En vraag 2:quote:3. Validity period
The validity period of a JAPAN RAIL PASS is the consecutive 7, 14, or 21 days beginning on the date the PASS is first used.
Within three months from the date the Exchange Order was issued, you must turn in your Exchange Order to obtain your JAPAN RAIL PASS. At that time, you have to specify the date that you want to start using the PASS. It can be any date within one month from the date the PASS is received.
Once the PASS has a starting date written on it, the date cannot be changed.
http://www.japanrailpass.net/eng/en004.html
Maar lekker tegenstrijdig:quote:Your Passport must have more than 6 months available, in time, before the expiration date before leaving for Japan.
http://www.digi-promotion(...)ration-passport.html
Misschien is een mailtje naar de ambassade het verstandigstquote:Passports
Passport valid for the duration of intended stay in Japan required by all nationals referred to in the chart above.
http://www.worldtravelgui(...)East-Asia/Japan.html
Thanks!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:44 schreef MissMSX het volgende:
Misschien is een mailtje naar de ambassade het verstandigst
http://www.nl.emb-japan.go.jp/e/about/index.html
Laat het resultaat even weten alsjeblieft. Ik had er namelijk nooit zo over nagedacht en ben nu ook wel erg benieuwdquote:Op maandag 17 mei 2010 13:08 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Thanks!Dat zal ik voor de zekerheid maar eens doen.
Misschien sowiezo wel verstandig, ik ben 20kg zwaarder op die foto.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:04 schreef okiokinl het volgende:
ik denk dat je beter even een vers paspoort kan gaan halen..
lol ouchquote:Op maandag 17 mei 2010 16:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien sowiezo wel verstandig, ik ben 20kg zwaarder op die foto.![]()
Nja, 2 jaar geleden ging het ook goed.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:25 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
lol ouch!!!
dadelijk denken ze nog dat het iemand anders is
zou ik ook een kopie van die lijst mogenquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:18 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldige blog met allerlei culinaire tips ontdekt.
http://paulstravelpics.blogspot.com/
Ik wist niet dat er verschil was tussen de sushi in Tokyo en Kyoto.
*lijst met restaurants maakt*
[ afbeelding ]
Als ik mijn programma klaar heb zal ik hem hier wel posten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:56 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
zou ik ook een kopie van die lijst mogen??
dat klopt inderdaad, nog steeds geruzie tussen mastercard groep en 7bank. scheelt wel ruim 14000 pinplekjes -__-quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:58 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb trouwens de discussie in het vroig topic gemist. Maar klopt het nu dat je niet meer met Maestro kunt pinnen bij de pinautomaten in de 7-11's?
Wat blijft nu dus als optie over? Pinnen met je bankpas bij een postkantoor of pinnen met je CC?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
dat klopt inderdaad, nog steeds geruzie tussen mastercard groep en 7bank. scheelt wel ruim 14000 pinplekjes -__-
pinnen bij de citibank of bij de JPpostbank voor zover ik het weet, wel jammer omdat je nu niet meer steeds kleine bedragen kan pinnen zonder zorge te maken met wanneer je weer kan pinnen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wat blijft nu dus als optie over? Pinnen met je bankpas bij een postkantoor of pinnen met je CC?
Kak! Dat wordt dus opletten als ik naar een kroeg ga met 50.000 yen op zak.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
pinnen bij de citibank of bij de JPpostbank voor zover ik het weet, wel jammer omdat je nu niet meer steeds kleine bedragen kan pinnen zonder zorge te maken met wanneer je weer kan pinnen.
Meeste nachtclubs en bars rekenen 1000 yen voor een biertje. Dan gaat het hard.quote:
wat je natuurlijk wel kan doen is 50k yen pinnen en dan 10k meenemen steeds en de rest in je kamer hostel whatever achterlatenquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kak! Dat wordt dus opletten als ik naar een kroeg ga met 50.000 yen op zak.Mezelf kennende zuip ik het namelijk op.
Dat is misschien wel verstandig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat je natuurlijk wel kan doen is 50k yen pinnen en dan 10k meenemen steeds en de rest in je kamer hostel whatever achterlaten
hehequote:
*opschrijft*quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
hehe
also sowieso lekker naar Sam & Dave's in Osaka en most likely club atom in Tokyo tho
enige tenten die ik op dit moment heb bekeken
niet echt nog, ben ook pas net begonnen met het onderzoek naar het nachtleven daarquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
*opschrijft*
Nog meer tips voor leuke tenten in Tokyo, Hiroshima, Osaka en Kyoto?
atom is leuk, maar als je echt t dak eraf wil zien gaan, ga dan op vrijdag naar club vuenos, schuin tegenover atom. is een hiphop/r&b club, maar dat geeft niet, helemaal niet agressief zoals hiphop hier is.. leukste nachtclub van tokyo.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
hehe
also sowieso lekker naar Sam & Dave's in Osaka en most likely club atom in Tokyo tho
enige tenten die ik op dit moment heb bekeken
haha omg xDquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:19 schreef okiokinl het volgende:
[..]
atom is leuk, maar als je echt t dak eraf wil zien gaan, ga dan op vrijdag naar club vuenos, schuin tegenover atom. is een hiphop/r&b club, maar dat geeft niet, helemaal niet agressief zoals hiphop hier is.. leukste nachtclub van tokyo.![]()
loop je tegen een gemeen kijkende gansta hiphopper op met je dronken kop, maakt ie een buiging voor je om zich te verontschuldigen..allemaal aardige gasten.
en vermijd club asia, wat een balletent is dat..
was wel 3 jaar geleden, maar ik ben in 2 maanden tokyo zeker 6 keer naar vuenos geweest. ga wel op vrijdag, zaterdag is minder. je moet er wel van houden, het is mega vol, geen ruimte om echt te dansen, gewoon zuipen en los gaan in een dampende massa. goeie djs en optrendens ook, dansers en japanse rappers.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
haha omg xD
mja R&B is niet echt mijn type muziek maar kan het wel een kansje geven ^^
lol vertel je ervaring van asia :p
http://iflyer.tv/quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
*opschrijft*
Nog meer tips voor leuke tenten in Tokyo, Hiroshima, Osaka en Kyoto?
/jaloers.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:26 schreef Blaetman het volgende:
Ik heb laatst besloten dat ik definitief ga emigreren, ik ga met m'n japanse vriendin samenwonen in Kyoto ws.
Gaat best apart worden om een enkeltje aan te schaffen denk ik.
Mja ik ga ook gewoon trouwen meteen >< Anders moest ik na 3 maanden ook oprotten.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
/jaloers.
Als Pheno een baan aangeboden zou krijgen in Japan, gingen we zo ook.
Als ik er een baan vond ook, maar ja, met een studie Nederlands ligt dat niet in de lijn der verwachting.
LOI hbo engels en je zit volgens mij geramd!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:41 schreef Blaetman het volgende:
[..]
Mja ik ga ook gewoon trouwen meteen >< Anders moest ik na 3 maanden ook oprotten.
Kweet ook nog niet precies wat voor werk ik er ga doen. Zit te denken maar gewoon beginnen met Engels te geven ofzo. Maar moet ook nog uitzoeken welke certificaten enzo ik dan het beste kan bemachtigen.
Ja ik wil wat mensen in de field contacten jaquote:Op zondag 30 mei 2010 12:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
LOI hbo engels en je zit volgens mij geramd!
Er was hier toch ook een fokker die in Japan woont en engelse les geeft? Misschien kan je hem het beste contacten.
Volgens mij ook, maar geloof dat scholen verplicht zijn native speakers in dienst te nemen (kan ook in de war zijn met korea).quote:Op maandag 31 mei 2010 01:42 schreef captaintokyo het volgende:
Volgens mij heb je een TEFL certificaat nodig om les te kunnen geven.
Dat is dan wel errug makkelijk! Hup, een beetje goed engels leren en je kan daar meteen aan de bak.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:08 schreef okiokinl het volgende:
nee klopt, ben je native speaker, kun je zo aan de slag.
Volgens mij hoor j dan eerst x aantal jaar in een Engelstalig land te wonen. Het hoogst wat je als Nederlander kan halen is near-native speaker, als je 'een beetje goed' Engels leertquote:Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat is dan wel errug makkelijk! Hup, een beetje goed engels leren en je kan daar meteen aan de bak.
ja dat bedoel ik ook eigenlijk, voor een baan als mondeling assistent.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef captaintokyo het volgende:
Jij begrijpt de term native speaker geloof ik niet helemaal.
En zo makkelijk kom je niet aan de bak hoor. Ook als native speaker niet. Het is in de meeste gevallen echt niet genoeg om alleen de Engelse taal goed te beheersen. Je moet ook aan kunnen tonen dat je les kan geven. De enige positie waar je geen ervaring voor nodig hebt is ALT (assistent language teacher). Dan ben je assistent van de leraar Engels en help je bijvoorbeeld met het aanleren van de juiste uitspraak. Voor deze positie komen over het algemeen idd alleen native speakers in aanmerking.
Was dat voor- of nadat Nova en Geos falliet gingen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:18 schreef Moro het volgende:
Ik heb in Seoul wat gepraat met een paar Engels leraren/leraressen (waren op vakantie daar) maar die vertelde me dat het vrij makelijk is een baan te krijgen, maar vooral bij beroerde werkgevers en een grote kans dat je in bumfuck nowhere zit (Only a 2 hour bullet train ride to Tokyo!)
Well grappig Amerikanen vs Engelsen, alu-min-ium of a-lum-inum. Of Australisch wat een mooi accent is dat
Near native speaker is het niveau van iemand die een universitaire opleiding Engels heeft afgerond, niet van iemand die 'een beetje goed' Engels heeft geleerd. Alle docenten Engels die ik in Japan ben tegengekomen waren native speakers, meest Australiërs en Nieuwzeelanders. Misschien zijn er mogelijkheden voor correctiewerk in Japan.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij hoor j dan eerst x aantal jaar in een Engelstalig land te wonen. Het hoogst wat je als Nederlander kan halen is near-native speaker, als je 'een beetje goed' Engels leert
Er komt wel meer bij kijken dus. Als je een papiertje kan laten zien dat je bevoegd bent Engels te geven op school wordt het voor hen al wat interessanter.
Je kunt ook nog toeristen rond gaan leiden dan. Daar zijn er genoeg van in Kyoto. Geen idee alleen of je daar papieren voor nodig hebt (zal wel, die Japanners kennendequote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:35 schreef Blaetman het volgende:
Lesgeven heeft iig nog wel wat voeten in de aarde als je het goed wil doen. Ik zou het liefst gewoon private lessons geven ipv op een school, wat opzich de qualificaties die ik moet hebben wel terugbrengt ofcoz.
Op het platteland kun je ws nog vrij makkelijk aan de bak (al willen ze daar ook wel natives), maar daar wil je vaak ook gewoon niet terechtkomen. Ik ga in hartje Kyouto wonen iig, dat staat vast.
Heb je niet ook zo'n Hollandse bar ik Kyoto? Misschien kun je daar nog wat voor betekenenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:56 schreef Blaetman het volgende:
Jeh in de toerismehoek kijken staat ook op m'n lijstje! Vertaalwerk maybe ook maar niet als zijnde pro.
Bedankt voor het meedenken iedereen
haha coolquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:00 schreef Strolie75 het volgende:
Diner bij Yamazoto in het Okura gereserveerd.
Eind juli. En dan 2 weken later naar Japan
Mja das wel een nadeel: Ik heb Talen&Culturen van Japan gestudeerd in Leiden maar niet afgemaakt. Dus ik heb alleen vwo opzich (en propedeuse maar daar koop je ws weinig voor).quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Heb je niet ook zo'n Hollandse bar ik Kyoto? Misschien kun je daar nog wat voor betekenen
Wat heb je eigenlijk voor opleiding als ik vragen mag?
Als je zin hebt kunnen we wel een meet plannen om ergens een biertje te drinken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:53 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
haha cool
ik zie je wel ergens in japan rondlopen dan
quote:The most important building project of this year has gotten underway in Shizuoka, Japan.
Construction on the life-sized Gundam statue is underway, reports Japan Today. The 18-meter mecha will carry a Beam Saber and be erected near JR Higashishizuoka Station. It will mark the 30th anniversary of the release of Gundam plastic models.
Toch zou je misschien eens bij wat internationale bedrijven kunnen kijken of je wat voor ze kan betekenen. Het is een looooooooooooooooooong shot, maar je weet maar nooitquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:40 schreef Blaetman het volgende:
[..]
Mja das wel een nadeel: Ik heb Talen&Culturen van Japan gestudeerd in Leiden maar niet afgemaakt. Dus ik heb alleen vwo opzich (en propedeuse maar daar koop je ws weinig voor).
Er was trouwens wel een bar in Kyoto met buiten 1 of ander bord met de nederlandse vlag ofzo, maar die bar is inmiddels niet meer in handen van een nederlander.
Harajuku is idd op een zondag.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:40 schreef okiokinl het volgende:
klinkt goed, zorg ervoor dat je akihabara of/en harajuku (yojogi park) doet op een zondag, voor de cosplay en bandjes.
quote:Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Harajuku is idd op een zondag.
Weet ik nog van vorige keer.
Dat wist ik niet. Tof!quote:Op zondag 6 juni 2010 16:04 schreef okiokinl het volgende:
[..]
okee, akiba is ook tof op zondag, de hoofdstraat is dan voetgangersgebied, en velen verkleden zich, en zangeresjes en acts proberen uit handen van de politie te blijven, lol. ze hebben een heel waarschuuwings systeem, met mensen op de uitkijk, komt er politie, weg zijn ze, en 5 minuten later weer terug..
je weet dat die dingen soms erg snel uitverkocht zijn hequote:Op zondag 6 juni 2010 16:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Tof!
De laatste dag dat ik in Tokyo ben is ook een zondag. Waarschijnlijk ga ik dan nog wel even langs Akihabara. Dingen kopen die ik 3 weken eerder heb gezien maar geen zin had om mee te slepen.
Ik zou Ryogoku doen na de vismarkt, of in ieder geval 's-ochtends bij het stadion zullen de sumo's nog wel bezig zijn maar in de dojo's zelf doen ze 's middags geloof ik niet veel en dan moet je er ook eerst nog 1 vinden.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Strolie75 het volgende:
Nou, mijn reisprogramma is nu redelijke definitief.
[...knip...]
Google Maps link
Ik ga eigenlijk voor het Edo-Tokyo Museum. Maar als de kans aanwezig dat ik het 's ochtends vroeg dikke half naakte zwetende mannen kan zien, laat ik dat niet schieten.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:36 schreef Moro het volgende:
[..]
Ik zou Ryogoku doen na de vismarkt, of in ieder geval 's-ochtends bij het stadion zullen de sumo's nog wel bezig zijn maar in de dojo's zelf doen ze 's middags geloof ik niet veel en dan moet je er ook eerst nog 1 vinden.
Neem tenminste aan dat je daarvoor ook naar Ryogoku gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |