Goed, even een uitgebreider verslagje
We wilden eigenlijk vorig weekend al vertrekken, maar door de slechte weersvoorspellingen hebben we besloten om maandag te vertrekken. Tegen half 2 alles opgezadeld, afgetankt en de A73 opgedraaid

Weer was niet echt geweldig, af en toe miezer, zwaar bewolkt, maar toch hebben we tot aan de camping in Abenden slechts 2 x een minuutje wat stippeltjes gehad
![]()
In Hoensbroek hebben we bij de oma van mijn mederijder even lekker wat gegeten, toch al weer een kleine 140 km snelweg achter de rug, en 1 plasstop bij Roermond. Tegen half 7 vertrokken we dan, de A76 afrijden tot in Duitsland, bij Langerwehe de regionale wegen op. We kwamen langs de centrale van RWE, man man man wat was ik verbaasd over de enorme wolken die dat ding produceert, ik snapte meteen waarom het zo bewolkt was
![]()
![]()
Tijdens de foto schieten kwam, geloof het of niet, voor het eerst
en het laatste die dag de zon doorbreken

![]()
daarna zijn we lekker op de kaart, binnendoor gereden tot we aankwamen op wat de camping leek. Op nog geen kilometer afstand een heerlijke combo van haarspeldbochten van verschillend formaat, en 2 km verder een Rewe, Lidl en Aldi
![]()
Nou, daar kwamen we dan aan na een flinke snelwegrit, flink vermoeid, koud. Camping Zum Friedenstahl. De camping was niet zo heel druk, dus we zagen er al naar uit om een leuk plekje langs het water te zoeken

Eerste communicatie met de eigenaren ging niet heel makkelijk, maar dat lag volgens mij meer aan het humeur van die vrouw dan aan mijn gebrekkige duits

Kosten vielen wel mee eigenlijk, 17 euro per nacht voor 2 personen 2 motoren en 1 tent.
Nadat we alles uitgepakt hadden zijn we maar richting hun cafe gelopen, echter dat was al dicht toen

Dus maar doorgelopen naar de volgende kroeg, en daar sprak de eigenaresse gewoon nederlands

(buren op de camping waren veelal oudere nederlanders

) Daar nog wat gekwebbeld over het weer, en na 1.5 pils maar op huis aan. Die 1.5 kwamen trouwens best hard aan bij mij

Tegen half 11 gingen we slapen, thans was het idee. Uiteindelijk sliepen we pas tegen een uur of half 1 gok ik.
Dat kwam door hoestende buren, de trein die bij elke overgang zijn hoorn van 500 dB moest laten horen, en de ruimte in de tent die we niet hadden

Eigenlijk was er plek voor 2 luchtbedjes, en misschien 2 tassen, maar er moesten 2 tanktassen bij, mijn 2 zadeltassen, een roltas, en de motorpakken nog

Dat was eigenlijk iets te krap..
Die eerste nacht was slecht. 04:15 was ik al weer wakker, om 05:00 maar opgestaan. Het was zeer vochtig, en fris. We zijn maar gaan douchen een half uur ofzo, lekker een beetje opwarmen.
![]()
We hebben de tanktassen ingepakt met wat we die dag nodig zouden hebben, de rest lieten we achter. toen het 7 uur was de motoren gestart en op naar Rewe, lekker ontbijten

Daar hadden ze trouwens ook wel achterlijk lekkere dingen in de toonbank liggen zeg!
![]()
Nouja het weer bleef zo slecht, enorm bewolkt, maar die tent was ook niet zo comfortabel dat je zegt daar kruip ik in terug. En we waren er immers om te rijden, dus dat doen we dan

In het begin was er slechts bewolking, maar later na Heimbach reden we gewoon in de wolken
![]()
Op sommige plekken was de weg zo nat dat je echt een opgeworpen waterstraal kreeg van de voorrijder. Paar keer iets te enthousiast een uitbrekende achterkant gehad

Mensen wat was het koud... Onderweg kwamen we een temperatuurmeter tegen, die gaf 3 graden aan. In Monschau zijn we maar wat gaan drinken, even opwarmen.
![]()
![]()
Na een prijzige kop thee van ¤2.40, en opgewarmd te zijn, ging de zon een beetje schijnen

Het begon iets op te klaren gelukkig, al werd het niet warmer. Op naar Rurberg!
![]()
Daar kwam we nog een prachtige pas tegen met heerlijke bochten :} :]
![]()
Kon het natuurlijk niet laten om daar een foto te schieten
![]()
Inmiddels kregen we toch wel wat honger, en in Simmerath kwam we toevallig langs een Biker Cafe. Daar hebben we ons maar tegoed gedaan aan een schnitzel

Dat ging er zeker wel goed in

Ernaast zat een winkeltje waar we voor 5 euro, een schitterende kaart gekocht hebben van de regio Eifel. Plastic kaart, dus waterproof. Veel kleine weggetjes er op, en ook wat voorgestelde routes

![]()
![]()
Bij terugkomst 's middags zijn we nog even langs de Rewe geweest, erg handig zo'n supermarkt die dichtbij zit en van 7 tot 22 u open is

Goed excuus ook om dat leuke weggetje er heen weer te rijden

Wegwerpbarbeque mee, braadworsten, broodjes en saus, bockworsten voor ontbijt de dag er na, van allerlei voer

Het weer was duidelijk opgeknapt:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die avond hebben we nog een rondje gereden rond de Rursee via Schmidt / Heimbach / Schwammenauel, echt gigangtisch lekker, misschien toen nog 10 auto's en 3 motoren en wat wielrenners tegen gekomen, verder was er
niemand! op de weg te vinden

:} :]
![]()
![]()
Nog even vergeleken met de ochtend:
![]()
![]()
![]()
Die avond hebben we 1 biertje gedronken in de kroeg, ze gingen rond 10 u al sluiten dus we lagen er vroeg in. Nu gelukkig met stukken meer ruimte, want Rick kwam op het geweldige idee om de pakken gewoon in zijn roltas buiten te leggen, net als alle andere meuk wat wel vochtig mocht worden. Mijn fleecedekentje heb ik ook in mijn kussensloop gestopt, met als gevolg dat ik zowaar pas om kwart over 7, heerlijk uitgerust wakker werd

De zon scheen, we konden er goed tegenaan
Het was alleen wel wat koud ondanks die zon...
![]()
De pakken hebben we dus maar meteen in die ToilettenHause laten acclimatiseren, zodat we niet in een bevroren pak hoefden te klimmen
Terwijl we ons ontbijt, broodje bockworst, op het gas lieten worden, begonnen we met het inpakken van de motoren. Iets anders dan de heenweg, en op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat dat flesje toch wat te veel van het goede is, etc.
![]()
![]()
En tot slot mijn heuze toermotor, ik vraag me af hoe de mensen gekeken moeten hebben die me voorbij zagen vliegen
![]()
Alles bleef zitten onder elke hellingshoek en ook bij 190kmpu
Dag 3, Woensdag. Er werd voor donderdag regen voorspeld, bewolking, schijtweer eigenlijk... Daar hadden we geen zin in. Dus besloten om niet in omgeving Nurburg te overnachten, maar de dag met bepakking rond te rijden en in de middag weer op Nederland aan te rijden

Wel wat vermoeiender, maar beter dan in de regen naar huis. Het was al koud zat en dan scheen de zon nog !
We zijn dus binnendoor richting Nurburg gereden, en daar in de omgeving hebben we deels een route gevolgd die op onze kaart al aangegeven was. Gelukkig heel afwisselend..
Moet zeggen dat ik de bochtend rondom de Rursee echt wel gezien heb in die 200+ km die we er in de omgeving hebben gereden :$ Op een gegeven moment is het wel leuk geweest met die haarspeldbochten. Daarom zal waarschijnlijk een volgende reis toch ook wat meer een doorreis zijn denk ik
In ieder geval, Nurburg, natuurlijk hebben wij ook even gekeken bij de Ring

Het is dat mijn voorvorkkeeringen lek zijn en ik af en toe al met rokende remmen onderaan de berg stond, anders had ik het wel verantwoord gevonden om een rondje te scheuren

:]
Tegen een uur of 1 hebben we een deel van een andere route gereden, daarna binnendoor richting Monschau. Paar gigantisch lekkere snelle wegen gezien, waar je op topsnelheid eigenlijk nog wel wat harder zou willen
Wat nou, "Rasen ist out"
Dag 3 was wel drukker op de weg, maar nog steeds prima te doen

Toch nog een hoop rustige wegen met weinig verkeerd gehad. Ook zijn we nog even richting Aachen geweest naar Louis, meteen een setje keerringen gehaald. Vrouwtje achter die balie was ook al zo goed gehumeurd B| |(
Uiteindelijk hebben we niet de A73 naar huis gepakt maar de A2, nog even langs familie van Rick geweest en wat fotorondjes gedraaid op Flight Forum, dé poserplek natuurlijk

![]()
![]()
Waren we bijna thuis, nog 1 laatste keer tanken in Uden, hoor ik een of ander raar rateltje in mijn blok

Motor dus bij een bekende gestald, haal hem vanavond op..
Ben benieuwd wat voor foto's Rick heeft, wellicht edit ik deze post nog wel met wat extra foto's
Totaalfeitjes:
Dag 1 hebben we iets van 230 km gereden, dag 2 220 km, en dag 3 +- 450 km. Totaal een kleine 900 km meer op de teller gezet sinds maandag
Benzineverbruik:
Dag 1, Snelweg 120 - 140 kmpu en een beetje binnendoor:
1:22Dag 2, Eerst vlot, daarna hard met een hoog tempo:
1 :21Dag 3, Standje turbo op de turbo
1:19Nog 2 filmpjes:
Zeer krappe haarspeldbocht met de GSIets wijdere haarspeldbocht omhoog, op FZR[ Bericht 19% gewijzigd door Cocktailprikker op 06-05-2010 17:33:19 ]