quote:Op woensdag 28 april 2010 18:01 schreef invine het volgende:
Schijven en blokken zijn easykan je makkelijk zelf doen! Dagje werk als je het nog nooit gedaan hebt.
Het zijn alleen de schijven en blokkenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:01 schreef Barcaconia het volgende:
Gewoon zelf doen, remmen is met een haynes manual erbij makkelijk te doen. Als je tenminste geen remcilinder gaat vervangen, ontluchten zou ik namelijk even doen met iemand die het vaker gedaan heeft.
Alleen schijven/blokken/schoenen gaat makkelijk
Doe eens 2 schijven en 2 sets remblokkenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben maar 35-45 euro kwijt voor een schijf, vind het nogal meevallen.
Ja, oké.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Doe eens 2 schijven en 2 sets remblokken. Dan kom je op een aardig bedrag uit hoor
Mooi, dus ik moet het wel in een dagje kunnen reddenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:06 schreef Barcaconia het volgende:
Nope, heb je niet nodig. Ik ken mensen die nog nooit een steeksleutel aangeraakt hebben die remschijven + blokken in een dagje of anderhalf vervangen met de handleiding erbij.
Was meer beetje informatie vergarenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:08 schreef Barcaconia het volgende:
Moet jij dit niet in jouw eigen topic pleuren?
Mits er geen inbus 7 in moet en ze moervast zittenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:01 schreef Barcaconia het volgende:
Gewoon zelf doen, remmen is met een haynes manual erbij makkelijk te doen. Als je tenminste geen remcilinder gaat vervangen, ontluchten zou ik namelijk even doen met iemand die het vaker gedaan heeft.
Alleen schijven/blokken/schoenen gaat makkelijk
Als het goed is heb je maar 1 set remblokken nodig (4 stuks) gezien je die gelijktijdig vervangt.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Doe eens 2 schijven en 2 sets remblokken. Dan kom je op een aardig bedrag uit hoor
Dan zou ik op zo'n 100 euro uitkomen.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Als het goed is heb je maar 1 set remblokken nodig (4 stuks) gezien je die gelijktijdig vervangt.
Ook paar keer bij renault gehad dat ze afbrakenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:11 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mits er geen inbus 7 in moet en ze moervast zittenSaab
Maar inderdaad, dat soort dingen zijn makkelijk zelf te doen
Dacht dat spiritus ook kon? Om het coatingslaagje er af te halen toch?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:20 schreef invine het volgende:
[..]
Ook paar keer bij renault gehad dat ze afbrakenklote dingen als ze goed zijn vastgeroest, maarja wat doe je eraan..
Moet je die schijven ook niet even inspuiten met rem reiniger? Meende dat ik daar iets van herinnerde..
Ik zat iig in de richtingquote:Op woensdag 28 april 2010 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
Schijven komen altijd vettig uit de verpakking, zodat ze niet aanroesten als ze in de doos zitten. Als je ze monteert dus even reinigen met remmenreiniger zodat het vetlaagje er af is.
Inbus 7 was dus nergens te vinden, uiteindelijk bij een speciaalzaakje gehaald... vervolgens kwamen de remblokhouder dus niet losquote:Op woensdag 28 april 2010 18:20 schreef invine het volgende:
[..]
Ook paar keer bij renault gehad dat ze afbrakenklote dingen als ze goed zijn vastgeroest, maarja wat doe je eraan..
Moet je die schijven ook niet even inspuiten met rem reiniger? Meende dat ik daar iets van herinnerde..
Hamer moker doet wonderenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:32 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Inbus 7 was dus nergens te vinden, uiteindelijk bij een speciaalzaakje gehaald... vervolgens kwamen de remblokhouder dus niet losHij gaat binnenkort naar de dealer, die weten er vast wel raad mee
Mr. Muscle huishoudontvetter vast niet?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:25 schreef Barcaconia het volgende:
Kan natuurlijk ook gewoon met een goeie poetstod, wasbenzine, diesel of elk ander middel dat vettige zooi reinigt
Heb het ook voor de binnenkant van de ramen gebruikt, werkte perfectquote:Op woensdag 28 april 2010 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Het hoeft alleen maar vettigheid weg te halen, dus waarschijnlijk werkt dat wel
Goede vraag, wil ik ook wel wetenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:30 schreef invine het volgende:
Is er een manier om te kijken of je schijven vergaan zijn? Geloof dat ze nog wel goed zijn hier maar heb daar geen verstand van
Een dagje of WUT ?!?!1?!11!!!?!?11quote:Op woensdag 28 april 2010 18:06 schreef Barcaconia het volgende:
Nope, heb je niet nodig. Ik ken mensen die nog nooit een steeksleutel aangeraakt hebben die remschijven + blokken in een dagje of anderhalf vervangen met de handleiding erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benodigd:
- krik plus assteun(en), zet hem STEVIG neer ivbm ruk en ramwerk als het vastzit.
- goede 3/8 ratelset met de benodigde GOED PASSENDE KWALITEITS dop om je klauw los te halen
- zware hamer en een normale
- doorslagje
- waterpomptang liefst een flinke
- schroevendraaier om te wrikken if needed
- lijmklem om de zuigers weer naar binnen te drukken
- stukkie (80 - 120) schuurpapier, messing of staalborstel en evt een platte vijl.
- remmenvet (speciaal hittebestendig van Atè bv, of kopervet)
- Loctite om de klauwbouten te borgen
- Evt momentsleutel voor je LM wielen of de klauwbouten, maar gewoon 'goed vast' is ook goed, zeker als je Loctite gebruikt.
De gemiddelde klussert heeft het meeste hiervan wel liggen![]()
Loctite en remmenvet zijn kleine verpakkigen en soms zelfs tubes, kost niet de wereld, en bij de automat. zaak kost een bus remmenreiniger wel 2 ¤, kun je niet voor zonder zitten![]()
Schijven zijn 'op' als er meer als 10% van de originele dikte is weggesleten, een gemiddelde schijf is vaak 20 dik, dus die mag je oprijden tot 18 mm, wel even om de roestrandjes heen meten dmv 2 ringetjes ofzo![]()
Als ik me niet vergis staat die min/max maat info in de buitenrand van de schijf geslagen/gefreesd of weet ik hoe ze het doen, het staat erop, ergens onder de roest![]()
If not readable, is Goochel je vriend
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik kan hier in de buurt geen automaterialen zaak verzinnen die ze NIET heeftquote:Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Denk dat assteunen bij mij het moeilijkste is.. Hebben ze geloof ik niet staan, de rest is wel makkelijk ( en goedkoop
) aan te komen of hebben we liggen
die moeten eigenlijk niet aan remmen gaan prutsenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Zoals ik al zei: voor de echte noob die nog nooit een steeksleutel vastgehouden heeft.
Haynes boekje erbijquote:Op woensdag 28 april 2010 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die moeten eigenlijk niet aan remmen gaan prutsen
Bokken hebben wequote:Op woensdag 28 april 2010 23:18 schreef invine het volgende:
Assteun kan je gewoon bij de halffords kopen, die hield mijn clio prima omhoog!dan moet zo'n ax ook geen probleem zijn.
Wat ook fijn werkt als je je wielen niet los hoeft te maken maar iets anders onder de auto wil doen (tectyleren bijvoorbeeld). zijn oprijdblokken echt een aanradar! Heb in november mijn voorkant opnieuw in de tectyl gezet en dat ging best goed op die blokken!
Wat laswerk had mijn pa wel op de krik gedaan, maar hij had wel twee banden onder de dorpel gelegdquote:Op woensdag 28 april 2010 23:30 schreef Barcaconia het volgende:
Setjes assteunen zijn vaak al vanaf 30 euro te koop. Aangezien veiligheid voor alles gaat vind ik dat een goede deal. Sowieso nooit werken met je auto op de krik, maar dat weet je waarschijnlijk al
Ik hoop hetquote:Op woensdag 28 april 2010 11:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zal wel meevallen als je terugrijd hoor.. Leiden is wel tof trouwens, afgelopen vrijdag nog geweest
Dat werkt ook inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat laswerk had mijn pa wel op de krik gedaan, maar hij had wel twee banden onder de dorpel gelegd
quote:Op woensdag 28 april 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
En zag op de site van de Halfords dat ze daar voor 15 euro een TUV gekeurd set assteunen hebben
Speaking of which, heb je ze nou al eindelijk laten repareren, je remmen?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ben maar 35-45 euro kwijt voor een schijf, vind het nogal meevallen.
Ik ben er twee keer geweest, beide omdat een vriendin of een lift nodig had, of mentale ondersteuning bij een open dagquote:Op woensdag 28 april 2010 23:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik hoop hetIk kwam er de afgelopen 3 jaar regelmatig, m'n toenmalige vriendje woonde daar
Daar ga ik dan ook heen om gezellig Koninginnedag te vieren
Maar Amsterdam is verder wel place to be! Denk dat ik dit jaar (weer) in Eindhoven blijf met de nacht en de dag lekker uitkateren in de zon hier in de tuinquote:Op woensdag 28 april 2010 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben er twee keer geweest, beide omdat een vriendin of een lift nodig had, of mentale ondersteuning bij een open dag.. Het centrum zelf voelt ook niet zo groots aan als Amsterdam ofzo, ligt mij iig een stuk beter
Ik blijf gewoon in de omgeving van Puttenquote:Op woensdag 28 april 2010 23:51 schreef invine het volgende:
[..]
Maar Amsterdam is verder wel place to be! Denk dat ik dit jaar (weer) in Eindhoven blijf met de nacht en de dag lekker uitkateren in de zon hier in de tuin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |