abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80906904
Ik vind je echt wel humor hebben auti, ik denk er zelf zelfs visueel bij Je weet t erg beeldend te verwoorden!
Al is t vermoedelijk een kwestie van letterlijk je gedachten op schrijven

Maar niet koken heerlijk, als ik een passie heb, is het wel koken! En ik kan nog erg lekker koken ook!
Voor een keer is t lekker, ik ben er gek op om met Detroit lekker weg te gaan en gezellig met zn 2 te genieten. Maar ik vind t absoluut geen zonde om zelf te koken :n

We eten trouwens weer zoveel mogelijk vegetarisch. Gewoon een hele week eten, en nog culinaire hoogstandjes ook zoals yoghurt-spinazie soep of gnocchi met hazelnootsaus, een hele week voor maar 21,-
Dat motiveert echt wel! Goedkoop eten, gezond, en slank worden! Nu moet er wel bij gezegd worden dat ik volgende week een bbq organiseer en zondags komt mijn schoonvader eten en dan wil ik ook wel uitgebreid koken dus die kosten komen wel weer hoor.. Maar toch..

Zo eten we maandag spaghetti aioli. In 10 minuten klaar, nog geen 3,- voor een maaltijd. Waaaaw heerlijk
pi_80906975
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:36 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Jij bent toch een beelddenker of niet?

Voor wie het is, als jullie je iets herrineren, een gebeurtenis & je ziet het geheel voor je. Kunnen jullie het dan tekenen, of hebben jullie net als mij dat wanneer je inzoomt op details ze heel erg vaag worden?
Ja

Maar ik kan het niet tekenen, of ik kan het wel.. maar mijn tekenkunsten zijn niet zo goed.. Maar ik kan het wel uitleggen, dus met een goede tekenaar erbij kom je tot een perfect beeld.. als ie maar luistert.
En dat vaag worden is ook vaag.. Het kost moeite, en het lukt toch niet echt.. Want ik herhaal het zoals het binnengekomen is, ik kan het wel stop zetten.. maar écht inzoomen.. Ik lijk op een robot maar ik ben het niet
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80906976
Koken.

[ Bericht 41% gewijzigd door EchtGaaf op 01-05-2010 17:55:23 ]
pi_80907087
hoe doe jij dat dan koken eg?
pi_80907159
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind je echt wel humor hebben auti, ik denk er zelf zelfs visueel bij Je weet t erg beeldend te verwoorden!
Al is t vermoedelijk een kwestie van letterlijk je gedachten op schrijven

Ik ben ook een schrijver, en dat is al 20 jaar bekend.. en het is heel erg want ik moet eigenlijk wel huilen.
Want het is echt zo, en iedereen zegt het en mijn overleden opa was echt een god, hij heeft ook een hele dikke CV en hij was een soort mentor en ik was op 6/7 jarige leeftijd al een mascotte voor zijn cursisten omdat ik professor wou worden enzo. Maar hij heeft altijd gezegd dat ik de journalistiek in moest, en analyse. En iedereen die mij echt heel erg goed kent die vind dat ook. En ik kan dat ook wel, maar ik heb
daar een beetje hulp bij nodig en een eindredacteur.

En op school waren mijn opstellen minstens 14 blaadjes enzo.. En zo kan ik ook praten hoor, als het gaat zoals ik wil dan lul ik iedereen de oren van zijn kop...
pi_80907162
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:44 schreef Cassandra87 het volgende:
hoe doe jij dat dan koken eg?
Heel zo eenvoudig en zo klaargemaakt als het kan. Dat wil zeggen een pot conserven opentrekken lukt me dan nog net

Schijnen net zoveel vitaminen in te zien
pi_80907275
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heel zo eenvoudig en zo klaargemaakt als het kan. Dat wil zeggen een pot conserven opentrekken lukt me dan nog net

Meer zelfs!! Het relaas van Peter Ludolf (heb ik al eens gepost) is geniaal en gewoon nog waar ook.
Het is in principe zelfs super gezond om dat kookvocht te drinken als het is afgekoeld, dan heb je ook
maximaal rendement. Geen onzin. Diepgevroren groente is ook gezonder als vers.

Want? Verse groente "rot/bederft" met de minuut.. als het geconserveerd of bevroren is dan is dat proces niet van toepassing. En al dat blikgroente en bevroren groente wordt vers geconserveerd. m.a.w. verser kan je het eigenlijk niet hebben, tenzij je direct uit de tuin gaat koken.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:51:46 #83
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80907316
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je van koken houdt/ kan koken dannis dat het beste ook. In de fabriek kunnen ze het wel namelijk

Ik ken zo een overbezorgde moeder die koopt altijd verse groentes, maar weet alleen niet hoe ze moet koken. Dus die kookt verse spinazie(las ik hier net ergens, ik dacht bij cassanddra) met veel te veel water en te lang, tsja dan zitten alle vitaminen/mineralen in het water dat je weggooit
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80907318
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:50 schreef Autidude het volgende:

[..]

Meer zelfs!! Het relaas van Peter Ludolf (heb ik al eens gepost) is geniaal en gewoon nog waar ook.
Het is in principe zelfs super gezond om dat kookvocht te drinken als het is afgekoeld, dan heb je ook

Want? Verse groente "rot/bederft" met de minuut.. als het geconserveerd of bevroren is dan is dat proces niet van toepassing. En al dat blikgroente en bevroren groente wordt vers geconserveerd. m.a.w. verser kan je het eigenlijk niet hebben, tenzij je direct uit de tuin gaat koken.
Precies! Ik spraak iemand die er werkte met precies hetzelfde verhaal.

Ik heel blij natuurlijk. en het smaakt nog goed ook
pi_80907400
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:51 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Als je van koken houdt/ kan koken dannis dat het beste ook. In de fabriek kunnen ze het wel namelijk

Ik ken zo een overbezorgde moeder die koopt altijd verse groentes, maar weet alleen niet hoe ze moet koken. Dus die kookt verse spinazie(las ik hier net ergens, ik dacht bij cassanddra) met veel te veel water en te lang, tsja dan zitten alle vitaminen/mineralen in het water dat je weggooit
Yep. Ik weet ook nooit hoe lang je iets moet opzetten. Het is inderdaad natuurlijk doodzonde als zo ongeveer alle vitaminen wegspoelt

Ik heb tegenwoordig voor het handje om ook het opgiet op te drinken.

Heb je al autogereden?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:54:44 #86
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80907403
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:50 schreef Autidude het volgende:

[..]

Wij hadden dat een tijdje, geen kunstmest of wat dan ook. Veel gezonder en lekkerder als in de winkel eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe dt met jullie zit, maar ik heb toch echt als droom om maar een paar dagen(4max) per week voor een baas te werken en de rest van de tijd wil ik me bezig houden met het verbouwen van eigen eten& vrije tijd natuurlijk
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80907695
jups hier zijn we gek op verse bladspinazie!
Ik wil straks een stomer hebben, dan behoud je alle voedingsmiddelen nog. Maar goed, t eten is evengoed gezond en lekker. Alleen eten we zo gezond dat snachts weer honger krijgt
pi_80907897
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:54 schreef ikke043 het volgende:

. Ik weet niet hoe dt met jullie zit, maar ik heb toch echt als droom om maar een paar dagen(4max) per week voor een baas te werken en de rest van de tijd wil ik me bezig houden met het verbouwen van eigen eten& vrije tijd natuurlijk
Ik mag op dit moment niet eens meer dan 20 uur per week werken, 4 uur per dag.
Ik vind dit voor de beginfase misschien wel handig maar ben het er niet geheel mee eens.
Ik wil zelf, en weet dat het voor mij ook het beste is, gewoon 32 uur werken. Zeg maar
full-time, maar dan op woensdag vrij. Dat is ideaal voor mij, verder een heel verhaal maar
dat zou echt perfect zijn en zo kan ik het ook wel volhouden. Want volhouden is het grootste
probleem. En dan wordt de woensdag gewoon een dag om zaakjes te regelen en even een
grote pauze.
pi_80908037
quote:
Oh! ik snap dat! Ik heb het geld niet Ik heb wel een leuke set hoor.. maar voor de echte audiofiel is het niets.. Maar tijdens oud en nieuw kom ik wel boven het vuurwerk uit en konden mijn broertje en zijn vriendin mij al op ruim 100 meter afstand horen.. Dus het werkt wel.. En tot op behoorlijk overlast niveau blijft het geluid naar mijn smaak mooi, dus zit het goed

Eigenlijk zit ik best goed met geluid, het is alleen niet chique. En als ik heel veel geld ga uitgeven dan moet je wel vrij wonen, want anders kan je er nog niets mee.
pi_80908323
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:17 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oh! ik snap dat! Ik heb het geld niet Ik heb wel een leuke set hoor.. maar voor de echte audiofiel is het niets.. Maar tijdens oud en nieuw kom ik wel boven het vuurwerk uit en konden mijn broertje en zijn vriendin mij al op ruim 100 meter afstand horen.. Dus het werkt wel.. En tot op behoorlijk overlast niveau blijft het geluid naar mijn smaak mooi, dus zit het goed

Eigenlijk zit ik best goed met geluid, het is alleen niet chique. En als ik heel veel geld ga uitgeven dan moet je wel vrij wonen, want anders kan je er nog niets mee.
Kefjes zijn ook

Deze heb ik nog niet hoor. Ik aas er wel op, hoeft niet speciaal deze, maar wel uit de Reference series.

Maar je kan het zo duur maken als je wilt. Het hoeft ook niet perse duur, het gaat er maar om dat je tevreden bent met het spul wat je hebt. Gewoon van genieten dus

Maaruh: vrijwonen is natuurlijk altijd beter, maar goed spul rendeert ook bij lage volumestanden
pi_80909753
Zoo, ben ik weer. Jullie hebben wel even flink doorgepraat dit middagje zeg
Gaan jullie vanavond nog wat leuks doen?
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:50:05 #93
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80910781
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:23 schreef Ferrobarr het volgende:
En Tijn en Francis: spreek nou gewoon eens met elkaar af.
Dat gaan we binnenkort ook doen
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:28 schreef francis998 het volgende:

[..]

zo, jij hebt een duidelijke interesse, Robuust
Waar blijven die foto's van jou dan
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80911188
buiten de meet om?
Jullie wonen wel dicht bij elkaar!
pi_80911239
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kefjes zijn ook

Deze heb ik nog niet hoor. Ik aas er wel op, hoeft niet speciaal deze, maar wel uit de Reference series.

Maar je kan het zo duur maken als je wilt. Het hoeft ook niet perse duur, het gaat er maar om dat je tevreden bent met het spul wat je hebt. Gewoon van genieten dus

Maaruh: vrijwonen is natuurlijk altijd beter, maar goed spul rendeert ook bij lage volumestanden
Maar ik heb "gewoon" Sony man.. Al is het niet het eerste de beste en zijn die speakers in maniak stijl
Maar het is geen ES serie. Maar ik heb altijd goede ervaring met Sony qua geluid, op mijn gehoor dan.
En de kwaliteit is verder afhankelijk van het volume.. hoe harder, hoe duurder.. Maar op normaal niveau doet een prijzige Sony zet het IMHO uitstekend.. En ik heb dan ook geen kleine nepboxen maar echte jetsers 3 weg met piezo tweeters en ook nog losse actieve subwoofers onder dat 3-weg systeem.

Het geeft op vol vermogen een geluidsdruk waar je helemaal wild van wordt.. dat kan ik ook bijna nooit maken maar 2 x per jaar gaat ie een kwartiertje los. Ik heb dubbelglas in mijn zolderraam, maar door het resoneren via de steunbalken ligt het binnenraam eruit
En de hele buurt geniet mee.. (vooral qua bass dan) dus idd vrij wonen maakt dan ook niet meer zo heel veel uit.. Denk maar aan een kermis of een buitenfestival... alleen zoveel power heb ik niet hoor.
pi_80911309

1900 gulden in 1998 ofzo.. ben er nog steeds uiterst content mee.. betere B klasse is er niet.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 20:09:44 #97
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80911321
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:05 schreef Cassandra87 het volgende:
buiten de meet om?
Jullie wonen wel dicht bij elkaar!
Ssst niet verder vertellen

Oh en als ik ooit ga trouwen dan alleen op 29 februari
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80911469
Waar is eigenlijk Demise gebleven?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 20:17:00 #99
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80911563
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:14 schreef Autidude het volgende:
Waar is eigenlijk Demise gebleven?
Die heeft een sociaal leven opeens althans dat las ik in haar laatste post hier
14 SHADES OF GREY
pi_80911595
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 20:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ssst niet verder vertellen

Oh en als ik ooit ga trouwen dan alleen op 29 februari
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')