Bij Blauw Wit zijn ze hem anders nog steeds dankbaar voor zijn financiele bijdragequote:Op maandag 26 april 2010 14:00 schreef Sjechov het volgende:
Hij is bijna persoonlijk verantwoordelijk voor het falliesement v/d club, misschien dat hij nu echt wat kan bijdragen!
bron: nu.nlquote:Feyenoorder Roy Makaay stopt aan het einde van dit seizoen met profvoetbal. De spits wordt volgend seizoen jeugdtrainer bij de club uit Rotterdam-Zuid.
Dat heeft Feyenoord maandagmiddag tijdens een persconferentie verteld.
Makaay speelde in zijn loopbaan naast Vitesse voor Tenerife, Deportivo La Coruña en Bayern München voor hij in 2007 bij Feyenoord belandde.
De spits is bezig aan zijn derde seizoen bij de stadionclub, maar kan in de huidige competitiejaargang niet op een basisplaats rekenen. Trainer Mario Been gaf zelfs enkele keren de voorkeur aan de jonge Luc Castaignos boven Makaay.
Geen twijfel
De Feyenoorder liet maandag geen twijfel meer bestaan over zijn besluit om zijn carrière komende maand te beëindigen. ''Ik stop maar één keer. Ik weet zeker dat ik niet meer terugkeer als voetballer. Ik sta hier voor 1000 procent achter.''
Hij eerder dit seizoen nog aangegeven dat hij misschien nog wel een jaar wilde doorgaan in de eredivisie. Alleen Feyenoord of Vitesse, zijn eerste club in het betaalde voetbal, waren wat dat betreft voor hem nog geschikte clubs. Uiteindelijk zag hij van een voortzetting van zijn loopbaan af.
Twente
''Het was na de bekerwedstrijd tegen FC Twente'', vertelde Makaay, die in dat duel op 24 maart de winnende treffer maakte (2-1). ''Toen kreeg ik het gevoel dat het beter was om te stoppen. Ik doe alles in mijn leven op mijn gevoel. Dus deze beslissing heb ik ook op mijn gevoel genomen.''
Makaay: ''Twee weken geleden was ik eruit. Zowel mijn gevoel als mijn lichaam zegt me dat het mooi is geweest. Op verzoek van Feyenoord heb ik mijn beslissing over de eerste bekerfinale tegen Ajax heen getild. Nu is het moment daar om het kenbaar te maken.''
Bekerfinale
Zondag kreeg de routinier geen speelminuten in de bekerfinale tegen Ajax.
Makaay speelde 82 competitieduels in het shirt van Feyenoord en scoorde daarin 33 keer. Hij kwam bovendien 43 keer uit voor het Nederlands elftal en maakte daarin zes goals.
Beenhakker
Technisch directeur Leo Beenhakker van Feyenoord sprak maandag in De Kuip grote waardering uit voor de afzwaaiende Makaay. ''Hij is een pure liefhebber. Roy heeft een grote carrière gehad."
"Ik ken hem nog van mijn tijd bij Vitesse. Ik ben heel blij dat hij als jeugdtrainer voor Feyenoord behouden blijft.'' Op de vraag of hij voor grootverdiener Makaay een vervanger mag aantrekken, reageerde Beenhakker met gespeelde irritatie.
''Altijd moet het weer over geld gaan. Dat vind ik jammer. Ook dat de media steeds weer een voorschot nemen op iets wat nog helemaal niet is beslist. Daar ga ik niet in mee. Laat mij nou eerst een ei leggen. Dan hoor je het vanzelf.''
Nieuwe spits
Makaay liet zich wijselijk niet uit over wie hij zelf zou aanbevelen als nieuwe spits in De Kuip. ''Daar begin ik niet aan. Beenhakker heeft me duidelijk gezegd dat hij mij eruit pleurt als ik me met zijn werk ga bemoeien'', sprak de voormalige topscorer met een brede grijns.
Andere routiniers met hoge salarissen als Giovanni van Bronckhorst en Denny Landzaat weten nog niet of ze bij Feyenoord kunnen en/of willen bijtekenen voor komend seizoen.
Vind het een mooi gemiddelde. Hadden er meer kunnen zijn als hij dit seizoen vaker gebruikt werd.quote:82 competitieduels in het shirt van Feyenoord en scoorde daarin 33 keer
quote:Op maandag 26 april 2010 14:00 schreef Sjechov het volgende:
Hij is bijna persoonlijk verantwoordelijk voor het falliesement v/d club, misschien dat hij nu echt wat kan bijdragen!
Van Gaal wilde hem al naar Ajax halen. Hij koos voor Spanje. Ik begreep dat destijds niet. Maar achteraf had ie gelijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:42 schreef TTD het volgende:
Makaay![]()
Had het jammer gevonden dat hij niet naar Ajax ging. In wedstrijden waarbij Ajax 30kansen kreeg en niet een afmaakte had Makaay er zeker wel 3 gemaakt.
En natuurlijk dat team van Depor tussen 1999-2003
Makaay,Luque,Tristan,Fran,Valeron,Capdevila
Dat was echt een bazenelftal waar ze ook kampioen mee zijn geworden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:42 schreef TTD het volgende:
Makaay![]()
Had het jammer gevonden dat hij niet naar Ajax ging. In wedstrijden waarbij Ajax 30kansen kreeg en niet een afmaakte had Makaay er zeker wel 3 gemaakt.
SuperDeporquote:Op dinsdag 27 april 2010 00:42 schreef TTD het volgende:
Makaay![]()
In Finland 150quote:Op woensdag 28 april 2010 00:24 schreef tong80 het volgende:
in België had ie 100 interlands gespeeld.
Nee hoor. Die plaatsten zich nooit voor een tournooi.quote:
Belgie ook nietquote:Op woensdag 28 april 2010 00:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die plaatsten zich nooit voor een tournooi.
Nee, die organiseerde hem zelf.quote:
nee 3 jaar verkeerde club. Als hij bij Ajax of PSV speelde hoefde hij alleen maar af te maken wat ook zijn kwaliteit is.quote:
Absoluut mee eens.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:30 schreef TTD het volgende:
[..]
nee 3 jaar verkeerde club. Als hij bij Ajax of PSV speelde hoefde hij alleen maar af te maken wat ook zijn kwaliteit is.
Geen probleem als hij er 3 inschiet zolang Aajx maar de beker paktquote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Absoluut mee eens.
Bij Feyenoord haalde ze een spits binnen maar konden ze er geen elftal omheen bouwen/zetten. Zo kon het gebeuren dat Makaay een half seizoen in de spits speelde naast Leroy Fer (!).
Doodzonde. Makaay had zoveel belangrijker moeten en kunnen zijn dan dat hij de afgelopen 3 jaar is geweest. Het zonde dat een speler van zij kaliber zich toch iedere keer moest verdedigen ten opzicht van spelers die nauwelijks z'n schoenveters mogen vasthouden.
Daarnaast ook een loyaal persoon die nooit naar buiten toe de vuile was heeft buiten gehangen.
Ik zou zeggen: 'Kom op Roy! Neem afscheid met glans en schiet er 6 mei ff 3 in!"
Je had de verkeerde datum.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: 'Kom op Roy! Neem afscheid met glans en schiet er 6 mei ff 3 in!"
Euh, que?quote:Op zondag 2 mei 2010 19:35 schreef GGMM het volgende:
Geen enkel respect gehad van welke feyenoorder dan ooit, elke wedstrijd liepen ze weer te klagen en toch zo lang vol gehouden, respect
Succes, als in? Prijzen? Doelpunten?quote:Op maandag 26 april 2010 13:44 schreef frank010 het volgende:
Bij Feyenoord alles behalve een succes, maar des al niet te min heeft meneer Makaay een erg indrukwekkende carriere achter de boeg. Na dit seizoen stopt hij met voetbal.
[ afbeelding ]
Respect
Hahahaha.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:35 schreef GGMM het volgende:
Geen enkel respect gehad van welke feyenoorder dan ooit, elke wedstrijd liepen ze weer te klagen en toch zo lang vol gehouden, respect
Dat kan je toch niet ontkennen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |