ja, maar er gaat niets boven het gevoel van papier bij boekenquote:Op woensdag 28 april 2010 14:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik hou ook van boeken, heelHeb niet voor niets een grote boekenkast staan. Maar ze nemen zoveel plaats in. En we hebben alle cd's en dvd's ook al gedigitaliseerd (naar de server gekopieerd) en weggedaan om ruimte te creeeren. Boeken zou een logische tweede stap zijn...
Ik zou ook neit alles willen missenquote:Op woensdag 28 april 2010 14:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja, maar er gaat niets boven het gevoel van papier bij boeken![]()
flutboeken en chicklit enzo mag best digitaal, maar de Stephen King enzo moeten toch welpapier
en
dik
zijn enzo
Ja, vind ik ook!quote:Op woensdag 28 april 2010 14:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja, maar er gaat niets boven het gevoel van papier bij boeken![]()
flutboeken en chicklit enzo mag best digitaal, maar de Stephen King enzo moeten toch welpapier
en
dik
zijn enzo
Dat weer wel ja. Maar het lijkt me zo raar lezen!quote:Op woensdag 28 april 2010 14:17 schreef Sorbootje het volgende:
Voor op vakantie is het toch wel ideaal! Je sjouwt je een breuk aan die boeken
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Dan neem je toch gewoon deze LOW FAT!:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Dan neem je toch gewoon deze LOW FAT!:
[ afbeelding ]
Nee inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2010 14:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb had dat toen ik dat soort dingen nog at () trouwens nooit dat het ijs zomaar een paar centimeter boven de rand van het emmertje uitgroeide als ik het openmaakte.
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Diaan73 het volgende:
Zo'n e-reader lijkt mij ook nog wel wat, ook handig voor in de trein. Nu loop ik altijd met een zwaar boek in mn tas.
Ben & Jerry's ijs.. hmm nog nooit gehad. Lonkt ook niet eigenlijk.
Whut?! Dus jij kent het bijna orgastische genoegen van New-York super fudge chunk niet?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Diaan73 het volgende:
Zo'n e-reader lijkt mij ook nog wel wat, ook handig voor in de trein. Nu loop ik altijd met een zwaar boek in mn tas.
Ben & Jerry's ijs.. hmm nog nooit gehad. Lonkt ook niet eigenlijk.
BJ-meetquote:Op woensdag 28 april 2010 15:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Whut?! Dus jij kent het bijna orgastische genoegen van New-York super fudge chunk niet?![]()
Hmmm. Krijg ineens een briljant idee.
Yeps wel een vrouw. Maar niet erg gek op ijs. Ik neem wel regelmatig een softijsje met chocolade en slagroom, af en toe een sundae-ijsje of een Twizzl. met alleen meloen en witte chocoladequote:
ik ook nietquote:Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Diaan73 het volgende:
Ben & Jerry's ijs.. hmm nog nooit gehad.
Ik heb ook op het terras gezeten met grote zoon (kleine zoon is uit spelen)quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb zonet boodschappen gedaan met Wouter. Natuurlijk moesten we ook even een swirl eten.Zo gezellig, samen met je grote zoon op een terrasje!
Leuk!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:47 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb ook op het terras gezeten met grote zoon (kleine zoon is uit spelen)
weliswaar die van de mac met een mc flurry
Ko en ik hebben net op een bankje samen uit een jonge kokosnoot gedronken. Met een rietje.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb zonet boodschappen gedaan met Wouter. Natuurlijk moesten we ook even een swirl eten.Zo gezellig, samen met je grote zoon op een terrasje!
Oh, ik heb vorig jaar voor het eerst in mn leven een kokosnoot geprobeerd... ik vond het echt heeeeel vies. Goor lauw enzo..quote:Op woensdag 28 april 2010 16:16 schreef oeke het volgende:
Tis bijna tijd Miss! Nog even volhouden.![]()
[..]
Ko en ik hebben net op een bankje samen uit een jonge kokosnoot gedronken. Met een rietje.
Echt? Ik vind het zo lekker. En Ko ook geloof ik.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik heb vorig jaar voor het eerst in mn leven een kokosnoot geprobeerd... ik vond het echt heeeeel vies. Goor lauw enzo..
jawel, dat vind ik eigenlijk ookquote:Op woensdag 28 april 2010 15:58 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Leuk!Ik vind het erg fijn dat ze groter worden. 't Wordt steeds leuker, vind ik.
ik ookquote:
Ik zeg: stuur ze opquote:Op woensdag 28 april 2010 16:35 schreef miss_sly het volgende:
bounty eet ik nooit, dat vind ik echt vies. Als we wel eens zo'n doosje celebrations hebben, laat ik die altijd liggen
caramel daarentegen
Ik weet, ik weet, verpeste smaakpapillen!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:37 schreef oeke het volgende:
Bounty? Dus eigenlijk dat het heel zoet zou moeten smaken? Grappig dat de echte smaak niet bevalt en de versuikerde vorm wel.
Veel calorieen dat wel, maar veel lekkerder dan room enzo.![]()
Blutsgeschwister toevallig?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:37 schreef oeke het volgende:
Bounty? Dus eigenlijk dat het heel zoet zou moeten smaken? Grappig dat de echte smaak niet bevalt en de versuikerde vorm wel.
Veel calorieen dat wel, maar veel lekkerder dan room enzo.![]()
Kent iemand trouwens een merk wat bestaat uit een rood hartje een plusje en nog een teken?
Ik zag daar net een tof jurkje van, maar helaas niet in mijn maat.
Maar hoe kan ik het nu googelen als het geen merknaam heeft maar een paar symbolen.
Nou Huup!quote:
quote:Op woensdag 28 april 2010 17:07 schreef oeke het volgende:
[..]
Nou Huup!Je bent mijn heldin van de dag!
![]()
Ga meteen even koekeloeren.
Ahava, volgens mij kan dat gewoon gegeten worden, Je hebt wel kans op schifting denk ik. Maar dat ziet er vooral vies uit. Dacht ik hoor.
Neu, maar hij/wij kunnen daar sowieso wel aan de slag als leraar, alleen betaalt dat ontzettend slecht... Wel erg weinig uren, dus dat is goed te combineren met werk zoeken. Als iemand van ons een vast, goed inkomen heeft, dan is dat goed te doen, daar onze uitgaven daar gewoon veel lager zullen liggen als hier. Geen huur, verzekeringen ed. Eten kost wel weer wat meer, maar is kwalitatief gewoon veel ebter..quote:Op woensdag 28 april 2010 16:43 schreef oeke het volgende:![]()
Gezellig dat je er weer bent, Basbous! Spannend die sollicitatie! Heeft manlief dan ook al uitzicht op werk in Jordanie?
Bezorgbeer? Dus dat is wat lief en ik laatst zagen tussen Wateringen en Den Haag! Twee vreetkoeriers met een berenmuts met oortjes over hun helmquote:Op woensdag 28 april 2010 17:35 schreef Chell het volgende:
Ik zit nu door al dat geklets over B&J echt heel sterk te overwegen om Bezorgbeereten te gaan bestellen...krijg nog een gratis B&J
Jaaa sielug he!quote:Op woensdag 28 april 2010 17:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Bezorgbeer? Dus dat is wat lief en ik laatst zagen tussen Wateringen en Den Haag! Twee vreetkoeriers met een berenmuts met oortjes over hun helm
doe 's nietquote:
Wat een rotberichtquote:Op woensdag 28 april 2010 18:16 schreef k_i_m het volgende:
Hallo. Ik ben de hele dag al een beetje in. stemming sinds ik vanochtend hoorde dat mijn collega bij haar 20 weken echo te horen heeft gekregen dat haar kindje zo zwaar gehandicapt blijkt te zijn dat het niet met het leven verenigbaar is
.
En ze was zo blij en zo trots. En nu gaan ze de bevalling opwekken
.
Bah.
die zag ik laatst ook rijden met die rare helmquote:Op woensdag 28 april 2010 17:35 schreef Chell het volgende:
Ik zit nu door al dat geklets over B&J echt heel sterk te overwegen om Bezorgbeereten te gaan bestellen...krijg nog een gratis B&J
Kay Scarpettaquote:Op woensdag 28 april 2010 14:18 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook!
Ik vind een boekenkast met veeeel boeken toch ook wel weer wat gezellig hebben hoor. Mijn hele Kay Scarpettaverzameling staat er in
Ik had op een lange vliegtuigreis een keer 2 luisterboeken, maar dat vond ik toch niks hoor, ergerde me al in de eerste 5 minuten aan de stem![]()
Er gaat niks boven zelf lezen in een dik boek, en ik vind boeken ook vaak lekker ruiken
Er is zo weinig dat je kunt zeggen, niks helpt. Maar als ze weten dat je aan ze denkt en meeleeft helpt 't misschien wel een beetje.quote:
Nou de Groene Leguanen niet in het wild, maar wel de Gran Canarian Lizard, de grootste hagedis van Europa. Daar gaan we, natuurlijk naar op zoek!quote:Op woensdag 28 april 2010 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Wonen er ook leguanen ofzo op Gran Canaria vraag ik me ineens af.Als in: in het wild voorkomend?
oh, dat klinkt leukquote:Op woensdag 28 april 2010 19:51 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nou de Groene Leguanen niet in het wild, maar wel de Gran Canarian Lizard, de grootste hagedis van Europa. Daar gaan we, natuurlijk naar op zoek!![]()
[ afbeelding ]
Schatje hè!![]()
Er is ook een groot reptielenpark en daar zijn wel groene leguanen (gaan we ook heen).
Ik weet niet helemaal wat een IRO-traject is, maar het klinkt wel lullig dat het niet doorgaat.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:31 schreef Vicky het volgende:
Bluh!!
Net telefoontje gehad van het Cwi. Mijn IRO-traject wordt afgekeurd, het UWV heeft geen geld
Ik zou niet durven, veel te bang dat ie in het water valt.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:14 schreef Raissa het volgende:
Iemand al eens in de e-reader zitten lezen tijdens het in bad zitten? Ik lees graag boeken in bad maar vind het met dat ding zo eng
Daar ben ik ook bang voorquote:Op woensdag 28 april 2010 21:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik zou niet durven, veel te bang dat ie in het water valt.
Die heeft ook al een grafsteen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef beefcake het volgende:
Ben & Jerry'sAlleen kan ik mijn favo smaak (Cherry Garcia) nergens meer vinden
![]()
En ik heb ook een e-reader! Erg fijn ding, maar wel jammer dat hij na 1,5 maand al kapot gingMoet er nog achteraan bij de leverancier.
Nee, ik heb haar nummer op mijn werk laten liggenquote:Op woensdag 28 april 2010 21:16 schreef Nijna het volgende:
Leest dat nou lekker zo'n E-reader? Lijkt me wat onrustig lezen, het is toch een beeldschermpje toch?!
En ik heb ook wel wat met mn (veel te volle) boekenkast.
K_i_m, is het nog gelukt met je sms... Wat een rotbericht zeg, brrr heftig.
Oxy, hele fijne vakantie!!!
Oh, ik hoop het echt. Ik heb altijd heel erg graag gelezenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik weet niet helemaal wat een IRO-traject is, maar het klinkt wel lullig dat het niet doorgaat.
Ik heb nog nooit een e-reader geprobeerd, maar ik groei ook wel uit mijn boekenkast. Ik haal nu eigenlijk bijna al mijn boeken uit de bibliotheek. Zolang ik daar nog leuke boeken kan vinden stel ik de e-reader nog maar uit.
Groofsken, ik las dat je je niet meer op lezen kon concentreren sinds de geboorte van de kinderen. Dat heb ik ook heel lang gehad, ik dacht dat het niet meer goed kwam. Maar nu ze groter zijn heb ik weer meer tijd voor mezelf en ineens lukt het me weer om te lezen en me weer helemaal te verliezen in een boek. Zo erg dat ik vandaag op mijn werk bijna stiekem even ging lezen. Ik had een boek voor in de bus meegenomen en baalde enorm dat ik niet verder kon lezen. Hij lag zo uitnodigend in mijn tas.
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef Groofsken het volgende:
Oh, ik hoop het echt. Ik heb altijd heel erg graag gelezen.
Maar nu besteed ik mijn vrije uurtjes aan zaken als instopstroken aan dekbedhoezen naaien enzo(stomme ikea ook
)
heb dat boek van joyce ook, zo triest en tragischquote:Op woensdag 28 april 2010 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb maar uhh 6 boeken.
Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
De wedunaar - Kluun
De gelukkige huisvrouw - Heleen van Royen
Pijn - Beau van Erven Doorns (gekregen van m'n cowboy maar ik kom het eerste hoofdstuk nog niet eens door)
En toen was het stil - Joyce Egginton (dat is wel een aanrader trouwens als je van waargebeurd houdt, gaat over Rose Mary die al haar 8 kinderen + 1 geadopteerd kindje gedood heeft)
ja klopt!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:44 schreef Chell het volgende:
Zij schreef toch ook die column in Flair?
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Jemig 29!Jong zeg
Heel triest.
Ik ga Buum nu halen. Die belde net enigzins bedremmeld dat ie met een rolstoel gehaald moet worden
Jeetjequote:Op donderdag 29 april 2010 09:24 schreef lily het volgende:
De vrouw van een collega is afgelopen vrijdag overleden. Echt triest, net 29 jaar (eierstokkanker).
En nu vertelde een andere collega net dat ze bij Jong (eo) op tv was afgelopen zondag.
Ik dat net kijken maar heb het toch afgezet. De tranen sprongen in mijn ogen en dat is niet handig op kantoor.
Ik vind het zo erg...
oh!my!god! wat een geweldige klereeeeenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Blutsgeschwister toevallig?
Of anders wonderwomanmaar dat zal wel niet...
Dat is leukquote:Op donderdag 29 april 2010 13:36 schreef Chell het volgende:
Er staat een foto van Sven Hammond die ik heb gemaakt op de voorpagina van radio6.nl![]()
*trots*
Auw... flink balen inderdaad.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Argh, de baaldag is compleet.![]()
Ik gaf daarnet plasma en ben net op het einde van de eerste teruggeefronde, gaat het mis met de naald. Resultaat: opgezwollen, pijnlijke arm. En hij zal vast wel knalblauw worden.
foto/plaatje van de bank?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:42 schreef Verhuisdooske het volgende:
hoi
mijn bank is binnen en fucketifuck te mooi
vanaf morgen een weekendje @helmond en dierentuin in duitsland
en daarna als een idioot schilderen omdat we eigenlijk 7 mei al over willen![]()
[/dagboek]
het is hier echt heel heel donker en somber. Ben nog niet buiten geweestquote:Op vrijdag 30 april 2010 08:51 schreef pinquit het volgende:
is het erg bij jullie ja? hier was het een uurtje geleden echt prachtigdus ik was
maar nu is het flink betrokken. er zou in de ochtend wat motregen vallen, en dan vanuit het westen opklaren, dus volgens mij komt het goed. alleen niet te vroeg
wij gaan eftelingen vandaag
nouja? lang niet alle peuters zijn ontzettend agressief toch? En veruit de meeste leidster zijn wel wat ondernemender dan wat Karin nu beschrijft. Maar goed.quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat is dus een van de redenen dat ik Annicka niet naar de psz wil hebben, een hele zooi van die agressieve koters op een hoop en maar een paar leidsters om de boel in de gaten te houden.We hebben hier een speelpleintje tegenover, daar komen genoeg kinderen van Annicka's leeftijd en dan kan ik alles zelf in de gaten houden.
Mijn arm is trouwens vrij ongeschonden gebleven, geen mega-grote blauwe plekken. Het doet wel nog flink zeer, dat wel...
Alsof dat altijd en overal zo isquote:Op vrijdag 30 april 2010 09:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat is dus een van de redenen dat ik Annicka niet naar de psz wil hebben, een hele zooi van die agressieve koters op een hoop en maar een paar leidsters om de boel in de gaten te houden.We hebben hier een speelpleintje tegenover, daar komen genoeg kinderen van Annicka's leeftijd en dan kan ik alles zelf in de gaten houden.
'Mijn kind doet nóóit wat!'quote:
tof! Ik hou van huisfoto'squote:Op vrijdag 30 april 2010 10:27 schreef Verhuisdooske het volgende:
alleen een slechte die niet goed lijkt.. maar aankomende week maak ik veul foto's van crib, dus er volgen wel wat foto's nog
Inderdaad... Zeeland heeft nou niet echt wat bijzonders bedacht ofzo, ook niet om de heren/dames van Koningshuis wat leuks te laten doen.Saai!quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:13 schreef huuphuup het volgende:
Ik zit de oranjetocht op tv te kijken. My god wat een kneuterigheid zegik heb een beetje medelijden met de kl. familie
Ik zou vast een plekje in een plekje jeugdgevangenis reserven als ik jou was!quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb helemaal niet gezegd dat Annicka heilig is, dat maken jullie ervan.![]()
Maar ik moet regelmatig de katten beschermen tegen haar grijpgrage handjes en als je een hele lading van dat soort koters bij elkaar zet is het voor niemand leuk, vind ik.
Ja, het is ook zo raar kindjes te beschermen tegen elkaar. Ze moeten maar wat 'weerbaarder' worden zeker?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:51 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou vast een plekje in een plekje jeugdgevangenis reserven als ik jou was!
Ze gaat ook vást niet naar school later?!quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, het is ook zo raar kindjes te beschermen tegen elkaar. Ze moeten maar wat 'weerbaarder' worden zeker?
GWS beweert van wel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:36 schreef mefke79 het volgende:
Karin zegt toch ook nergens dat het voor alle psz geldt?
Klopt, maar dat heeft dan weer een andere reden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:13 schreef moussy het volgende:
[..]
Ze gaat ook vást niet naar school later?!
Ik heb geen zin om geld uit te geven aan iets waar ik het nut van betwijfel.quote:
Wat leuk dat ze van haar centjes wat mocht kopenquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:54 schreef Groofsken het volgende:
Wij zijn ook weer thuis. S heeft zelf van de centjes uit haar spaarpotje (ongeveer 5 euro) dingetjes mogen kopen. We kwamen thuis met drie armbandjes, een sneeuwwitjeverkleedjurkmethaarband en een plastic laptop. Verder heeft ze er nog een cakeje van gegeten en is ze als prinsesje geschminckt
. Het was leuk
. Ik twijfel nog over of we vanmiddag bij een bbq gaan aanschuiven.
Omgeving Alkmaar. Vannacht heeft het wel geregend, maar daar heb ik geen last van als ik slaap.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:08 schreef livelink het volgende:
Niet geregend, het is hier onafgebroken aan het regenen. Waar woon jij dan ongeveer?
Ik zag hele leuke dingen, maar was op de fiets en wilde dus zo weinig mogelijk kopen ivm gevaarlijk op de fiets met tassen enzoquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:18 schreef Poppejans het volgende:
Hebben jullie nog leuke rommelmarkt schatten gevonden?
Ik ben zo blij met die spulletjes van mij
Als piraatquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och arme willow, helemaal nat! En koud natuurlijk....
Als het hier nog een beetje droog wordt gaan we zo nog even de stad in.
Lars in de doek, Meike lopend. Ze wil graag geschminkt als piraat.
Heb nog even geprobeerd of ze niet liever prinses wil zijn, of een leeuw ofzo, maar nee...een piraat moet het worden...hmmm
Ik had het niet tegen Karin.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:36 schreef mefke79 het volgende:
Karin zegt toch ook nergens dat het voor alle psz geldt? Alleen wel voor die waar Meike zit. En ja, als ze zo duidelijk aangeven dat er niets mee willen doen, dan zou ik haar er ook af halen.
En waarom gaat ze niet naar school?quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft dan weer een andere reden.
Het glazen kastje met het kind er in past niet door de deur...quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:33 schreef leonieke het volgende:
[..]
En waarom gaat ze niet naar school?
Er is in de omgeving geen school is die bij onze levensovertuiging (paganisme) past.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:33 schreef leonieke het volgende:
[..]
En waarom gaat ze niet naar school?
Maar op een bepaald moment moeten ze toch naar school gaan?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Er is in de omgeving geen school is die bij onze levensovertuiging (paganisme) past.
Is dat voldoende argumentatie voor de onderwijsinspectie (die doen dat toch) om toestemming te geven voor thuisonderwijs? ik had eens gelezen dat het niet meevalt om daar toestemming voor te krijgen, toch?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Er is in de omgeving geen school is die bij onze levensovertuiging (paganisme) past.
Je hoeft niet om toestemming te vragen, het is simpelweg een mededeling dat je thuisonderwijs gaat geven omdat er geen school in de omgeving is die geschikt is vanwege levensovertuigingen. Het is makkelijker dan men denkt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat voldoende argumentatie voor de onderwijsinspectie (die doen dat toch) om toestemming te geven voor thuisonderwijs? ik had eens gelezen dat het niet meevalt om daar toestemming voor te krijgen, toch?
Ik zou GRAAG naar Canada gaan, dat is echt mijn grote droom, ik ben echt flieft op Canada.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:30 schreef Basboussa het volgende:
GWS, emigreren, hier is het veel makkelijker om thuisonderwijs te organiseren
Ik moet er zelf niet aan denken, liever een mindere school en wat extra onderwijs thuis (Nederlands etc.), dan het helemaal zelf te moeten regelen en te doen...
Voor mij is dat inderdaad heel belangrijk, bovendien: waarom zouden islamieten, rooms-katholieken, protestanten of antroposofen oid wel onderwijs kunnen geven die voldoet aan hun levensovertuiging, maar zou ik dat niet kunnen doen, simpelweg omdat er geen school is?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:35 schreef leonieke het volgende:
Maar is die geloofsovertuiging dan zo belangrijk dat er geen enkele school goed genoeg zou zijn? Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik kan me niet inbeelden dat ik daarom thuisonderwijs zou regelen. En hoe gaat het dan met contact met leeftijdsgenoten? En wat ga je doen als je kind een andere geloofsovertuiging zou hebben? Zou je dan wel een bepaalde school toestaan?
Zou het niet eerder zijn omdat er bv een vak als room-katholieke godsdienst op het programma staat?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:
nou ik heb het gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat je kind thuis les gaat geven omdat bijv. wichelroedelopen niet op het lesprogramma staat
wat dacht je van openbaar onderwijs?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zou het niet eerder zijn omdat er bv een vak als room-katholieke godsdienst op het programma staat?(wat ik zelf geen reden zou vinden om mijn kind zelf thuis te onderwijzen
)
quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:
nou ik heb het gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat je kind thuis les gaat geven omdat bijv. wichelroedelopen niet op het lesprogramma staat
Ik ken de soorten onderwijs in Nederland te weinig om te weten of er scholen zijn die een vak als "zedenleer" aanbieden in het lessenpakket. Daarom dat ik geen suggesties maakquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat dacht je van openbaar onderwijs?
quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:57 schreef lady-wrb het volgende:
quote:Hoeveel religies zijn er dan in het Paganisme?
Er zijn wel meer dan 100 verschillende religies binnen het Paganisme. De meest bekende zijn: Boeddhisme, Shintoïsme, Shamanisme, Hindoeïsme, Taoïsme, Wicca, Druïdisme, Asatru, Neo-Paganisme en Eclectisch Paganisme
Mwah, het gaat... Gesolliciteerd op een leuke baan, maar verwacht er niet veel van. Rijles gaat goed, ik doe het beter dan de meeste wives volgens mijn instructeur.... Grappig... 't Is wel volgens hem de meest dramatische groep, de wives, dus er valt weinig eer aan te behalen... Jonge meisjes doen het wel erg goed volgens hem, maar in die groep val ik natuurlijk niet...quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:33 schreef trui het volgende:
basboussa, hoe gaat 't met jou? en met je rijles? en het werk zoeken?
Meer waard in mijn ogen helemaal niet, maar wel even veel. En ik denk echt niet dat je dat haalt met thuisonderwijs. En daarmee bedoel ik niet alleen dat diploma van een bepaald niveau, maar alles wat er nog bijkomt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is ook lastig uit te leggen waarom ik deze keuze maak, maar om eens een andere vraag terug te stellen: waarom zou het een (thuisonderwijs) meer waard moeten zijn dan het ander (schoolonderwijs)?
Dat "alles wat er bijkomt" is voor mij echt van groot belang.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Meer waard in mijn ogen helemaal niet, maar wel even veel. En ik denk echt niet dat je dat haalt met thuisonderwijs. En daarmee bedoel ik niet alleen dat diploma van een bepaald niveau, maar alles wat er nog bijkomt.
ja, maar gingen dan vaak hetzelfde vak doen als hun ouders. Op zich niks mis mee, maar die keuze maken nadat je gesnuffeld hebt aan andere dingen in de wereld is anders dan min of meer in die rol groeien van jongs af aan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Basboussa, zoiets is in Nederland helaas zeer moeilijk te realiseren.![]()
De buurvrouw, vroeger kwamen kinderen ook wel lost van hun ouders, ook toen scholen in de opzet zoals vandaag de dag is, wel los van hun ouders.![]()
Zo, en nu even eten!
quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:14 schreef moussy het volgende:
Dat paganisme is wel een lekker ruim gedoetje![]()
[..]
Moet je me wel ff je telefoonnummer pm-en.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]ik zie mogelijkheden!
Thuisonderwijs, niet mijn ding. Ik denk daar het mijne van maar ga daar verder de rest niet mee vermoeien, ieder zn ding.
Moonah kom dr maar in ook![]()
vorige keer had ze geloof ik op dit vlak veel zinnigs te zeggen
Ik ga afsluiten, morgen is het 1 mei, de afbeulmaand... dan moet er geblokt worden voor het tentamen en gaat de computer een maand de deur uit (behalve voor werkdat dan weer wel...). Als het tentamen gehaald is ben ik ein-de-lijk afgestudeerd dus reden voor een feestje dan
maar eerst maar eens blokken.
Ciao! en sms me ff ofzo als er gereld wordt, heb ik ook leuke afleiding
Succes met studeren enzoquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:10 schreef huuphuup het volgende:
Thuisonderwijs, niet mijn ding. Ik denk daar het mijne van maar ga daar verder de rest niet mee vermoeien, ieder zn ding.
Ik ga afsluiten, morgen is het 1 mei, de afbeulmaand... dan moet er geblokt worden voor het tentamen en gaat de computer een maand de deur uit (behalve voor werkdat dan weer wel...). Als het tentamen gehaald is ben ik ein-de-lijk afgestudeerd dus reden voor een feestje dan
Oh Huup, veel bloksterktequote:Op vrijdag 30 april 2010 18:10 schreef huuphuup het volgende:
Ha! We zijn het eens. Seculiere samenleving, dát zou pas fijn zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Alle scholen op geloofsgronden zouden wat mij betreft afgeschaft moeten worden. Thuisonderwijs geven omdat er geen school is die die bij je levensovertuiging past, vind ik dan ook een onzinnige reden. Dan kies je toch voor openbaar onderwijs? Zo krijgt je kind de ruimte om zelf zijn/haar ideeën te ontwikkelen zonder iets opgedrongen te krijgen.
Als je die overtuiging wil aanleren/onderwijzen, kan dat toch ook naast school?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom dat? Elk onderwijs is toch gekleurd, staat voor bepaalde normen, waarden, visies etc.? Elke school heeft toch zijn eigen identiteit, waarom mag/kan dat dan niet een religieus tintje zijn? Je hebt toch altijd nog de keuze om je kind naar een school die jou/jouw gezin wel aanspreekt te sturen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Alle scholen op geloofsgronden zouden wat mij betreft afgeschaft moeten worden.
Want? Dan komen er geen Jehova's meer bij je aan de deur? En kunnen de winkels gewoon op zondag open? Zijn die gelovigen zo lastig?quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ha! We zijn het eens. Seculiere samenleving, dát zou pas fijn zijn.
Hier in Noorwegen wel. De winkels zijn met pasen en kerst dicht,prima, maar ook op pinksteravond (?), kerstavond, paasavond(?), de zaterdag, vrijdag, donderdag én woensdag voor pasen, goede vrijdag, hemelvaart en nog meer van die dagen. Heel het land op z´n gat omdat een handjevol per sé in de kerk moet zitten. Geen winkel open, geen post... Achterlijk... Kerk en staat nog stricter scheiden als je het mij vraagt. Geloven is toch altijd zo´n persoonlijke aangelegenheid/belevenis? Hou het dan ook persoonlijk en laat mij lekker mijn brood kopen op pinksteravondquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:40 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Want? Dan komen er geen Jehova's meer bij je aan de deur? En kunnen de winkels gewoon op zondag open? Zijn die gelovigen zo lastig?
Inderdaad, de tijd dat het héle dorp in de kerk zat is toch allang voorbij? Waarom dan zo krampachtig vasthouden aan dit soort zaken?quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:54 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Hier in Noorwegen wel. De winkels zijn met pasen en kerst dicht,prima, maar ook op pinksteravond (?), kerstavond, paasavond(?), de zaterdag, vrijdag, donderdag én woensdag voor pasen, goede vrijdag, hemelvaart en nog meer van die dagen. Heel het land op z´n gat omdat een handjevol per sé in de kerk moet zitten. Geen winkel open, geen post... Achterlijk... Kerk en staat nog stricter scheiden als je het mij vraagt. Geloven is toch altijd zo´n persoonlijke aangelegenheid/belevenis? Hou het dan ook persoonlijk en laat mij lekker mijn brood kopen op pinksteravond![]()
/irritatiemodus
quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:18 schreef Poppejans het volgende:
Hebben jullie nog leuke rommelmarkt schatten gevonden?
Ik ben zo blij met die spulletjes van mij
Als er iets is waar ik ongelooflijk kwaad van word, dan is het een Jehova aan de deur. En inderdaad, dat winkels op zondag dicht moeten omdat er mensen zijn die gelovig zijn vind ik ook belachelijk. Natuurlijk mag een winkel best een dag dicht in de week, maar de reden waaróm vind ik dus niet kunnen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:40 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Want? Dan komen er geen Jehova's meer bij je aan de deur? En kunnen de winkels gewoon op zondag open? Zijn die gelovigen zo lastig?
Ik heb daar dus totaal geen moeite mee, jehova's/mormonen aan de deur, zondag winkels dicht enzo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als er iets is waar ik ongelooflijk kwaad van word, dan is het een Jehova aan de deur. En inderdaad, dat winkels op zondag dicht moeten omdat er mensen zijn die gelovig zijn vind ik ook belachelijk. Natuurlijk mag een winkel best een dag dicht in de week, maar de reden waaróm vind ik dus niet kunnen.
Jij mag op je hoofd hebben wat je wil, kan me werkelijk niets schelen. Ik vind dat niet storend. Zoals ik al zei, geloven is een privéaangelegenheid. Maar dat ik geen eten kan kopen omdat de kerk een enorme invloed heeft op de staat hier, vind ik ridicuul. Dat jij je er niet aan stoort, prima, heel veel anderen wel. En het gaat om het open zijn van winkels he, daarmee wordt er níemand in zijn geloofsuitvoering belemmerd. Je hóeft niet te winkelen!quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik heb daar dus totaal geen moeite mee, jehova's/mormonen aan de deur, zondag winkels dicht enzo.
Waar ik wel moeite mee heb is dat in veel 'seculiere samenlevingen' weinig respect is voor gelovigen en uitingen van geloof. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik bijv. mijn hoofddoek zou moeten afdoen omdat andere mensen dat 'storend' zouden vinden. Dat is voor mij een persoonlijke keuze, die niet alleen religieus is....
Waar een seculiere samenleving dan voor zou staan, gelijkheid en vrijheid, gaat dan voor mij niet op. Ik ben graag vrij om mijzelf te zijn, met hoofddoek alstublieft!
Zo hoort het ook, als je het mij vraagt. Hier is het af en toe een enorme jaren ´50 samenleving. Erg tenenkrommend...quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:44 schreef moussy het volgende:
Ik snap dat hele hoofddoekgedoe ook helemaal niet, als je een geloof hebt is dat toch iets voor jezelf, dan hoef je toch niet meteen een lap om je hoofd te knopen.
Ik woon trouwens in een toeristisch dorp waar de supermarkt 7 dagen per week open is, ook op feestdagen.
mag je wel alles eten?quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Basboussa, zoiets is in Nederland helaas zeer moeilijk te realiseren.![]()
De buurvrouw, vroeger kwamen kinderen ook wel lost van hun ouders, ook toen scholen in de opzet zoals vandaag de dag is, wel los van hun ouders.![]()
Zo, en nu even eten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |