Goed punt, maar dat deed ik ook toen ie nog in mn oude huis stond en toen had ik er nooit last van... Ik zal eens checken in de handleiding of dat het kan zijn, maar toch raar dat het dan nu pas gebeurt...quote:Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef Marsepein het volgende:
Ik gok dat hij niet gaat centrifugeren omdat de balans ruk is met een te lege trommel. Snelle wasjes zijn meestal kleine wasjes.
Kijk in de handleiding wat die lampjes betekenen.
Pagina 10 en 21::quote:Het centrifugeren begint traag of het wasgoed wordt niet gecentrifugeerd:
Het elektronische stabilisatie-controlesysteem is in
werking getreden. Het wasgoed wordt, doordat de
draairichting van de trommel gewijzigd wordt,
losgemaakt, beter verdeeld en er wordt opnieuw
met centrifugeren begonnen. Dit kan herhaaldelijk
het geval zijn, totdat de onbalans opgeheven is en
het centrifugeren definitief afgewerkt kan worden.
Indien het wasgoed na 10 minuten niet losgemaakt
is, wordt het niet gecentrifugeerd. In dit geval moet
u zelf het wasgoed beter in de trommel verdelen
en het centrifugeerprogramma kiezen.
Verder kun je het filter natuurlijk even schoonmaken, maar dat zal je wel al gedaan hebben.quote:Als lampje EINDE knippert, betekent dat dat er een
storing in de machine opgetreden is:
- 4x aan en uit = deur open
- 2x aan en uit = storing bij de waterafvoer
- 1x aan en uit = storing bij de watertoevoer
Dank je voor de info! (Was zelf nog niet zover gekomen) Ik zal eens kijken hoe het lampje precies knippert. Maar dan moet ik weer even wachten tot ie het een keer niet doet, want meestal gaat het dus gewoon goed. Dat is ook het rare ervan, zeker omdat ie het pas doet sinds ik verhuisd ben en ie in de kelder staat. Snap het gewoon niet...quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:58 schreef Marsepein het volgende:
Bron: http://www.electrolux-ui.com/2005/132/986150NL.PDF
Pagina 22:
[..]
Pagina 10 en 21::
[..]
Verder kun je het filter natuurlijk even schoonmaken, maar dat zal je wel al gedaan hebben.
Zal ik zeker doen, hoewel ik denk dat dat eigenlijk niet de boosdoener kan zijn, aangezien die onlangs nog grondig gereinigd isquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
EN dat filter checken, want dat is ook een veel voorkomende reden voor het niet afpompen.
Aha... daar ben je dus al bekend meequote:Op dinsdag 27 april 2010 12:27 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen, hoewel ik denk dat dat eigenlijk niet de boosdoener kan zijn, aangezien die onlangs nog grondig gereinigd is, zie mijn eerdere topic Wasmachine probleempje
Ja nee, zeker bedankt, ga het als ik thuis ben controleren! Je weet maar nooit...quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aha... daar ben je dus al bekend mee![]()
Wij hebben doggies, en dus dientengevolge ook veel harige dekens enzo, en hier komt het (in extreme gevallen) wel eens voor dat het filter na 2 wasjes weer mudvol met haren zit.. magoed.. het was maar een idee
Nee, dat is het hele eieren eten: laagste punt van de afvoer in huis is onderaan het begane grond-niveau, dus op het niveau van het plafond van de kelder zeg maar...quote:Op donderdag 29 april 2010 08:49 schreef Ataraxy het volgende:
Geen mogelijkheid om een afvoer te (laten) maken in de kelder?
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:01 schreef MaskOfSanity het volgende:
Het is pompen of verzuipen; laten we daar niet hypocriet over doen.
Daar was ik al beetje bang voorquote:Op donderdag 29 april 2010 09:09 schreef -chefke- het volgende:
Ik denk dat je afvoer pomp gewoon op aan het raken en aan kracht aan het verliezen is.
Normaal merk je dat niet maar omdat jij ver mogen zijn maximum laat werken geeft dat problemen.
Kan ik dan niet beter een pomp tussen mijn wasmachine en de afvoer zetten? Of maakt dat niet uit en kan een wasmachine pomp in de wasmachine net zo krachtig zijn?quote:Ik zou de afvoer pomp vervangen door de sterkst mogelijke alternatieve.
pomp tussen wasmachine en afvoer gaat niet werken, dan zuigt ie lucht aan.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:15 schreef Beijtje het volgende:
Chefke, bedankt voor je reactie!
[..]
Daar was ik al beetje bang voor![]()
[..]
Kan ik dan niet beter een pomp tussen mijn wasmachine en de afvoer zetten? Of maakt dat niet uit en kan een wasmachine pomp in de wasmachine net zo krachtig zijn?
Heeft iemand ervaring met deze situatie (wasmachine in kelder) en wat heb je in jouw situatie gedaan? Losse pomp of pomp in wasmachine? En welke pomp precies?
Bedankt alvast!
Wat raar, de loodgieter zei dat dat zou kunnen. En op internet lees ik dat ook overal...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:23 schreef Incolumis het volgende:
[..]
pomp tussen wasmachine en afvoer gaat niet werken, dan zuigt ie lucht aan.
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:07 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Sanibroyeur heeft oa oplossingen voor het omhoog pompen van dat soort spul. Kijk maar eens op http://www.sanibroyeur.nl/nl/pompes/default.asp
alleen uh, die krengen beginnen zo rond de 650 euro... Sanivite/Sanispeed zijn de goedkopere
Ja precies, maar die sani-gevallen zijn gewoon vuilwaterpompen, maar dan dicht, niet losse bak en losse pomp, maar alles in één. Heb ze ook al op internet gevonden van andere merken dan sanidinges, voor 275 euro ofzo... Ook rib uit m'n lijfquote:Op donderdag 29 april 2010 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Een tussenfase maken in de kelder als je daar de ruimte voor hebt met een vat en een vuilwaterpomp erin.
Eerst de wasmachine in de tank laten pompen, en dan daarna met de vuilwater(dompel)pomp opvoeren naar de verdieping erboven. moet kunnen![]()
Als je een dompelpomp neemt met een vlotterschakelaar gaat het nog vanzelf ook![]()
Zo'n sanidinges is ook een optie maar duur idd, en die heb je niet nodig eigenlijk omdat je niet echt hoeft te vermalen, het is gewoon vuil water..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |