Hoewel 't psychologisch gezien inderdaad toch wel een grote stap lijkt, van 20 minuten naar 30, miste ik dat minuutje dus heel niet. Blijkbaar zijn die laatste twee weken met maar 1 of 2 minuutjes wandelen er tussen ruim voldoende om 't ook aan een stuk te kunnen!quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:32 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik ook! Maar ik mag morgen weer. Ben heel benieuwd of ik al bijna de 30 min kan lopen. Morgen les 27 van evy, maar dat ik volgens mij nog geen 30 min, 10 1' 20 volgens mij
Dat denk ik ook. Maar ik ga daarna gewoon door met Evy 5-10, want ik wil meedoen aan de 4 Engelse Mijl tijdens de van Dam tot damloop.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:40 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Misschien bouwt Evy ook op naar een uiteindelijke wedstrijd.
Mijn schema is ook voor de uiteindelijke 30 minuten (of 5 km.) maar is echt bedoeld om op de laatste dag een prestatieloop of wedstrijd te gaan lopen en bouwt daar dus naar op. Er is bij mij ook geen enkele les waarin al een half uur gelopen wordt, het is juist de bedoeling om dit op de wedstrijd te doen.
Geen shirt?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:20 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Zo, ik ben gewapend met een nieuwe sportbeha en een korte broek! Ik kan er morgen tegenaan.![]()
Ook heb ik bijna geen spierpijn meer, dus ik denk dat ik het wel weer ga redden.
Daar had ik er (gelukkig) al twee van liggen.quote:
Pfoe ok nou wel uitgelopen maar HOE. Wat een kutdag was dit om te lopen. Het was warm, ik had besloten om na het hardlopen maar te gaan lunchen (en ja ik ging om half 5 hardlopen dus ik was dom bezig). Tip: eet altijd VOOR het lopen. Damn wat had ik een honger en was licht en merkte gewoon dat ik geen kracht had in mijn benen. Voel nog steeds dat me benen het zwaar hebben. Heb een stuk langzamer gelopen dan normaal, maar wel uitgelopen. Ben wel een beetje bruin geworden! Maar of dat van het hardlopen was of van het in de zon zitten ervoor...quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef SolnaStockholm het volgende:
Nog eventjes en ik ga voor de laatste evy les. Al is het wel warm. Korte broek, voor het eerst lopen met een korte broek. Misschien wordt ik zelfs nog beetje bruin
Maken ze een filmpje van hoe je loopt.quote:Op zondag 25 april 2010 11:24 schreef LieLie het volgende:
Wij hebben hier zo'n Run2Day winkel. Doen ze dat daar ook?
Ik moet misschien ook eens kijken naar schoenen.
gewoon kijken hoe ver je komt denk ikquote:Op zondag 25 april 2010 13:07 schreef kieskleurig het volgende:
Poe...de warmte....maar ben toch gaan lopenBen wel langs de Maas gaan lopen, daar staat een heerlijk windje en dat maakte het een stuk aangenamer. Dit was mijn w3d3.
Volgende les is 2x3 en 2x5....maar 3 minuten is nu nog echt wel bikkelen voor mij, wat is verstandig? Toch nog een x deze week herhalen om de 3 minuten wat soepeler te halen of doorgaan en kijken hoever ik kom?
Oh, goeie!quote:Op zondag 25 april 2010 13:03 schreef Danseresje84 het volgende:
Bij kruidvat vanaf deze week ook aanbieding voor 3/4tight en shirt. Ook nog andere hardloopdingetjes te koop.
voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).quote:Op zondag 25 april 2010 13:22 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, goeie!
Straks even kijken of ze dat toevallig op koopzondag ook al hebben liggen
www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?quote:Op zondag 25 april 2010 13:47 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).
had geen zin om het op i-net op te gaan zoeken. boekje met aanbieding ligt nog bij mijn bed, maar ben ondertussen ook aan het studeren.quote:Op zondag 25 april 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
[..]
www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?
Veel pijnloze hardloopkm's gewenst met je nieuwe schoenenquote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw, jullie hebben niets teveel gezegd over de service in hardloopwinkels!![]()
Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.![]()
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.
Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje) en kiezen welke het beste zat.
Het zijn Adidasjes geworden en ik ben er blij mee.![]()
Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
Niks moetquote:Op zondag 25 april 2010 17:29 schreef lemonlime het volgende:
Ik wist trouwens niet dat je door je neus moest ademen, moet ik ook maar eens proberen.
Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.quote:Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wilPlus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
Dan moet je voor jezelf een manier vinden waarop ademen voor jou werkt. Ik heb ook m'n eigen ademhaling, en dat past volgens mij verder bij niemand.quote:Op zondag 25 april 2010 18:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.
Ik moet wel die controle over mijn ademhaling houden, omdat ik anders te onregelmatig ga ademen en dan is het einde zoek. Ik loop echt beter als ik daar bewust mee bezig ben.
Klinkt heel bekend. Ik ben een paar weken geleden naar Run2Day gegaan, waar ze een analyse gemaakt hebben: Naturel stand van de voeten/benen. Vervolgens naar Runnersworld gegaan, waar uitkwam dat mijn benen ook wat naar binnen vallen. Ik heb daar 3-4 verschillende paren gehad, moest ook buiten op en neer rennen en ook ik kwam met Adidasjes (Supernova Sequence 2) thuis. Ze lopen heerlijk!quote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw, jullie hebben niets teveel gezegd over de service in hardloopwinkels!![]()
Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.![]()
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.
Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje) en kiezen welke het beste zat.
Het zijn Adidasjes geworden en ik ben er blij mee.![]()
Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
Bij de hardloopwinkel heb ik vandaag ook zo'n klein tasje weten te kopen voor je telefoon.quote:Op zondag 25 april 2010 18:30 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek al een hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Koste slechts 8 euro, maar zit best prima. Nu eens op de site van Kruidvat kijken wat zij volgende week in de aanbieding hebben. Moet nog een jackje/shirtje, een bandje met reflectie/licht, zonnebril die goed op mijn neus blijft zitten, en eigenlijk ook nog een manier om m`n iPhone mee te nemen..
Nou.. Als je steeds door je mond adem haalt dan ga je sneller hijgen en gooi je je hartslag sneller omhoog. Zo lang mogelijk door je neus ademhalen en als dat moeilijker wordt door je neus in en door je mond uit. Dat is mij al enige jaren geleden verteld.quote:Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wilPlus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |