream in hetzelfe jaar uitkwam, ik zag veel overeenkomsten. Een aanrader: 8!
pi_80981082
pi_80981920
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef JTB85 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 3 mei 2010 @ 20:29:00 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80981963
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:10 schreef JTB85 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Jammerrrr. Moviemeterplaatjes doen het niet!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80982122
Hmm vaag, ik zie ze wel. Dan maar zo;
* Sin Nombre
* Brothers
* Helaasheid der Dingen
* Once were Warriors
* Vals im Bashir
en The Painted Veil
  maandag 3 mei 2010 @ 20:41:25 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_80982555
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:32 schreef JTB85 het volgende:
Hmm vaag, ik zie ze wel. Dan maar zo;
* Sin Nombre
* Brothers
* Helaasheid der Dingen
* Once were Warriors
* Vals im Bashir
en The Painted Veil
Wat vond je van Vals im Bashir?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_80983114
Pfff, je zou bijna wensen om een topicpointer. Het is steeds meer alleen namen van films droppen en verder niets.
pi_80985518
Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010)
Ook dit vervolg is weer een zeer vermakelijke mix van aktie en humor, Robert Downey Jr. is weer briljant en ook de rest van de cast levert prima werk af. Wel jammer dat Jon Favrau zelf in de film wou zitten, vrij nutteloze rol. Toch ook zeker de nodige minpuntjes. Ondanks dat de aktiescenes er goed uit zien vond ik ze af en toe wel wat rommelig en verhaaltechnisch de nodige minpuntjes (o.a. niet uitgewerkte verhaallijnen, meer opzetjes). 7.3
pi_80986856
The book of eli

Verenigde Staten
Drama / Actie
118 minuten

geregisseerd door Albert Hughes en Allen Hughes
met Denzel Washington, Gary Oldman en Mila Kunis

Het verhaal over een man die in het post-apocalyptische Westen, alleen door Amerika trekt. Dit om een boek te beschermen dat geheimen bevat over het redden van de mensheid.

hele goeie gave film, echt een aanrader

dikke 7.75!!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:26:33 #61
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_80987846
Zombieland
Men neme een grote kom. Men doet er een flinke scheut humor in, een grote dosis horror en een paar eetlepels coming-of-age en men mixt het geheel en maakt het af met een Twinkie. Het resulaat: Zombieland. Een mix die wonder boven wonder erg lekker smaakt.
Jesse Eisenberg lijkt geboren voor de rol van eenzame, nerdy zombie fighter. Daar tegenover staat een Woody Harrelson zoals we `m graag zien: in een heerlijke over the top rol waar hij zich met volle overgave in kan gooien.
Het feit dat het eigenlijk meer een coming-of-age zombie film is,maakt `t trouwens niet te zwaar. Er zit meer dan voldoende (botte) humor in om de luchtig te houden.
Een uitermate fijne en erg vermakelijke film.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_80988122
Flickan Som Lekte Med Elden (De vrouw die met vuur speelde)
Mikael Blomkvist, publisher of Millennium magazine, has made his living exposing the crooked and corrupt practices of establishment Swedish figures...

Wederom een film uit de Millennium-trilogie. En wederom vond ik het een sterke film, met de juiste vaart er in.
Ronald Niederman was eng, maar ik had hem me eigenlijk nóg enger voorgesteld. En Noomi Rapace was weer goed.

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 8,3
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:58:53 #63
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_80996066
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:
The book of eli

Verenigde Staten
Drama / Actie
118 minuten

geregisseerd door Albert Hughes en Allen Hughes
met Denzel Washington, Gary Oldman en Mila Kunis

Het verhaal over een man die in het post-apocalyptische Westen, alleen door Amerika trekt. Dit om een boek te beschermen dat geheimen bevat over het redden van de mensheid.

hele goeie gave film, echt een aanrader

dikke 7.75!!
Is de film the raod trouwens net zoiets als de book of eli?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:31:35 #65
285174 Evienne
never odd or even
pi_81003067
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:16 schreef casper019 het volgende:

[..]

Is de film the raod trouwens net zoiets als de book of eli?
The Road ga ik van de week bekijken. Schijnt de moeite waard te zijn hoor, sommige films moet je gewoon kijken zonder vooraf al te veel te weten...

Afgelopen week I love you, man gekeken. Vermakelijk, niet legendarisch, maar hapklare, frisse humor. Met Paul Rudd en Jason Segel (uit Freaks and Geeks, zie OP) in de hoofdrol
(imdb 7,3/ 7.0)

The War Game uit 1965. Klein meesterwerkje over nucleaire aanval op Engeland.
(imdb 8.3/ 8.8)

Mike, thanks voor het fixen van de openingspost!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_81003622
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:31 schreef Evienne het volgende:

[..]

The Road ga ik van de week bekijken. Schijnt de moeite waard te zijn hoor, sommige films moet je gewoon kijken zonder vooraf al te veel te weten...

Afgelopen week I love you, man gekeken. Vermakelijk, niet legendarisch, maar hapklare, frisse humor. Met Paul Rudd en Jason Segel (uit Freaks and Geeks, zie OP) in de hoofdrol
(imdb 7,3/ 7.0)

The War Game uit 1965. Klein meesterwerkje over nucleaire aanval op Engeland.
(imdb 8.3/ 8.8)

Mike, thanks voor het fixen van de openingspost!

is I love you, man een vrouwenfilm of ook leuk voor mannen?
pi_81003699
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:48 schreef casper019 het volgende:

[..]

I love you, man is gewoon een comedy. Ook voor mannen dus .
Persoonlijk vond ik The Road helemaal niks. De beelden waren wel mooi, maar de rest viel echt zwaar tegen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:54:22 #68
148823 znarch
ondertitel
pi_81003794
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:48 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ik vond het als man een leuke film om te kijken Zeker geen film alleen voor vrouwen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:02:10 #69
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81004082
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef Gorro het volgende:
De laatste tijd neem ik de tijd niet meer om hier te posten. Jammer eigenlijk. Deze maand 21 films gezien waarin het thema duidelijk 1983 is geweest. 2 films zag ik in de bioscoop.

21. Sleepaway Camp (Robert Hiltzik, 1983) *½
Ik vond het juist leuk in het genre.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:06:45 #70
52357 Lambiekje
pi_81004252
Descent 2 (2009)
Gaat verder waar deel 1 gebleven was. Samen met 1 van de overlevende gaan ze terug de grotten in.
Weinig schrikmomenten. En de smeagals die kennen we al. En paar gasten wordt je blij van dat ze te grazen worden genomen.

cijfer 5.5 / imdb 6.0

Shallow Grave (1994)
Danny Boyle (Slumdog Millionaire en Trainspotting).

Een stel kamergenoten willen een extra kamer verhuren. Als ze eenmaal iemand gevonden hebben vinden ze hem de volgende ochtend dood maar wel met een grote koffer met geld. Maar dan beginnen de problemen.

Aardige rol voor de jonge Ewan McGregor.

cijfer 7.5 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:08:49 #71
52357 Lambiekje
pi_81004319
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 07:58 schreef RuneRose het volgende:
Mei
Films
/tt0086543/]De vierde man[/url] (Paul Verhoeven, 1983) :: 9.5
zo goed?
.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:14:17 #72
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_81004507
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef Gorro het volgende:

21. Sleepaway Camp (Robert Hiltzik, 1983) *½
Oei die is echt dramatisch!!!!
Vorige week nog gekeken voor de zoveelste keer met wat vrienden en genoeg drank
pi_81004518
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:51 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Persoonlijk vond ik The Road helemaal niks. De beelden waren wel mooi, maar de rest viel echt zwaar tegen.
wat was er slecht aan de road, geen verhaallijn of...//
pi_81005045
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:14 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat was er slecht aan de road, geen verhaallijn of...//
Het verhaal werd imo oersaai neergezet.
pi_81005095
The Thaw

Leuke spannende film met een paar OMG-momentjes Heeft veel weg van de sfeer van de klassieker "the ting"...

Cijfer 7.0 / imdb 5.3
pi_81005294
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 22:59 schreef DanielleM het volgende:
The Fourth Kind (Olatunde Osunsanmi, 2009) :: 5.5
Waarom een 5.5? Ik vond hem echt geweldig Eindelijk weer eens een film waar ik kippevel van krijg, zijn er maar weinig...
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:37:04 #77
225540 Pugg
Friends forever
pi_81005411

Grandioos
pi_81009067
Ik heb vandaag op mijn iPad de film Cutter Island met DiCaprio bekeken
Prima film!
75 topics = FIN
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:30:38 #79
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_81009908
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:51 schreef Toad het volgende:
Pfff, je zou bijna wensen om een topicpointer. Het is steeds meer alleen namen van films droppen en verder niets.
Wellicht topictitel wijzigen in "Welke film heb je gezien & wat vond je er van?"
pi_81010509
Dead Set (2008)

Vandaag meer weer eens in de DVD speler gestopt! Zombies in het Big Brother Huis. Combineer dat met de nodige spanning en de nodige droge Britse humor en je krijgt naar mijn mening een van de betere zombie films van de laatste jaren. Natuurlijk doet de film soms denken aan Dawn of the Dead of 28 Days Later maar deze film heeft veel meer humor. Vooral leuk als je een hekel hebt aan Big Brother. De film bestaat uit 5 afleveringen en duurt daarom vrij lang (dik 2 1/2 uur) maar verveelt niet.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:33:48 #81
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81017198
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo goed?
.
Ja, zeker. Zoals altijd bij Verhoeven weer tintelingen in de onderbuik. Wat een sensationele films maakt die man toch. Past zo tussen Godard, Hawks, Ray, Lubitsch, Welles, Hitchcock en Cassavetes in het lijstje beste filmmakers ooit.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:35:04 #82
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81017260
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:30 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Wellicht topictitel wijzigen in "Welke film heb je gezien & wat vond je er van?"
vind ik een zeer goed idee, samen met een OP disclaimer hoe je een post hier moet opzetten. Want posts met alleen een filmnaam, wat heb je eraan... Eigenlijk zou je "...& wat vond je er van?" niet eens dienen te vermelden, want het spreekt voor zich maar blijkbaar zijn er mensen die zelfs dit niet snappen.

Ik kijk dagelijks in dit topic om eventuele films te kijken en hecht veel waarde aan de synopsis en het cijfer/beoordeling die is gegeven. Met alleen een naam kun je niets...
<hr>
pi_81023363
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:35 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

vind ik een zeer goed idee, samen met een OP disclaimer hoe je een post hier moet opzetten. Want posts met alleen een filmnaam, wat heb je eraan... Eigenlijk zou je "...& wat vond je er van?" niet eens dienen te vermelden, want het spreekt voor zich maar blijkbaar zijn er mensen die zelfs dit niet snappen.

Ik kijk dagelijks in dit topic om eventuele films te kijken en hecht veel waarde aan de synopsis en het cijfer/beoordeling die is gegeven. Met alleen een naam kun je niets...
Nou, als ik je zeg dat de film American Gangster (2007) echt ontzettend geweldig is en dat ook na 2x bekijken van die film je nog steeds achterover van je stoel valt dan moet je me toch geloven?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:26:01 #84
148823 znarch
ondertitel
pi_81026933
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:27 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Nou, als ik je zeg dat de film American Gangster (2007) echt ontzettend geweldig is en dat ook na 2x bekijken van die film je nog steeds achterover van je stoel valt dan moet je me toch geloven?
Nee, dat zegt nog niets. Misschien vind jij American Gangster tof omdat je een enorm strakke voorhuid krijgt van Denzel Washington (of hoe die sjaak ook heet).

Als ik hem dan ga kijken, en ik heb een enorme hekel aan die vent vind ik die film dus niks. Daarom dus een onderbouwing aub.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:27:19 #85
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81027001
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:27 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

zelfs dat zou ik nog waarderen ja, maar ik zie ook posts als

"ik heb [naam film] gezien!"

WTF moeten we daar nou mee
<hr>
pi_81029557
I love you, man

Peter Klaven (Paul Rudd) is een succesvolle makelaar die trouwplannen maakt met zijn droomvrouw Zooey (Rashida Jones). Tot zijn schrik komt hij er achter dat hij eigenlijk geen goede vriend heeft die hij als getuige kan vragen. Peter gaat onmiddellijk aan de slag om dit recht te zetten. Hij stort zich in een aantal bizarre en potsierlijke “man-dates,” tot hij Sydney Fife (Jason Segel) ontmoet, een charmante, eigenzinnige vent met wie hij meteen al goed kan opschieten. Maar hoe hechter hun band wordt, hoe slechter Peters relatie met Zooey wordt en hij moet steeds vaker kiezen tussen thuis bij zijn verloofde blijven of lekker gaan stappen en bier drinken met zijn nieuwe beste vriend...

Inderdaad een leuke film!! ik wou em eerst een 8 geven maar de laatste 20minuten zakte ie een klein beejte in
daarom een 7
maar zeker een aanrader deze film!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:48:39 #87
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81031336
DER UNTERGANG NET GEZIEN
--
pi_81039947
The Butterfly Effect.

De twintigjarige student Evan Treborn (Ashton Kutcher) beschikt over een unieke maar levensgevaarlijke gave. Hij is in staat terug te keren naar zijn verleden. Voor Evan, die geplaagd wordt door schuldgevoelens, lijkt het de ideale manier om de levens van zijn vrienden - en vooral dat van z'n ex-liefje Kayleigh - weer op de rails te krijgen. Maar Evan houdt geen rekening met het zogenaamde 'butterfly-effect', de ijzeren wet die bepaalt dat de allerkleinste wijziging in het verleden een enorme weerslag heeft op de toekomst. Al snel verliest hij de controle over zijn gave. De gevolgen zijn niet te overzien...

Erg leuke en interessante film. Wel beetje voorspelbaar en had liever een leuk einde gehad (Er zijn meedere lees ik nu) maar buiten dat erg leuke film, zeker het kijken waard.

Heb net andere ('goede') einde gekeken en vond hem toch leuker. Ik houd er wel van als iemand de vicieuze cirkel weet te doorbreken. Dan is er tenminste iets nieuws en weet je tot zekere hoogte niet wat er gaat gebeuren.
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:08:53 #89
52357 Lambiekje
pi_81040966
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:27 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

zelfs dat zou ik nog waarderen ja, maar ik zie ook posts als

"ik heb [naam film] gezien!"

WTF moeten we daar nou mee
Het is dan meer een soort filmkijkdagboek ...
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:11:57 #90
52357 Lambiekje
pi_81040998
The Arrival (1996)
Charlie Sheen is een astronoom en hoort via de schotel een buitenaards signaal. NASA blokkeert zijn onderzoek en hij gaat voor zichzelf beginnen.

Ach simpel SciFi filmpje.

cijfer 5.5 / imdb 6.1
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:32:56 #91
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_81041244
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:35 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Precies.

Ik heb zelf een soort van standaard iets wat ik gebruik(te) ... nu post ik hier weinig, maar dat was standaard:

Titel film met IMDB-link
"Beschrijving van IMDB (PLOT)"
Foto van de film

Eigen beschrijving.
IMDB-cijfer / eigen cijfer

Ik vind die IMDB-rating namelijk ook wel belangrijk eigenlijk. Boven de 8 = dikwijls ook echt een goede film. Onder de 6 kijk ik bijna nooit.
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:41:38 #92
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_81041375
Gisteren

The Butterfly Effect
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:21 schreef schijffie het volgende:
The Butterfly Effect.

De twintigjarige student Evan Treborn (Ashton Kutcher) beschikt over een unieke maar levensgevaarlijke gave. Hij is in staat terug te keren naar zijn verleden. Voor Evan, die geplaagd wordt door schuldgevoelens, lijkt het de ideale manier om de levens van zijn vrienden - en vooral dat van z'n ex-liefje Kayleigh - weer op de rails te krijgen. Maar Evan houdt geen rekening met het zogenaamde 'butterfly-effect', de ijzeren wet die bepaalt dat de allerkleinste wijziging in het verleden een enorme weerslag heeft op de toekomst. Al snel verliest hij de controle over zijn gave. De gevolgen zijn niet te overzien...
Nu pas voor het eerst gekeken, vond hem zeer leuk. Had hem niet eerder gekeken vanwege Ashton Kutcher . Erg leuk gedaan dat door kleine details te veranderen de hele wereld kan veranderen.

IMDB cijfer: 7.8
Mijn cijfer: 8

Kataude Mashin Garu (The Machine Girl)

Het broertje van een meisje wordt door een jeugdgang afgeperst en uiteindelijk vermoord. Zij wil wraak nemen op de leider van de gang en zijn familie. De familie is echter een samuraifamilie die nog al sadistisch zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond hem erg vermakelijk, lijkt af en toe alsof je een tekenfilm aan het kijken ben wanneer een arm wordt afgehakt en het bloed alle kanten op spuit. Maar hij is dus, mits je er van houdt natuurlijk, erg vermakelijk en vrijveel gore.

IMDB cijfer: 6
Mijn cijfer: 6.5/7

Hell ride

Wel leuke film, aandacht dwaalde soms af, maar kan komen omdat het de derde op rij was. Vind de stijl van de film wel erg leuk. Alleen veel te veel mooie en schaars geklede vrouwen wat beetje frustrerend wordt

IMDB cijfer 5.2
Mijn cijfer 5.5
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:44:19 #93
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_81041406
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:32 schreef SnuggLe het volgende:

Ik vind die IMDB-rating namelijk ook wel belangrijk eigenlijk. Boven de 8 = dikwijls ook echt een goede film. Onder de 6 kijk ik bijna nooit.
Ben het hier niet echt mee eens. Tegenwoordig krijgt elke nieuwe gehypte film een 8 of 9, volgens mij had zelfs transformers eerst een 9 Bij oudere films is het meestal wel veel accurater.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:00:28 #94
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81042919
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:32 schreef SnuggLe het volgende:

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel gevoelig voor ben. Niet alleen bij IMDB, maar ook als mensen om me heen zeggen dat een film slecht is, dan neem ik vaak de moeite nieteens om hem zelf te kijken.. Op wat uitzonderingen/klassiekers na.
pi_81044217
Hunger (Steve McQueen, 2008)
Tja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. Een slechte film is het zeker niet, maar laat ik het er maar gewoon op houden dat het niet echt mijn ding is. Zelden zo'n trage film gezien... op sommige momenten werkt het prima, maar op andere momenten ook totaal niet. Iemand die een gang vol pis moet schrobben heb je na een paar seconden wel begrepen, dan hoef ik niet te zien dat hij de hele gang van dertig meter schrobt. Verder wel prachtig geschoten beelden en een hele sterke scene in het midden van de film, ook ongeveer de enige dialoog in de hele film. 6.5
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:52:16 #96
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81046401
Sunshine Cleaning (2008, VS, Christine Jeffs)
Lief filmpje met Amy Adams en Emily Blunt. Voor wie beiden geldt dat het hele leuke vrouwen zijn, die ook nog eens kunnen acteren. De film heeft ook nog Alan Arkin in een typische Alan Arkin rol.
cijfer: 7.5

The Big Chill (1983, VS, Lawrence Kasdan)
Een stel oude college vrienden komen voor het eerst in zeer lange tijd weer bij elkaar voor een begrafenis van hun vriend Alex, die zelfmoord heeft gepleegd.
Wat deze film zeer kijkbaar maakt is dat de serieuze momenten goed worden afgewisseld met luchtigere momentjes. Scenes worden nergens te langdradig, waardoor het tempo lekker in de film blijft. Verder heeft de film een killer soundtrack met gouden oudjes, waarvan de liedjes telkens op het juiste moment worden ingezet.
cijfer: 8
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:43:35 #97
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81049901

Stranger than Fiction
An IRS auditor suddenly finds himself the subject of narration only he can hear: narration that begins to affect his entire life, from his work, to his love-interest, to his death.

Toevallig zag ik deze film staan in het beste film van 2000-2009 topic (of hoe heet dat?) Vreemd genoeg had ik nog nooit van deze titel gehoord en besloot deze dan ook afgelopen avond te kijken.

De film schommelt tussen komedie en drama in (dit komt zelfs terug in de film) maar er zitten genoeg lachmomenten in als je deze weet te waarderen.

Vooral de rol van Dustin Hoffman vond ik hilarisch. ("How do you feel now you know you're not a Golem?")
Will Ferrell moet je kunnen hebben, en ik vind hem meestal wel leuk. In deze film laat hij zich naar mijn mening van zijn beste kant zien.

open deze spoiler niet als je de film nog moet zien, want dan is hij meteen minder leuk, lijkt mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 7,9
Mijn Cijfer: 8,0
<hr>
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:05:12 #98
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81050551
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat vond je van Vals im Bashir?
Ik heb die ook gezien, maar vond hem niet echt speciaal. Wel leuk verhaal en leuke animatie . Ik vond dan The Secret of Kells leuker, gezien het fantasy-gehalte. Nu ligt hier nog Ponyo on the Cliff klaar. Vanavond bekijken
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:07:09 #99
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81050612
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:51 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Hier sluit ik me ook graag bij aan. Wat een tijdverlies was deze film.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_81055562
Komt een vrouw bij de dokter

"'Komt een vrouw bij de dokter' met in de hoofdrollen Carice van Houten, Barry Atsma en Anna Drijver, is het regiedebuut van Reinout Oerlemans. Het is de verfilming van de gelijknamige bestseller van Kluun. De film vertelt het verhaal van Stijn; hij houdt van het leven en het leven houdt van hem. Hij heeft een eigen zaak, een prachtige dochter en het lekkerste wijf van de wereld. Dat hij af en toe van andere vrouwen geniet hoeft zijn Carmen niet te weten. En bovendien, zijn hart is van Carmen, dus wat maakt het uit. Hij is 'on top of the world'. Hij heeft het gemaakt. Maar dan; borstkanker. Zijn wereld stort in. Carmen en Stijn komen terecht in een rollercoaster van ziekenhuis in, ziekenhuis uit, chemokuren en bestraling. Maar hij is er voor haar. Altijd. Hoe vreselijk moeilijk dat ook is. En dan is er Roos. Zomaar. Onaangekondigd staat ze tijdens carnaval voor zijn neus. Ze wordt zijn kankervrije oase, waar hij de kilte van thuis even kan vergeten. Wat hij nooit voor mogelijk had gehouden, gebeurt; hij wordt verliefd. Verslaafd zelfs, aan Roos. Elke vrije minuut wil hij bij haar zijn. Zijn leven wordt een chaos, iedereen vraagt aandacht, het kantoor moet door, zijn vrouw gaat dood. Stijn moet nú een keuze maken."

Ik heb een tijdje terug het boek gelezen, en was erg benieuwd naar de film.
Ik vond het een mooie film, en Carice van Houten is een geweldige actrice, ik weet niet of ik zelf Barry Atsma gekozen zou hebben voor de rol van Stijn, terwijl ik het boek las vond ik hem niet echt in het plaatje passen, maar hij speelt de rol wel goed.

Wat ik wel jammer vind is dat een paar dingen die in het boek beschreven waren, niet in de film zitten, dingen die ik juist bijvoorbeeld heel mooi of juist heel vervelend vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')