afentoe wrdt er serieus iets gezegd afentoe minderquote:
Iets met splinters en balken enzo.quote:Op maandag 26 april 2010 20:44 schreef chriss179 het volgende:
Heel leuk hoe jullie zo zelf verzekerd mathijs proberen omver te halen. Helaas. Het gaat niet. Bullshit moet je met zelfovertuiging brengen. Dan slikt iemand het. Maar in dit geval is het verhaal van mathijs een vlijmscherp zwaard. En jullie pogingen breken allemaal af. Je kunt er nog geen deuk mee in een pakje boter slaan. Mathijs is heel duidelijk. Je bent een slecht mens en genade is niet vanzelfsprekend. Dat jij vind dat dat wel zo is.... Pech!!! Als je vreemd gaat op je man/vrouw dan is het ook niet vanzelfsprekend dat hij/zij je terug neemt. Dat jij dat wel vind... Daar koop je niets mee. Als je door rood rijdt en de poltie agent je aanhoudt dan heb je de boete te betalen tot de laatste cent. Niemand zit te wachten op smoesjes dat het voor jou oranje of groen was. Het was rood. Nou betalen. Heel leuk als je jezelf goed vind, of jezelf niet slecht genoeg om afgewezen te worden en de hel in te gaan. Maar in gods hemel kom je niet binnen. En het koninkrijk van de duivel komt er niet aan. God gaat zijn vijanden niet eeuwig dienen door hen de levensadem te geven en het hen goed en naar de zin te maken terwijl ze hem haten. God mietert alles in de eeuwige poel van zwavel en vuur wat zich niet bekeerd. Slaat elk hoogmoedig hart neer. Hij gaat het niet verdragen. De kans om de genade aan te nemen is NU! er komt nooit een 2e kans. Een heel leven is genoeg kans. Als je je hele leven god bespot die alles gegeven heeft zodat mensen gratis het leven kunnen hebben, dan moet je de consequenties van die daden aanvaarden. Niet zeiken over 2e of 3e kansen. Dit leven is genoeg kans tot bekering. De kans om je te laten heropvoeden. (genesis 6:3 Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben) God gaat je niet eeuwig onderhouden. KIjk waar je voorouders zijn. Allemaal zijn ze vergaan. Wie de hemel in zijn gegaan de hemel en wie de hel de hel. Je hebt kwaad gedaan en was niet bereid tot inkeer te komen. Dan onttrekt hij zich volledig en heb je geen recht iets van hem te verwachtebn. Je bent je ziel kwijt en bent overgeleverd aan de vernietiging. Niet zeuren! huilen! Niet meer vragen de tijd van gunst is voorbij!
En dan dat zeuren dat het uit de bijbel komt. Het werkelijke probleem is dat het niet omver te duwen is. Dat is de ware aanstoot. Als je de bek gesnoerd is kun je nog altijd zeuren dat het uit de bijbel komt. Ow ja.. En als mathijs zich nederig opstelt kun je hem altijd nog ervan beschuldigen dat hij zich verheft naar de anderen. Niet dat je daar een een uitleg bij hoeft te geven, want dan zouden je tanden breken. Net als met een bot mes snijden. Zonder tanden bijten. Of met een gebroken zwaard vechten. Met een kul combinatie kloppen en overkloppen. Dan laat je kaarten zien en hou op met overkloppen fantast!
Als je selectief leest welquote:Op maandag 26 april 2010 21:38 schreef Anarith het volgende:
is dit een serieus geloofdstopic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
Nou, er was best een leuke discussie gaande in het vorige topic.quote:
je denkt er over na om je te bekeren?quote:Op maandag 26 april 2010 21:45 schreef EviL_AleX het volgende:
Mijn interesse is in ieder geval gewekt...
quote:Op maandag 26 april 2010 21:42 schreef Ladidadida het volgende:
Het wordt tijd voor een OPZo vroeg al joh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nou, waar blijven de andere gelovigen.![]()
Ja, ik moet nog bidden om vergeving voor de vele zonden die ik volgens Mathijs heb. Dus dat kan wel ff duren!quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo vroeg al joh?
En nou, waar blijven de andere gelovigen.
10 weesgegroetjes en alles is je vergevenquote:Op maandag 26 april 2010 21:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ja, ik moet nog bidden om vergeving voor de vele zonden die ik volgens Mathijs heb. Dus dat kan wel ff duren!
Die zijn hard aan het bidden voor het 'zieleheil' van Matthijs. Die jongen gaat er zo niet komen natuurlijk.quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo vroeg al joh?
En nou, waar blijven de andere gelovigen.
Hè? Russisch?quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef matthijs.. het volgende:
Ведь Бог так полюбил этот мир, что отдал своего единственного Сына, чтобы каждый верующий в Него не погиб, но имел вечную жизнь.
Бог послал Сына в мир не затем, чтобы осудить мир, но чтобы спасти его через Сына
Die oproep tot bekering is een moeten, handelingen17v30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen;
doe het dan wel in NL want bovenstaande ga ik niet begrijpen!?!?quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef matthijs.. het volgende:
Ведь Бог так полюбил этот мир, что отдал своего единственного Сына, чтобы каждый верующий в Него не погиб, но имел вечную жизнь.
Бог послал Сына в мир не затем, чтобы осудить мир, но чтобы спасти его через Сына
Die oproep tot bekering is een moeten, handelingen17v30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen;
"Want God de wereld zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.quote:Op maandag 26 april 2010 21:51 schreef Duimelot het volgende:
[..]
doe het dan wel in NL want bovenstaande ga ik niet begrijpen!?!?
Nee, die kans acht ik hééél erg kleinquote:Op maandag 26 april 2010 21:45 schreef Duimelot het volgende:
[..]
je denkt er over na om je te bekeren?
Interessant hoe je die 2 alter-ego's zo van elkaar kunt scheiden.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef matthijs.. het volgende:
God zond Matthijs om te oordelen misschien dan?quote:Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
"Want God de wereld zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
God zond zijn Zoon in de wereld niet aan de wereld te veroordelen, maar om de wereld door hem te redden"
Zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
quote:Op maandag 26 april 2010 21:19 schreef chriss179 het volgende:
[..]
En nou probeer je me te vleien. Ach te gut! je vind me niet leuk.... Ik val niet bij je in de smaak. Boh dat kwam hard aan hoor... Werkelijk waar. Wanneer ga je eindelijk eens iets zinnigs vertellen.
Qoute:
Omdat, als het goed is, Matthijs' belangrijkste boodschap uit de Bijbel is dat hij andere mensen bekend dient te maken met het evangelie en dit nou eenmaal niet gaat lukken als hij op z'n eigen eiland blijft roepen en schreeuwen in een taal die niemand begrijpt. Als je mensen wilt bereiken, moet je naar ze toe gaan. Er is op dit moment 0,0 winst voor hem en al helemaal geen mensen die eeuwig gelukkig worden, want iedereen die hem en zijn houding hier ziet, rent nog 4x zo hard bij het geloof weg. Ik zeg dus júist dat je naar die ander toe moet gaan en je moet aanpassen aan zijn of haar niveau, wil je uberhaupt iets kunnen bereiken met een gesprek over het geloof. Wel lezen hè.
Ik heb van alles op m'n kerfstok dus? Tof. Vertel, wat precies?
einde qoute
Totale onzin. Wat mathijs moet doen is gewoon getuigen. Dat doet hij. De rest is niet aan hem. Het overtuigen kan een mens niet. Dat kan alleen god. Wat hij verder kan doen is zijn christelijk leven in de praktijk brengen. Daarmee toont hij dan de kracht van het evangelie als levende, lopende bijbel. Alles wat hij leert in de praktijk te brengen. Maar iemand overtuigen dat kun je niet. EN je voor een karretje te laten spannen als: Je moet naar iemand toegaan. Mathijs verkoopt geen worstjes. Hij hoeft geen mooie speeches te houden, daar is de boodschap te eenvoudig voor. En hem aanrekenen dat het nu niks opbrengt is ook nutteloos. Weet jij wat het in 10 jaar opbrengt?? Ja, voor mij heeft het ook jaren geduurd voordat het vrucht opbracht. En ik heb nog harder gespot met christenen dan jullie. Ik hield ze wel niet voor dat ze bij mij moesten komen afwassen dat ik dan wat buigzamer zou worden naar hun boodschap. Wat een kul ook.
Jezus ging de steden rond en de mensen kwamen achter hem aan en wat niet mee kwam liet hij achter. Zo ook moeten wij het doen. Wij oogsten een oogst waar we zelf niet voor gewerkt hebben.
Nóg een faal voor matthijs dus.quote:Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
"Want God de wereld zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
God zond zijn Zoon in de wereld niet aan de wereld te veroordelen, maar om de wereld door hem te redden"
Zoiets? Google translation ftw.![]()
Als het nu écht een en al liefde is zit er natuurlijk niet zoiets als een ego in de weg wat zegt: "naar ze toe komen, waarom zou ik?".quote:Heel leuk dat je een ander niveau zoekt om met hem erover te praten maar zo werkt dat niet. Als je vijand op waterloo blijft zul je hem daar moeten bestrijden. Je kunt een andere plek zoeken waar jou een strategisch voordeel in handen valt, maar als hij niet voor die truuk valt zul je of naar zijn slachtveld moeten gaan of terug naar huis moeten keren. Ik kan me voorstellen dat je het irritant vind om op dat slachtveld te vechten, omdat daar geen winst te halen is voor je. Maar waarom zou mathijs naar jouw plek toekomen?? Leg dat eens uit. Voor hem telt het winnen niet tenslotte. ZIjn winst is dat mensen eeuwig gelukkig worden gemaakt. Jouw winst is dat hij gelooft dat ie hier sterft zonder ooit van zijn daden verantwoording te hoeven af te leggen. Weet je, als je nogal wat op je kerfstok hebt en een groot verlangen hebt om nog wat kwaad te doen dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat iemand het ziet zodat je er verantwoording over af zou leggen. Maar waarom je hem zijn geluk weigert en weigert en hem bestrijdt zodat anderen dat zelfde geluk ook kunnen vinden moet je me eens uit leggen.
Geldt dat niet voor alle drogredenaties die gebaseerd zijn op onjuiste premissen?quote:Op maandag 26 april 2010 21:59 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik erken de authoriteit van de Bijbel niet, dus deze authoriteitsargumenten zijn naar mijn mening allemaal ongeldig.
Maar dat is hier dus overduidelijk niet het geval.quote:Op maandag 26 april 2010 22:04 schreef EviL_AleX het volgende:
Authoriteitsargumenten kunnen best werken, maar dan wel op de voorwaarde dat beide partijen de authoriteit erkennen.
Dat is zeker niet het geval.quote:Op maandag 26 april 2010 22:07 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dat is hier dus overduidelijk niet het geval.
Mooi dat je bijbel kennis hebt. Ik kan ook van die nonsense beweringen maken.. Ik ga een schuur bouwen in de wang van de bazooka van een rups. En als je nou heel hard in jezelf gelooft dat het iets betekent dan overtuig je mij er hoogstens van dat je waanzinnig bent.quote:
Ik denk dat als Chris blijft posten op de toon en manier als hij dat nu doet, we snel weer een nieuwe crisis tegemoet gaan. Totaal niet open voor argumenten, enkel oordelend. Als hij trouwens werkelijk Matthijs is, dan is hij behoorlijk two-faced. Best creepy.quote:Op maandag 26 april 2010 22:35 schreef Dolichologofobie het volgende:
Even een tvp plaatsen! Jammer van die laatste bladzijde, het was even alsof er een crisis aankwam...
chriss179, waarom quote jij op exact dezelfde wijze als matthijs?![]()
Je praat een hoop maar feitelijk zeg je niets. Probeer het nog eens, zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 april 2010 22:35 schreef chriss179 het volgende:
Mooi dat je bijbel kennis hebt. Ik kan ook van die nonsense beweringen maken.. Ik ga een schuur bouwen in de wang van de bazooka van een rups. En als je nou heel hard in jezelf gelooft dat het iets betekent dan overtuig je mij er hoogstens van dat je waanzinnig bent.
Naar ze toe "KOMEN"???? Nee, naar ze toe gaan doe je niet om het evangelie te geven maar omdat je ze lief hebt. Ze uitnodigen doe je omdat je ze lief hebt. Er iets aan toe voegen is uit den boze. Ik heb het al goed genoeg uit gelegd. Als ik iemand met de afwas help doe ik dat zeer zeker niet om hen een evangelie te vertellen! Wat een kul! Noch ga ik mensen stalker. Ik denk niet dat mijn zoon zo'n volk op zijn bruiloft wil!quote:Op maandag 26 april 2010 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
snip
Als het nu écht een en al liefde is zit er natuurlijk niet zoiets als een ego in de weg wat zegt: "naar ze toe komen, waarom zou ik?".
gewoon negeren dan ipv hem quotenquote:Op maandag 26 april 2010 22:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat als Chris blijft posten op de toon en manier als hij dat nu doet, we snel weer een nieuwe crisis tegemoet gaan. Totaal niet open voor argumenten, enkel oordelend. Als hij trouwens werkelijk Matthijs is, dan is hij behoorlijk two-faced. Best creepy.
http://video.google.com/videoplay?docid=3146496686582104089#quote:Op maandag 26 april 2010 21:59 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik erken de authoriteit van de Bijbel niet, dus deze authoriteitsargumenten zijn naar mijn mening allemaal ongeldig.
Juist, dat bedoelde ik.. Je zegt niks maar voor jou betekent het vast heel veel. Daar maak je het mij echt niet ongemakkelijk mee. Je schiet met losse flodders. Snijdt met een bot mes. Bijt met een mond zonder tanden. Klopt over zonder een combinatie op tafel. Je vecht met een zwaard waar geen kling aan zit.quote:Op maandag 26 april 2010 22:39 schreef Techno het volgende:
[..]
Je praat een hoop maar feitelijk zeg je niets. Probeer het nog eens, zou ik zeggen.
Als het goed is "geef je het evangelie" juist omdat je lief hebt en hou je, uit liefde, rekening met die grenzen en is er iets aan toe voegen al helemaal geen probleem als dat jouw doel dient: liefhebben. Nu dienen je evangelisatie-praktijken een heel ander doel: zelfbescherming. Lekker met bijbelteksten lopen smijten en afgeven op alles wat zich buiten je bunker bevindt. En dan nog een topic openen dat vrouwen nooit zo geïnteresseerd in je zijn ook.quote:Op maandag 26 april 2010 22:40 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Naar ze toe "KOMEN"???? Nee, naar ze toe gaan doe je niet om het evangelie te geven maar omdat je ze lief hebt. Ze uitnodigen doe je omdat je ze lief hebt. Er iets aan toe voegen is uit den boze. Ik heb het al goed genoeg uit gelegd. Als ik iemand met de afwas help doe ik dat zeer zeker niet om hen een evangelie te vertellen! Wat een kul! Noch ga ik mensen stalker. Ik denk niet dat mijn zoon zo'n volk op zijn bruiloft wil!
Je bent wel een hele slechte troll. Ga eerst nog maar een beetje oefenen, en probeer het later nog eens.quote:Op maandag 26 april 2010 22:46 schreef chriss179 het volgende:
Juist, dat bedoelde ik.. Je zegt niks maar voor jou betekent het vast heel veel. Daar maak je het mij echt niet ongemakkelijk mee. Je schiet met losse flodders. Snijdt met een bot mes. Bijt met een mond zonder tanden. Klopt over zonder een combinatie op tafel. Je vecht met een zwaard waar geen kling aan zit.
Als het niet zo is dan leg je maar eens uit... Een splinter.... Verkla je nader. Ik vind het prachtig hoe je me een plank in mijn ogen verwijt. Maar meer dan lege retoriek is het niet.
kloptquote:Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zoiets? Google translation ftw.![]()
oeh je lijkt op mij, ik gebruik meestal ook teveel woorden om dan nog onduidelijk te zijnquote:Op maandag 26 april 2010 22:46 schreef chriss179 het volgende:
[..]
Juist, dat bedoelde ik.. Je zegt niks maar voor jou betekent het vast heel veel. Daar maak je het mij echt niet ongemakkelijk mee. Je schiet met losse flodders. Snijdt met een bot mes. Bijt met een mond zonder tanden. Klopt over zonder een combinatie op tafel. Je vecht met een zwaard waar geen kling aan zit.
Als het niet zo is dan leg je maar eens uit... Een splinter.... Verkla je nader. Ik vind het prachtig hoe je me een plank in mijn ogen verwijt. Maar meer dan lege retoriek is het niet.
Meer dan een Farizeeër in tollenaarskleren ben je niet.quote:Op maandag 26 april 2010 22:46 schreef chriss179 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 april 2010 22:47 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oeh je lijkt op mij, ik gebruik meestal ook teveel woorden om dan nog onduidelijk te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |