abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 17:31:29 #76
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_83062282
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:43 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ja

Maar meestal begin je langzaam, of regelmatig foutjes, maar deze lukt gewoon écht niet. M'n vingers kunnen niet in die positie.

Ik heb trouwens ook dat ik bij sommige akkoorden best hard moet drukken om ze goed door te laten klinken, alleen buig je de snaar dan ook af en toe, waardoor het geluid hoger wordt en het akkoord dus vals klinkt. Hoe los ik dat op? Dichter tegen de fret aan zou je normaal gesproken zeggen, maar niet bij alle akkoorden krijg ik alle vingers dichtbij de fret.
Misschien je duim die achter de hals zit lager zetten, zodat de hand meer "open" kan en de vingers haakser op de hals kunnen..
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_83065625
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:31 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Misschien je duim die achter de hals zit lager zetten, zodat de hand meer "open" kan en de vingers haakser op de hals kunnen..
Dat inderdaad. Hoewel je vaak gitaristen met hun duim over de hals ziet spelen, kun je beter je duim wat lager zetten. Gevoelsmatig te laag, is eigenlijk goed. Zeker voor barré-akkoorden zou ik proberen de top van je duim niet eens op de bovenste 'helft' van de hals te laten komen. Als je een skunk-stripe op de achterkant hebt: blijf daaronder.

Verder hangt het er voor mij een beetje van af welke snaren je pakt. Hoe lager de te pakken snaren zijn, hoe verder je duim naar beneden moet. Voor een solo op de hogere snaren kun je prima je duim over de hals leggen (ook handig voor meer controle bij je bends).

Maar probeer vooral uit wat voor jou werkt. Dit werkt voor mij fijn, in ieder geval. Maar je weet het: de elektrische gitaar heeft geen regels!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 20 juni 2010 @ 19:29:08 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_83066720
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:58 schreef Orbis het volgende:
geen regels!
Muziek is het herhalen van geluid. De rest is bullshit, idd
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_83086454
Ik was filmpje over strumpatronen aan het kijken, en snap iets niet. Hij beschrijft de patronen als 1+2+3+4+, en zegt dat je de getallen moet ziet als quarternotes en de plussen als eight notes. Maar hij beschrijft patronen die in totaal meer dan de 4 quarternotes hebben die een 4/4de maat heeft
pi_83402125
*braddie is ook bezig met gitaar spelen*.

Ik speel nu een kleine 3 maanden en ging om vanmorgen 3 uur even Let Me Roll it oefenen, en heb dit gedaan tot kwart voor 5. nu gaat hij vlekkeloos!.

Volgende stap is het heavy rifje van Bohemian Rhapsody(de headbang sectie)
pi_83402339
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:59 schreef EvilMarc het volgende:
Het is dan ook niet aan te raden om piano(blad)muziek op de gitaar te proberen omdat het én waarschijnlijk niet klinkt én veel te moeilijk is.
Het kan daarentegen tezijnertijd helemaal geen kwaad om juist de pianoversie proberen te spelen omdat je daarmee juist uit je comfort zone gaat. Maar dat is meer voor het andere topic .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_83402526
Ik probeer sinds een paar dagen de melodie van Bohemian Rhapsody te spelen op m`n gitaartje, wil nog niet helemaal.

Baby van Justin Bieber dan weer wel
pi_83402686
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:31 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Thanks, nu lukt ie wel, ik kan hem nog niet heel snel pakken, maar vrijwel altijd pak ik hem wel in een keer goed.

Wat voor beginners zitten hier allemaal? Ik heb m'n gitaar nu een kleine 2 maanden, laatste tijd wel druk, dus niet heel veel aan toegekomen. Ik kan wel een aantal nummers akkoorden meespelen. Verder nog een paar simpele nummers met losse noten. Volgens mij zitten hier ook wel een aantal beginners die inmiddels een paar jaar spelen.
pi_83402799
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Thanks, nu lukt ie wel, ik kan hem nog niet heel snel pakken, maar vrijwel altijd pak ik hem wel in een keer goed.

Wat voor beginners zitten hier allemaal? Ik heb m'n gitaar nu een kleine 2 maanden, laatste tijd wel druk, dus niet heel veel aan toegekomen. Ik kan wel een aantal nummers akkoorden meespelen. Verder nog een paar simpele nummers met losse noten. Volgens mij zitten hier ook wel een aantal beginners die inmiddels een paar jaar spelen.
Deze beginner speelt net, en ik vind mezelf al aardig kunnen spelen.

Een vriend van mij speelt al 2,5 jaar en die vind zichzelf helemaal de bom met z`n gitaar spel, terwijl hij NIET kan improviseren op gitaar(lukt zelfs mij al na 3 maandjes) en hij speelt maar 4 dingetjes waarvan 1 helemaal en dat is sweet child o mine inclusief solo(en die speelt hij in de verkeerde toonsoort).

En als ik weer eens 1xtje allright now of tie your mother down speel is het BRAD JE KAN HET NIET HOU OP!!.
pi_83416713
Nog iemand die leuke nummers weet voor een echt beginner? Iets wat leuk klinkt, mag voor mijn niveau wel pittig zijn, maar uiteindelijk moet ik het wel kunnen leren, het liefst een bekend nummer. Ik speel elektrisch, paar nummers die ik kan: House of the rising sun, stukje van Hotel California intro en Paranoid van Black Sabbath. Verder kan ik redelijk wat basis akkoorden.
pi_83425936
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:04 schreef Schuifpui het volgende:
Nog iemand die leuke nummers weet voor een echt beginner? Iets wat leuk klinkt, mag voor mijn niveau wel pittig zijn, maar uiteindelijk moet ik het wel kunnen leren, het liefst een bekend nummer. Ik speel elektrisch, paar nummers die ik kan: House of the rising sun, stukje van Hotel California intro en Paranoid van Black Sabbath. Verder kan ik redelijk wat basis akkoorden.
Seek and Destroy van metallica is aardig te doen, No Remorse als je wat pittiger wilt. (Intro solo negeren). The trooper van Iron maiden klinkt heel tof, maar vind ik zelf nog pittig. Am I Evil van Diamond Head is aardig te doen. Knights of Cydonia van Muse. La Grange van ZZ top vind ik ook wel tof. AC/DC: Back In Black/Highway to Hell. Laatste die ik zo kan bedenken kan nog AFI met Miss Murder.
pi_83426407
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:54 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Seek and Destroy van metallica is aardig te doen, No Remorse als je wat pittiger wilt. (Intro solo negeren). The trooper van Iron maiden klinkt heel tof, maar vind ik zelf nog pittig. Am I Evil van Diamond Head is aardig te doen. Knights of Cydonia van Muse. La Grange van ZZ top vind ik ook wel tof. AC/DC: Back In Black/Highway to Hell. Laatste die ik zo kan bedenken kan nog AFI met Miss Murder.
Thx zal komende weken eens kijken. Knight of Cydonia heb ik weleens naar gekeken, maar die is volgens mij wel pittig, vooral dat tremelo pick kan ik niet.

Net kwam ik ook Hysteria van Muse tegen, die lijkt nog wel te doen.
pi_83427808
Lead guitar van Maria Maria van Santana kan ik ook!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 01:39:52 #89
pi_83428341
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:26 schreef Schuifpui het volgende:

Wat voor beginners zitten hier allemaal?
Ik speel pas 9 jaar
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 02:18:44 #90
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83428679
Barre Akkoorden lukken nogsteeds niet

nouja, akoestisch dan. Op mijn elektrische gitaar lukt het wel...

Gelukkig leer ik de laatste tijd wel in een snel tempo een hoop andere dingen, sinds ik met gitaarles begonnen ben

Ik denk dat ik volgende maand een nieuwe gitaar erbij ga kopen. Ik merkte namelijk dat ik bijv op de gitaar van mijn gitaarleraar een stuk beter speel omdat de snaren om de een of andere reden'makkelijker in te drukken zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door HalloweenJack op 29-06-2010 02:24:37 ]
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  dinsdag 29 juni 2010 @ 05:07:46 #91
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_83429173
iemand een tip om akkoorden te leren?

met tabs lukt mij nu matig/matig maargoed

ik speel op een acoustisch (rotding) bytheway
Dit is mijn signature.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 09:37:34 #92
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_83431370
Wohoo! ook begonnen met gitaar spelen, (heb sinds gisteren een electrische gitaar.)

Merk wel dat de snaren bij de hals erg dicht op elkaar zitten, en ik moet nog veel oefenen om niet 2 of meer snaren tegelijk in te drukken.

Ik volg overigens lessen op http://www.ehow.com/videos-on_2618_play-guitar-beginners.html
Erg handig, wat vinden jullie van die tutorials?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_83433139
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 02:18 schreef HalloweenJack het volgende:
Ik denk dat ik volgende maand een nieuwe gitaar erbij ga kopen. Ik merkte namelijk dat ik bijv op de gitaar van mijn gitaarleraar een stuk beter speel omdat de snaren om de een of andere reden'makkelijker in te drukken zijn.
Ik zou dat niet doen. Je moet op elke gitaar kunnen spelen. Als je het op een 'rotgitaar' leert, dan kun je elke gitaar spelen, leer je het op een uberfijne dure gitaar, dan kom je van een koude kermis thuis als je opeens een optreden moet doen op een mindere gitaar.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 05:07 schreef QuincydeKoster het volgende:
iemand een tip om akkoorden te leren?
Niet verder gaan met andere akkoorden totdat je één perfect kan spelen zonder gedempte snaren. Begin dus met de kampvuurakkoorden Em, Am, C etc. Als je deze beheerst stap je over naar de barré-akkoorden waarbij het belangrijkste is dat je de duim goed onder de hals plaatst. Probeer ze ook te tokkelen in plaats van te strummen. Snel afwisselen is de laatste stap.
I feel kinda Locrian today
pi_83433649
quote:
Misschien eerst eens naar de afstelling kijken? Kan zijn dat je snaren te hoog liggen. Ook kan het nog te maken hebben met de snaren die je erop hebt liggen. Welke dikte hebben die? Is het een staal of nijlon?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:46:24 #95
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83438228
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:41 schreef starla het volgende:

Ik zou dat niet doen. Je moet op elke gitaar kunnen spelen. Als je het op een 'rotgitaar' leert, dan kun je elke gitaar spelen, leer je het op een uberfijne dure gitaar, dan kom je van een koude kermis thuis als je opeens een optreden moet doen op een mindere gitaar.

Oh, maar hij is niet duur; ik ga maar iets van 300 euro betalen.. en die andere blijf ik dan ook wel gewoon nog af en toe gebruiken.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:50:45 #96
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_83438443
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:57 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Misschien eerst eens naar de afstelling kijken? Kan zijn dat je snaren te hoog liggen. Ook kan het nog te maken hebben met de snaren die je erop hebt liggen. Welke dikte hebben die? Is het een staal of nijlon?
Klopt ja, daar had hij het ook over
Die ik nu heb heeft stalen snaren, en die andere heeft nylon.. die voor mij dus gewoon een heel stuk prettiger zijn.
pi_83440584
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:50 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Die ik nu heb heeft stalen snaren, en die andere heeft nylon.. die voor mij dus gewoon een heel stuk prettiger zijn.
Klopt, nijlon speelt makkelijker dan staal, is ook 'zachter' voor je vingers. Voor staalsnaren is de actie (hoogte van de snaren) erg belangrijk. Niet te hoog, maar ook niet te laag, want dan gaat je gitaar rammelen.
pi_83633908
Ik wil zo kunnen spelen als Santana of Brian May.

Dat geluid van die gasten!!!:D
maarja, ik heb maar een 70s replica les paul van custom.
  zondag 4 juli 2010 @ 08:58:44 #99
pi_83635044
quote:
Op zondag 4 juli 2010 03:05 schreef Braddie het volgende:
Ik wil zo kunnen spelen als Santana of Brian May.
Dan heb je meer nodig dan een dure gitaar
pi_83655913
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:50 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Sowieso is het prettig om een staalsnarige én een nylonsnarige te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')