En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is te doen, maar anders dan andere games. Dat is wennen ja. Maar wat dat met 'vroegere' pc games te maken heeft ontgaat me volledigEr zijn altijd lastigere games geweest, DS is van de huidige generatie.
De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeeltquote:Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef BlackSheep het volgende:
Enorme production values en meedogenloze gameplay zijn niet verenigbaar
Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:16 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
Dat we te verwend zijn geworden. Jullie vinden DS waarschijnlijk frustrerend moeilijk. Het is moeilijker dan de gemiddelde game van tegenwoordig ja. Probleem is: Meeste games van tegenwoordig zijn gemakkelijk. Maar DS is nog steeds goed te doen.
Ik vergelijk toch, dat er in elke generatie moeilijkere games zijn? Je moet gewoon voorzichtiger spelen, een kamer inrennen a la <insert standard shooter> is je dood.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
En? Mag je de generaties niet met elkaar vergelijken dan?
Ik herinner mij niet zo'n gouden regel.
Zoveel verschil is er nou ook weer niet. Deze generaties spelcomputers is gewoon de vorige generatie, maar met betere graphics en meer verfijnde gameplay.
Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos isquote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
De verkoopcijfers van Demon Souls waren volgens mij prima. Niet iedereen wil een GoWIII waar je met buttonbashing het al uitspeelt
...quote:Op maandag 3 mei 2010 11:22 schreef Poit het volgende:
[..]
Knap staaltje appels met peren vergelijken. Welk oude PC game kan zich vergelijken met de third person manier van gamen die DS hanteert?
In zijn genre is DS gewoon een van de moeilijkste games, al dan niet de moeilijkste game die er is.
Dat je het niet met elkaar moet vergelijken ben ik het met je eens. Echter leidt een dergelijke vergelijking wel tot de conclusie dat games van vroeger over het algemeen moeilijker waren om uit te spelen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
KokoLamme kut-troll
Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==
Lamme kut-troll? Jouw argumenten slaan juist nergens op. Sorry dat ik de moeilijkheidsgraad van DS overroepen vind, ik kan er ook niets aan doen dat jij blijkbaar pas bent begonnen met gamen.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef SuperFruitig het volgende:
KokoLamme kut-troll
Je vergelijking slaat als een bezem op een paar tieten. Een miljoenenproductie vergelijken met een random slecht geprogrammeerde bout-game uit het dos-tijdperk en daarmee de volledige meta-ontwikkelingen binnen de industrie van de afgelopen 3 decennia wegcijferen ==
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Juist, en dan komen we weer op het punt uit dat Demon's Souls dus verre van meedogenloos is
Met meedogenloos bedoel ik een spel waar je 3 levens hebt, je geen enkele keer geraakt mag worden en waar je helemaal opnieuw moet beginnen wanneer je geen levens meer over hebt. Demon's Souls is in deze generatie een uitschieter qua moeilijkheidsgraad, maar op geen enkele manier meedogenloos.
Je raakt dan wel al je souls kwijt (als je ze niet terug weet te krijgen), maar verder blijft je character in tact. Je moet hooguit de stage opnieuw uitspelen. Je ergste straf is stilstand, waar het vroeger achteruitgang was omdat je helemaal opnieuw moest beginnen.
Precies. Gamen heeft een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Waar gamen vroeger gelijkstond aan korte levels met trial and error-gameplay is het nu een volwaardig medium voor het vertellen van een verhaal. Maar vroeger had je weinig anders als zelfkastijding om je plezier uit te halen, alleen wist de gamer van toen niet beter.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
Die twee zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Je kan een topdown shooter toch niet vergelijken met een third person gamequote:Op maandag 3 mei 2010 11:26 schreef Koko_Banana het volgende:
[..]
...
Ik heb het over de moeilijkheidsgraad in het algemeen. Ik zeg niks over genres.
Dat is ook maar omdat ze dat op gamesites hebben gelezen inderdaadquote:Op maandag 3 mei 2010 11:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoveel spellen hadden dat geheel niet, ik vind het altijd leuk dat iedereen G&G aanhaalt, maar daarna is het ook stil. Maar goed, ik game voor mijn plezier, niet voor zelfkastijding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |