Ik kijk er zeker niet op neer maar het is gewoon een feit dat het aanbod aan de onderkant heel groot is dus ook daarom zijn die lonen lager. En het is nu eenmaal terecht dat ongeschoold werk minder betaald wordt. Ook al doen ze heel goed werk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
De schoonmakers hebben gestaakt om de reden dat de grote bedrijven als de NS het maar goedkoper en goedkoper wilden en dus moesten de schoonmaakbedrijven hun werknemers meer laten doen voor hetzelfde geld. Met als gevolg dat bijvoorbeeld de banken in treinen hooguit één keer per jaar gereinigd worden.
Schoonmakers werden echt gewoon praktisch uitgebuit en omdat het zulk "makkelijk" werk is durfden ze niet te staken, veel te bang om hun baan kwijt te raken. Maar door te staken hebben ze laten zien hoe belangrijk hun werk is en dus krijgen ze betere arbeidsomstandigheden en meer respect. Terecht in mijn ogen.
We kijken altijd wel zo lekker neer op laaggeschoold of ongeschoold werk, maar het is zo onterecht. Die schoonmakers werken op tijden dat jij lekker ligt te pitten bijvoorbeeld, ze doen het meest vervelende werk en toch werden ze bespuugd. Of neem buschauffeurs (ervaring enzo). Werktijden zijn gruwelijk onregelmatig. De ene week moet je elke dag om 5.00 beginnen en een week later moet je dagelijks tot 02.00 werken waarna je de week erop gebroken diensten krijgt die om 7.00 beginnen en met een tussenpoze van twee uur aflopen om 17.00. Dit alles natuurlijk niet netjes vijf dagen achter elkaar, maar compleet willekeurig. Onderwijl zeikt de burger dat je het maar makkelijk hebt, je je werk niet goed doet en word je in Gouda en omgeving afgetuigd.
Iedereen die geluk heeft gehad in het leven zou voor de grap eens een jaar in de schoenen van arbeider moeten lopen en kijken hoe hij of zij er dan over denkt.
Stel je niet zo aanquote:
Leuk bijbaantjequote:Op vrijdag 23 april 2010 21:56 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die lonen zijn hier sowieso kut. Serieus. Ik heb ruim 5 jaar in België gewoond. Dacht voor de gein eens een keer met een restaurant in Valkenburg te bellen toen ik een jaar of 16 was. Betaalden ze je 2.50¤ /uur.
Ik verzin het niet dat ik op 16 jaar al 7¤/8¤ het uur verdiende. 6 dagen in de week, 13 uur per dag, 3 maanden lang.
De kassa tikte dus goed aan. (het was voor een deeltje wel zwart, maar goed)
Dat die lonen lager zijn heb ik geen enkele moeite mee. Ze hoeven ook echt niet betaald te worden als de topmannen van Apple. Maar we moeten oppassen dat het niet de andere kant op gaat. Ze leveren een belangrijke bijdrage aan onze maatschappij en het kan echt geen kwaad dat we daar eens bij stilstaan. Niet iedereens wieg stond in een villa.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik kijk er zeker niet op neer maar het is gewoon een feit dat het aanbod aan de onderkant heel groot is dus ook daarom zijn die lonen lager. En het is nu eenmaal terecht dat ongeschoold werk minder betaald wordt. Ook al doen ze heel goed werk.
Agh, genoeg scholieren die ook dik verdienen hoor. Ik kreeg bij de mac ook 5 euro per uur op mijn 16e. Had niet te klagen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:56 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die lonen zijn hier sowieso kut. Serieus. Ik heb ruim 5 jaar in België gewoond. Dacht voor de gein eens een keer met een restaurant in Valkenburg te bellen toen ik een jaar of 16 was. Betaalden ze je 2.50¤ /uur.
Ik verzin het niet dat ik op 16 jaar al 7¤/8¤ het uur verdiende. 6 dagen in de week, 13 uur per dag, 3 maanden lang.
De kassa tikte dus goed aan. (het was voor een deeltje wel zwart, maar goed)
Dat ben ik met je eens Morthill maar het wordt via de belastingen en subsidies en noem maar op toch nog wel een eind recht getrokken in Nederland.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:04 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat die lonen lager zijn heb ik geen enkele moeite mee. Ze hoeven ook echt niet betaald te worden als de topmannen van Apple. Maar we moeten oppassen dat het niet de andere kant op gaat. Ze leveren een belangrijke bijdrage aan onze maatschappij en het kan echt geen kwaad dat we daar eens bij stilstaan. Niet iedereens wieg stond in een villa.
Minimumloon schat ik zoquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik kan trouwens niet echt vinden wat bijvoorbeeld een schoonmakerster nu per maand verdiend gemiddeld.
Volgens mij zit ik daar niet eens zo veel boven als ik begin met werken over een maandjequote:
Vaak gamen of in het weekend stappen/bioscoop maar dat is wegens weinig geld maar 2 keer in de maand.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:11 schreef Edwinuss het volgende:
Hey AQuila. Wat doe jij dan in je vrije tijd met je vrienden?
Badum tssssjquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:11 schreef Edwinuss het volgende:
Wat doe jij dan eigenlijk want je bent toch ook nog met een studie bezigquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:06 schreef Morthill het volgende:
[..]
Agh, genoeg scholieren die ook dik verdienen hoor. Ik kreeg bij de mac ook 5 euro per uur op mijn 16e. Had niet te klagen.
Mijn huidige salaris is gewoon dik in orde. 11,15 per uur of zo, bruto. Heb een leuke CAO, dus kan oplopen tot 17 euro per uur op zondag. Er zijn altijd mensen die meer verdienen natuurlijk, maar ik klaag absoluut niet. En het werk is gewoon leuk.
In de categorie: Noem 2 leugens in één zinquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:11 schreef Edwinuss het volgende:
Stappen? Waar stap je dan?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vaak gamen of in het weekend stappen/bioscoop maar dat is wegens weinig geld maar 2 keer in de maand.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:17 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
In de categorie: Noem 2 leugens in één zin
Meestal Nijmegen maar soms ook Zenith of TImeoutquote:
Hij is gesloten he dus je kunt er niet heenquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:19 schreef Edwinuss het volgende:
Owja. Dan zou ik er ook niet heen gaan.
Dus dan ga je nergens heen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij is gesloten he dus je kunt er niet heen
Jawel naar die andere wie ik net zei.quote:
Ik háát dat programma. Ik ben sowieso niet van de Britse komedies.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:24 schreef AQuila360 het volgende:
Dadelijk ff are you being served kijken kent iemand dat?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dan is het niiets voor jou iddquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:26 schreef Nebo het volgende:
[..]
Ik háát dat programma. Ik ben sowieso niet van de Britse komedies.
Leuke serie idd. Net als The Royle Family. Van die Tokkies die niks anders doen dan op de bank zitten en het over de meest onbenullige dingen hebben. Het is echt een meesterlijke seriequote:Op vrijdag 23 april 2010 22:24 schreef AQuila360 het volgende:
Dadelijk ff are you being served kijken kent iemand dat?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij is idd niet echt heel gezelligquote:
HIGH FIVE SPANKquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:27 schreef SpankmasterC het volgende:
Hehe ja die homo is geinig, die oude legerbobo ook trouwens!
Die ken ik niet is dat ook brits dus?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:29 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Leuke serie idd. Net als The Royle Family. Van die Tokkies die niks anders doen dan op de bank zitten en het over de meest onbenullige dingen hebben. Het is echt een meesterlijke serie
[ afbeelding ]
Die vader met zijn botte opmerkingen![]()
JA maar ook Dad's Army met die oudjes die bij de HOME GUARD gaan om hitler tegen te houden als die aanvalt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:30 schreef SpankmasterC het volgende:
Allo Allo is ècht legendarisch!!kan t echt blijven kijken!
Die aflevering met die duitsersquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:33 schreef Sharpdressedman het volgende:
Falty Towers was wel lekker direct en grof
quote:
Bottom, Young Ones, Red Dwarf. heerlijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan is het niiets voor jou iddIk vind ze allemaal wel tof zoals:
Allo Allo![]()
Dad's Army![]()
Jep. De hele familie is werkloos/ semi-werkloos. De dochter is zo'n typische blonde doos die een kind heeft gekregen maar eigenlijk helemaal geen moeder wil worden, de vader verteld altijd over onbenullige en nutteloze spullen die hij heeft gebouwd, de zoon wordt er altijd op uit gestuurd om van alles op te lossen en te gaan halen. Het is zo triest dat het gewoon grappig wordt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
HIGH FIVE SPANK
Ik wist dat jij het kon waarderen.
[..]
Die ken ik niet is dat ook brits dus?
GOOT MOANING! I WAS JUST PISSING AROUND THE CORNUR!quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:30 schreef SpankmasterC het volgende:
Allo Allo is ècht legendarisch!!kan t echt blijven kijken!
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:39 schreef AQuila360 het volgende:
En Dad's Army Paro?
Maar de meeste wie jullie net noemen kennen ik weer niet..
En Herr Flick die is zelfs nu nog tofquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:38 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
GOOT MOANING! I WAS JUST PISSING AROUND THE CORNUR!
Doe eens normaal Ed constant uitlokken is ook niet leukquote:
ik vind series de te lang doorgegaan zijn waardoor de grappen uiteindelijk verzagdigd zijn geworden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:39 schreef AQuila360 het volgende:
En Dad's Army Paro?
We are doomed!!!quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:39 schreef AQuila360 het volgende:
En Dad's Army Paro?
9 of 10 seizoenen vaak iddquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik vind series de te lang doorgegaan zijn waardoor de grappen uiteindelijk verzagdigd zijn geworden.
Dat was in India ofniet?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:42 schreef Pheno het volgende:
It aint half hot mum was ook leuk, alleen duurde die ook te lang. Het QUIET!!!! werd iets te uitgemolken
volgens mij lok jij reacties uitquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Doe eens normaal Ed constant uitlokken is ook niet leuk
Ik ken ze serieus niet (op Bottoms na)quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:43 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
volgens mij lok jij reacties uit![]()
wie kent die series nu niet
Yup, die.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:42 schreef AQuila360 het volgende:
Dat was in India ofniet?
Met die schreeuwgast![]()
Dat is dan wel een postquote:Op vrijdag 23 april 2010 21:28 schreef Edwinuss het volgende:
Je zou een baas niet eens herkennen als je er 1 zag.
Dikke smile hierquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:17 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
In de categorie: Noem 2 leugens in één zin
Noem het dan ook Bottomquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:44 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ken ze serieus niet (op Bottoms na)
Dat dus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Doe eens normaal Ed constant uitlokken is ook niet leuk
Die zijn ook erg sterk. heb de box van MP hier nog liggen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:43 schreef Sigmund666 het volgende:
Young Ones is ook geweldig, net als natuurlijk Monty Python.
Of a Bit of Fry and Laurie.
"My name is Derick (plok) "
Weer een stakingquote:De werknemers van Johma Salades in Losser leggen maandag drie uur lang het werk neer. Dat meldt FNV Bondgenoten vrijdag. De staking draait om een goed sociaal plan voor een reorganisatie die er moet komen voor de 210 werknemers van het bedrijf en bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:44 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ken ze serieus niet (op Bottoms na)
Jij bent ook iets ouder misschien ligt het daaraanquote:
En als we wandelen gaan we meestal iets te verquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:47 schreef SpankmasterC het volgende:
We zitten nu al barstensvol van de bananen, bakken bakken vol met boter en gebraden marmelade
Youtube ze, ze zijn erg goed.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:39 schreef AQuila360 het volgende:
En Dad's Army Paro?
Er zijn veel toffere detectiveseries die je ook kunt checken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:51 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dacht dat de schoonmakers niet meer gingen staken? Ze kregen er 3.5% bij dacht ik?
Net een keer Burn Notice gezien en dat is toch wel tof. Jammer dat er al zoveel seizoen zijn van CSI en Law & Order, anders ging ik die ook kijken
Volgens mij ben jij meer van mijn generatiequote:Op vrijdag 23 april 2010 22:53 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Er zijn veel toffere detectiveseries die je ook kunt checken.
Monk
Columbo
Kojak
Magnum PI
Murder she wrote.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:53 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Er zijn veel toffere detectiveseries die je ook kunt checken.
Monk
Columbo
Kojak
Magnum PI
Begin altijd bij de basisquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij meer van mijn generatie
Schoonmakers zijn klaar jaquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:51 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dacht dat de schoonmakers niet meer gingen staken? Ze kregen er 3.5% bij dacht ik?
ik rij rond in deze jongensquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat doe jij dan eigenlijk want je bent toch ook nog met een studie bezig
Back to Basics iddquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:54 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Begin altijd bij de basis
Er zijn weinig series meer die aan dat niveau kunnen komen
Columbo is briljant. Ga voor mijn verjaardag de complete box bestellen (79DVDs, 12 seizoenen, maanden, zo niet jaren kijkplezier)quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:55 schreef Nick-GizMo het volgende:
Columbo, dat heb ik wel een paar keer gezien en Magnum PI ook wel.
Monk heb ik wel een keer voorbij zien komen, maar dat vond ik iets minder
Hopelijk beginnen ze binnenkort weer met Heroes
Niet mijn huisquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:20 schreef Morthill het volgende:
[..]ze hadden een faxstoring en jawel, mijn bestelling was daardoor niet aangekomen. Dus nu krijg ik gratis pizza
@Rossdale: met het geld dat jij betaalde, not in a million years
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:57 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Columbo is briljant. Ga voor mijn verjaardag de complete box bestellen (79DVDs, 12 seizoenen, maanden, zo niet jaren kijkplezier)
Steve Martin heb ik nooit als grappig ervaren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:57 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Columbo is briljant. Ga voor mijn verjaardag de complete box bestellen (79DVDs, 12 seizoenen, maanden, zo niet jaren kijkplezier)
Series zijn net als muziek: Je kunt ook geen Bohemian Rhapsody meer maken zonder Mercury, je kunt ook geen Voodoo Chile meer spelen zoals Hendrix dat kon. Je maakt ook geen Pink Panther met Steve Martin ipv Peter Sellers ( echt zo enorm zonde dat ie dood is)
quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
ik rij rond in deze jongens
[ afbeelding ]
had het ff in een spoiler gezetquote:
Ik vraag me af wie wel.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Steve Martin heb ik nooit als grappig ervaren.
Hetzelfde publiek dat plat gaat bij Police Academy 1 tot en met 817.quote:
ripquote:
Gvd de 2-1 zat er lekker inquote:
Kijk eens bij je instellingen, kleuren etc?quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:27 schreef Edwinuss het volgende:
Is het mogelijk dat ik een te grote TV heb? want ik game niet echt lekker op mijn plasma. Ik speel dan ook liever op mijn 24" plasma.
Ik heb al heel wat instellingen nagekeken. 1 of andere spaarstand was aangevinkt en nadat ik die had uitgezet werd het al wat fijner.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Kijk eens bij je instellingen, kleuren etc?
hoelang heb je die tv al en hoe groot is die?quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:27 schreef Edwinuss het volgende:
Is het mogelijk dat ik een te grote TV heb? want ik game niet echt lekker op mijn plasma. Ik speel dan ook liever op mijn 24" plasma.
Op mijn Philips werkte dat standje juist super goed, niet dat je er iets aan hebt maar okquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:34 schreef Edwinuss het volgende:
Nja, er is hier een game stand maar dat is juist de minste van alle..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |