Een dompelpomp is wat anders als een vuilwaterpompquote:Op donderdag 29 april 2010 12:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
een dompelpomp heb je al voor een paar tientjes.. idem voor een regenton die als buffervat kan dienen :p
Hmm thx! Maar dan koop ik liever van een dergelijk baggermerk voor 100 e meer meteen en dichte pomp waarbij ik niet een losse bak nodig heb... Maar dat wordt nog ff zoeken dus dit is in elk geval een goed plan B! Dank je!quote:Op donderdag 29 april 2010 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kom ze tegen van een bekend duits (bagger) merk voor rond de 100¤, Geen idee of dat wat is, maar voor een proefopstelling goed zat denk ik..
Mocht dat ding kapot gaan na verloop van tijd kun je altijd nog een duurdere kopen als het systeem op zich goed werkt
Het ligt er natuurlijk geheel aan hoe je het wilt laten regelen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:40 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Wat raar, de loodgieter zei dat dat zou kunnen. En op internet lees ik dat ook overal...
Precies Klipper, dat is wat ik ook bedoel!quote:Op donderdag 29 april 2010 13:18 schreef klipper het volgende:
[..]
De beste en meest simpele oplossing voor jou is gewoon een sani broyeur te installeren, deze zijn leverbaar in diverse uitvoeringen waaronder een unit speciaal om vanuit de kelder af te pompen naar een hoger gelegen etage.
Zo'n unit werkt op de volgende manier: de wasmachine pompt zijn inhoud weg naar het opslagbuffer van de unit, zodra in de unit het niveau gaat stijgen wordt door een vlotter de afvoerpomp in werking gezet, deze pompt het buffervat leeg totdat de vlotter weer onderin komt en zodoende de unit weer standby schakelt.
In de unit zit een terugslagklep zodat weggepompt water niet terug kan komen in het buffervat.
De wasmachine kan nu werken zoals iedere wasmachine moet werken en heeft dus geen last meer van het wegpompen naar een hoger niveau.
Sani broyeur is een bepaald merk, er zijn meerdere merken zoals grundfoss of andere.
Natuurlijk kost het aardig wat geld, maar op termijn is dit de beste en goedkoopste oplossing
Haha, ja ok, zo arm ben ik nou ook weer niet...quote:Op donderdag 29 april 2010 13:30 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Goedkoopste oplossing is een (flinke) emmer pakken, waar alles in kan wat die wasmachine deruit pompt tijdens het wassen en die zelf naar boven sjouwen en leegkieperen in een gootsteen oid.
Had zeker gekund, maar daar is niet echt plek voor. Het had eventueel in de keuken gekund, maar daar heb ik juist de aansluiting weggehaald en alle aansluitingen veranderd voor mijn nieuwe keuken waar echt geen wasmachine bij past.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet mogelijk om de wasmachine een verdieping hoger te zetten? Mij lijkt dat de goedkoopste oplossing.
uit de beschrijving maak ik op dat je er inderdaad ook de wasmachine op een van de 40 mm aan kan sluiten, want het apparaat is geschikt voor temp. van 1 tot 90º Cquote:Op donderdag 29 april 2010 14:00 schreef Beijtje het volgende:
Kan iemand van jullie uit de specificaties opmaken of deze ook op een wasmachine aangesloten kan worden? http://www.halvewerk.nl/W(...).html?network=cleafs Er staat dat er naast een toilet ook 2 x stuks DN40 (40mm) op kan, is dat soms een wasmachine? Die lijkt als ik naar de omschrijving kijk, wel geschikt namelijk en is 215 euro, das stukken goedkoper dan zo'n Sanigeval. Anders bel ik ff de klantenservice van die site hoor, ook geen probleem. Maar als jullie nog andere tips qua pompen/merken/leveranciers hebben, hoor ik het graag!
Bedankt! Dat moet dus kunnen... Met uitstroom diameter bedoel je de diameter van de uitgang van het kastje dat naar mijn afvoer moet? Er staat wel dat ie op elk afvalwater- en rioleringssysteem kan... Dus het zou moeten kunnen denk ik. Nouja, voor ik bestel, bel ik ze toch wel voor de zekerheid (en ook nog wat anderen, even prijzen vergelijken).quote:Op donderdag 29 april 2010 14:44 schreef exlurker het volgende:
[..]
uit de beschrijving maak ik op dat je er inderdaad ook de wasmachine op een van de 40 mm aan kan sluiten, want het apparaat is geschikt voor temp. van 1 tot 90º C
ik kan alleen niet vinden hoe groot de uitstroom diameter is
ja,op de afbeelding lijkt het me ook als ik goed kijk dat de afvoer opzij van het apparaat net zo groot is als de invoer aan de bovenzijde,maar ik zou voor alle zekerheid er even een mailtje aan wagen naar hun klantenservicequote:Op donderdag 29 april 2010 14:48 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Bedankt! Dat moet dus kunnen... Met uitstroom diameter bedoel je de diameter van de uitgang van het kastje dat naar mijn afvoer moet? Er staat wel dat ie op elk afvalwater- en rioleringssysteem kan... Dus het zou moeten kunnen denk ik. Nouja, voor ik bestel, bel ik ze toch wel voor de zekerheid (en ook nog wat anderen, even prijzen vergelijken).
quote:Op donderdag 29 april 2010 14:53 schreef exlurker het volgende:
[..]
ja,op de afbeelding lijkt het me ook als ik goed kijk dat de afvoer opzij van het apparaat net zo groot is als de invoer aan de bovenzijde,maar ik zou voor alle zekerheid er even een mailtje aan wagen naar hun klantenservice
Heel vaak zit de afvoerzijde aan de bovenkant, en die lijkt mij ook DN 40 te zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:53 schreef exlurker het volgende:
[..]
ja,op de afbeelding lijkt het me ook als ik goed kijk dat de afvoer opzij van het apparaat net zo groot is als de invoer aan de bovenzijde,maar ik zou voor alle zekerheid er even een mailtje aan wagen naar hun klantenservice
Toppie, thx!quote:Op donderdag 29 april 2010 21:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Heel vaak zit de afvoerzijde aan de bovenkant, en die lijkt mij ook DN 40 te zijn.
Tja je moet natuurlijk wel keuzes maken, dit is gewoon de beste keuze.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:30 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
'Goedkoopste' is wel meer geld dan de wasmachine waarschijnlijk gekost heeft... Dat het de netste oplossing is zeker.
Leuk voor een keertje, maar na een paar wasjes ben je dat ook al gauw zat, en met je eigen risico tegenwoordig is het nog maar de vraag of dit de goedkoopste oplossing is.quote:Goedkoopste oplossing is een (flinke) emmer pakken, waar alles in kan wat die wasmachine deruit pompt tijdens het wassen en die zelf naar boven sjouwen en leegkieperen in een gootsteen oid.
Dit is inderdaad leuk bedacht, maar laten we wel wezen, we praten hier niet over schoon drinkwater wat afgevoerd moet worden, maar vervuild waswater, dit moet je gewoon op een veilige manier afvoeren, een open ton is dus al geen optie, grote kans dat de inhoud op een gegeven moment best wel gaat stinken, dus dan moet je de ton ook regelmatig schoonmaken, de dompelpompen met vlotter hebben natuurlijk als nadeel dat er best wel wat water in moet zitten voordat deze aanslaat en vaak genoeg slaan ze ook weer te snel uit.quote:Anders zou het hier genoemde idee met een ton/emmer en een losse vuilwaterpomp ook wel kunnen werken, alleen is het even kijken of je de pomp handmatig aan en uit moet zetten of deze dmv een vlotter oid laat schakelen. Zoiets moet ook wel netjes weg te werken zijn, evt schotje ervoor oid, plank erop, kan je daar weer je wasmand op kwijt :p
Die zijn niet in het spel, maar los daarvan is zo'n "losse opstelling" niks voor mij. Moet gewoon goed gefixt worden, geen geklooi.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:27 schreef klipper het volgende:
En zeker als er eventueel kleine kinderen in het spel zijn, dan moet je niet op de verkeerde manier bezuinigen.
Daarom stond er ook eventueel, maar wat nu niet is kan natuurlijk altijd nog komen of juist niet.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:51 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Die zijn niet in het spel, maar los daarvan is zo'n "losse opstelling" niks voor mij. Moet gewoon goed gefixt worden, geen geklooi.
Jaquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:04 schreef Goover het volgende:
In het studentenhuis waar ik woonde, waar een lease wasmachine in de kelder stond kregen we de huisbaas die naar de wasmachine wees en een leasemaatschappij die naar de huisbaas wees...
Die machine kreeg het water ook niet altijd hoog genoeg, we kregen lekkages etc etc. Toen hebben we een dompelpomp voor vuil water in een regenton naast de machine gezet, deze staat er nu al een jaar of 2,5 denk ik. Werkt prima
(voor in een studentenhuis).
En wees blij, want het water dat uit je wasmachine komt stinkt!quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Jamaar is nu bij mij dus niet meer nodig!
Nou, daar zeg je wat! Er had dus een paar dagen wat water in de slang van de wasmachine gestaan, dat blies de monteur er uit, hele kelder stonk naar kattepis! Gadver zeg...quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:05 schreef Goover het volgende:
[..]
En wees blij, want het water dat uit je wasmachine komt stinkt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |