Als, dan inderdaad. Dat probeert men al jaren en heel erg veel vooruitgang is er helaas nog niet. Dan moet je ook een keer kunnen zeggen dat het genoeg is geweest en een ander land de leidende rol in die regio over mag gaan nemen.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:18 schreef Frano het volgende:
[..]
Als we een het afghaanse leger/politie zo hebben opgeleid dat ze het zelf kunnen overnemen. Dat lijkt met toch niet teveel gevraagd. Daarnaast is de NL aanpak daar effectief, beter dan de amerikaanse aanpak al met al erg jammer als je er zoveel jaar zit om op deze manier weg te moeten.
VVD heeft wel twaalf jaar (1994-2006) de portefeuille in het beheer gehad, dus please! die niet weer. Die schulden zijn echt niet van de laatste jaren.quote:Op maandag 26 april 2010 20:26 schreef TheFrankey het volgende:
Ik hoop het. VVD is nog nooit de grootste geweest dus 1 ding weet je zeker. Het word niet zo erg als de jaren hiervoor
Waarom zouden ze niet een coalitie kunnen vormen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:02 schreef presta het volgende:
Als VVD de grootste worden moeten ze nog steeds een coalitie vormen.
Het gaat dus vooral om welke partijen samen een regering met voldoende 1e en 2e kamersteun kunnen vormen. En kan dat niet? Of willen ze niet? Dan krijgen we straks wellicht de taferelen zoals bij onze Belgische zuiderburen, met iedere paar maanden een nieuwe delegatie naar onze koningin.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet een coalitie kunnen vormen?
Dit is zo'n nonargument hè... Elke coalitie die mogelijk is heeft bijna een minderheid in de eerste kamer.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef presta het volgende:
[..]
- PVV erbij leidt tot onvoldoende steun in de Eerste Kamer. Dan kun je dus nog niet regeren.
Paars dus. Ben ik ook voor en zie verder ook geen enkel alternatief dat stabiel zou zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef presta het volgende:
[..]
Voorbeelden waarom een coalitie vormen moeilijk kan zijn?
- Balkenende wil premier worden, als VVD (of PvdA) de grootste worden, zullen zij de premier willen leveren.
- Als VVD de grootste wordt is het niet zeker dat zij met CDA samen een meerderheid halen.
- Als derde partij PvdA is met CDA erbij niet een bij voorbaat goed te lopen race
- Als derde partij CHU past niet in een VVD kabinet.
- PVV erbij leidt tot onvoldoende steun in de Eerste Kamer. Dan kun je dus nog niet regeren.
Ergo:
als PvdA of VVD de grootste wordt: een coalitie vormen en succesvol regeren kan nog wel eens heel lastig blijken.
Maar er is nog wel een verschil tussen een coalitie met vrij brede steun waarbij de eerste kamer minder van belang is en een coalitie met een extreem rechtse die een aantal stevige wijzigingen van de grondwet zal eisen. Dan is een ruime minderheid in de eerste kamer wel degelijk een probleem.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit is zo'n nonargument hè... Elke coalitie die mogelijk is heeft bijna een minderheid in de eerste kamer.
Zonder GL bittequote:Op woensdag 5 mei 2010 09:56 schreef Ringo het volgende:
VVD, D66, PvdA en GL. Paarsgroen.
VVD & GL:quote:
Zodra de VVD weer terugkeert naar waar ze hoort te zijn, namelijk een liberale partij in plaats van die conservatieve drek die het nu is, kunnen ze prima met zowel GL als de PvdA samenwerken. Paars heeft al bewezen dat VVD/PvdA prima kan, en GL is bijna een groene D66. Kan me nog herinneren dat de VVD graag Groen-rechts wilde worden, dat kunnen ze dan meteen eens laten zien.quote:
Liever zonder VVD.quote:
omdat het eehh.. niet zon gezellige stad is?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:48 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad Purmerend wordt ook heel veel VVD gestemd. En ik vraag me af waardoor dat komt.
In heel veel steden wordt VVD gestemd. Daar is Purmerend echt niet uniek in. VVD gaat gewoon erg goed.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:48 schreef Schenkstroop het volgende:
In mijn stad Purmerend wordt ook heel veel VVD gestemd. En ik vraag me af waardoor dat komt.
Dat zijn twee uiterst geloofwaardige coalities, waarmee Paars(plus eigenlijk) wordt vergeleken.quote:
Fijne schaalverdeling ook.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zijn twee uiterst geloofwaardige coalities, waarmee Paars(plus eigenlijk) wordt vergeleken.
Ja haha das een beetje stomquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zijn twee uiterst geloofwaardige coalities, waarmee Paars(plus eigenlijk) wordt vergeleken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |