Yup.quote:
Dat is ook een welbekende taktiek van een groepje in TRU (kzal jou er maar niet bijrekenen)quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:08 schreef Amos_ het volgende:
Het enige dat je gister hebt bereikt is dat ik gefrustreerd raakte door iemand op het internet, dat is al frustrerend en beschamend genoeg. En het ontnam me elke zin om nog maar op BNW te gaan kijken zelfs. Goed bezig voor je subforum dus...
Alsof ik weer op het schoolplein stond tegenover een kindje met een wijzende vinger die na-na-na-naaa-naaa roept...
Dat is inderdaad ook niet fair, iedereen is een individu en word als zodanig behandeld.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik had gister hier bijna het punt bereikt door die types als DeMolay en mediacurator en Ticker omdat ze me steeds onder "jullie" schaarden en enkel konden reageren met "ik ken jullie soort" blabla..
Erg bemoedigend om dan verder te posten hier. Maar daar werd maar wat lacherig over gedaan, behalve door Lavenderr.
Maar de TS zoekt ook naar gelijkgestemden, die komen zo nu en dan ook in een topic door, maar worden vaak ondergesneeuwd door critici.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:13 schreef _Led_ het volgende:
Als het 1 tegen 55 is kan je maar beter zorgen dat je argumenten hout snijden denk ik dan
Ho ho, dat topic van mediacuraot, daar wordt poging op poging gedaan om wetenschappelijke onderbouwing op elk punt van kritiek te geven. En dan reageert hij met "kan niet, je doet verheven" en andere onzin. Dat heeft niets met "1 tegen 55" te maken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar de TS zoekt ook naar gelijkgestemden, die komen zo nu en dan ook in een topic door, maar worden vaak ondergesneeuwd door critici.
Dan krijg je het spel dat het om de communicatie gaat, om de discussietechnieken, dan word het geridiculiseerd en als je dan alles bij elkaar ziet denk je "dit is niet een topic dat TS voor ogen had" dat vind ik in veel gevallen voor komen. En weer een topic om zeep. Dat zie je zelf ook.
Ik ben ook vaak in m'n 1tje tegen 55 anderen hoor en dan ben ik ook nog eens 1.55 meter...quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:12 schreef Bastard het volgende:
Dat is inderdaad ook niet fair, iedereen is een individu en word als zodanig behandeld.
Het kan alleen wel zo zijn dat 'de kliek evangelisten' om het maar te noemen, ook steeds er tussen komt. Vaak is een TS alleen in zijn gedachtespinsel, en dan word het vaak 1 tegen 55, dat geeft de frustratie denk ik.
Je bent een stoer ukkepukkiequote:Op woensdag 19 mei 2010 10:19 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben ook vaak in m'n 1tje tegen 55 anderen hoor en dan ben ik ook nog eens 1.55 meter...
[ afbeelding ]
Durf eens 1 stap verder te gaan en vraag je af waarom / hoe het geridiculiseerd wordt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar de TS zoekt ook naar gelijkgestemden, die komen zo nu en dan ook in een topic door, maar worden vaak ondergesneeuwd door critici.
Dan krijg je het spel dat het om de communicatie gaat, om de discussietechnieken, dan word het geridiculiseerd en als je dan alles bij elkaar ziet denk je "dit is niet een topic dat TS voor ogen had" dat vind ik in veel gevallen voor komen. En weer een topic om zeep. Dat zie je zelf ook.
Ik ben het totaal niet met dit eens:quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:15 schreef Bastard het volgende:
Hee psst, je zit in de verkeerde Feedback. De discussie over de buitenaardse steden is in TRU-feedbackquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
Durf eens 1 stap verder te gaan en vraag je af waarom / hoe het geridiculiseerd wordt.
Men zegt dat ik ridiculiseer als ik stel "Dus je vindt het te ver gezocht dat Hoagland het mis zou hebben, maar aannemelijk dat er een door de NASA verborgen buitenaardse stad zichtbaar gemaakt wordt met een photoshop-slider ?" - terwijl dat gewoon de kern van de zaak is.
Het "ridiculiseren" ontstaat doordat iemand een bizarre, onhoudbare positie inneemt die met simpele logica en argumenten onderuit gehaald wordt.
Ik snap dat dat niet leuk of zelfs frustrerend kan zijn, maar dan denk ik - "begin dan uberhaupt niet zo stellig, dan kun je ook niet zo hard onderuit gehaald worden door mensen met meer verstand van zaken".
Als er in de TT niet had gestaan : "HET BEWIJS !", maar "heeft iemand hier een mening over ?", hadden mensen het compressie-fenomeen ook uit kunnen leggen, en had TS zonde gezichtsverlies kunnen zeggen : "Okee, zit dat zo ! Dank voor de info !".
Het punt is dat als er een goede rationele uitleg gegeven wordt - eentje die zelfs reproduceerbaar tot hetzelfde resultaat leidt - er zelden iemand zegt : "Verhip, dat wist ik niet.... weer wat geleerd. Whehehe, geen buitenaardse stad dus, my bad !".
Juist!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
Durf eens 1 stap verder te gaan en vraag je af waarom / hoe het geridiculiseerd wordt.
Men zegt dat ik ridiculiseer als ik stel "Dus je vindt het te ver gezocht dat Hoagland het mis zou hebben, maar aannemelijk dat er een door de NASA verborgen buitenaardse stad zichtbaar gemaakt wordt met een photoshop-slider ?" - terwijl dat gewoon de kern van de zaak is.
Het "ridiculiseren" ontstaat doordat iemand een bizarre, onhoudbare positie inneemt die met simpele logica en argumenten onderuit gehaald wordt.
Ik snap dat dat niet leuk of zelfs frustrerend kan zijn, maar dan denk ik - "begin dan uberhaupt niet zo stellig, dan kun je ook niet onderuit gehaald worden door mensen met meer verstand van zaken".
Het punt is dat als er een goede rationele uitleg gegeven wordt - eentje die zelfs reproduceerbaar tot hetzelfde resultaat leidt - er zelden iemand zegt : "Verhip, dat wist ik niet.... weer wat geleerd. Whehehe, geen buitenaardse stad dus, my bad !".
Ja maar jij loopt gewoon tegen persoonlijk dogma's aan, en dat is al vaker gebleken. Heb je een keer horen zeggen dat je wel iets vreemds zag in een van de nasa photoshop topics, maar er verder over speculeren doe je dan vaak toch op de hand van NASA. Dat is niet erg, maar stellen dat jij het altijd nuchter kan benaderen en andere niet, klopt niet als blijkt dat je zelf ook een vooroordeel hebt.quote:
Pseudo-sceptici dan he. Ik kan me nog een heel goed topic herinneren van Jogy.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:29 schreef _Led_ het volgende:
Skeptisch zijn is geen vooroordeel.
Het is slechts de nuchtere houding die stelt : "Prima als jij wat beweert, ik beoordeel die bewering wel op je argumenten."
Heb het topic geveegd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:34 schreef Amos_ het volgende:
[BNW] Feedback op zijn Javaans
Lieve mods. Ik merk dat ik mijn kookpunt weer nader door de herhaaldelijke beschuldigende posts van deze persoon. Voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg wilde ik dit even aankaarten.
Mja, alleen jammer dat de aangehaalde site en dat topic vol staat met denkfouten die je in het eerste jaar filosofie al uitgelegd krijgt, waardoor het een beetje een zielig "wat je zegt ben je zelf"-gehalte krijgt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Pseudo-sceptici dan he. Ik kan me nog een heel goed topic herinneren van Jogy.
Dat zou in dat geval best kunnen ja, zolang je dan maar niet uit je voegen barst als iemand anders een andere mening heeft maar gewoon op basis van argumenten de discussie aan durft te gaan.quote:Sceptisch ben ik namelijk, omdat ik bijvoorbeeld 9/11 niet voor waar aanneem.
Ohh NEEE HIJ ZEI DOE WAT AAN AMOSquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |