abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 april 2010 @ 14:33:27 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80804811
TNA begon al dit hier: Armoede die geen armoede is :
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:39 schreef TNA het volgende:
Vanmorgen in de Volkskrant. Een artikel over een 57-jarige vrouw die drie banen heeft om vervolgens niet rond te kunnen komen van 1300 euro. Woonlasten, verzekeringen, kleding, voeding, allemaal begrijpelijk.

Maar wat staat er terloops in het artikel vermeld? Mevrouw heeft twee paarden die haar 600 euro per maand kosten, maar die doet ze niet weg want "ze voelt zich er fijn bij en ze leveren niets meer op". Right. Ik gun mevrouw van harte haar paarden, maar aankloppen bij het UVW omdat je bijna de helft (!) van je inkomen geheel vrijwillig besteedt aan je paarden, noem ik geen armoede. Ik voel me ook erg prettig als ik iedere maand een week op vakantie ga voor 600 euro. Mag ik even vangen? Dan stond er nog een foto bij van mevrouw met een gieter, met als onderschrift "Ze heeft een moestuintje om niet naar de voedselbank te hoeven". Dus.

Er bestaat in Nederland daadwerkelijk armoede en ik ben blij met onze sociale zekerheid, maar een paginagroot artikel over 'armoede' omdat je paarden zo duur zijn is krankzinnig tegenover de mensen die daadwerkelijk arm zijn in dit land. De Volkskrant mag wat dat betreft ook wel eens wat selectiever zijn.

Dank voor uw aandacht. [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En Geenstijl berichtte:
quote:
[..]
De vandaag de dag heerlijk geradicaliseerde Fok-reaguurdertjes kunnen het eigenlijk veel beter verwoorden. Scorpie, doe je ding: "Vroeger gingen zulke mensen gewoon dood. Hard, maar de waarheid. Tegenwoordig blijven zulke faalhazen gewoon leven, en dus krijg je mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Het menselijke ras wordt dan ook steeds zwakker." Ehm. Ja.
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)pen_volkskranth.html

De comment van Scorpie:
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vroeger gingen zulke mensen gewoon dood. Hard, maar de waarheid. Tegenwoordig blijven zulke faalhazen gewoon leven, en dus krijg je mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Het menselijke ras wordt dan ook steeds zwakker.
#1 : Armoede die geen armoede is
  woensdag 28 april 2010 @ 14:34:00 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_80804834
Moet dit een reeks worden?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:34:42 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80804861
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:34 schreef Zwansen het volgende:
Moet dit een reeks worden?
We waren nog niet uitgepraat .
pi_80804893
Wat heeft geenstijl er nu weer mee te maken?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:36:02 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80804916
Hier moet ik natuurlijk even in gepost hebben
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:36:18 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_80804922
dat wijf moet aan de schandpaal¡¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 28 april 2010 @ 14:36:36 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80804933
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Scorpie, wélke zwakkeren planten zich massaal voort en krijgen nog meer zwakke nakomelingen?
Ik denk dat types als dat zwakbegaafde stel bedoeld worden, waarvan zoon Hendrikus vrijwel gelijk na de geboorte weggehaald werd door jeugdzorg, terwijl men eerst had laten doorschemeren dat ze hun kind met begeleiding wel zelf mochten opvoeden.

En volgens mij zijn die gewoon op natuurlijke wijze zwanger geworden, en was het kind gezond bij de geboorte, dus zo zwak kunnen die genen niet geweest zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80804967
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat types als dat zwakbegaafde stel bedoeld worden, waarvan zoon Hendrik vrijwel gelijk na de geboorte weggehaald werd door jeugdzorg, terwijl men eerst had laten doorschemeren dat ze hun kind met begeleiding wel zelf mochten opvoeden.

En volgens mij zijn die gewoon op natuurlijke wijze zwanger geworden, en was het kind gezond bij de geboorte, dus zo zwak kunnen die genen niet geweest zijn.
En die planten zich vroeger niet voort Scorpie?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:38:05 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80804993
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat types als dat zwakbegaafde stel bedoeld worden, waarvan zoon Hendrik vrijwel gelijk na de geboorte weggehaald werd door jeugdzorg, terwijl men eerst had laten doorschemeren dat ze hun kind met begeleiding wel zelf mochten opvoeden.

En volgens mij zijn die gewoon op natuurlijke wijze zwanger geworden, en was het kind gezond bij de geboorte, dus zo zwak kunnen die genen niet geweest zijn.
Ook, en dit soort figuren wil ik toch ook betitelen als 'zwakkeren' in onze maatschappij:

http://www.sbs6.nl/web/sh(...)412/typeofpage=73941

Sterker nog, we vinden het zelfs entertainment.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80805036
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We laten de 'zwakkeren' van onze samenleving toch niet doodgaan? Sterker nog, die laten we zichzelf voortplanten. Met andere woorden, je weet al dat dat nooit een sterke match gaat worden. Dus ja,we worden 'zwakker'.
Je hoeft zwakkere mensen helemaal niet te laten creperen om een "sterk" geslacht te kunnen kweken. Sterke (succesvolle) mensen zullen meer kans hebben op nageslacht dan zwakke mensen. Zolang dat systeem bestaat is er geen vuiltje aan de lucht, en hoef je de "zwakkeren" echt niet aan hun lot over te laten.
pi_80805047
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De beste keuze voor je nageslacht is een vrouw waarvan je denkt dat ze een goede moeder is voor je kinderen. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat erg knappe vrouwen vaak geen goede moeders zijn omdat ze meer met hun uiterlijk bezig zijn dan met hun kinderen.

Een hoge intelligentie hoeft niet eens. Eerder eigenschappen als zorgzaam en lief, denk ik.


Die eigenschappen zullen per cultuur/tijd verschillen, zorgzaam en lief is fijn en alles maar bereid je minder goed voor op de vaardigheden die je nodig hebt om voor jezelf een plek te veroveren in de maatschappij. Las pas dat er een tendens is naar een opvoeding met narcistische trekken zodat kinderen weerbaarder zijn. Dus het vermogen om je inderdaad aan te passen aan de omgeving/tijd.
En heb je een bron van dat artikel van die knappe vrouwen? Of wat fotos?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:39:38 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80805059
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En die planten zich vroeger niet voort Scorpie?
Denk je werkelijk dat zwakbegaafden vroeger de mogelijkheid hadden zichzelf te onderhouden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:39:41 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80805060
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook, en dit soort figuren wil ik toch ook betitelen als 'zwakkeren' in onze maatschappij:

http://www.sbs6.nl/web/sh(...)412/typeofpage=73941

Sterker nog, we vinden het zelfs entertainment.
Maar kennelijk zit het qua sterkte van de genen allemaal wel goed genoeg om zich voort te planten.

Hoe verhoudt dat zich dan in jouw ogen tot mensen die alleen via IVF of ICSI een kind kunnen krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:41:30 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80805126
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat zwakbegaafden vroeger de mogelijkheid hadden zichzelf te onderhouden?
Ja, nog makkelijker dan tegenwoordig waarschijnlijk, hij zou dan gewoon boerenknecht zijn en zij zou ergens in de huishouding werken, tot ze gingen trouwen natuurlijk, daarna moesten ze het redden van zijn loon als boerenknecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:41:42 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80805136
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Dee. het volgende:

[..]

Je hoeft zwakkere mensen helemaal niet te laten creperen om een "sterk" geslacht te kunnen kweken.
Juist wel.
quote:
Sterke (succesvolle) mensen zullen meer kans hebben op nageslacht dan zwakke mensen.
Nee, niet als de succesvolle mensen minder voortplanten dan de zwakkeren. En er een overtal is van 'zwakkere' genen in de poel.
quote:
Zolang dat systeem bestaat is er geen vuiltje aan de lucht, en hoef je de "zwakkeren" echt niet aan hun lot over te laten.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat wij als ras toch echt minder sterk tevoorschijn komen als we een grotere verhouding 'zwakker' dan 'sterker' hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80805144
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat types als dat zwakbegaafde stel bedoeld worden, waarvan zoon Hendrikus vrijwel gelijk na de geboorte weggehaald werd door jeugdzorg, terwijl men eerst had laten doorschemeren dat ze hun kind met begeleiding wel zelf mochten opvoeden.

En volgens mij zijn die gewoon op natuurlijke wijze zwanger geworden, en was het kind gezond bij de geboorte, dus zo zwak kunnen die genen niet geweest zijn.
Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde mensen helemaal niet het recht moeten hebben om kinderen te krijgen. Ze kunnen er onmogelijk zelf voor zorgen, 24 uurs ondersteuning is vaak verreist en dan nog krijgt dat kind nooit dezelfde kansen.
pi_80805145
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat zwakbegaafden vroeger de mogelijkheid hadden zichzelf te onderhouden?
Ze konden toch werken, toen was er zelfs veeeel meer laaggeschoold werk als nu.
pi_80805178
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat zwakbegaafden vroeger de mogelijkheid hadden zichzelf te onderhouden?
Als dat niet zo was en zwakbegaafdheid is erfelijk, waarom zijn ze er dan nog ? In veel samenlevingen kun je beter zwakbegaafd dan intelligent zijn om te overleven.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:43:07 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80805179
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar kennelijk zit het qua sterkte van de genen allemaal wel goed genoeg om zich voort te planten.
Dat heeft niks met 'sterkte' van de genen te maken, het heeft te maken met het sociale aspect.
quote:
Hoe verhoudt dat zich dan in jouw ogen tot mensen die alleen via IVF of ICSI een kind kunnen krijgen?
Dat is wederom een sociaal cultureel verschijnsel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80805209
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:41 schreef tommyvansesamstraat het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde mensen helemaal niet het recht moeten hebben om kinderen te krijgen. Ze kunnen er onmogelijk zelf voor zorgen, 24 uurs ondersteuning is vaak verreist en dan nog krijgt dat kind nooit dezelfde kansen.
Nou, lekker kort door de bocht. Net of elke zwakbegaafde er een potje van maakt. Meestal spelen er bij dit soort mensen meer problemen, bv een laag IQ maar ook persoonlijkheidsstoornissen.
Dus alle mensen met borderline en een depressie of manie ook maar verbieden kinderen te krijgen?

En net of intelligente mensen hun leven altijd op orde hebben.
pi_80805241
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]


Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat wij als ras toch echt minder sterk tevoorschijn komen als we een grotere verhouding 'zwakker' dan 'sterker' hebben.
Ok. Maar als je dat als argument gebruikt dien je ook geen gebruik te maken van gezondheidszorg en andere middelen die de "zwakke" ondersteunen. Je ziet hopelijk zelf wel hoe idioot je stellingname is.

"Wij als ras".

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 14:45:55 ]
pi_80805249
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, niet als de succesvolle mensen minder voortplanten dan de zwakkeren. En er een overtal is van 'zwakkere' genen in de poel.
En dat is dus niet zo. Opgelost, slotje
  woensdag 28 april 2010 @ 14:46:02 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80805264
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:45 schreef Dee. het volgende:

[..]

En dat is dus niet zo. Opgelost, slotje
Omdat jij het zegt is het niet zo? Best knap. En nee, slotjes doen we niet aan op verzoek
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_80805315
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat jij het zegt is het niet zo?
Wat was jouw onderbouwing voor het tegenovergestelde dan?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:47:41 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_80805319
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ok. Maar als je dat als argument gebruikt dien je ook geen gebruik te maken van gezondheidszorg en andere middelen die de "zwakke" ondersteunen. Je ziet hopelijk zelf wel hoe idioot je stellingname is.
O jee, krijgen we nou weer de drogredenatie dat je er zelf geen gebruik van mag maken?
Het is voor mij heel simpel hoor, als ik 300 jaar eerder was geboren was ik op mijn 10e of 12e al lang de pijp uit gegaan aan een luchtweginfectie. Dus ja, ik heb er ook baat bij deze maatschappelijke oplossing
quote:
"Wij als ras".
Nog zo`n despoot die denkt dat wij verheven zijn boven de rest van de flora en fauna op deze aardkloot.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')