Ik hoef jou niet te gevallen. Ik heb geen argumenten gezien. En zeer zeker ben ik gaan reageren om een oordeel te vellen. En wel een rechtvaardig oordeel. Allemaal dingen die ik jou nog niet heb zien doen. Je loopt in de lucht te fietsen. Spoken te zoeken. Kom eens met je beide benen op de grond en ga eens praten in echte taal. Met echte argumenten - voordat je beweert dat ik geen argumenten aanvaard.quote:Op maandag 26 april 2010 22:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat als Chris blijft posten op de toon en manier als hij dat nu doet, we snel weer een nieuwe crisis tegemoet gaan. Totaal niet open voor argumenten, enkel oordelend. Als hij trouwens werkelijk Matthijs is, dan is hij behoorlijk two-faced. Best creepy.
De reden dat jij geen argumenten hebt gezien is omdat je eerste post op dit forum al totaal niet tolerant was tegenover niet-gelovigen en totaal niet open leek te staan voor argumenten. Waar wil je het over hebben dan? Over hoe slecht wij wel niet zijn?quote:Op maandag 26 april 2010 22:49 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Ik hoef jou niet te gevallen. Ik heb geen argumenten gezien. En zeer zeker ben ik gaan reageren om een oordeel te vellen. En wel een rechtvaardig oordeel. Allemaal dingen die ik jou nog niet heb zien doen. Je loopt in de lucht te fietsen. Spoken te zoeken. Kom eens met je beide benen op de grond en ga eens praten in echte taal. Met echte argumenten - voordat je beweert dat ik geen argumenten aanvaard.
Alleen is dat oordelen is niet aan jou, maar aan God. Je snapt er niet veel van hè?quote:Op maandag 26 april 2010 22:49 schreef chriss179 het volgende:
Ik hoef jou niet te gevallen. Ik heb geen argumenten gezien. En zeer zeker ben ik gaan reageren om een oordeel te vellen. En wel een rechtvaardig oordeel. Allemaal dingen die ik jou nog niet heb zien doen. Je loopt in de lucht te fietsen. Spoken te zoeken. Kom eens met je beide benen op de grond en ga eens praten in echte taal. Met echte argumenten - voordat je beweert dat ik geen argumenten aanvaard.
Wow, wat mooi dat jij dat zegt.. Jij bent nog lang geen farizeeer. Dat waren mensen die echt heel erg rechtvaardig en religieus waren. En je vernederen naar god dat zie ik helemaal niet doen. Of ik dat doe is een zaak tussen god en mij. Dat gaat jou geen fluit aan. Lijkt me logisch alleen dat met wat ik geschreven heb dat ik mezelf ook iets leer. Maar die klik is er bij jou niet. Nog zo'n waanzinnige die een schuur bouwt in de wang van de bazooka van een rups. Nog meer gegadigde??? Samen op het gekkentreintje.quote:Op maandag 26 april 2010 22:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer dan een Farizeeër in tollenaarskleren ben je niet.![]()
![]()
![]()
![]()
Jij hebt echt een hekel aan ongelovigen, of niet?quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Wow, wat mooi dat jij dat zegt.. Jij bent nog lang geen farizeeer. Dat waren mensen die echt heel erg rechtvaardig en religieus waren. En je vernederen naar god dat zie ik helemaal niet doen. Of ik dat doe is een zaak tussen god en mij. Dat gaat jou geen fluit aan. Lijkt me logisch alleen dat met wat ik geschreven heb dat ik mezelf ook iets leer. Maar die klik is er bij jou niet. Nog zo'n waanzinnige die een schuur bouwt in de wang van de bazooka van een rups. Nog meer gegadigde??? Samen op het gekkentreintje.
ik snap die van die schuur in de wang van etc etc niet!?!?quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Wow, wat mooi dat jij dat zegt.. Jij bent nog lang geen farizeeer. Dat waren mensen die echt heel erg rechtvaardig en religieus waren. En je vernederen naar god dat zie ik helemaal niet doen. Of ik dat doe is een zaak tussen god en mij. Dat gaat jou geen fluit aan. Lijkt me logisch alleen dat met wat ik geschreven heb dat ik mezelf ook iets leer. Maar die klik is er bij jou niet. Nog zo'n waanzinnige die een schuur bouwt in de wang van de bazooka van een rups. Nog meer gegadigde??? Samen op het gekkentreintje.
Hulde.quote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Nog meer in de lucht fietsen. Verwacht je dat ik je naar beneden kom halen?? Forget it! Jij fietst maar lekker daar boven. Ik sta duidelijk achter het oordeel dat komen gaat. Dat ik er niet omheen draai. Maar ik laat je lekker fietsen in die lucht. Gooi je kaarten maar nooit op tafel. Ik heb al genoeg lege retoriek gehoord tot noch toe om nog meer kul te horen.quote:Op maandag 26 april 2010 22:52 schreef Techno het volgende:
[..]
Alleen is dat oordelen is niet aan jou, maar aan God. Je snapt er niet veel van hè?
Daarom ben je ook zo'n slechte troll.
Dit kan niet echt zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 22:58 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Nog meer in de lucht fietsen. Verwacht je dat ik je naar beneden kom halen?? Forget it! Jij fietst maar lekker daar boven. Ik sta duidelijk achter het oordeel dat komen gaat. Dat ik er niet omheen draai. Maar ik laat je lekker fietsen in die lucht. Gooi je kaarten maar nooit op tafel. Ik heb al genoeg lege retoriek gehoord tot noch toe om nog meer kul te horen.
Vandaag aangemaakt, weet totaal niet waar ie over lult, snapt niets van de essentie van het geloof, tracht moeilijke en dure zinnen te maken wat hem niet goed afgaat... lijkt me van wel hè?quote:Op maandag 26 april 2010 22:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Zie je trouwens ook niet vaak, een fanatiek gelovige die over God spreekt zonder hoofdletter "G".
Toch een troll dan?
Ik ben overtuigd.quote:Op maandag 26 april 2010 23:01 schreef Techno het volgende:
[..]
Vandaag aangemaakt, weet totaal niet waar ie over lult, snapt niets van de essentie van het geloof, tracht moeilijke en dure zinnen te maken wat hem niet goed afgaat... lijkt me van wel hè?
Hulde??? Joh 14:21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’quote:
Omdat je al je schuld erkent, je nederig opstelt naar je naasten en naar god en afweermechanismen hebt opgezet waar menig gelovige nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op maandag 26 april 2010 23:02 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Hulde??? Joh 14:21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’
wie zijn schuld erkent naar god - heeft god lief.
Sorrie als me dat even niet opgevallen is. Maar ik zie niet in waar je mij om huldigt.
Mijn schuld erken ik naar god, maar ik ben geen katholiek en jij bent geen pastoor dus ga ik bij jou niet lopen biechten. Dat doe ik in mijn binnenkamer waar god het ziet en hij het vergeld. Daar hoef ik niet om geprezen te worden als de fariseeers.quote:Op maandag 26 april 2010 23:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je al je schuld erkent, je nederig opstelt naar je naasten en naar god en afweermechanismen hebt opgezet waar menig gelovige nog een puntje aan kan zuigen.
Precies. Zoals het een echt christen ook betaamt. Biechten moet je vooral niet richting anderen doen.quote:Op maandag 26 april 2010 23:16 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Mijn schuld erken ik naar god, maar ik ben geen katholiek en jij bent geen pastoor dus ga ik bij jou niet lopen biechten. Dat doe ik in mijn binnenkamer waar god het ziet en hij het vergeld. Daar hoef ik niet om geprezen te worden als de fariseeers.
Drinken bij Jezus zal waarschijnlijk een stuk beter gesmaakt hebben.quote:Ik stel me nederig op de mensen ja. En ik sta volledig achter het oordeel. Ik ga niet mensen achterna zitten met het evangelie. En ik zie jullie hier tegen mathijs aanval na aanval plaatsen dus jullie hebben de harde bestraffing MEER DAN verdiend. Jezus was geen deurmat. Hij wierp de geldwisselaars uit de tempel en toen men hem vroeg naar zijn authoriteit zei hij: Kruisig mij en in 3 dagen zal ik uit de dood opstaan. Dat je dat een balk vind is jouw probleem. Zo is jezus. Hij roept de zondaren en wie dorst heeft mag drinken.
Vertel. Hoezo?? Denk je dat je als je je schuld erkent naar jezus dat je niets achter je op te ruimen hebt??? Zou je niet eens iets zeggen tegen de mensen die je benadeeld hebt met je kwaad?? Sorrie ofzo?? Denk je dat?quote:Op maandag 26 april 2010 23:18 schreef Xa1pt het volgende:
Precies. Zoals het een echt christen ook betaamt. Biechten moet je vooral niet richting anderen doen.
Drinken bij Jezus zal waarschijnlijk een stuk beter gesmaakt hebben.
quote:Op maandag 26 april 2010 22:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Zie je trouwens ook niet vaak, een fanatiek gelovige die over God spreekt zonder hoofdletter "G".
Toch een troll dan?
[..]
Dit kan niet echt zijn.Zo weinig inhoud. Gebakken lucht.
Lukas 9:62quote:Op maandag 26 april 2010 23:22 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Vertel. Hoezo?? Denk je dat je als je je schuld erkent naar jezus dat je niets achter je op te ruimen hebt??? Zou je niet eens iets zeggen tegen de mensen die je benadeeld hebt met je kwaad?? Sorrie ofzo?? Denk je dat?
Juist en dat betekent dat mensen die alles verliezen om jezus niet moeten blijven rouwen maar dat ze moeten uitkijken naar hun beloning en hun nieuwe familie in jezus. Niet dat ze hun schuld niet moeten toegeven naar mensen. Voorbeeld: Moslim geeft zijn hele familie op en wordt vervolgd met doodsbedreigingen. Hij mag niet rouwen blijven om zijn oude familie, noch om de moeite die hij heeft gehad. maar moet zijn zinnen zetten om zijn nieuwe familie te ontdekken, zo veranderd zijn rouw in blijdschap en is hij veel produktiever.quote:Op maandag 26 april 2010 23:31 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Lukas 9:62
Jezus zei tegen hem: ‘Wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt voor het koninkrijk van God.’
Als jij werkelijk een Verbi Divini Minister zou zijn, zou je niet zo arrogant reageren.quote:Op maandag 26 april 2010 23:33 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Juist en dat betekent dat mensen die alles verliezen om jezus niet moeten blijven rouwen maar dat ze moeten uitkijken naar hun beloning en hun nieuwe familie in jezus. Niet dat ze hun schuld niet moeten toegeven naar mensen. Voorbeeld: Moslim geeft zijn hele familie op en wordt vervolgd met doodsbedreigingen. Hij mag niet rouwen blijven om zijn oude familie, noch om de moeite die hij heeft gehad. maar moet zijn zinnen zetten om zijn nieuwe familie te ontdekken, zo veranderd zijn rouw in blijdschap en is hij veel produktiever.
Weet wat je zegt als je iets zinnigs probeert te zeggen.
Jij beweert hier dat je sorry moet zeggen, dat is helemaal niet verplicht. Jezus zijn genade is de enige genade die jouw zonden kan vergeven. Uiteraard kun je uit vrije wil je excuses aanbieden, maar jij plaatst het alsof het een verplichting is en dat is het niet.quote:Vertel. Hoezo?? Denk je dat je als je je schuld erkent naar jezus dat je niets achter je op te ruimen hebt??? Zou je niet eens iets zeggen tegen de mensen die je benadeeld hebt met je kwaad?? Sorrie ofzo?? Denk je dat?
Ik speel het zeer zeker op de man. De man die aanval na aanval inzet mag zich aangesproken voelen. Jezus was geen deurmat. Ik zeg dat nogmaals. Jezus doofde een stinkende hoop stront niet maar hij brak ook het geknakte riet ook niet. Het verschil tussen beide mag duidelijk zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 23:39 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Als jij werkelijk een Verbi Divini Minister zou zijn, zou je niet zo arrogant reageren.
[..]
Jij beweert hier dat je sorry moet zeggen, dat is helemaal niet verplicht. Jezus zijn genade is de enige genade die jouw zonden kan vergeven. Uiteraard kun je uit vrije wil je excuses aanbieden, maar jij plaatst het alsof het een verplichting is en dat is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |