Hij is joods van afkomst(geloof?). Het rapport wordt door joodse lobby aangevallen en op Goldstone is nu veel kritiek uit zijn gemeenschap.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goldstone is toch onderdeel van de joodse lobby?
goldstone is betaald door nazi's om het rapport te schrijven toch?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:03 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Hij is joods van afkomst(geloof?). Het rapport wordt door joodse lobby aangevallen en op Goldstone is nu veel kritiek uit zijn gemeenschap.
Probeer te fantaseren wat 'de joodse lobby' zou vinden van Goldstone rapport en skim of lees eventjes wat in het rapport staat:
http://www2.ohchr.org/eng(...)s/UNFFMGC_Report.pdf
Ik denk dat je heel snel tot een conclusie komt. Je kunt ook het leeswerk besparen door te zoeken op internet naar de reacties van Israel en de VS op dit rapport en de invloed van joodse lobby in de EU om dit rapport te laten 'vergeten'.
Niet dat ik weet:)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goldstone is betaald door nazi's om het rapport te schrijven toch?
http://www.independent.co(...)-corrie-1965623.htmlquote:..
Seven years after the American activist Rachel Corrie was killed by an Israeli army bulldozer in Gaza, evidence has emerged which appears to implicate Israel's Gaza commander at the time, in an attempt to obstruct the official investigation into her death.
The alleged intervention of Major-General Doron Almog, then head of Israel's southern command, is documented in testimony taken by Israeli military police a day after Ms Corrie was killed on March 16, 2003. The hand written affidavit, seen by The Independent, was submitted as evidence during a civil law suit being pursued by the Corrie family against the state of Israel.
Ms Corrie, who was 23 when she died, was critically wounded when a bulldozer buried her with sandy soil near the border between Gaza and Egypt. The American, wearing a fluorescent orange jacket and carrying a megaphone, was among a group of volunteers from the anti-occupation International Solidarity Movement who over a period of three hours on that day had sought to block the demolition by Israel of Palestinian homes....
quote:..Contacted by The Independent, Major-General Almog, a hero in Israel for his role in the 1976 raid to rescue hostages in Entebbe, Uganda, denied ordering the bulldozer commander to desist from testifying. In 2005, the General narrowly escaped arrest in Britain on a war crimes charge for allegedly ordering the destruction in 2002 of 50 civilian homes in Rafah, where Ms Corrie was later killed. Major-General Almog was tipped off about the warrant and did not disembark at Heathrow, returning instead to Israel on the El Al flight. ..
ik vraag het me af. ze ziet er niet bijzonder sympathiek uit.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:08 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet:)
Maar goed, er is weer nieuws over het volgende:
Deze meid/activiste is in 2003 met de grond gelijk gemaakt door een israelische bulldozer. Het onderzoek naar dit incident werd door een oorlogsheld/oorlogscrimineel moeilijk gemaakt. In feite wou hij dat niemand iets zegt of schrijft over dit incident.
[ afbeelding ]
[..]
http://www.independent.co(...)-corrie-1965623.html
[..]
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vraag het me af. ze ziet er niet bijzonder sympathiek uit.
nee van dat type ben ik niet. jij wel? van het type dat vindt dat joden in zee gedreven mogen worden, volgens een boek dat met de letter nageleefd wordt?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:07 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]je bent toch niet van de type mensen die vindt dat niet-sympathieke mensen of lelijke mensen uitsterven mogen?
wtf?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Het probleem is dat de wereld momenteel verkeerd functioneert.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
quote:
Wiki Gazaquote:Na een verdere eenzijdige terugtrekking van Israël, was op 12 september 2005 de controle over het grondgebied (exclusief het luchtruim) compleet. Aanvankelijk braken feestvierende Palestijnen de grens met Egypte door, maar die werd later gerepareerd. De Palestijnse Autoriteit vergrendelde de grensovergang met Egypte. Tijdens een gewapende "overwinningsparade" van de Hamas kwamen 19 mensen om het leven en nog 200 raakten gewond, toen explosieven in een vrachtwagen van Hamas ontploften. De Palestijnse Autoriteit reageerde met een politieke aanval op de Hamas voor het nodeloos in gevaar brengen van burgers. De Hamas reageerde met het afvuren van 40 raketten op Israël.[bron?] In dezelfde periode oefende Israël ook grootschalige geluidsbombardementen uit op de Gazastrook.
quote:Nou en, wat maakt het uit hoe lang geleden iets was. Het toont alleen aan dat oorlogen, machtswellust en bloedvergieten vanuit de mens komt en niet vanuit zijn religie. Ideologieën, religieus of anderszins worden als excuus gebruikt. Zouden ze er niet zijn,dan hadden we andere excuses gebruikt, zoals de 20e eeuw haarfijn laat zien.
Exclusief het luchtruim! ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:44 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Wiki Gaza
Dus omdat ze ruzie hadden met de Palestijnse autoriteit gooiden ze maar bommen op Israël. Errrug logisch
En verder helemaal met deze user eens
[..]
ik kan zien dat jij erg ver weg zit om een realistisch beeld te geven .quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:01 schreef Optimistic1 het volgende:
Ik denk dat hier een miscommunicatie is:
Terugtrekking was in 2005! De verkiezingen in 2006, blokkade in 2007 en de oorlog een jaar later.
Typ 'collective' bij Acrobat Reader als je PDF-bestand van Goldstone rapport opent. Tel hoe vaak het woord 'collective punishment' voorkomt.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:16 schreef Optimistic1 het volgende:
Hmmm, dat is ook gedaan met Irak. Voor Gaza/Iran wordt het zo: lange tijd isoleren, vele kinderen en vrouwen laten verhongeren en omkomen. Bepaalde groeperingen in Gaza/Iran veel geld/wapens en politieke steun geven, de autoriteit de schuld geven van wat er gebeurd en beschuldigen van ' dictatorschap' en terrorisme. Na een paar jaar invasie plegen en het hele land verwoesten en een nieuwe regering zetten die pro Israel/VS is. De overgebleven Hamas/Iran leiders gaan vechten tegen deze regering en Israel/VS en worden gezien als rebellen/terroristen net als in Afghanistan/Irak.
ja het was idd heel dom van haar, om achter een berg met puin te gaan staan te roepen .quote:
Wiens kloon ben jij nou weerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |