quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef ymme het volgende:
Maar 3boterhammen als ontbijt dat red ik gewoon weg niet. Zit na 2 boterhammen echt vol gewoon.
En ik wil eigenlijk een beetje dit schema aanhouden:
Ontbijt (ongeveer 07:30 uur):
2 boterhammen of magere yogurt met ontbijtgranen - kies voor muesli, niet voor cruesli of special K of dat soort ongein.
Tussendoor (ongeveer 10:00 uur):
Sinasappel/appel/halve baan of ander fruit - Plus nog een boterham of een volkoren knackebrodje met kaas ofzo.
Lunch: (ongeveer 12:00 uur)
2 boterhammen fruit en een beetje yogurt of iets dergelijks. - wat dacht je van 3-4 boterhammen?
Het gat tussen je lunch en je diner is wel erg groot; kans dat je snaaihonger krijgt als je staat te koken! Ik zou nog een tussendoortje nemen.
Diner:
Aardappels, groente fruit (of ander avond eten). - eet je geen vlees? gebruik niet teveel vet bij de bereiding en eet een flinke portie groente. 200 gram is echt het minimum!
En dan 's avonds nog een keer een stukje fruit, granen biscuit. - granenbicuit = loze kcal. je kunt bijvoorbeeld ook een handje nootjes nemen, een paar plakjes rauwe ham met wat rauwkost, misschien wat gerookte zalm als je dat lekker vindt...
Geen gewone cola meer, alleen nog cola light. - ook niet teveel light cola drinken, geeft alsnog schommelingen in je bloedsuikerspiegel met honger tot gevolg! Plus: slecht voor je tanden.
Minstens 8 glazen water over de gehele dag. - Dat is wel erg veel, zoveel heb je niet nodig.
(dit is toch niet te weinig denk ik ?). - nou, ik denk het wel
Ik ben woensdag gaan zwemmen, viel een beetje tegen helaas. Was 16+ recreatief zwemmen, iedereen zwom baantjes in de korte weg. Als ik goed afzet tegen de muur, ben ik al halverwege het zwembad voor ik een slag gezwommen heb. En ik vond het ook nog vrij prijzig, 3,60 voor een uur. Maar ik ga het volgende week nog een kans geven, op een andere avond. Er is van maandag t/m donderdag een uur 16+ recreatief zwemmen, dus misschien vind ik betere avond...quote:
Met twee boterhammen bedoel je twee sneden brood? Zo ja, dan gooi er bij de lunch nog maar twee bij. En dan tussen je lunch en diner nog een stuk fruit of iets van een stuk peperkoek. En 's avonds na het diner een bak yoghurt. Dan kom je prima aan je behoefte...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef ymme het volgende:
Klopt ColdFeet.
En dat te weinig eten, is leuk voor op de weegschaal. Maar uiteindelijk is het niet vol te houden, wat dus als gevolg het jojo effect geeft. Dus dit was ik inderdaad niet meer van plan.
Maar 3boterhammen als ontbijt dat red ik gewoon weg niet. Zit na 2 boterhammen echt vol gewoon.
En ik wil eigenlijk een beetje dit schema aanhouden:
Ontbijt (ongeveer 07:30 uur):
2 boterhammen of magere yogurt met ontbijtgranen
Tussendoor (ongeveer 10:00 uur):
Sinasappel/appel/halve baan of ander fruit
Lunch: (ongeveer 12:00 uur)
2 boterhammen fruit en een beetje yogurt of iets dergelijks.
Diner:
Aardappels, groente fruit (of ander avond eten).
En dan 's avonds nog een keer een stukje fruit, granen biscuit.
Geen gewone cola meer, alleen nog cola light.
Minstens 8 glazen water over de gehele dag.
(dit is toch niet te weinig denk ik ?).
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |