abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80847807
Smit&Dorlas, een koffieleverancier, vraagt het faillissement aan van Plassania Beheer, het bedrijf van horecatycoon Sjoerd Kooistra. De koffiebrander stelt nog vier ton tegoed te hebben van Kooistra. Schamel wellicht, maar de Smit&Dorlas stelt geen vertrouwen meer te hebben in de kredietwaardigheid

De advocaat van Smit&Dorlas bevestigt dat het faillissement is aangevraagd en een procedure is gestart die enkele weken in beslag zal nemen. De koffiebrander claimt ¤400.000 van Sjoerd Kooistra (nu nog Quote 500 202, ¤130 miljoen) en omdat Heineken ook al aan de kroegenkeizer loopt te trekken , wil die er snel bij zijn

http://www.quotenet.nl/qu(...)erd-kooistra-aan.php

Oei die Sjoerd toch

Heeft iemand nog een bakkie troost voor Sjoerd?
pi_80847923
Dat is niet de enige schuldeiser nee. Ik ken er ook een paar. Triest figuur die Kooistra.
pi_80848612
Wat is hier in hemelsnaam grappig aan?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 29 april 2010 @ 17:16:00 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80848736
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
ikweethetookniet
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 29 april 2010 @ 19:39:38 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_80852847
Hoe kan je nu 400.000 euri aan koffie leveren zonder ooit betaald te krijgen? Na een paar maanden stop je toch met de leveringen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_80861077
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:16 schreef twiFight het volgende:

[..]

ikweethetookniet

vrijdag 30 april 2010 @ 00:01:42 #7
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80861628
quote:
Nou als je slaapt in een kluis omdat je zoveel "vrienden"hebt dan kan ik een grijns niet onderdrukken
pi_80861783
Krijg je er ook een harde plasser van?
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:50:31 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80862779
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:07 schreef tjoptjop het volgende:
Krijg je er ook een harde plasser van?
profiel = vrouw

dus dat gaat een beetje moeilijk
pi_80862991
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

profiel = vrouw

dus dat gaat een beetje moeilijk
ok, dat had ik niet verwacht.

Verklaard wel e.e.a.
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:16:47 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80880103
We hebben een reactie van Sjoerd zelf

Sjoerd Kooistra: 'Koffiebrander probeert maar wat'
Horecakeizer Sjoerd Kooistra is, zoals we van hem gewend zijn, niet onder de indruk van de faillissementsaanvraag door koffieleverancier Smit&Dorlas. 'Het contract is gewoon afgelopen', laat hij Quote weten.

Boontje komt om zijn loontje

Smit&Dorlas claimt vier ton van Sjoerd Kooistra (Quote 500 nr. 202, ¤130 miljoen) omdat zijn cafés te weinig koffie zouden hebben afgenomen. De afgesproken hoeveelheid zou niet zijn gehaald, terwijl de koffiebrander wel een marketingfee van een ton heeft betaald, claimt de advocaat van Smit&Dorlas.

Kooistra ziet het anders. 'Pachters hebben een contract gesloten, voor vijf jaar. Die vijf jaar is voorbij. Ze vinden blijkbaar dat te weinig is afgenomen, maar dan dienen ze een normale procedure te starten. Faillissement aanvragen kan helemaal niet. Ze proberen het gewoon, vanwege de publiciteit op dit moment, om mij onder druk te zetten.' Kooistra betrekt zijn koffie tegenwoordig ook van Heineken.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 01:46:47 #12
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_80893534
dat bedrijven uberhaupt nog zaken doen met sjoerd kooistra
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:25:18 #13
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_81058097
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 01:46 schreef Outlined het volgende:
dat bedrijven uberhaupt nog zaken doen met sjoerd kooistra
maar met die bezuinigende gezinnen proberen bedrijven nu via Kooistra een poot aan de grond te krijgen in de gay horeca, maar daar vallen de bedrijven dit voorjaar ook al bij bosjes om. En Kooistra was eerst machtig met alle zaken aan de Rue de Veseline in zijn bezit, maar daar komt oom steeds meer de klad in
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:14:36 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81079285
Overvaller steekt Sjoerd Kooistra neer

Kroegenkoning Sjoerd Kooistra is drie keer in zijn buik gestoken bij een overval op feesteiland Ibiza. Hij heeft drie dagen op de intensive care gelegen.

Het betreft een roofoverval, vertelt Sjoerd Kooistra (Quote 500 nr. 202, ¤130 miljoen) aan Dagblad van het Noorden. 'Een van hen stak drie keer met een mes in mijn buik. Twee lichte verwondingen en een diepe snee. Ik ben in het ziekenhuis gelijk geopereerd'.

Kooistra heeft drie dagen op de intensive care gelegen en hoopt zaterdag weer naar Nederland te kunnen komen. De drie daders hebben ¤40 buitgemaakt. Kooistra en zijn man Dick liepen over straat toen de drie opdoken. Kooistra zegt een van de overvallers nog wel een klap voor zijn hoofd te hebben gegeven. 'Het geld had ik los op zak. Verder had ik niets bij mij.'

http://www.quotenet.nl/qu(...)rd-kooistra-neer.php

[ Bericht 21% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 13:12:11 (doe ff normaal) ]
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:28:37 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_81079839
mooi figuur is het
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_81083603
Uiteraard triest dat je word neergestoken voor ¤40,- of welk geldbedrag dan ook

Maar ik snap werkelijk niet hoe je voor 400k aan onbetaalde koffie kan leveren, hoeveel 'bakkies' zijn dat wel niet
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81089669
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:03 schreef xenobinol het volgende:
Uiteraard triest dat je word neergestoken voor ¤40,- of welk geldbedrag dan ook

Maar ik snap werkelijk niet hoe je voor 400k aan onbetaalde koffie kan leveren, hoeveel 'bakkies' zijn dat wel niet
Van wat ik begrijp had Kooistra een contract om x hoeveelheid koffie af te nemen, De koffiebrander heeft vervolgens ook een bijdrage aan marketing gedaan. Echter, Kooistra heeft die X hoeveelheid nooit afgenomen. Het zijn dus gederfde inkomsten, geen onbetaalde rekeningen
pi_81089691
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

Kroegenkoning Sjoerd Kooistra is drie keer in zijn buik gestoken bij een overval op feesteiland Ibiza. Hij heeft drie dagen op de intensive care gelegen.

Het betreft een roofoverval, vertelt Sjoerd Kooistra (Quote 500 nr. 202, ¤130 miljoen) aan Dagblad van het Noorden. 'Een van hen stak drie keer met een mes in mijn buik. Twee lichte verwondingen en een diepe snee. Ik ben in het ziekenhuis gelijk geopereerd'.

Kooistra heeft drie dagen op de intensive care gelegen en hoopt zaterdag weer naar Nederland te kunnen komen. De drie daders hebben ¤40 buitgemaakt. Kooistra en zijn man Dick liepen over straat toen de drie opdoken. Kooistra zegt een van de overvallers nog wel een klap voor zijn hoofd te hebben gegeven. 'Het geld had ik los op zak. Verder had ik niets bij mij.'

Oei moet je nagaan wat zijn schuldeisers hier met hem zouden willen doen als ze hem al neersteken voor 40,- euro Slaap je in een bunker gebeurd je dit
Jij bent echt raar

Lachen omdat iemand neergestoken wordt.....

[ Bericht 7% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 13:12:36 ]
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:05:58 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_81091319
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:29 schreef tjoptjop het volgende:

Lachen omdat iemand neergestoken wordt.....
Gevalletje Karma. Ik snap het opzich wel, maar ik gun het em niet...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:12:22 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81107986
Heeft Sjoerd ondertussen een nieuwe BV heeft opgericht zodat hij de oude gecontroleerd failliet laat gaan?
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:23:36 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81108592
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft Sjoerd ondertussen een nieuwe BV heeft opgericht zodat hij de oude gecontroleerd failliet laat gaan?
De BV heet: Uw laatse jas heeft geen zakken
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:37:01 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81124557
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

Oei moet je nagaan wat zijn schuldeisers hier met hem zouden willen doen als ze hem al neersteken voor 40,- euro Slaap je in een bunker gebeurd je dit
Doe normaal

[ Bericht 8% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-05-2010 13:12:50 ]
pi_81124711
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:37 schreef BasEnAad het volgende:

Doe normaal
Ach... IWHON heeft zo op zijn tijd best wat interessants te melden. Ik neem aan dat hij/zij/het in de werkelijkheid niet zo zit te juichen over het neersteken van mensen, toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_81124765
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 22:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De BV heet: Uw laatse jas heeft geen zakken
Toevallig een keer wat gepacht van Kooistra en daarna gedacht dat het geld wel binnenstroomt ofzo?
pi_81128675
Walchelijk weer ikweethetookniet, hoe kunnen we je überhaupt nog serieus nemen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:15:20 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81131879
Ook InBev wil Sjoerd Kooistra slopen

Bierbrouwer Inbev gaat alsnog in de aanval tegen kroegenkeizer Sjoerd Kooistra. Het eist nog geld van tien cafés in Nijmegen, Tilburg, Breda, Den Bosch en Amsterdam van Kooistra, waaronder het Amsterdamse Luxembourg, waar Heineken ook een claim op heeft.

De problematiek van Inbev is vergelijkbaar met die van Heineken, laat de woordvoerder van Inbev aan Quote weten. Inbev zit in de huurketen van kroegen en stuit op de pachtconstructies van Sjoerd Kooistra (nu nog Quote 500 nr. 202, ¤130 miljoen). ‘Begin deze week is besloten om Kooistra opnieuw te dagvaarden.’ In januari dreigde Inbev ook al met een kort geding, maar blies die af omdat alsnog betaald werd

Maar ondertussen is er ‘onder andere’ sprake van een huurachterstand. ‘Er speelt nog meer, maar dat is tussen Kooistra en ons’, zegt de woordvoerder. Inbev hoopt de contracten uiteindelijk te kunnen ontbinden. ‘Als hij alsnog betaalt, prima, maar liever ontbinden we de boel en gaan we in zee met een andere ondernemer. Dit is al de tweede keer, we zijn het een beetje zat.’ De rechter moet nog oordelen over de dagvaarding van Inbev. Wanneer dat gaat gebeuren, is nog niet bekend.

Sjoerd heeft er dus weer een paar goede vrienden bij

http://www.quotenet.nl/qu(...)-kooistra-slopen.php
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:30:54 #27
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_81150190
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:25 schreef Stroekie het volgende:

[..]

een poot aan de grond te krijgen in de gay horeca,
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:48:20 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81294293
Heineken legt beslag op meubels Sjoerd Kooistra

Net uit het ziekenhuis, en horecatycoon Sjoerd Kooistra krijgt politie en rechter-commissaris over de vloer. Heineken legde dinsdagochtend beslag op de inventarissen van de huizen van Kooistra in Amsterdam, Groningen en Ubbergen (bij Nijmegen).

De open haard mag hij wel houden

Dat bevestigt de woordvoerder van Heineken. De meubels zijn niet fysiek in beslag genomen, maar geïnventariseerd en met foto’s en videobeelden geregistreerd. De volledig door Ralph Lauren geproduceerde inrichting van Kooistra’s appartement in de Mahlertoren op de Amsterdamse Zuidas kostte een half miljoen euro, aldus Kooistra vorig jaar in Quote.

Heineken claimt nog miljoenen niet-betaalde huur voor panden van pachters van Kooistra. De horecatycoon zelf stelt dat hij niks te maken heeft met het innen van huur voor Heineken, denkt de brouwer daar anders over. Die liet eerder al via de rechter enkele cafés van Kooistra sluiten.

‘Dit lig in dezelfde lijn’, zegt woordvoerder Hans Sjouke Koopal van Heineken. ‘Wat we doen is het executeren van vonnissen. In enkele daarvan oordeelde de rechter dat Kooistra ook persoonlijk is aan te spreken op niet betaalde rekeningen.’

Kooistra zou zelf niet aanwezig zijn geweest in een van de huizen, maar heeft wel medewerking verleend en ervoor gezorgd dat de deur werd geopend, aldus Koopal. Kooistra, ondertussen ook op de hielen gezeten door Heinekens concurrent Inbev, belde nog niet terug voor een reactie.

Gaat lekker daar bij Sjoerd
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:11:36 #29
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_81295358
Zijn stulpje bij Nijmegen:

Zijn toch aardig wat bakkies
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_81303612
Het gaat nu hard bij de firma Kooistra, crediteuren spoeden zich om te voorkomen dat ze naast de pot grijpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 11-05-2010 17:09:03 ]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:32:44 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81307193
quote:
Als je sjoerd kooistra en zijn louche zaakjes kent, die in een docu over faillissementsfraude (zoeken maar) uitgebreid aan bod zijn gekomen, dan is dit een geval van boontje komt om zijn loontje, lijkt me .

http://www.trouw.nl/krant(...)issementsfraude.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81309891
Kooistra heeft ook InBev aan zijn broek hangen...
http://www.bndestem.nl/re(...)e-Drie-Gezusters.ece
Hoop dat hij toch eens zijn grote waffel gaat houden.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:20:01 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81531511
Horecabaas Kooistra mept terug

Heineken legde vorige week beslag op zijn drie woonhuizen in Nederland, maar Sjoerd Kooistra slaat deze week terug , met drie kort gedingen tegen de bierbrouwer.

De horecabaas eist dat Heineken afziet van ontruiming van de Amsterdamse horecazaken Luxembourg, Three Sisters/NY Steakhouse en April, waartoe Heineken op grond van een vonnis gerechtigd is, ook al heeft Plassania, Kooistra's holding, daar beroep tegen aangetekend. Heineken zal woensdagochtend April in de Reguliersdwarsstraat laten ontruimen. Kooistra's advocaat, Oscar Hammerstein, wil dat morgen via een kort geding voorkomen.

Kooistra zal voorts 4,2 miljoen euro van Heineken eisen, een optelsom van huur die Heineken Plassania nog verschuldigd zou zijn en een nog te betalen 'bonuskorting' van 1,1 miljoen euro. Kooistra en Heineken zijn overeengekomen dat de brouwer 55 euro per hectoliter bonus geeft, achteraf te verrekenen.

In de dagvaarding staat: 'Ter voldoening aan haar financiële verplichtingen is Plassania thans voor een zeer aanzienlijk deel afhankelijk van de huurbetaling door Heineken en de betaling van de bonuskortingen.' Plassania beweert dat Heineken bewust bezig is Kooistra in betalingsproblemen te brengen.

Heineken huurt 41 horecazaken van Kooistra, maar is met het innen van de pacht in problemen gekomen sinds Plassania daar formeel niet meer verantwoordelijk voor is, door tussenkomst van twee bv's waarmee Heineken onduidelijke contracten heeft.

Het derde kort geding is aangespannen door de exploitanten van April, Luxembourg en de Three Sisters, die een faillissement vrezen als Heineken tot ontruiming overgaat, terwijl zij naar eigen zeggen aan hun verplichtingen hebben voldaan.

http://www.parool.nl/paro(...)tra-mept-terug.dhtml
pi_81531873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je sjoerd kooistra en zijn louche zaakjes kent, die in een docu over faillissementsfraude (zoeken maar) uitgebreid aan bod zijn gekomen, dan is dit een geval van boontje komt om zijn loontje, lijkt me .

http://www.trouw.nl/krant(...)issementsfraude.html
Dat is allemaal wel bekend maar dan nog verbaast me die nogal persoonlijke kruistocht van ikweethetookniet me wel, zoals al eerder gezegd lijkt het iemand die zelf nogal een voor hem/haar slechte deal had met Kooistra.
pi_81576810
Kijk ook eens op de Zwarte Hand site
De site is speciaal gericht op de Drie Gezusters Groningen, maar waarschijnlijk heel herkenbaar voor geïnteresseerden.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:45:36 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81605175
Heineken mag cafés Kooistra ontruimen

Heineken mag overgaan tot de ontruiming van twee Amsterdamse cafés van Sjoerd Kooistra. De horecamagnaat had een kort geding aangespannen om de ontruimingen te voorkomen, maar de rechtbank in Amsterdam besloot dinsdag in zijn nadeel.

Kooistra heeft voor deze cafés een huurachterstand bij de bierbrouwer van 1 miljoen euro . Een woordvoerder van de bierbrouwer liet weten dat Kooistra naast deze huurachterstand een schuld van nog vele miljoenen bij Heineken heeft . Eerder bepaalde de rechter al dat Kooistra en enkele aan hem gelieerde bedrijven als Gouden Kooi BV, Kropa Exploitatie BV en zijn beheermaatschappij Plassania achterstallige huur moeten betalen aan Heineken.

Heineken gaat woensdag in alle vroegte tot ontruiming over van de horecapanden Three Sisters en April. Tenzij Kooistra dinsdagavond toch nog met 1 miljoen over de brug komt, zei een woordvoerder van de bierbrouwer

http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft

Net sluit zich rondom kooistra
pi_81605285
Prima.

Die man was echt niet zuiver bezig. Zo te zien wordt die nu ook uitgekotst door de mensen waar die mee werkt.
Leaf
pi_81617820
quote:
http://www.nu.nl/economie(...)panden-kooistra.html

Heineken ontruimt panden Kooistra
Uitgegeven: 19 mei 2010 11:50
Laatst gewijzigd: 19 mei 2010 11:50

AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken heeft woensdagochtend twee panden van horecamagnaat Sjoerd Kooistra ontruimd. Het gaat om de Amsterdamse etablissementen Three Sisters/New York steak House en April, aldus een woordvoerder van Heineken.

© ANPKooistra probeerde dinsdag de ontruiming via een kort geding te voorkomen, maar de rechtbank in Amsterdam besloot in zijn nadeel.

Heineken is tot ontruiming overgegaan, omdat Kooistra een huurachterstand van 1 miljoen euro niet betaalt.

Naast achterstallige huurpenningen voor deze panden claimt de bierbrouwer nog vele miljoenen aan schulden bij Kooistra.

Huur

De rechter bepaalde eerder dat de horecaexploitant en enkele aan hem gelieerde bedrijven als Gouden Kooi BV, Kropa Exploitatie BV en zijn beheermaatschappij Plassania achterstallige huur aan Heineken moeten betalen
Zo de ontruiming heeft dus al plaats gevonden.
pi_81617977
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef Basp1 het volgende:

Kwestie van goede voorbereiding
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:55:33 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81620506
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef Basp1 het volgende:
Filmpje

http://www.parool.nl/paro(...)-Three-Sisters.dhtml

De stad is woensdag weer twee horecazaken kwijtgeraakt als gevolg van het conflict tussen Heineken en horecatycoon Sjoerd Kooistra. Woensdagochtend vervingen deurwaarders de sloten van de Three Sisters/NY Steakhouse aan het Rembrandtplein en April in de Reguliersdwarsstraat. Dat gebeurde op last van Heineken, dat zegt nog tien miljoen euro tegoed te hebben van de kroegenkeizer
pi_81623840
Wat een soap
pi_81628775
quote:
http://www.brabantsdagbla(...)e-Drie-Gezusters.ece

Uitstel in zaak rond ontruiming van De Drie Gezusters
woensdag 19 mei 2010 | 11:47 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 19 mei 2010 | 13:00

Tekstgrootte

TILBURG - Een rechtszaak met als inzet de ontruiming van onder meer café De Drie Gezusters in Tilburg, is uitgesteld.

De zaak over het leegruimen van in totaal drie panden in Tilburg zou woensdagochtend voor de Tilburgse kantonrechter dienen.

Bierbrouwer InBev besloot onlangs de zaak aan te spannen. De brouwer verpacht de panden aan het Piusplein en de Paleisring aan 'cafékeizer' Sjoerd Kooistra en stelt nog geld tegoed te hebben van hem. Hoeveel geld, dat wil een woordvoerder van InBev niet zeggen. "Dat is tussen ons en Kooistra."

De brouwer stelt via de rechter Kooistra voor de keuze: de achterstallige betalingen voldoen, of de panden (laten) ontruimen. Kooistra zou echter op het laatste moment uitstel hebben aangevraagd, de Tilburgse kantonrechter honoreerde dat verzoek.

InBev wil dat Kooistra in totaal tien panden ontruimt. Naast de drie Tilburgse panden gaat het ook om vestigingen van De Drie Gezusters in Breda en Den Bosch. Niet alleen InBev, maar ook brouwer Heineken is momenteel verwikkeld in een rechtszaak met Kooistra vanwege betalingsachterstanden.
De grote vraag is waarom is de rechtzaak in het zuiden des lands uitgesteld, wat een vage krant is het brabants dagblad online in ieder geval de titel dekt maar de halve inhoud en geeft de lezer niet aan waarom er uitstel heeft plaats gevonden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:19:53 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_82202231
Circus Kooistra trekt weer langs de rechtbanken

Nieuwe ronde in het juridische kooigevecht tussen bierbrouwer Heineken en wankelend horecatycoon Sjoerd Kooistra. Inzet: feestcafé Ome Ko te Muiden

Ook van dit café zou Heineken al maandenlang geen stuiver aan pacht hebben ontvangen. Uitspraak: donderdag 10 juni. Volgende week dinsdag staan beide partijen ook tegenover elkaar, maar dan in Groningen. 14 juni wordt er dan weer geknokt aan de Parnassusweg in Amsterdam. Bent u er nog?

Maar er is ook goed nieuws voor Sjoerd Kooistra (Quote 500 nr. 202, ¤130 miljoen). Met koffiebrander Smit & Dorlas, die het faillissement van Kooistra wilde aanvragen, is ondertussen een staakt-het-vuren bereikt. De koffieproducent eiste vier ton van de Groningse horecatycoon wegens contractbreuk. ‘De rechtszaak zou maandag dienen, maar gaat niet door omdat er een voor Smit & Dorlas zeer goede regeling is getroffen’, dixit advocaat Mark Elkhuizen die het Mijdrechtse bedrijf bijstaat. ‘Die vier ton is niet betaald, maar er is een afspraak gemaakt die gelijkwaardig is.’

Ook in Enschede lijkt Kooistra wat lucht te hebben gekregen. Een pachter van Kooistra hing een executieverkoop boven het hoofd omdat brouwer Grolsch nog geld eiste. Dat is ondertussen voor een substantieel deel betaald.

http://www.quotenet.nl/qu(...)s-de-rechtbanken.php
pi_82217840
Hmmm

Kooistra weet een paar mensen blijkbaar weer handig te bespelen.
Leaf
pi_82217932
Hoeveel knieschijven heeft dat gekost
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:00:13 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83426158
quote:
111 Teletekst ma 28 jun
Horecamagnaat Kooistra overleden
` Horecamagnaat Sjoerd Kooistra is
overleden.Dat is bevestigd door de
Gelderse politie.Zijn advocaat en goede
vriend Oscar Hammerstein zei op Radio 1
dat het vrijwel zeker zelfmoord is.

De politie heeft de afgelopen uren de
villa van Kooistra afgezet.Technisch
rechercheurs onderzoeken ook de tuin.
Details over de zaak zijn er nog niet.

Kooistra lag de afgelopen tijd overhoop
met het Heineken-concern.Dat stuurde
deurwaarders op hem af vanwege een
schuld van zo'n twee miljoen euro,onder
meer door huurachterstanden van kroegen
in Amsterdam.Ook met brouwer InBev en
met de fiscus had Kooistra problemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83426279
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 00:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De Horeca is gewoon te duur, schofterige prijzen vragen ze in de kroeg, geen wonder dat ze in de problemen komen, eigen schuld dikke bult
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 00:04:01 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_83426306
Sjoerd Kooistra dood gevonden

Horecamagnaat Sjoerd Kooistra is maandag tegen het einde van de middag dood aangetroffen in zijn villa in Ubbergen. De politie is een groot onderzoek gestart.

Wat er zich precies heeft afgespeeld in het huis is onduidelijk. "We houden alle scenario's open," aldus een politiewoordvoerster. Ook zelfmoord wordt niet uitgesloten.

De tuin van de villa in Ubbergen is al vanaf het eind van de middag afgezet met rode linten in verband met een 'ernstig incident'. Ter plekke zijn onder andere de rechter-commissaris, technische recherche en officier van justitie. Ook staat er een PD-wagen (plaats delict) van van het politiekorps Gelderland-Midden.

Bierbrouwer Heineken ontruimde op 19 mei twee panden van Kooistra in Amsterdam. De rechter had de dag daarvoor bepaald dat hij en enkele aan hem gelieerde bedrijven als Gouden Kooi BV, Kropa Exploitatie BV en zijn beheermaatschappij Plassania achterstallige huur aan Heineken moesten betalen. Kooistra probeerde ontruiming via een kort geding te voorkomen.

Kooistra had een huurachterstand van 1 miljoen euro bij Heineken. Naast achterstallige huurpenningen claimde de bierbrouwer nog vele miljoenen aan schulden bij Kooistra. De horecamagnaat ligt ook in de clinch met InBev

http://www.telegraaf.nl/b(...)evonden__.html?p=1,1
pi_83426367
Heeft hij zelfmoord gepleegd? Voor een paar achterstallige bakken koffie? Ik heb wel eens de neiging om in de morgen mijn collega te vermoorden als hij weer eens alle koffie heeft opgedronken, maar de hand aan mezelf slaan
I'll sing you a lullaby.
pi_83427203
Heftig en spannend. Verder wordt maar weer eens bewezen dat geld niet direct gelukkig maakt, bepalend is de manier waarop je er aan gekomen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')