Ik lees dat als je een eenjarig master doet je niet in aanmerking komt voor togaberoepen. Als je je P haalt en dan richting de universiteit gaat zou het wel kunnen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:20 schreef Zeroku het volgende:
Ja. Je kan op HBO niveau je P halen, dan doorstromen naar de Universiteit, of je kunt na je HBO een pre-master en een eenjarige master daarna aan de UvT doen.
Jawel. Want je doet die pre-master. Dus dat kan gewoon.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:22 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik lees dat als je een eenjarig master doet je niet in aanmerking komt voor togaberoepen. Als je je P haalt en dan richting de universiteit gaat zou het wel kunnen?
Je kan het na je P doen. Maar veel mensen die het proberen gaan vaak toch terug naar HBO.quote:Het liefst wil ik zo snel mogelijk in een universiteit zitten want ik heb het idee dat ik me hard ga vervelen op het HBO en dus m'n cijfers mogelijk omlaag gaan
Kan het zijn dat de mensen die na hun P richting de universiteit gaan terug komen vanwege de moeilijkheid? Ikzelf ben van het VWO gekickt omdat ik 2 keer het verkeerde pakket had gekozen (natuurpakket en ik faalde Wiskunde). Ik wist niet wat ik wilde gaan doen en tja met een natuurpakket hou je alle deuren open. Ikzelf denk niet dat ik qua moeilijkheid terug zal gaan naar het HBO.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jawel. Want je doet die pre-master. Dus dat kan gewoon.
[..]
Je kan het na je P doen. Maar veel mensen die het proberen gaan vaak toch terug naar HBO.
Ja. Omdat het HBO heel anders in elkaar zit dan de Universiteit is het kunnen aanpassen, en het niveau zal uiteraard hoger liggen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Kan het zijn dat de mensen die na hun P richting de universiteit gaan terug komen vanwege de moeilijkheid? Ikzelf ben van het VWO gekickt omdat ik 2 keer het verkeerde pakket had gekozen (natuurpakket en ik faalde Wiskunde). Ik wist niet wat ik wilde gaan doen en tja met een natuurpakket hou je alle deuren open. Ikzelf denk niet dat ik qua moeilijkheid terug zal gaan naar het HBO.
Ikzelf heb momenteel het idee dat ik het HBO heel makkelijk aan zou kunnen. (Aangezien mensen van de HAVO daar naar toe gaan.) En met alle respect maar ik doe momenteel het HAVO met twee vingers in de neus.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja. Omdat het HBO heel anders in elkaar zit dan de Universiteit is het kunnen aanpassen, en het niveau zal uiteraard hoger liggen.
Hoezo deze opmerking nou weer?quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:31 schreef twoarmedman het volgende:
Je wordt vast een hele goeie advocaat.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:44 schreef GlowMouse het volgende:
Zie http://www.uvt.nl/faculte(...)ing/masters/hbo.html onder 'civiel effect'
Er is helemaal niks te lezen over het halen van een P en dan door te stromen naar de universiteit. Is dit omdat je dan gewoon gelijk bent aan een student op de universiteit die van het VWO af komt?quote:HBO Recht
Inmiddels is besloten dat ook mensen met een bacheloropleiding HBO-rechten die na het volgen van een premaster de universitaire graad van Master behalen, toegang krijgen tot de gereglementeerde juridische beroepen (advocaat, rechterlijk ambtenaar (in opleiding), (kandidaat-)notaris).
Alle studenten die HBO-rechten, een premaster en een juridische master hebben afgerond, civiel effect hebben en toelating kunnen verzoeken tot de bovengenoemde juridische beroepen.
Aan de HBO-recht studenten die bij ons de premaster en master Nederlands recht hebben afgerond, zal op hun verzoek de civiel effect verklaring worden afgegeven. Studenten die al zijn afgestudeerd kunnen de civiel effect verklaring aanvragen bij de Centrale Studenten Balie.
Ah ok dat is fijn om te horen. Omdat ik, zoals ik al eerder heb aangegeven, me waarschijnlijk ga vervelen op het HBO zit ik liever op de uni. Ik heb al vaker een grote gok genomen op het gebied van school en ik ga denk ik die gok weer nemen...quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:52 schreef GlowMouse het volgende:
Ah zo. Na je P begin je in het eerste jaar en ben je inderdaad een gewone student.
Rechten studie doe je in Leiden,Groningen of Amsterdam.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:29 schreef EchoAlpha het volgende:
Trouwens als er nog mensen zijn die HBO Recht doen in Tilburg hoor ik
het graag van hun.
Wat raar dat Tilburg in de Elsevier altijd als beste naar boven komt met de juridische opleidingenquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:02 schreef FP128 het volgende:
[..]
Rechten studie doe je in Leiden,Groningen of Amsterdam.![]()
Tilburg en advocatuur is hetzelfde als IJscream en mostert.
hm?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |