Ik nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
En wie heeft er überhaupt allemaal een lot gekocht?
van degenen die in dit topic mee discussiëren
Klopt hoor. Ik ken 1 van de mensen die afgelopen oudjaar de jackpot won, maar ook hij kreeg een leuke aanslag op de mat. Niet iedereen zal er een punt van maken, maar je wint dat geld een jaar belastingvrij; het jaar gaat immers pas in op 1 januari, en je wint 't in dit geval net voor middernacht, dus je mag over 2009 gewoon vermogensbelasting betalen hoor..quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:13 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Bron? Want hier geloof ik echt geen zak van. Ieder jaar gaan er bij de oudejaarsloterij toch wel flinke prijzen uit. Dan zou dat ook voor deze mensen gelden, en dat heb ik nog nooit gehoord.
En voordat je gaat schreeuwen, ja ik ken iemand die met de oudejaarsloterij 2006 ¤ 500.000,- won. Niet gemerkt dat die een geschil met de fiscus had.
Ja, en?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neem een modaal salaris... 30.000 euro per jaar? Maal 40 jaar... 1.2 miljoen euro... 2.5 miljoen is dus meer dan de gemiddelde mens hier ooit zal verdienen.
40, als in 40 jaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:40 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik zei dus, dat de perceptie van riant heel snel verandert als je geld hebt.
Iemand die 5x modaal verdient, heeft meestal ook het bijbehorende uitgavenpatroon.
Dat geldt ook voor 40x modaal (al begrijp ik niet hoe je aan dat bedrag komt, want het levert je echt geen 1,2 miljoen per jaar op).
Op die manier.quote:
Er blijft dan nog 1,3 miljoen over om te besteden. Moet je wel zorgen dat je ook nog wat goede investeringen maakt, want door inflatie word je geld nog wat minder waard.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Op die manier.![]()
M.a.w. 2,5 miljoen is 40 jaar lang 2, nogwat x modaal?
Ik weet niet wat andermans ideeën bij "riant" zijn, maar ik zie dat toch wat anders dan.
Neem voor de inflatie 2%, tel er 1.5% vermogensheffing bij op en je blijft alleen gelijk als je minimaal 3.5% rendement hebt. En dan mag je er nog geen stuiver van uitgeven.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er blijft dan nog 1,3 miljoen over om te besteden. Moet je wel zorgen dat je ook nog wat goede investeringen maakt, want door inflatie word je geld nog wat minder waard.
Maar waarom zou je in dit geval voor inflatie corrigeren? Die uitkering van 10.000 per maand, waar je mee moet vergelijken, is ook nominaal. Die wordt ook niet voor inflatie gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Neem voor de inflatie 2%, tel er 1.5% vermogensheffing bij op en je blijft alleen gelijk als je minimaal 3.5% rendement hebt. En dan mag je er nog geen stuiver van uitgeven.
Omdat over 30/40 je 10.000 euro niet zoveel meer waard is. Je 2,5 miljoen trekt tenminste nog rente of kan je nog investeren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar waarom zou je in dit geval voor inflatie corrigeren? Die uitkering van 10.000 per maand, waar je mee moet vergelijken, is ook nominaal. Die wordt ook niet voor inflatie gecorrigeerd.
Omdat hierboven werd gediscussieerd over de vraag, of 2,5M genoeg is om comfortabel van te leven, ook over een aantal jaren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar waarom zou je in dit geval voor inflatie corrigeren? Die uitkering van 10.000 per maand, waar je mee moet vergelijken, is ook nominaal. Die wordt ook niet voor inflatie gecorrigeerd.
Precies wat ik bedoelde met mijn opmerkingquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:16 schreef caroline88 het volgende:
Wat natuurlijk grotendeels afhangt van wat je onder "comfortabel" verstaat
Die vermogensrendementsheffing van 1.2% moet je natuurlijk meteen ontwijken door het land te verlatenquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Neem voor de inflatie 2%, tel er 1.5% vermogensheffing bij op en je blijft alleen gelijk als je minimaal 3.5% rendement hebt. En dan mag je er nog geen stuiver van uitgeven.
Wordt knap lastig om 4,8% rente netto te maken, zonder risicovolle investeringen gaat dat je niet lukken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je risicoloos wil leven, en je wil je vermogen corrigeren voor inflatie, en je wil niet interen op je vermogen, dan moet je zien te leven van de rente op de rente. Dat is maar voor een enkeling weggelegd. Ik denk dat in dit geval een verstandige keus afhangt van je levensverwachting. Als je heel oud bent: afkopen. Als je jong bent zou je voor jezelf moeten bepalen wat je wil. Maar als je 4,8% per jaar kan maken en de discipline hebt om van die 2,5 miljoen af te blijven dan moet je altijd afkopen. Dan heb je 10K per maand en na afloop ook nog een erfenis van 2,5 miljoen.
Ja maar daar heb ik dus echt geen trek in! Ga me een beetje laten wegjagen, nee dat is niet wat ik onder ultieme vrijheid verstaquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die vermogensrendementsheffing van 1.2% moet je natuurlijk meteen ontwijken door het land te verlaten
Alsof daar iedereen blij van wordt...quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die vermogensrendementsheffing van 1.2% moet je natuurlijk meteen ontwijken door het land te verlaten
De vermogensrendementheffing gooit natuurlijk roet in het eten, maar wat doen langlopende staatsobligaties momenteel?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wordt knap lastig om 4,8% rente netto te maken, zonder risicovolle investeringen gaat dat je niet lukken.
Die in Griekenland zitten al in de buurt van de 10%quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De vermogensrendementheffing gooit natuurlijk roet in het eten, maar wat doen langlopende staatsobligaties momenteel?
En die slapeloze nachten krijg je gratis bijgeleverdquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die in Griekenland zitten al in de buurt van de 10%
Vertrekken lukt wel, maar meer geld is beterquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:56 schreef bascross het volgende:
Uiteraard ga ik voor de 2,5 miljoen. Met 10.000 euro per maand kan je niet vertrekken uit Nederland.
Alsof je 10k per maand allemaal opmaakt en altijd a la minute een aankoop moet kunnen doen van enkele tienduizenden euro's... Dan spaar je maar even, dat hoeft niet eens lang te zijn. In elk geval korter dan met je modaal salarisje.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertrekken lukt wel, maar meer geld is beter
En STEL je neemt die 10k per maand i.p.v. 2.5M, dan wil je toch eens iets kopen... Huisje, bootje, autootje... En dat gaat allemaal op krediet moeten, oftewel je moet gaan LENEN en dus hoge rente betalen...
Opzich wel een slimme opmerking.. wat als ik win, bijna dood ga en me laat invriezen? Blijven ze dan gewoon doorbetalen zolang ik niet begraven ben (geen idee wat de definitie van overlijden is), of wat?quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even quoten uit de voorwaarden hoor:
[..]
Je kleinkinderen zullen je dus nog tientallen jaren in de vrieskist bewaren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |