Interessant! Dat idee heb ik bij Ivan ook. En als ik het in een bakje leg ligt het eten geheid binnen onafzienbare tijd op de grond. Wat ook nog wel eens wil helpen is aangeven of voordoen. Ik weet dat dat eerste niet helemaal in de methode past, maar hij lijkt dan ineens door te hebben dat hij het ook in z'n mond kan stoppen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:41 schreef WupWup het volgende:
Stiemie volgens het boek van Gill Rapley gooien sommige kinderen alles gelijk op de grond, omdat er te veel voor hun neus ligt. Dan kunnen ze geen keuze maken en moet alles weg. Als je bij die kinderen dan 1 of 2 stukjes neerlegt, gaat het ineens wel goed. Misschien een poging waard?
Helaas, om de smurrie op de grond nog een beetje te beperken, krijgt ze eigenlijk vaak maar 2 a 3 stukjes van hetzelfde bv banaan of kleine stukjes brood. Meer neerleggen betekent namelijk ook meer opvegenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant! Dat idee heb ik bij Ivan ook. En als ik het in een bakje leg ligt het eten geheid binnen onafzienbare tijd op de grond. Wat ook nog wel eens wil helpen is aangeven of voordoen. Ik weet dat dat eerste niet helemaal in de methode past, maar hij lijkt dan ineens door te hebben dat hij het ook in z'n mond kan stoppen.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:07 schreef WupWup het volgende:
Oh en tip: bij de natuurvoedingswinkel heb je ook gewoon rijstewafels zónder zout. Dus niet zo min mogelijk, maar gewoon geen!
Maar kan het niet zo zijn dat hij wat minder gulzig eet als hij bijvoorbeeld eerst al een prakje opheeft? Zodat het wat meer spelen dan eten kan zijn? Dan verslikt hij zich misschien ook minder, dacht ik.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Ivan eet best veel, ook als hij gewoon stukken krijgt. Van het een (rijstwafel, zacht fruit) krijgt hij meer naar binnen dan het ander (komkommer, wortel), maar verzadiging is het probleem niet. Ik vind het gewoon eng dat hij zulke grote stukken naar binnen werkt en niet goed genoeg kauwt/sabbelt. Ik denk dat ik geduldig moet zijn en hem de kans moet geven om het te leren. Hij krijgt nu tandjes, misschien scheelt dat wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |