abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80867336
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.

Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.

Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Niets nieuws onder de zon. Oude culturen zijn altijd al uitgewaaierd tijdens allerlei grote volksverhuizingen. De huidige volkeren in Europa zijn mengelingen van Vikingen, Moren e.d. De vroegere volkeren: Germanen, Kelten, Noormannen, Romeinen zijn er ook niet meer. Uitgestorven of vermengd met andere volkeren. Waar is het Klokbekervolk gebleven. Niemand die daar nu nog wakker van ligt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_80867740
quote:
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.
Maar als ik deel uitmaak van het Nederlandse volk, dan vallen mijn cultuur-uitingen toch ook onder die van het Nederlandse volk?
quote:
Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.
Je spreekt jezelf tegen. Over 60 jaar is iedere Nederlander een neger, dit doet niets af aan het feit dat het Nederlandse volk nog steeds bestaat - alleen zijn ze qua "kleur" veranderd. Je claimt echter dat het Nederlandse volk dan opgehouden heeft te bestaan. Op wat voor basis? Je uitgangspunt is dan dus toch dat alleen autochtonen echte Nederlanders kunnen zijn en alleen zij het Nederlandse volk vormen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80867845
quote:

Dit is hypothetische onzin....Je kunt niet neger "worden" .. Geen individu kan dat ... ook niet een grote groep individuen ... Als het Nederlandse volk besluit massaal en in hoog tempo met Afrikanen kinderen te maken... dan is dat de keuze van mensen zelf... in casu de keuze van het Nederlandse volk...
Als die kinderen in Nederland wonen en opgroeien als Nederlander dan zijn zij het Nederlandse volk...
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:17:56 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80868123
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar als ik deel uitmaak van het Nederlandse volk, dan vallen mijn cultuur-uitingen toch ook onder die van het Nederlandse volk?
[..]
Natuurlijk.
quote:
Je spreekt jezelf tegen. Over 60 jaar is iedere Nederlander een neger, dit doet niets af aan het feit dat het Nederlandse volk nog steeds bestaat - alleen zijn ze qua "kleur" veranderd. Je claimt echter dat het Nederlandse volk dan opgehouden heeft te bestaan. Op wat voor basis? Je uitgangspunt is dan dus toch dat alleen autochtonen echte Nederlanders kunnen zijn en alleen zij het Nederlandse volk vormen.
Daar verschillen we dus van mening. Als het Nederlandse volk uit negers bestaat dan bestaat in mijn opinie het (huidige) Nederlandse volk niet meer. Dan is het opgelost in de geschiedenis, zoals met wel meer volkeren gebeurd is overigens.

Als ik moest kiezen tussen een in Nederland woonachtige bevolking bestaande uit ABN-sprekende negers die ieder jaar op 30 april zich in het oranje uitdossen en dronken over straat zwalken, heel het jaar sparen om in de zomer 3 weken in een resort te kunnen zitten en met voetballen uitzinnig achter het NL-se elftal staan of een bevolking van grotendeels autochtone Nederlandse komaf die vroom moslim is dan kies ik voor het laatste.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:22:25 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80868263
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is hypothetische onzin....Je kunt niet neger "worden" .. Geen individu kan dat ... ook niet een grote groep individuen ... Als het Nederlandse volk besluit massaal en in hoog tempo met Afrikanen kinderen te maken... dan is dat de keuze van mensen zelf... in casu de keuze van het Nederlandse volk...
Als die kinderen in Nederland wonen en opgroeien als Nederlander dan zijn zij het Nederlandse volk...
Wat je schrijft klopt wel. Natuurlijk is dat een keuze van het Nederlandse volk. Net zo goed als het een keuze zou zijn wanneer ze zich helemaal niet voortplanten en een volgende generatie importeren.
Maar die keuze vind ik wel de ultieme uiting van cultuurrelativisme en decadentie. Je heft jezelf als volk gewoon op. Een volk dat zoiets doet bestaat dus niet voort, het verdwijnt, sterft uit.
The End Times are wild
pi_80868406
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk.
[..]

Daar verschillen we dus van mening. Als het Nederlandse volk uit negers bestaat dan bestaat in mijn opinie het (huidige) Nederlandse volk niet meer. Dan is het opgelost in de geschiedenis, zoals met wel meer volkeren gebeurd is overigens.

Als ik moest kiezen tussen een in Nederland woonachtige bevolking bestaande uit ABN-sprekende negers die ieder jaar op 30 april zich in het oranje uitdossen en dronken over straat zwalken, heel het jaar sparen om in de zomer 3 weken in een resort te kunnen zitten en met voetballen uitzinnig achter het NL-se elftal staan of een bevolking van grotendeels autochtone Nederlandse komaf die vroom moslim is dan kies ik voor het laatste.
Dat is een persoonlijk en subjectief criterium. Je kunt gelijk hebben. In de middeleeuwen waren de meeste Nederlanders katholiek. Nu zijn de meeste Nederlanders buitenkerkelijk. Dus waarom moeilijk doen als de meeste Nederlanders straks moslim zijn? Het is maar net wat je als typisch Nederlands ziet. Maxima heeft dus gelijk. Dé Nederlander bestaat niet. Een Amsterdamse Nederlander is weer anders dan een Staphorster Nederlander. Zoals Wouter Bos al zei: Je hebt Moslimburgemeesters die homo's trouwen en katholieke priesters die homo's weigeren. Het is een onoverzichtelijke pot nat geworden.
pi_80868534
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat je schrijft klopt wel. Natuurlijk is dat een keuze van het Nederlandse volk. Net zo goed als het een keuze zou zijn wanneer ze zich helemaal niet voortplanten en een volgende generatie importeren.
Maar die keuze vind ik wel de ultieme uiting van cultuurrelativisme en decadentie. Je heft jezelf als volk gewoon op. Een volk dat zoiets doet bestaat dus niet voort, het verdwijnt, sterft uit.
Het Nederlandse volk is altijd vermengd geweest met andere volkeren. Franse Hugenoten en Sefardische Joden om er maar een paar te noemen. Je kunt vanaf de Middeleeuwen (toen bestond NL als eenheid nog niet eens, maar goed, het zijn deels onze voorouders) ieder jaar wel roepen dat het Nederlandse volk toen opgehouden is te bestaan. Het is maar net de vraag waar je zelf de grens trekt.
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:31:13 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80868566
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt. Wat mutsje echter niet moet vergeten is dat haar hele gouden kooi en haar salaris van 5x de Balkenendenorm nu juist gebaseerd is op die 'illusie' dat de Nederlander toch wel bestaat.

Want als de Nederlander niet bestaat heeft hij ook geen koningshuis nodig. Daarom vond ik deze uitspraak van Maxima een beetje dom. Als er één familie het bestaan van de Nederlander, ofwel het Nederlandse volk zou moeten erkennen dan is het de koninklijke familie wel.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:32:48 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80868613
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk is altijd vermengd geweest met andere volkeren. Franse Hugenoten en Sefardische Joden om er maar een paar te noemen. Je kunt vanaf de Middeleeuwen (toen bestond NL als eenheid nog niet eens, maar goed, het zijn deels onze voorouders) ieder jaar wel roepen dat het Nederlandse volk toen opgehouden is te bestaan. Het is maar net de vraag waar je zelf de grens trekt.
Er is nogal een verschil tussen wat inmenging van buitenaf, wat op zich helemaal niet slecht is gezien de genetische diversiteit, of een complete omwenteling. Als ik naar schilderijen uit de 15e eeuw kijk zie ik daar mensen die ik vandaag op straat ook nog zo kan tegenkomen.
The End Times are wild
pi_80869031
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen wat inmenging van buitenaf, wat op zich helemaal niet slecht is gezien de genetische diversiteit, of een complete omwenteling. Als ik naar schilderijen uit de 15e eeuw kijk zie ik daar mensen die ik vandaag op straat ook nog zo kan tegenkomen.
Dankzij het kolonialisme zijn de NL Antillen en Suriname ook Nederlands (geweest), net als Indonesië. Dat betekent dat hierdoor veel niet-blanke (indo's hindoestanen) toch volop Nederlander zijn. Dus jouw raciale norm mbt het Nederlanderschap klopt niet. In de 15e eeuw hadden we de koloniën nog niet. Als we Nederland blank hadden willen houden, hadden we geen koloniën moeten stichten. Dus NL kan prima door met een niet-blanke bevolking.
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:14:27 #191
182269 sneakypete
On the edge
pi_80870129
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt. Wat mutsje echter niet moet vergeten is dat haar hele gouden kooi en haar salaris van 5x de Balkenendenorm nu juist gebaseerd is op die 'illusie' dat de Nederlander toch wel bestaat.

Dat en nog veel meer natuurlijk. Wat Maxima misschien wilde zeggen was: Geen twee mensen zijn 100% hetzelfde, ook Nederlanders niet. Maar dat geldt voor álles waar je een naam aan geeft. Twee bomen zijn ook niet identiek.
pi_80870166
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:14 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat en nog veel meer natuurlijk. Wat Maxima misschien wilde zeggen was: Geen twee mensen zijn 100% hetzelfde, ook Nederlanders niet. Maar dat geldt voor álles waar je een naam aan geeft. Twee bomen zijn ook niet identiek.
Maar de Eik is wel eenvoudig als soort te definiëren en dat gaat met de Nederlander een stuk lastiger
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:22:37 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80870355
quote:
Dus ze is intelligent EN niet egocentrisch/opportunistisch.
quote:
Want als de Nederlander niet bestaat heeft hij ook geen koningshuis nodig. Daarom vond ik deze uitspraak van Maxima een beetje dom. Als er één familie het bestaan van de Nederlander, ofwel het Nederlandse volk zou moeten erkennen dan is het de koninklijke familie wel.
Ik ben er ook helemaal voor om het koningshuis af te schaffen. Sieneke is een stuk goedkoper.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:24:30 #194
182269 sneakypete
On the edge
pi_80870413
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar de Eik is wel eenvoudig als soort te definiëren en dat gaat met de Nederlander een stuk lastiger
Klopt, want 'Nederlander' is geen soort, maar een nationale identiteit. Maar los van het administratieve deel bestaat er natuurlijk wel zoiets als cultuur. En dát ontkent Máxima eigenlijk ook. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Laten we zeggen dat het in elk geval begint met taal. Daarnaast gaat het erom dat mensen zich 'Nederlander' voelen, dwz een hoge(re) mate van verbondenheid voelen met de grond waarop ze wonen en de mensen die erop leven. Wanneer dat ontbreekt, is dat slecht voor de samenhang en dus de samenleving. Dus is het niet relevant om je af te vragen of 'de Nederlander' bestaat, maar vooral of het idee 'Nederlander' nuttig is. En dat is het weldegelijk.
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:28:29 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80870510
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:24 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Klopt, want 'Nederlander' is geen soort, maar een nationale identiteit. Maar los van het administratieve deel bestaat er natuurlijk wel zoiets als cultuur. En dát ontkent Máxima eigenlijk ook. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Laten we zeggen dat het in elk geval begint met taal. Daarnaast gaat het erom dat mensen zich 'Nederlander' voelen, dwz een hoge(re) mate van verbondenheid voelen met de grond waarop ze wonen en de mensen die erop leven. Wanneer dat ontbreekt, is dat slecht voor de samenhang en dus de samenleving. Dus is het niet relevant om je af te vragen of 'de Nederlander' bestaat, maar vooral of het idee 'Nederlander' nuttig is. En dat is het weldegelijk.
Zelfs als je jouw definitie hanteert, dan nog kun je je afvragen in hoeverre een religie hier iets mee te maken heeft. Waarom zou een moslim zichj niet net zoveel Nederlander kunnen voelen als een Gereformeerde?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:32:39 #196
3542 Gia
User under construction
pi_80870615
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:
Ook als dat geen vrije keus is, maar de wet?
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:58:28 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80871335
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:24 schreef sneakypete het volgende:

. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. \
Ik heb gewoon een andere cultuur dan jij. Er is niet 1 NL cultuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80871558
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ultiem en onzinnig is het idd en volstrekt geen realistisch scenario ....maar het Nederlands volk blijft wel bestaan en nog steeds bloeiend... alleen niet meer zo blank en met veel Afrikaanse invloeden in de verder nog steeds Nederlandse cultuur ...
Persé die cultuur 'zuiver' en 'net -als-toen' houden is ook onzin
quote:
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt.
Je boosheid hierover is energieverspilling.
Natuurlijk vind Maxima dat Nederland en Nederlanders bestaan. Ze is er zelf 1 , haar hele gezin is Nederlands en het werk van haar man (én haar werk als fist lady) is gericht op Nederland, bestuur en ontwikkeling.

Maxima bedoelde dat het prototype van Nederlander niet bestaat.. Er zijn vele diverse types Nederlanders .
Ze zei het op zo'n manier dat direct te snappen is wat ze bedoelde.... dat sommigen mensen het niet snappen komt door hun eigen ideologische kokervisie...

Ze heeft gewoon gelijk DE Nederlander bestaat niet.

[ Bericht 32% gewijzigd door Bluesdude op 30-04-2010 13:13:52 ]
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:31:10 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80872249
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus ze is intelligent EN niet egocentrisch/opportunistisch.
[..]
Dat is ze wel, want ze accepteert haar positie wel, inclusief toelagen, paleizen, reisjes etc. Als ze niet opportunistisch was dan zou ze gewoon een baan zoeken.
quote:
Ik ben er ook helemaal voor om het koningshuis af te schaffen. Sieneke is een stuk goedkoper.
Ik ben er helemaal niet voor. Maar ze moeten wel beseffen welke functie ze hebben.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:32:37 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80872288
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook als dat geen vrije keus is, maar de wet?
Het kan pas de wet worden als de meerderheid hier voor is. Maar je kunt wettelijk mensen natuurlijk nooit verplichten iets te geloven.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')