abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80891088
Afgelopen 2 dagen wel 40 bieren gehad

Uiteraard met de nodige hamburgers, stokbroden, kippen en kapsalon. Kan geen kwaad me dunkt.
pi_80895380
Ik kom mij ook even melden hier.

Heb bijna 9 weken geleden een prachtige zoon op de wereld gezet. En de meeste kilo's hiervan zijn er al weer af. Maar ik was voor de zwangerschap al veels te zwaar (oa door een eerdere miskraam en ik ben een emo eter, foei).

Ik ben 1.67 lang (of kort) en weeg op dit moment 99.1 kilo.
En ik wil graag de 75 kilo bereiken! (maar eerste doel ik 85 kilo).

Ga geen dieet volgen. Gewoon goed op mijn eten letten. En proberen niet boven de 1000/1200 kcal te komen per dag. En veel in beweging ben ik tegenwoordig wel, met de kleine en soms ook nog mijn oppaskinderen.
pi_80895388
In het lijstje staat emmy dat ben ik dus.
pi_80895507
Wehhehe, geef je ook nog borstvoeding?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_80896606
Nee hoor. Want dan zou lijnen niet echt een goede optie zijn
Zit weer netjes op mijn gewicht van voor de bevalling, maar zoals al eerder gezegd, toen was het ook al te veel.
pi_80896653
1000-1200 is veel te weinig voor iemand van jouw gewicht, ymme. Zeker als je ook nog regelmatig beweegt.
pi_80897315
Wat zou dan meer 'haalbaar' zijn qua Kcal. 1500?

En ik wil ook één dag als weegdag aanhouden. Of misschien toch 2 dagen per week.
Dinsdag's en zaterdag's.
pi_80897407
Er vanuit gaande dat je 25 bent (zoiets is het toch?), zou je met jouw gewicht bijna 1800 kcal in mooeten nemen om je lichaam draaiende te houden (m.a.w. je BMR is 1770 ofzo). Dat is echt het minimum!

Als je daar nou niet van afvalt, zou je misschien eens naar een dietiste moeten gaan.
pi_80897464
Ik ben ook niet van plan een precies te gaan bij houden hoeveel kcal waarin zitten en hoeveel ik er precies op heb. Maar wil ook daar een beetje op gaan letten.
Het gaat natuurlijk vooral om het 'goed' en regelmatig eten. Dat is hier de laatste tijd nogal een probleem.
Ik vergeet vaak te eten, want dan wil ik gaan eten, komt er weer wat tussen. Maar als ik dan eenmaal honger krijg, eet ik ook alles wat los en vast zit.
Dus netjes ontbijten/lunch en diner. En gezonde tussendoortjes. Dat zou alleen al moeten werken lijkt mij.
pi_80897473
Oh en ja, ik ben over 3 weken 26
pi_80897599
dat zou inderdaad moeten werken, maar eet dan wel ruime porties. 3 boterhammen met slank beleg als ontbijt, 3 of 4 als lunch, een normale portie avondeten, wat groenvoer of fruit en magere yoghurt tussendoor.
Ik ben een beetje bekend met je lijngeschiedenis en je neiging om veel te weinig te eten. Misschien moet je toch eens beginnen met af en toe kcal te tellen, om te voorkomen dat je weer in dat patroon vervalt. je moet wel een beetje 'feeling' hebben met hoeveel je eet.
pi_80898033
Klopt ColdFeet.
En dat te weinig eten, is leuk voor op de weegschaal. Maar uiteindelijk is het niet vol te houden, wat dus als gevolg het jojo effect geeft. Dus dit was ik inderdaad niet meer van plan.

Maar 3 boterhammen als ontbijt dat red ik gewoon weg niet. Zit na 2 boterhammen echt vol gewoon.
En ik wil eigenlijk een beetje dit schema aanhouden:

Ontbijt (ongeveer 07:30 uur):
2 boterhammen of magere yogurt met ontbijtgranen

Tussendoor (ongeveer 10:00 uur):
Sinasappel/appel/halve baan of ander fruit

Lunch: (ongeveer 12:00 uur)
2 boterhammen fruit en een beetje yogurt of iets dergelijks.

Diner:
Aardappels, groente fruit (of ander avond eten).

En dan 's avonds nog een keer een stukje fruit, granen biscuit.

Geen gewone cola meer, alleen nog cola light.
Minstens 8 glazen water over de gehele dag.

(dit is toch niet te weinig denk ik ?).
pi_80898228
@ymme, als je erachter komt dat je dan extreme honger ervaart, dan is t te weinig.
Eet je meer dan je lichaam aan kan omdat het vol zit, dan is het vast te veel.

pi_80898358
ik durf me niet te wegen na twee dagen frieten en bier enz
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_80898419
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef ymme het volgende:

Maar 3 boterhammen als ontbijt dat red ik gewoon weg niet. Zit na 2 boterhammen echt vol gewoon.

2 boterhammen of magere yogurt met ontbijtgranen - kies voor muesli, niet voor cruesli of special K of dat soort ongein.

Sinasappel/appel/halve baan of ander fruit - Plus nog een boterham of een volkoren knackebrodje met kaas ofzo.

2 boterhammen fruit en een beetje yogurt of iets dergelijks. - wat dacht je van 3-4 boterhammen?

Het gat tussen je lunch en je diner is wel erg groot; kans dat je snaaihonger krijgt als je staat te koken! Ik zou nog een tussendoortje nemen.

Diner:
Aardappels, groente fruit (of ander avond eten). - eet je geen vlees? gebruik niet teveel vet bij de bereiding en eet een flinke portie groente. 200 gram is echt het minimum!

En dan 's avonds nog een keer een stukje fruit, granen biscuit. - granenbicuit = loze kcal. je kunt bijvoorbeeld ook een handje nootjes nemen, een paar plakjes rauwe ham met wat rauwkost, misschien wat gerookte zalm als je dat lekker vindt...

Geen gewone cola meer, alleen nog cola light. - ook niet teveel light cola drinken, geeft alsnog schommelingen in je bloedsuikerspiegel met honger tot gevolg! Plus: slecht voor je tanden.
Minstens 8 glazen water over de gehele dag. - Dat is wel erg veel, zoveel heb je niet nodig.

(dit is toch niet te weinig denk ik ?). - nou, ik denk het wel
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 mei 2010 @ 12:18:41 #66
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80898492
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Nieuw topic, nieuwe kansen
Ik ben woensdag gaan zwemmen, viel een beetje tegen helaas. Was 16+ recreatief zwemmen, iedereen zwom baantjes in de korte weg. Als ik goed afzet tegen de muur, ben ik al halverwege het zwembad voor ik een slag gezwommen heb. En ik vond het ook nog vrij prijzig, 3,60 voor een uur. Maar ik ga het volgende week nog een kans geven, op een andere avond. Er is van maandag t/m donderdag een uur 16+ recreatief zwemmen, dus misschien vind ik betere avond...
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef ymme het volgende:
Klopt ColdFeet.
En dat te weinig eten, is leuk voor op de weegschaal. Maar uiteindelijk is het niet vol te houden, wat dus als gevolg het jojo effect geeft. Dus dit was ik inderdaad niet meer van plan.

2 boterhammen of magere yogurt met ontbijtgranen

Sinasappel/appel/halve baan of ander fruit

2 boterhammen fruit en een beetje yogurt of iets dergelijks.

Diner:
Aardappels, groente fruit (of ander avond eten).

En dan 's avonds nog een keer een stukje fruit, granen biscuit.

Geen gewone cola meer, alleen nog cola light.
Minstens 8 glazen water over de gehele dag.

(dit is toch niet te weinig denk ik ?).
Met twee boterhammen bedoel je twee sneden brood? Zo ja, dan gooi er bij de lunch nog maar twee bij. En dan tussen je lunch en diner nog een stuk fruit of iets van een stuk peperkoek. En 's avonds na het diner een bak yoghurt. Dan kom je prima aan je behoefte...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_80899535
Oh ja, peperkoek Dat is ook nog erg lekker.
Ga ik tussendoor toevoegen. En bij de lunch één boterham extra erbij.

Dank jullie wel voor alle goede tips dames! Erg fijn.
pi_80899615
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk ook aardappels groente en vlees

En ik ga je andere tips ook door voeren.
pi_80900872
En o ja

-14
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:07:27 #70
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_80905880
Gisteren is mijn broertje getrouwd. Vandaag opende ik de foto's, om een album te gaan maken. Ik schrok me een hoedje. Ik moet echt iets gaan doen. Ik zit zeker rond de 80 kilo en ben een hele echte appel; mijn buik is bijna net zo dik als mijn borsten. Ik eet te weinig en drink te veel, gelukkig doe ik ook iets wel goed: sporten, 3 a 4 keer per week. Dat is een begin. Ik lees graag mee met alle adviezen die hier worden gegeven.
Prrrrr
pi_80906136
Je eet te WEINIG?
pi_80906322
En drinkt teveel
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:22:31 #73
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_80906410
Jeps. En de verkeerde dingen ook nog. s morgens vaak niets of een boterham, tussen de middag twee of drie boterhammen, na school een appel en s avonds skip ik meestal het avondeten. En dan na het eten (het eten van mijn kinderen, is dat,die eten namelijk wel gewoon, en gezond, en zijn prima op gewicht) snoepen; olijven, kipfilet, kaas maar ook chocola, koekjes en andere zooi. Kom zelden over de 1200 kCal. Misschien moet ik maar eens een diëtist opzoeken, gewoon als stok achter de deur.
Prrrrr
pi_80941467
omg de laatste week 5 kilo bijgekomen
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_80941500
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
En o ja

-14

*Ik heb me nog niet gewogen ik durf niet
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/