Het huisdier zou inderdaad direct in het asiel terecht komen. Gelukkig hebben we het inkomen van mijn vader (wat net iets meer is als een werkeloosheids uitkering).quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent, en ik veroordeel het ook niet, maar het lijkt me dat als je moeder een keuze moest maken tussen haar kinderen te eten geven of het huisdier te eten geven, dat het huisdier dan eerder naar het asiel gaat dan een van de kinderen.
Jullie kunnen er kennelijk van rondkomen, dus niets aan de hand, maar dat is in het geval van de mevrouw in de OP kennelijk niet zo...
Dat dus. Ik denk drie keer na eer dat ik een product ga kopen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen moeten eens leren wat prioriteiten stellen is.
naar wat?quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:26 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat dus. Ik denk drie keer naar eer dat ik een product ga kopen.
naar ja, natuurlijk!quote:
Nee, 't artikel staat alleen op het betaalde gedeelte van de site. Ik mag hopen dat er morgen brieven volgen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:22 schreef fietsenmaker11 het volgende:
TS: zijn er ook reacties van VK lezers zichtbaar te maken ?
Goed zo.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:26 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat dus. Ik denk drie keer na eer dat ik een product ga kopen.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:58 schreef karr-1 het volgende:
Armoede is een keuze in dit land, geen verplichting.
Dat is fijn.Maar ik zou eerder denken dat dat óók een keuze is. Dus als je dat voor jezelf beslist: prachtig. Maar iemand anders kan daar wel eens heel anders over denken...quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Overigens vind ik een lening voor een auto acceptabel, mits je deze terug kan betalen, de auto daadwerkelijk nodig hebt en het een normale betaalbare auto is.
Klopt, maar als je niet dicht bij je baan woont en je bent afhankelijk van een auto (want het openbaar vervoer is niet toereikend) dan is het weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat is fijn.Maar ik zou eerder denken dat dat óók een keuze is. Dus als je dat voor jezelf beslist: prachtig. Maar iemand anders kan daar wel eens heel anders over denken...
Nee kinderen kun je inderdaad niet wegdoen, maar iedereen weet dat kinderen geld kosten. Als iemand van plan is om aan kinderen te beginnen neem ik aan dat je ook nadenkt over de financiele gevolgen op langere termijn en ook rekening houd met eventuele uitval van baan etcquote:Op dinsdag 27 april 2010 13:44 schreef kevertje53 het volgende:
Kinderen zijn inderdaad een keuze , maar itt tot paarden is het in NL niet gebruikelijk je kinderen weg te doen als je het financieel moeilijk krijgt. Dit even los van de oorzaak van het financieel aan de grond raken, dit kan eigen schuld zijn maar is in een beperkt aantal gevallen niet verwijtbaar.
Je kan lekker roepen 'kinderen zijn een keuze' , maar als ze 8 jaar oud zijn en je omstandigheden zijn verslechterd heb je geen keuze, maar een plicht om ze zo goed mogelijk te verzorgen. Gelukkig willen de meeste ouders hun kinderen onder geen beding wegdoen.
Dat.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:42 schreef Poostema het volgende:
Eensch met de klacht.
Ze doet het zichzelf aan.
Gelukkig kun je ook vantevoren al incalculeren dat je recht op WW beperkt wordt door aanpassingen door de overheid, en dat het bedrijf waar je al 15 jaar werkt failliet gaat...quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee kinderen kun je inderdaad niet wegdoen, maar iedereen weet dat kinderen geld kosten. Als iemand van plan is om aan kinderen te beginnen neem ik aan dat je ook nadenkt over de financiele gevolgen op langere termijn en ook rekening houd met eventuele uitval van baan etc
Je kunt ook gewoon enorm veel pech hebben, ipv verkeerde keuzes te maken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:58 schreef karr-1 het volgende:
Armoede is een keuze in dit land, geen verplichting.
JIj hebt hem door. Inderdaad moet je altijd rekening houden met dingen die fout kunnen gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig kun je ook vantevoren al incalculeren dat je recht op WW beperkt wordt door aanpassingen door de overheid, en dat het bedrijf waar je al 15 jaar werkt failliet gaat...
Als je daar 15 jaar geleden bent gaan werken en op basis van je gezonde financiële situatie 5 jaar later op je 30ste besloot dat kinderen wel zouden kunnen, dan is het met de huidige economische crisis natuurlijk ook geen enkel probleem om op je 40ste weer aan het werk te komen, en ondertussen je kinderen te eten te geven.
Maar dan had je 10 jaar geleden maar niet aan kinderen moeten beginnen toen het er allemaal prima af kon?
Die gevallen zullen er vast ook zijn, maar dat is een minderheid. Zie het voorbeeld van TS.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:03 schreef Evelien het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon enorm veel pech hebben, ipv verkeerde keuzes te maken.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee kinderen kun je inderdaad niet wegdoen, maar iedereen weet dat kinderen geld kosten. Als iemand van plan is om aan kinderen te beginnen neem ik aan dat je ook nadenkt over de financiele gevolgen op langere termijn en ook rekening houd met eventuele uitval van baan etc
Daar heb je gelijk in, maar ik kan me goed voorstellen dat je met je stelling die minderheid wel raaktquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die gevallen zullen er vast ook zijn, maar dat is een minderheid. Zie het voorbeeld van TS.
Tsja en daarom gaat het dus fout. Mensen kijken alleen naar het hier en nu en niet naar de toekomst. Slechte planning dus.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, je moet ook geen dingen aannemen. Mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Dat dat kan in Nederland.
Ja, en dan hou je daar rekening mee, en dan gaat het toch fout.....quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
JIj hebt hem door. Inderdaad moet je altijd rekening houden met dingen die fout kunnen gaan.
Ja, dat kan. Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig kun je ook vantevoren al incalculeren dat je recht op WW beperkt wordt door aanpassingen door de overheid, en dat het bedrijf waar je al 15 jaar werkt failliet gaat...
Inderdaad.Wat is daar nu raar aan? Of gewoon accepteren dat je het allemaal niet goed had gepland en dus in de shit komt. Jammer, is heel goed voor je karakter.quote:Als je daar 15 jaar geleden bent gaan werken en op basis van je gezonde financiële situatie 5 jaar later op je 30ste besloot dat kinderen wel zouden kunnen, dan is het met de huidige economische crisis natuurlijk ook geen enkel probleem om op je 40ste weer aan het werk te komen, en ondertussen je kinderen te eten te geven.
Maar dan had je 10 jaar geleden maar niet aan kinderen moeten beginnen toen het er allemaal prima af kon?
Shit happens. Vooral bij mensen die nooit ergens vooraf over nadenken enals die shit dan ook komt vinden ze het de normaalste zaak van de wereld dat iemand anders dat voor ze opruimt, want ze hebben immers het recht op x, y en z? Paarden, kinderen, een auto, een huis, mooie kleren, vakantie, noem maar op. En daarbij natuurlijk blijven zaniken dat het allemaal zou moeilijk is. Get real. Er zijn miljoenen mensen die dood gaan van de honger, maar hier is het al een probleem als je je paarden niet kan houden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan hou je daar rekening mee, en dan gaat het toch fout.....
En dan?? Dan moeten je kinderen wel te eten hebben, dat verandert simpelweg niet.
Dat hadden ze inderdaad beter kunnen doen. Maar ook dat is een keus. Doe het gerust niet en val dan de samenleving ook niet lastig met je ellende. Er is al zat ellende die je redelijkerwijs niet kunt incalculeren.quote:Maar goed, natuurlijk overkomen bepaalde zaken jou niet, die overkomen altijd een ander en als dan blijkt dat ze het dan niet kunnen redden dan hadden ze het maar moeten incalculeren
Ja, dat is allemaal wel lekker makkelijk oordelen en veroordelen, maar dan blijft het probleem van de kindermondjes die gevoed moeten worden....quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:13 schreef SingleCoil het volgende:
Inderdaad.Wat is daar nu raar aan? Of gewoon accepteren dat je het allemaal niet goed had gepland en dus in de shit komt. Jammer, is heel goed voor je karakter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |