Supergrappig bedacht, maar fout.quote:
Nog even ter aanvulling, Fort Sao Joao Baptista hoort bij de stad Penich.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:52 schreef Wounded_Knee het volgende:
Foto 1 (geen stad): Forte de São João Baptista das Berlengas, Portugal
Foto 2: Peniche, Portugal
We gaan verder in dit topic:
Raad de stad deel 108
![]()
quote:Op zondag 2 mei 2010 22:17 schreef ETA het volgende:
Citadel in Cairo?
edit: moet haast wel: http://www.sacred-destina(...)adel-cc-romsrini.jpg
Ah verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 02:31 schreef ETA het volgende:
Het heeft een buurland die start met dezelfde letter....
LOL weer verkeerd gelezen:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:16 schreef ETA het volgende:
Oezbekistan of Uzbekistan heeft toch geen buurland die start met dezelfde letter?
Eerst dacht ik een buurland van Turkmenistan met begin letter A of T (Afganistan/Tadjikistan)quote:- Is het Asqabat, Turkmenistan?
- Nee
Het heeft een buurland die start met dezelfde letter....
Ik dacht dit ook hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:26 schreef Porto het volgende:
[..]
LOL weer verkeerd gelezen:
[..]
Eerst dacht ik een buurland van Turkmenistan met begin letter A of T (Afganistan/Tadjikistan)![]()
Daarna dacht ik een land die een buurland had die met een T begon (Oezbekistan > Tadjikistan/Turkmenistan)![]()
Niet helemaal wakker vandaag zo te zien
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:26 schreef Porto het volgende:
Dan blijft er over:
Kazakhstan
Kyrgyzstan
Letland
Litouwen
Armenie
Azerbeidzjan
quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:18 schreef Rollufie het volgende:
Ach we gooien er een gok in het wild tegen aan:
Şırnak , Turkije?
garpjas, (bijna) alle 81 provincies hebben gelijknamige hoofdsteden...quote:
LOLquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:45 schreef ETA het volgende:
[..]
garpjas, (bijna) alle 81 provincies hebben gelijknamige hoofdsteden...
turkijequote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:37 schreef ETA het volgende:
continent lijkt mij duidelijk, maar voor de duidelijkheid, zoek het niet in Europa/Afrika/Azie/Australie/Antarctica.... Dus ergens in de Amerikas (hey, ze beginnen allemaal met een A behalve Europa)
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:40 schreef menneke2005 het volgende:
[..]
turkije
toch, alleen ik zoek en zoek
Aalborg? Århus? Odense?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:15 schreef Skande het volgende:
[..]
Heb je ook een specifieke stad in gedachten?
Rhodosquote:Op donderdag 29 april 2010 10:25 schreef Rollufie het volgende:
Hint#2
Deze stad ligt op een eiland wat bij een Europees land hoort.
Inderdaad, conditionering, de hond die ging kwijlen als hij een bel hoorde, enzovoorts.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:02 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Pavlov.. dat is toch die kerel van die hond?
ooit geweest, koffie drinken op dat pleintje voor de kathedraal !quote:Op maandag 10 mei 2010 12:30 schreef quirigua het volgende:
epinal ! http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89pinal
quote:Op maandag 10 mei 2010 12:30 schreef quirigua het volgende:
epinal ! http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89pinal
OK, even zoekenquote:Op maandag 10 mei 2010 12:52 schreef Porto het volgende:
[..]
Wacht ff, ik kan foto niet uploaden (naar tinypic.com), wat zijn de [ ] codes en zo ?
de fotoheb ik al !
![]()
Vergeet je niet een nieuwe te plaatsen?
De foto heb ik al, maar heb niet de goeie [ ] [ ] en zo, de codes dus ; wat moeten dat zijn ? Zoals ik het nu doe (.jpg) pakt tinypic.com het niet ;quote:
Problem solvedquote:Op maandag 10 mei 2010 13:56 schreef quirigua het volgende:
[..]
De foto heb ik al, maar heb niet de goeie [ ] [ ] en zo, de codes dus ; wat moeten dat zijn ? Zoals ik het nu doe (.jpg) pakt tinypic.com het niet ;
PM met deze vraag naar je adres gaat niet, daarom hier
gelukt, mille gracias (meteen een hintquote:Op maandag 10 mei 2010 14:13 schreef Porto het volgende:
[..]
Klik op onderstaand icoontje als je berichtje aan het opmaken bent:
[ afbeelding ]
En plak daar je tinypic.com adres in (voorbeeld: http://i41.tinypic.com/335fdw2.jpg )
thnx, ik ben maar een benedenmodale IT sufferd ; leuk dat t lukt, das de helft van t plezier ; leuk is dit, foto's radenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:22 schreef Rollufie het volgende:
Als het goed is krijg je bij Tinypic na uploaden van een foto zowieso de [ [url=...]afbeelding[/url] ] code erbij
Gewoon sleuren en pleuren in een reactie et voila!
*yay* gelukt![]()
Als je lang genoeg aan raad de stad mee doet en vaak zoekt dan herken je soms plaatjes gelijk of weet je vaak iig waar je ongeveer moet zoeken.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:50 schreef quirigua het volgende:
[..]
Rio Mapocho ; yep ; hoe weet je dat zo gauw ?
Raden mag altijd, alleen de uiteindelijke bedoeling is om het te vinden via google images oaquote:Op maandag 10 mei 2010 15:38 schreef quirigua het volgende:
moet ik doorgaan met raden ? want ik weet t niet : Portugal, en anders Tsechie of daaromtrent ;
Vraagje : wat als ik een eigen foto erop zet ? Of is dat niet in de regels ?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:48 schreef Porto het volgende:
[..]
Raden mag altijd, alleen de uiteindelijke bedoeling is om het te vinden via google images oa![]()
Omdat je nieuw bent een nieuwe hint: Portugal klopt, nu wat steden in portugal door google images gooien om te kijken of je deze kan vinden
Coimbra klopt! (het liefst met link naar bewijs/gevonden foto)quote:Op maandag 10 mei 2010 16:22 schreef quirigua het volgende:
[..]
Vraagje : wat als ik een eigen foto erop zet ? Of is dat niet in de regels ?
even zoeken, hier is alvast een foto waarop wel een vlag op de brug, de Puente Mondego >quote:Op maandag 10 mei 2010 16:25 schreef Porto het volgende:
[..]
Coimbra klopt! (het liefst met link naar bewijs/gevonden foto)
Eigen foto mag uiteraard en maakt het soms alleen maar moeiljiker zoeken
Hoeft trouwens niet exact dezelfde foto te zijn, als het maar duidelijk is dat het om zelfde stad gaat.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:34 schreef quirigua het volgende:
hier is wel dezelfde foto als je postte > http://static.abreu.pt/static_en/DMC/PRESTIGE/images/Coimbra.jpg
PS: je kunt je berichten gewoon editenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:57 schreef quirigua het volgende:
[ afbeelding ]
mislukt ; nog es proberen ;
nee ; is beduidend hoger dan Arenal ; wel een mooie foto, die je daar hebt !quote:Op maandag 10 mei 2010 23:23 schreef Masanga het volgende:
Is dat de Arenal in Costa Rica? En heet dat dorpje La Fortuna?
http://www.tourcostarica.(...)hotos/arenal%203.jpg
Ik sluit me dan maar even bij je aan..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:27 schreef ETA het volgende:
edit: flauwe manier van oplossen is niet leukik zag de filenaam van de foto die je probeerde up te loaden. ik houd me wel stil voor deze opgage
jah ; de vulkaan is atitlan ; er liggen er nog een paar rondom het meer, ook zowat 3500 meter hoog ;quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:56 schreef Rollufie het volgende:
Nah goed ik heb niets gezien aan de foto in ieder geval:
Panajachel , Guatemala
ik gok dat deze vulkaan 2462 meter hoog boven zee niveau is ; ff verder zoeken ;quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:15 schreef Rollufie het volgende:
Om in dezelfde categorie te blijven
[ afbeelding ]
Vulkaan ziet er hetzelfde uit, nu de stadnaam er nog bij zoekenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:24 schreef quirigua het volgende:
[..]
ik gok dat deze vulkaan 2462 meter hoog boven zee niveau is ; ff verder zoeken ;
in November 2006, a typhoon hit the area causing mudslides of volcanic ash from the slopes of *.*, which killed an estimated 1,000 in nearby villages.
http://picasaweb.google.c(...)#5434334113552721426
De vulkaan en de foto is goed , nu de stad nogquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:24 schreef quirigua het volgende:
[..]
ik gok dat deze vulkaan 2462 meter hoog boven zee niveau is ; ff verder zoeken ;
in November 2006, a typhoon hit the area causing mudslides of volcanic ash from the slopes of *.*, which killed an estimated 1,000 in nearby villages.
http://picasaweb.google.c(...)#5434334113552721426
Legaspi, ik kan jouw foto nog niet vinden, maar L kan niet missen ; haven ;quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:29 schreef Rollufie het volgende:
[..]
De vulkaan en de foto is goed , nu de stad nog
Nou met Portugezen weet je het maar nooit he! kom elk jaar een nieuwe broer/zus tegen waarvan ik nog niets afwist! welcome to the family!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:30 schreef Rollufie het volgende:
Doh lol , je bent toch niet mijn portugese tweelingbroer die precies hetzelfde denkt he?
correctie inwoners : je hebt gelijk ; (maar een rotdorp blijft het) ; eenmalig mooi landschap en vulkaan !quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:56 schreef Rollufie het volgende:
Legazpi is goed
Van Wiki:
Inwoners (2007) 179.481
Legazpi City ligt enkele kilometers verwijderd van een van de meeste actieve vulkanen van de Filipijnen, de Mayon
Overigens hoeft het niet exact dezelfde foto te zijn om het te bewijzen hoor
*hoest* nieuwe? *hoest*quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:00 schreef quirigua het volgende:
Formeel is Legaspi een "corporation", dat wil volgens amerikaans recht zeggen : een wettelijk omschreven plaats, "gemeente", commune (frans), stad(sdistrict) dus.
Iets vergelijkbaars kennen ze in de Filipijnen, waar in veel zaken amerikaans recht gevolgd wordt.
Legaspi is samen met Albey zo een "corporation". Ik zei "dorp" omdat het, nou jah, een groot dorp is, er is 1 winkelstraat, cafes, uitgaan en zo is in Albey.
De jetty is een aanleg-pier naast de haven (vissers), die voor de meeste bedrijvigheid, transport, inkomsten zorgt. De vulkaan ligt weids in het tropische vlakland, schitterend !
nopquote:
Azie klopt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:20 schreef quirigua het volgende:
blijft over Azie ; het lijkt niet erg op de armoede van Latijns Amerika
Stad kun je vinden op deze kaart! ipv 300 heb je nu nog maar +/- 50 mogelijkhedenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:04 schreef quirigua het volgende:
steden met half miljoen inwoners zijn er meer dan 300 !
Dar es Salaam is Tanzania.. Maar je bedoelt het goed!quote:
Oeps: Darussalamquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:10 schreef Masanga het volgende:
[..]
Dar es Salaam is Tanzania.. Maar je bedoelt het goed!
Hierquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:47 schreef quirigua het volgende:
ik heb jouw foto nergens kunnen vinden ; ชียงใหม่ ; waar ?
die toren met die 3 rode afgeschuinde daken deed het ;
volgens mij werkt het spelletje niet zo.....quote:
volgens mij ook niet !quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:58 schreef ETA het volgende:
[..]
volgens mij werkt het spelletje niet zo.....
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:25 schreef quirigua het volgende:
niet in singapore, niet in malaysia, niet in hongkong ; niet in bangkok ; blijft china ;
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Independent Arch in Bridgetown, Barbados
link
Een klein deel eigen ervaring , en voor de rest google (en een redelijke kennis van bouwstijlen:)quote:Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef piepie het volgende:
Gewoon even een nieuwsgierig vraagje tussendoor.
Leuk topic dit, maar hoe weten jullie dit soort plaatjes te raden????
De meeste plaatsen heb ik zelfs nog nooit van gehoord en wereldvreemd ben ik echt niet ...![]()
Zijn jullie allemaal van die wereldreizigers hier, dat jullie ze weten op te lossen?
Je hebt gelijkquote:Op maandag 17 mei 2010 09:47 schreef Porto het volgende:
(Stond op gebouw)![]()
The S.S. Pierce Building
Coolidge Corner, Brookline, Massachusetts, USA.
Dit is inderdaad een vruchtbaar topic qua steden , ik kijk ook liever niet in de oude topics , maar als er soms al zaken voorbij zijn geweest (zoals nu) , dan onthoudt ik me even van spelen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef Porto het volgende:
Rollufie: we vallen een beetje in herhaling zo ondertussenzie steeds vaker plaatjes terug die al gebruikt zijn.. RDS108 bijna alle steden wel gehad inmiddel lol.
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:54 schreef Rollufie het volgende:
[..]
Het blijft toch lastig om variatie te vinden , en om nou "Raad het Gehucht" of "Raad die ene foto die er uberhaupt maar is van stad x" ervan te maken(wat soms ook al het geval is eigenlijk
).
Moet je wel eerst mijn stad vinden om zelf eentje te kunnen posten (spelregelsquote:Op maandag 17 mei 2010 20:16 schreef RikKer93 het volgende:
Nieuwe stad, denk dat deze nog geweest is![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:41 schreef Rollufie het volgende:
Is het Joliette? Ik kan alleen een vaag 'op de opdracht lijkend' plaatje vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |