quote:Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?
Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:quote:Op donderdag 29 april 2010 06:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie niks onredelijks aan zeggen dat klagen over een eventuele activitatie van een pas gezeur vind. En jij spant helemaal de kroon wat betreft problemen verzinnen. Jij roept dat de OV bedrijven verkeerde cijfers publiceren over zwartrijden. Maar je hebt daar geen enkele bron voor en vervolgens moet ik maar gaan bewijzen dat de cijfers wel degelijk kloppen.
Leg eens uit, waarom zou ik dergelijkde beweringen serieus moeten nemen?
Kom maar op met je volgende rotsmoes/uitvlucht/vergoeilijking.quote:Agenten rijden zwart
AMSTERDAM - Amsterdamse agenten maken in hun vrije tijd ongeoorloofd gebruik van speciale GVB-politiekaarten waarmee ze gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen.
"Het privé gebruiken en gebruik voor woon-werkverkeer van de GVB-politiekaart is niet toegestaan en hier zal dan ook op gecontroleerd worden", waarschuwt Commissaris Cor Gorissen in een intern schrijven. De pas is alleen bedoeld voor agenten die tijdens werktijd het openbaar vervoer willen nemen om sneller ergens ter plaatse te zijn of een dader willen aanhouden.
Het is onduidelijk hoe groot het ongeoorloofde gebruik van de GVB-kaarten is, maar het lijkt om aanzienlijke aantallen te gaan. Alle executieve medewerkers zijn in het bezit van zo'n pas. "Dat praat je over duizenden kaarten", zegt Bert Verdijk, voorzitter van de Amsterdamse Politie Vakorganisatie. "Ik vind het nog heel coulant van Gorissen dat hij de mensen waarschuwt, want dat had hij voor mij niet hoeven doen. Misbruik moet direct worden aangepakt, niet in het minst omdat iedereen weet welke spelregels er hangen aan het gebruik van zo'n kaart. Daarbij wordt nadrukkelijk vermeld dat ze niet privé mogen worden gebruikt."
Het GVB zegt de politiepassen niet te controleren. "Wij hebben met diverse bedrijven grootverbruikerscontracten", zegt woordvoerster Petra Faber. "En wij willen en kunnen natuurlijk niet controleren of het personeel van zo'n bedrijf daar misbruik van maakt."
ik heb zelf ook zo'n pas (contractors pas) om apparatuur te kunnen testen en reis er ook wel eens mee, doe moeilijk zeg....quote:Op donderdag 29 april 2010 11:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:
[..]
Kom maar op met je volgende rotsmoes.
Hoe wou jij ongeoorloofd reizen met het OV anders noemen?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:24 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik heb zelf ook zo'n pas (contractors pas) om apparatuur te kunnen testen en reis er ook wel eens mee, doe moeilijk zeg....
En hoe zit het met de ritjes die net 3 strippen kosten?quote:Op donderdag 29 april 2010 07:24 schreef DJKoster het volgende:
Die 9292ov site is ook geniaal, alle ritjes die minder dan 98 cent (2 strippen) met de OV Chipkaart kosten zijn op 'loopafstand' ..![]()
Ik hoop, voor de inwoners van mijn stad, dat de tarieven genoemd op de 9292ov website inderdaad zwaar onder voorbehoud zijn..
[ afbeelding ]
OV Chipkaart prijs van een ritje van 6 (willekeurige) punten in Enschede naar het station. Volgens 9292ov 'onder voorbehoud'
Ik zal vanmiddag eens zoeken wat de werkelijke tarieven van Connexxion zijn.
Dat de politie aan zwartrijden doet, wil nog niet zeggen dat de cijfers van het GVB en RET niet kloppen...quote:Op donderdag 29 april 2010 11:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft, zelfs de politie doet aan zwartrijden:
[..]
Kom maar op met je volgende rotsmoes/uitvlucht/vergoeilijking.
Overtreding van de arbeids voorwaarden in dit geval.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoe wou jij ongeoorloofd reizen met het OV anders noemen?
Net zoals het GVB ook controleerd of iemand een weekend of week ov kaart heeft, zo moelijki s het toch niet. Die OV bedrijven willen toch winst maken dan moeten ze wel zoveel mogelijk betalende passagiers hebben, en niet van die halfbakken passagiers die van dingen gebruik maken waar ze niet voor bedoeld zijn. De ov baas heeft een contract verleend met de bijkomstigheid dat er alleen maar dienstdoende agenten mee zouden reizen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:45 schreef VancouverFan het volgende:
Wat verwacht jij dan, dat het GVB gaat controleren of politie agenten wel onder werktijd reizen?
jawel. Wat op een Week of Weekend kaart staat duidelijk of het een week of weekend kaart is.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals het GVB ook controleerd of iemand een weekend of week ov kaart heeft, zo moelijki s het toch niet. Die OV bedrijven willen toch winst maken dan moeten ze wel zoveel mogelijk betalende passagiers hebben, en niet van die halfbakken passagiers die van dingen gebruik maken waar ze niet voor bedoeld zijn. De ov baas heeft een contract verleend met de bijkomstigheid dat er alleen maar dienstdoende agenten mee zouden reizen.
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
Die kaart is betaald door de politie. Dus de OV bedrijven krijgen hun geld toch wel. Waar staat dat de OV bedrijven een contract hebben verleend voor alleen maar reizen in diensttijd? Zover ik kan lezen is dat een afspraak binnen de politie zelf.
nou reken er maar niet uit, want het eigen personeel hoeft ook niet in en uit te checken, ook niet als ze prive rijden.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.
Maar aangezein ook politeiagenten straks natuurlijk ook in en uit moeten gaan checken met die kaarten neem ik aan dat hun eigen administratie wel een makkelijke vergelijking kan gaan maken tussen kaarten en de gebruikers en hun werktijden.
Bij groenlinks waren meer klachten binnengekomen dan bij de ombudsman. Kijk daar eens.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het systeem wordt pas verplicht gesteld als het werkt. En dat doet het in Rotterdam en Amsterdam. De enige twee steden waar het verplicht is of op korte termijn gaat worden.
Geef dan eens wat voorbeelden van klachten buiten Fok!. Ik zie nergens klachten die echt ergens over gaan. Vooral het eerder genoemde gezeur in de marge.
Vast niet, Twente is met 14 cent per kilometer nog eens schandalig veel duurder dan de RET bijvoorbeeld. Daar betaal je dus 4,5 x 14 cent per gemiddelde zone, 13 cent meer dan met de strippenkaart. Een VERHOGING VAN 26 PROCENT!quote:Op donderdag 29 april 2010 07:24 schreef DJKoster het volgende:
Ik hoop, voor de inwoners van mijn stad, dat de tarieven genoemd op de 9292ov website inderdaad zwaar onder voorbehoud zijn..
Zolang er maar een paar ritjes zijn die net iets goedkoper uitvallen vanwege zonegrenzen, dan moet verplicht de vlag uit en moeten we staan te springen om dit geweldige systeem te ontarmen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:39 schreef VancouverFan het volgende:
En hoe zit het met de ritjes die net 3 strippen kosten?
Geef gewoon eens wat voorbeelden. Waarom moet ik moeite doen om stellingen van anderen te onderbouwen?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Bij groenlinks waren meer klachten binnengekomen dan bij de ombudsman. Kijk daar eens.
Zover ik kan herleiden uit het artikel hebben die agenten gewoon een 'jaarkaart'. En is binnen de politie de afspraak om het alleen onder diensttijd te gebruiken.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik mag toch aanemen dat de OV bedrijven een bepaald bedrag berekend hebben op basis van dienstreizen en niet op basis van dienstreizen + prive kilometers erbij.
Inderdaad dat zou een voordeel van de OV chipkaart kunnen zijnquote:Maar aangezein ook politeiagenten straks natuurlijk ook in en uit moeten gaan checken met die kaarten neem ik aan dat hun eigen administratie wel een makkelijke vergelijking kan gaan maken tussen kaarten en de gebruikers en hun werktijden.
Tja, dat is natuurlijk prima om te draaien. Zolang er een paar ritjes zijn die iets duurder uitvallen, dan moet verplicht de vlag naar beneden en geklaagd worden dat het zo'n kut systeem is.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vast niet, Twente is met 14 cent per kilometer nog eens schandalig veel duurder dan de RET bijvoorbeeld. Daar betaal je dus 4,5 x 14 cent per gemiddelde zone, 13 cent meer dan met de strippenkaart. Een VERHOGING VAN 26 PROCENT!
Kassa!
Maar ach, wat maakt het ook uit.
[..]
Zolang er maar een paar ritjes zijn die net iets goedkoper uitvallen vanwege zonegrenzen, dan moet verplicht de vlag uit en moeten we staan te springen om dit geweldige systeem te ontarmen.
Waarschijnlijk wel. Door inflatie en andere zaken wordt het reizen gewoon duurder. De strippenkaart zal over een paar jaar ook duurder zijn dan nu als die zou blijven bestaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Een paar ritten maar? Denk jij dat met een jaar of 2 de prijzen van het OV niet weer gewoon op het oude kaartjes-niveau gan zitten. En wellicht zelfs durder?
Dat is helaas niet ongewoon bij dit soort megaprojecten.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Miepen over een paar cent prijsverhoging lijkt me niet constructief voor de OV-Chipkaart discussie. Smerig als dat op een paar ritten gebeurt, maar andere ritten worden weer goedkoper, en geniepige prijsstijgingen zijn er altijd.
Wat er fundamenteel mis is met de uitvoering van de OV-Chipkaart :Grove overschrijding van het budget, samengesteld uit belastinggeld
Kwestie van wennen. En plannen worden wel vaker aangepast.quote:Daardoor halfbakken uitvoering van de plannen, zoals niet poortjes op alle stations, waardoor je mensen bijvoorbeeld makkelijker laat vergeten uit te checken
Niet onoplosbaar. En als je nu een kortingskaart koopt moet je ook wat moeite doen om die te krijgen.quote:De ongelovelijk debiele registratiemethodes waarbij het noodzakelijk is om een product 'fysiek' op je kaart te plaatsen , op aparte sites registraties op te doen wanneer je automatisch opwaarden wilt hebben op je NS-voordeelkaart en onduidelijke, soms redundante informatievoorziening over de status van je bestelling (processen zijn niet gestroomlijnd of geďntegreerd)
Stempel en verkoop automaten gaan nu ook al stuk.quote:De hoge mate van anekdotale defecten aan scanners en poortjes
Ook niet iets wat blijvend is. Net als de reizigers is het ook voor het OV persooneel wennen.quote:Slechte informatievoorziening en training naar het personeel van de OV-vervoersbedrijven toe over de OV-chipkaart
Die landen hadden het voordeel dat ze al een systeem hadden met magneetkaarten en ook al poortjes hadden. Dus daar was men al gewend aan de poortjes en het feit dat ze een kaartje door een lezer moeten halen.quote:Dit zijn fundamentele fouten in de uitvoering van de implementatie van het OV-chipkaart systeem in Nederland. Processen die zo ingrijpend zijn voor normale consumenten (ook bejaarden, laaggeschoolden) horen niet zo complex, of vol uitzonderingen te zijn, maar simple and straightforward, zoals in Singapore, Hong Kong, of de Oyster Card in Londen.
Dat het niveau van service niet gehaald wordt is jouw mening. Als ik hoor hoeveel moeite in Rotterdam en Amsterdam is gestoken in de overgang, mensen op de hoogte houden, helpen bij het chippen, helpen herinneren om uit te checken etc is het zeker niet zo dat de mensen aan hun lot zijn overgelaten.quote:Dat is vergelijkingsmateriaal op welk niveau het gemak en de robuustheid hád moeten zitten in Nederland. Dat het systeem met verschillende vervoerders complexer is, is geen argument: je had de consument als uitgangspunt moeten nemen, en als je dat niveau van service niet kon halen, had je er niet aan moeten beginnen.
Echt waanzinnige goede argumentatie weer waarom ik het allemaal fout heb. Je komt echt zeer overtuigend over zoquote:Op donderdag 29 april 2010 23:15 schreef Stereotomy het volgende:
Dankjewel VF, je hebt je wereldvreemdheid en mensenkennis weer prima tentoongespreid.
Ik hoop bij god dat je in je dagelijkse werk niks hoeft te betekenen voor andere mensen, maar dat je gewoon lekker alleen ergens in een hokje zit te coden achter een computer. Daar kom je het best tot je recht.
Je redeneert als volgt: als het niet onoplosbaar is, is het geen probleem. Nogmaals: hoe wereldvreemd en empathie-deficiënt kun je zijn? Doe die computer eens uit en ga eens naar buiten om met andere mensen om te gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Echt waanzinnige goede argumentatie weer waarom ik het allemaal fout heb. Je komt echt zeer overtuigend over zo
Mag ik zelf bepalen hoe ik redeneer?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je redeneert als volgt: als het niet onoplosbaar is, is het geen probleem. Nogmaals: hoe wereldvreemd en empathie-deficiënt kun je zijn?
Volgens mij zijn de processen goed uitgewerkt en is bewust de keuze gemaakt om voor de NS de kaart te laten activeren. Want bij de andere OV bedrijven kun je zo op saldo reizen. Dus het lijkt me dat het een bewuste keuze van de NS is.quote:Het kopen van een kortingskaart is qua proces voor de consument niet te vergelijken met het activeren van een OV-chipkaart en het inschakelen van automatisch opwaarderen, terwijl dit wel zó makkelijk had kunnen zijn als de processen wat beter uitgewerkt waren.
Heb jij cijfers dan van hoeveel poortjes uitvallen?quote:De hoeveelheid waarmee stempelmachines van oudsher kapot gaan, is kwantitatief niet te vergelijken met hoe ontzettend vaak de paaltjes en poortjes niet functioneren, als toonbeeld van hoe de technologie nog niet praktijkrijp is.
quote:Misschien is het ook maar goed dat je niet zo vaak met echte mensen te maken hebt. Hebben ze ook wat minder last van jou.
Wat een baggetalisatie. 1 miljard. 1 miljard. Wat heeft de burger/reiziger/consument er dan voor teruggekregen, die 1 miljard?quote:Op donderdag 29 april 2010 22:12 schreef Stereotomy het volgende:
Miepen over een paar cent prijsverhoging lijkt me niet constructief voor de OV-Chipkaart discussie. Smerig als dat op een paar ritten gebeurt, maar andere ritten worden weer goedkoper, en geniepige prijsstijgingen zijn er altijd
Nee, over een paar cent prijsstijging hier en daar, afgezet tegen een paar cent prijsdaling ergens anders moet je niet miepen. Of quote je nu een verkeerd deel van mijn verhaal?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat een baggetalisatie. 1 miljard. 1 miljard. Wat heeft de burger/reiziger/consument er dan voor teruggekregen, die 1 miljard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |