Nee, dat laat ik wel aan jou over.quote:Op woensdag 28 april 2010 01:28 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Jij zit zo vol praatjes dat je je eigen praatjes gelooft. Je weet werkelijk niet wat je zegt en roept maar van alles om twist en strijd te zaaien.
Jawel. Ik ben gelovig opgevoed en als kind vond ik het al irritant betweterig volk. Jij daarintegen weet niet eens hoe je het schrijft.quote:Fariseeer, je weet niet eens wat het betekent.
En dat is precies het gevoel wat ik bij jou heb.quote:Loopt maar van alles te schreeuwen in de overtuiging dat je iets zinnigs zegt.
Dat je mijn daden niet goedkeurt snap ik niet helemaal, kan je dat uitleggen?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik heb geen haat tegen andere mensen maar probeer ze lief te hebben als hun naasten. Dat betekend niet dat ik hun daden, nog de gedachten die ze aanhangen goedkeur.
Nee, hij kan het niet uitleggen, maar hij kan het vast wel onderbouwen met een citaat uit de Bijbel.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:25 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat je mijn daden niet goedkeurt snap ik niet helemaal, kan je dat uitleggen?
Bijvoorbeeld als je iemand vermoord of in overspel leeft, ik kan toch niet gaan zeggen ik respecteer dat je dat doet.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:25 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Dat je mijn daden niet goedkeurt snap ik niet helemaal, kan je dat uitleggen?
De rest beschouw ik als leugens en dat het niet van de waarheid getuigt. Op het moment dat je alles hetzelfde probeert te maken, leef je in de leugen. B.v. de bijbel zegt dat Jezus de zoon van God is, de koran zegt dat God geen zoon heeft. Een van de twee boeken verteld iets, dat niet waar is. Ik zeg dat alleen de bijbel het woord van God is.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:29 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik dan even niet snap: Chris en Matthijs beweren de Bijbel als richtsnoer te hebben. Toch zijn er zoveel verschillende geloven met elk hun eigen opvattingen, die allemaal de Bijbel als richtsnoer hebben. Vinden de heren dan ook dat bepaalde manier van geloven minder goed zijn als die van hun? Die indruk krijg k namelijk nogal.
Ik heb het over de verschillende Christelijke stromingen, daar zit namelijk ook nogal een verschil tussen.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De rest beschouw ik als leugens en dat het niet van de waarheid getuigt. Op het moment dat je alles hetzelfde probeert te maken, leef je in de leugen. B.v. de bijbel zegt dat Jezus de zoon van God is, de koran zegt dat God geen zoon heeft. Een van de twee boeken verteld iets, dat niet waar is. Ik zeg dat alleen de bijbel het woord van God is.
Bedoel je met in overspel leven het niet geloven in god? Voor moordenaars heb ik natuurlijk ook geen respect.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als je iemand vermoord of in overspel leeft, ik kan toch niet gaan zeggen ik respecteer dat je dat doet.
Ik ben niet op zoek naar citaten uit de bijbel, maar naar zijn persoonlijke mening. Als zijn persoonlijke mening tevens die van de bijbel is, dan is dat maar zo.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, hij kan het niet uitleggen, maar hij kan het vast wel onderbouwen met een citaat uit de Bijbel.
Ik denk dat hij daar vreemdgaan mee bedoelt.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:39 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Bedoel je met in overspel leven het niet geloven in god? Voor moordenaars heb ik natuurlijk ook geen respect.
[..]
Ik ben niet op zoek naar citaten uit de bijbel, maar naar zijn persoonlijke mening. Als zijn persoonlijke mening tevens die van de bijbel is, dan is dat maar zo.
ja dat bedoel ik ook.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar vreemdgaan mee bedoelt.
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:22 schreef Copycat het volgende:
Chriss is hard op weg naar een psychose?
En het was niet eens grappig bedoeld. Ik vind zijn rantings echt beangstigend en ziekelijk overkomen.quote:
Chris ziet zichzelf als de boodschapper van Jezus op aarde en vindt daarom dat hij in zijn recht staat om te oordelen. Hij heeft last van grootheidswaanzin, meer kan ik er niet van maken.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het was niet eens grappig bedoeld. Ik vind zijn rantings echt beangstigend en ziekelijk overkomen.
Ik denk het niet, gezien het verleden van zelfmoordneigingen bij Matthijs.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:42 schreef Copycat het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe het dagelijks leven van Matthijs/Chriss eruitziet. Of ze hun goddelijke ei ook bij vrienden en/of familie kwijt kunnen of dat ze die ook al van zich hebben vervreemd met hun tunnelvisie.
Ik vind het altijd wel mooi dat een mens blijkbaar tot meer vergeving in staat is dan een god.quote:Op woensdag 28 april 2010 07:55 schreef matthijs.. het volgende:
Die conclusie is inderdaad juist, dat iedereen dan zonde begaat (uitgezonderd Jezus) daarom heeft ook ieder mens vergeving nodig om gered te worden. Wat alleen door het werk van Jezus christus kan.
Verbeter dan ook die d/t-fout nog even.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk het niet, gezien het verleden van zelfmoordneigingen bij Matthijs.
Niet lullig bedoelt overigens, maar hey we zitten immers in het juiste subforum.
quote:Op woensdag 28 april 2010 10:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verbeter dan ook die d/t-fout nog even.
Dit geloof je ook alleen maar omdat je toevallig opgegroeid bent in een omgeving waar je niet geindoctrineerd bent door Moslims, maar door Christelijken.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De rest beschouw ik als leugens en dat het niet van de waarheid getuigt. Op het moment dat je alles hetzelfde probeert te maken, leef je in de leugen. B.v. de bijbel zegt dat Jezus de zoon van God is, de koran zegt dat God geen zoon heeft. Een van de twee boeken verteld iets, dat niet waar is. Ik zeg dat alleen de bijbel het woord van God is.
Ook moet hij nog een gerstekoek eten die hij voor ieders ogen moet bakken op menselijke uitwerpselen.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Blue-eagle het volgende:
Daarnaast staat in de bijbel het volgende: Mark 16 vers 17 en 18. Lees het maar na. Als jij een waar gelovige bent moet je vergif kunnen drinken zonder te sterven. Succes daarmee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |