Haha, ja, het zijn er inmiddels zo'n 200.... Dus ik ben nog wel effe bezig vrees ik...quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:49 schreef Holyme het volgende:
Woah Lindytje nice stash! Ik vond wielen lakken erg leuk maar heb het in 2 dagen gedaan ofzo, en volgens mij heb jij wel meer dan 100 lakjesStraks wel wielen showen he
![]()
Lichtroze heb ik ook veel, maar bijna allemaal slecht dekkend (elke keer nieuwe gekocht in de hoop op een dekkende haha), maar nu heb ik CG Something Sweet en daar kan alles mooi overheen
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:36 schreef Lindytje het volgende:
Nagelwielen lakken!!! Dan moet natuurlijk eerst alles op kleur.....
(ik heb veel roze!!)
[ afbeelding ]
En nu heb ik al geen zin meer... maar dit moet nog gedaan worden... Ik heb pas 3 wielen af...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:04 schreef AmyGrace het volgende:
Mooi oranje is niet lelijk![]()
[ link | afbeelding ]
mooi!quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:04 schreef AmyGrace het volgende:
Mooi oranje is niet lelijk![]()
[ link | afbeelding ]
wat een verhaal, ben het volledig met de blogger eens.....quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:54 schreef buzzwheedle het volgende:
http://the-swatchaholic.com/?p=2360
denk dat dit de reden is dat td opi niet meer gaat verkopen, opi doet hard zijn best om niet meer gekocht te worden als ik het zo lees.![]()
ik heb niet zoveel met opi, dus heb niet zo'n probleem, maar het blijft sneu hoor.
ebay, als je snel bent.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:01 schreef Tegan het volgende:
OPI vond ik nooit zo boeiend, alleen ik wil nog de Shrek-lakjes. Maarja, daar kan ik nu niet meer aan komen
.
even een sparkling*nails vraagje: Ik ben daar nu ook aan het kijken maar is dit de goedkoopste winkel daar of zijn er ook nog andere die betrouwbaar zijn en wellicht goedkoper? Ik kijk eigenlijk nooit op eBay dus weet ook totaal niet hoe en wat daar maar ik ben op zoek naar Orly.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:56 schreef zoeperzazke het volgende:
je moet gewoon alle lakjes bestellen die je hebben wilt en dan een bericht naar de verkoper sturen met de vraag of hij een betalingsverzoek met de juiste verzendkosten erbij wil sturen. jij betaalt simpelweg niet voordat je van hem de juiste verzendkosten berekend hebt gekregen, zo werkt dat normaal gezien
over die eerste kan ik binnenkort hopelijk wat positiefs vertellen, heb er net Princesses Rule besteld van OPI want die moet en zal ik hebbenquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:31 schreef Holyme het volgende:
Sparklingnails heeft geen Orly, maar heb hier pas -deze- link voorbij zien komen en die heeft 't wel. Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het iets
edit, -deze- link had ik volgens mij ook hier vandaan, maar ook geen ervaring mee.
Als OPI hun eigen graf op deze manier willen graven dan moeten ze dat vooral doen maar zolang die flesjes hier3 keer meer kosten dan in de US blijf ik online bestellen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:54 schreef buzzwheedle het volgende:
http://the-swatchaholic.com/?p=2360
denk dat dit de reden is dat td opi niet meer gaat verkopen, opi doet hard zijn best om niet meer gekocht te worden als ik het zo lees.![]()
ik heb niet zoveel met opi, dus heb niet zo'n probleem, maar het blijft sneu hoor.
Als je nu ff goed leest dan merk je dat ze helemaal niet meer online verkocht mogen worden....quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:21 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Als OPI hun eigen graf op deze manier willen graven dan moeten ze dat vooral doen maar zolang die flesjes hier3 keer meer kosten dan in de US blijf ik online bestellen.
Mooooi!!quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:00 schreef Linnie20v het volgende:
OPI sucks , tsssssss!
Goed dat ik geen opi geswatched heb
Milani, dot com
[ afbeelding ]
Ik lees prima, ik geloof alleen echt niet dat alle e-tailers zomaar aangepakt kunnen worden en stoppen. Want hoe dacht OPI dit aan te gaan pakken?quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:22 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je nu ff goed leest dan merk je dat ze helemaal niet meer online verkocht mogen worden....
Gewoon niet meer leveren?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:07 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Ik lees prima, ik geloof alleen echt niet dat alle e-tailers zomaar aangepakt kunnen worden en stoppen. Want hoe dacht OPI dit aan te gaan pakken?
Wie zegt dat OPI rechtstreeks aan elke e-tailer levert? Er zijn genoeg OPI's met afgevijlde serienummers in omloop.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En OPI is dus ook hard bezig om al die etailers aan te klagen of te dreigen met rechtszaken om ze daarmee op te laten houden. Bovendien is het straks natuurlijk helemaal niet meer na te gaan welke etailer echte OPI of nep OPI verkoopt omdat het flesje niet meer met logo op de site mag staan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:12 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Wie zegt dat OPI rechtstreeks aan elke e-tailer levert? Er zijn genoeg OPI's met afgevijlde serienummers in omloop.There is no love sincerer than the love of food.
Dan nog kan het op de maiandjays manier gedaan worden (niet aangeven dat ze het verkopen maar het toch doen) of via andere wegen misschien zelfs, maar alles stoppen lukt nooit. Dat kost henten eerste veel te veel geld en sowieso kost deze zet al veel inkomsten want wie gaat er nu alsnog de jackpot betalen omdat OPI zo verrekte arrogant is? Alternatieven zijn er altijd en dit soort acties worden nooit op prijs gesteld bij de liefhebbers. Daarnaast; hoe willen ze dit in de rechtszaal uitvechten indien er geen sprake is van nepproducten? "Wij willen niet dat jullie onze producten verkopen" nee, dat gaat een rechter serieus nemenquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:46 schreef MinderMutsig het volgende:
En OPI is dus ook hard bezig om al die etailers aan te klagen of te dreigen met rechtszaken om ze daarmee op te laten houden. Bovendien is het straks natuurlijk helemaal niet meer na te gaan welke etailer echte OPI of nep OPI verkoopt omdat het flesje niet meer met logo op de site mag staan.
Ze dreigen echt van OPI uit om iedereen die OPI online verkoopt voor de rechter te slepen. Eens je een dreigende brief van ze ontvangt, zou ik toch voor alle zekerheid wel stoppen met het verkopen van OPI voor je een dikke claim aan je broek hebt hangen, je weet hoe makkelijk dat gaat in Amerika. Ik ben er echt bang voor dat OPI steeds lastiger verkrijgbaar gaat worden voor de Europese markt (tegen de fatsoenlijke prijzen dus, als je probleemloos 17 euro voor een potje neertelt lukt het je wel)quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:12 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Wie zegt dat OPI rechtstreeks aan elke e-tailer levert? Er zijn genoeg OPI's met afgevijlde serienummers in omloop.
Zo dom zijn ze al, want door alle online internetverkoop te verbieden gaan ze echt een mega omzet mislopen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:59 schreef Chanty87 het volgende:
Daarnaast; hoe willen ze dit in de rechtszaal uitvechten indien er geen sprake is van nepproducten? "Wij willen niet dat jullie onze producten verkopen" nee, dat gaat een rechter serieus nemen![]()
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk in ieder geval. Zo dom kunnen ze niet zijn.
Het gaat om de logica. Welk bedrijf wil niet dat zijn producten verkocht worden?quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Zo dom zijn ze al, want door alle online internetverkoop te verbieden gaan ze echt een mega omzet mislopen.
En waarom zou je als fabrikant niet zelf mogen bepalen wie je producten verkoopt? Als jij een bepaalde groep exclusieve rechten geeft, en iemand anders heeft daar lak aan, dan heb je juridisch gezien volgens mij gewoon een punt. Het zou toch van de gekke zijn als je een product op de markt brengt en vervolgens geen zeggenschap hebt over hoe het verkocht wordt?
Dat het dom is lijkt me ontzettend logisch, het is wat je zegt, dit is echt een actie van een arrogant en totaal niet commercieel denkend team, en ik vind het alles behalve leuk, maar ik denk dat als ze het echt serieus spelen, het toch veel ondernemers, ook à la maiandjays, af gaat schrikken. Als zelfstandig ondernemer heb je gewoon geen zin het risico op zo'n claim op je te nemen. vergeet niet dat maiandjays al eerder op de vingers getikt is door OPI, want eerder stond alles gewoon online en dat doen ze nu dus al niet meer.....
precies, dat was het ookquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:46 schreef MinderMutsig het volgende:
@Mirjam:Kut is dat. Hij bedoelde het natuurlijk vast heel lief maar je voelt je wel even extra zielig als je dan alleen wakker wordt met de gedachte dat iedereen lol heeft behalve jij.
*schuift glaasje Roosvicee door*
Komt helemaal goed schatje.![]()
Dit gaat in feite over hetzelfde. Sony kan bepaalde technologie patenteren en er dus op die manier werk van maken, met nagellakkleuren kan dit niet dus de enige optie die OPI heeft om haar naam te beschermen tegen nep is een beroep doen op Trademark infringement. Doen ze dit niet dan verliezen ze (in tegenstelling tot patenten die niet zomaar verdwijnen als je idee misbruikt wordt) het alleenrecht op het gebruik van de naam. Er is veel nep OPI op de markt en zij willen niet gelinkt worden aan de (wellicht erg slechte) kwaliteit van deze nep-OPI en eventuele gezondheidsrisico's die daarmee veroorzaakt worden en willen dus ook dat die verkoop stopt en hun product alleen nog verkocht wordt door door hen uitgekozen en goedgekeurde bedrijven. Inderdaad om de kwaliteit en de veiligheid te garanderen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:32 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Het gaat om de logica. Welk bedrijf wil niet dat zijn producten verkocht worden?Ik heb eens eerder een soortgelijke situatie gezien, toen Sony meerdere rechtszaken aanspande tegen de webshop Lik-Sang omdat zij PSP's uit Azië verkochten en Sony UK daarbij niet kon garanderen dat het product aan de Europese veiligheidsnormen kon voldoen (wat het wel was overigens). Daar waren ze nog wel in geslaagd ook trouwens, maar dat ging (aldus Sony) om een kwestie van veiligheid en niet alleen maar pure arrogantie en om de klanten tegen hen in het harnas te jagen.
Dit gaat over nagellak en een bedrijf dat in het jaar 0 leeft en zo naïef is dat ze denken dat men gewoon de volle pond gaan betalen zonder e-tailers. Maargoed, ik heb een mailtje de deur uitgedaan naar OPI (want ik ben nou eenmaal goed in zeiken![]()
) en ik ben zéér benieuwd naar wat/óf erop gereageerd wordt. Want dit gaat absoluut nergens over.
Heb je nu geen witte plekken op je nagelquote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
Ik heb net mijn nagel met secondelijm geplakt.
Nee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:03 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
Heb je nu geen witte plekken op je nagel
Er zit toch echt wel een degelijk verschil tussen electronica en nagellak hoor. Sony was die rechtszaken aangegaan omdat de opladers uit Azië wellicht problemen konden opleveren in Europa en daarvoor niet aansprakelijk voor wilde zijn àls het fout zou kunnen gaan (ookal is er een zeer kleine kans). Daarbij heb ik het even niet over nep OPI's, want daartegen optreden is gewoon logisch natuurlijkquote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit gaat in feite over hetzelfde. Sony kan bepaalde technologie patenteren en er dus op die manier werk van maken, met nagellakkleuren kan dit niet dus de enige optie die OPI heeft om haar naam te beschermen tegen nep is een beroep doen op Trademark infringement. Doen ze dit niet dan verliezen ze (in tegenstelling tot patenten die niet zomaar verdwijnen als je idee misbruikt wordt) het alleenrecht op het gebruik van de naam. Er is veel nep OPI op de markt en zij willen niet gelinkt worden aan de (wellicht erg slechte) kwaliteit van deze nep-OPI en eventuele gezondheidsrisico's die daarmee veroorzaakt worden en willen dus ook dat die verkoop stopt en hun product alleen nog verkocht wordt door door hen uitgekozen en goedgekeurde bedrijven. Inderdaad om de kwaliteit en de veiligheid te garanderen.
Niet alle e-tailers verkopen OPI met oude formules; volgens mij bestaat er niet eens een e-tailer die ook pre-2005 lakjes verkoopt, alleen wat er op eBay voorbij komt maar ik zie ze eBay al helemaal niet aanklagen.quote:Daarnaast zijn ze tegen de verkoop van zogenaamde oude OPI waarin chemicaliën zitten die in bijvoorbeeld Europa verboden zijn wegens mogelijke gezondheidsrisico's. Veel etailers verkopen die oude OPI's nog wel en daar willen zij hun naam niet meer aan verbinden. (Wat een beetje lastig is als je naam op het flesje staat.)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat kou zoveel invloed heeft op nagellak. Hitte daarentegen... Maargoed, daar heb je wel een punt. Maar omdat zij die distributie willen overzien en dat niet kunnen bij e-tailers wil nog niet zeggen dat hun spul door niemand anders (door)verkocht mag worden. Vooral omdat ze hier nu pas wat tegen willen gaan doen, als ze echt exclusieve deals hadden met hun distributeurs dan werd het überhaupt al niet verkocht op internet. Dit lijkt er gewoon op dat ze gemerkt hebben dat iedere internationale nagellak liefhebber het voor lage prijzen importeert via internet en OPI dus niet de jackpot binnenhaalt.quote:En dan zijn er natuurlijk ook nog de verplichtingen die OPI is aangegaan met distributeurs in diverse landen. Specifiek voor Nederland is dit OPI Nederland. Dit is geen afdeling van OPI maar een opzichzelfstaand bedrijf dat middels contracten bepaalde rechten en plichten heeft. Een van die rechten is het recht om het enige distributiecentrum voor OPI te zijn in Nederland. Voor OPI int. zit daar als voordeel aan dat zij zeker weten dat hun producten bijvoorbeeld volgens hun eisen vervoerd worden zodat de kwaliteit van hun product gegarandeerd wordt. (Denk bijvoorbeeld aan nagellak die in het vrachtruim van een vliegtuig onder behoorlijke temperatuurschommelingen kan lijden of misschien zelfs wel bevriest waardoor de kwaliteit achteruit gaat.)
Als OPI toestaat dat Amerikaanse bedrijven in Nederland (en andere landen waar een zelfde regeling geldt) OPI gaan aanbieden voor bodemprijzen komen die contracten in het geding en bovendien is er minder kwaliteitscontrole en kunnen en willen zij daar dus niet meer achter staan. Koop jij een flesje OPI via een bedrijf als TD dat in het vliegtuig bevroren is waardoor de kwaliteit is aangetast maar dat tegen de tijd dat jij het in handen krijgt alweer ontdooit is waardoor jij van niks weet, en de lak valt enorm tegen waardoor jij in het gunstigste geval niks meer van OPI koopt en in het slechtste geval dit ook nog eens vertelt op een forum/blog/aan vrienden en familie etc. dan gaat dat ten koste van hun goede naam terwijl de lak wellicht gewoon slecht was omdat hij bevroren is geweest en niet omdat het een slechte lak is. De enige mogelijkheid die zij hebben om dit soort dingen tegen te gaan is schermen met Trademark infringement.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:57 schreef Kleintje19 het volgende:
TVP, ik ga zo eens bestellen op TD![]()
Van het opi verhaal lig ik niet heel erg wakker, de suedes zijn geweldig maar verder heb ik zoiets van mwoa, ik zal er dan ook absoluut niet snel 14 euro voor neerleggen.
Mirjam nog een dikke knuf voor jeals je me nummer had gehad had ik je zo opgehaald in Utrecht en gebracht waarheen je maar wilde.. stomme vent
Heb jij 58 dollar shippingcosts over voor 9 lakjes??? Of heb je een ander truucje ontdekt?quote:
hahaquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:57 schreef Kleintje19 het volgende:
TVP, ik ga zo eens bestellen op TD![]()
Van het opi verhaal lig ik niet heel erg wakker, de suedes zijn geweldig maar verder heb ik zoiets van mwoa, ik zal er dan ook absoluut niet snel 14 euro voor neerleggen.
Mirjam nog een dikke knuf voor jeals je me nummer had gehad had ik je zo opgehaald in Utrecht en gebracht waarheen je maar wilde.. stomme vent
ik zag t ineens ja, ik ben naar ebay verhuisdquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:08 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Heb jij 58 dollar shippingcosts over voor 9 lakjes??? Of heb je een ander truucje ontdekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |