abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 18:03:37 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80567167
Vervolg van: Wajong en vakantiegeld
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dat is er weer zo'n eentje. Alsof ieder cliënt de boel besodemietert

Kijk, dat bedoel ik nou met het als maar over een kam scheren. Het wegzetten van een groep als criminelen.
[..]
hallo, jij begint met een situatie te plaatsen waarbij je insinueert dat een herkeuring altijd een drama is, en dan plaats ik de enige reden dat zo'n herkeuring een drama kan zijn, en dan generaliseer ik ineens volgens jou? WTF?!
quote:
Precies! Kregen ze de kan maar bij die werkgevers die iha puur voor de winst gaan. Als ze maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen zou het hele probleem niet bestaan of iig een stuk minder zijn.
Welk probleem heb je het eigenlijk over? Want nu weet ik niet meer waar je het over hebt, we hebben het hier toch over mensen die aan het werk kunnen? Die moeten net als jij en ik weer solliciteren voor een baan, maar dat ze aan het werk kunnen is toch ontzettend positief, want iedereen die in de WAO zit gaat maar al te graag aan het werk als het kan!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 21 april 2010 @ 18:06:55 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_80567266
Scrupules
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:08:24 #3
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_80567310
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:06 schreef smegmanus het volgende:
Scrupules
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 21 april 2010 @ 18:08:28 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80567314
scru·pu·le de; v(m) -s gewetensbezwaar: geen ~s hebben gewetenloos zijn

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80567352
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Maanvis het volgende:
Want iedereen die in de WAO zit gaat maar al te graag aan het werk als het kan!
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80567518
Oh for the love of... waarom ga je nou vrolijk verder met deze onzin?

Ik bedoel mensen zeiken toch wel op wat andere mensen hebben.
Of dat nou vanwege een uitkering is of omdat mensen bepaald werk hebben etc.

Had het toch laten rusten.
  woensdag 21 april 2010 @ 18:17:47 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80567638
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Oh for the love of... waarom ga je nou vrolijk verder met deze onzin?

Ik bedoel mensen zeiken toch wel op wat andere mensen hebben.
Of dat nou vanwege een uitkering is of omdat mensen bepaald werk hebben etc.

Had het toch laten rusten.
Het andere topique is erg constructief voor mensen die in de WAO zitten en weer aan het werk willen, er zijn namelijk diverse goeie tips gegeven! Hopelijk kunnen we de WAO-ers die dit topique lezeno ok nog wat tips geven zodat ze lekker weer aan het werk kunnen!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80567807
Ik denk dat ik als terechte WAO-er een broertje dood zou hebben aan de onterechte en dus juist een groot voorstander zou zijn van frequente keuringen. Daar heb je toch alleen maar last van, als er misbruik wordt gemaakt van een regeling waar jij recht op hebt? Of zie ik nu iets verkeerd/over het hoofd?

Ik ken de 'bonzaiboompjeskweker'-verhalen en kan me voorstellen dat dat stress oplevert, maar het lijkt mij zinnig dat de WAO niet meer gebruikt wordt als vervanging van de Bijstand, dat Bijstand gewoon Bijstand is en WAO gewoon WAO.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:00:09 #9
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80569130
De regering zit zelf ook met een luxe probleem. Zij krijgen bakken met geld binnen om uittegeven aan hun lobby's en rijke vriendjes. En zij willen alleen maar meer en komen nog niet rond. Waarom wordt er dan alleen gezeken op een paar uitkeringstrekkers? De logica van veel mensen is erg vreemd.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80569264
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:00 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom wordt er dan alleen gezeken op een paar uitkeringstrekkers?
Ik heb daarnet nog de kwade reacties van Telegraaflezers gelezen op het bericht dat er 110 grootverdieners zijn in het onderwijs. Dat is een en al gescheld op grootverdieners, topbestuurders, graaiers. Dus mwah.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:09:38 #11
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80569457
Hier op fok zijn uitkeringstrekkers zondebok nummer 1
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80569525
Eén bashtopic was niet genoeg, er gaat nu een reeks starten?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 21 april 2010 @ 19:12:37 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80569548
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Hier op fok zijn uitkeringstrekkers zondebok nummer 1
Die 1e plaats moeten ze helaas delen met mensen die uitkeringstrekkers weer aan het werk willen helpen .
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 21 april 2010 @ 19:13:18 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80569567
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:12 schreef trovey het volgende:
Eén bashtopic was niet genoeg, er gaat nu een reeks starten?
Dit is geen bashtopique, hier kun je tips plaatsen om WAO-ers/WAJongers weer aan het werk te helpen!
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 21 april 2010 @ 19:16:24 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80569679
de WAO heet nu overigens anders, namelijk WIA ...
Een gedicht over Maanvis
pi_80570173
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is geen bashtopique, hier kun je tips plaatsen om WAO-ers/WAJongers weer aan het werk te helpen!
Ik ben aan ander werk geholpen door een bureau in Utrecht (Onbegrensd Talent). Zij begeleiden hoogopgeleide mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (dat kan Wajong zijn, maar ook WAO). Toen ik in contact kwam met dat bureau, had ik ingezet op administratief werk ofwel een aardig startersbaantje. Uiteindelijk kwamen ze met een veel interessantere functie over de brug

Heel positief vond ik dat de opdrachtgever ervoor open stond om de reguliere functie wat aan te passen.

Een andere tip: let goed op de intentie van de werkgever. Ik heb ook weleens ergens gewerkt met loondispensatie. Uiteindelijk leverde ik prima werk af, en ook in een vrij goed tempo. Alleen was ik af en toe wat afgeleid. Maar de baas verwachtte toch dat ik de productiviteit van een ‘normale’ werknemer leverde. Terwijl hij al 50% minder loon hoefde uit te betalen. Deze werkgever deed het waarschijnlijk voor het geld. Hij geloofde ook niet dat ik twee taken tegelijk kon hebben
pi_80570300
tvp. alvast.

Waar het BASHEN van arbeidsongeschikten weer heerlijk verder kan gaan.

Eigenlijk al spijt voordat ik op de invoer knop heb gedrukt.

De deernis druipt er vanaf.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:31:36 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80570345
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:30 schreef EchtGaaf het volgende:
tvp. alvast.

Waar het BASHEN van arbeidsongeschikten weer heerlijk verder kan gaan.

Eigenlijk al spijt voordat ik op de knop heb gedrukt.
Waarom scheer je iedereen die hier post over 1 kam? dit moet geen (wannabe)hulpverlenerbashtopique worden!
Een gedicht over Maanvis
pi_80571027
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sure ....dat was duidelijk te merken aan dat andere topic
Optimist tot in de kist
pi_80571095
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom scheer je iedereen die hier post over 1 kam? dit moet geen (wannabe)hulpverlenerbashtopique worden!
De reacties zijn uitermate voorspelbaar Dat is de rede dat ik het topic niet had doorgezet.

Ik weet niet of jij het doet, maar ik spreek soms mensen. Er hangt een sfeer van dat mensen die aan de kant staan zich naar iedere werkende zou moeten verantwoorden waarom hij/zij niet mee kan doen. Ze wordne nog net niet als bloedzuigers weggezet.

Ik vraag me wel eens af waar het collectieve geheugen is gebleven. Hebben we werkelijk NIETS geleerd van WOII en abjecte visies die daarin speelden?
pi_80571128
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Sure ....dat was duidelijk te merken aan dat andere topic
Ach zullen we afspreken dat we dit topic maar gewoon dood laten bloeden?
pi_80571255
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach zullen we afspreken dat we dit topic maar gewoon dood laten bloeden?
Optimist tot in de kist
pi_80571325
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:03 schreef Maanvis het volgende:

Welk probleem heb je het eigenlijk over? Want nu weet ik niet meer waar je het over hebt, we hebben het hier toch over mensen die aan het werk kunnen? Die moeten net als jij en ik weer solliciteren voor een baan, maar dat ze aan het werk kunnen is toch ontzettend positief, want iedereen die in de WAO zit gaat maar al te graag aan het werk als het kan!
Dat werkgevers het VERDOMMEN om mensen met een vlekje in dienst nemen. En de overheid LAF is en dit laat gebeuren; om maar niet te spreken over de huichelarij die ze over dit onderwerp uitstorten.

Bij een spel als dit horen spelregels. Wat is überhaupt een spel zonder spelregels?

Het bedrijfsleven krijgt van de overheid alle kansen om het spel -ZONDER NIETEN- onverminderd door te laten spelen en daarmee een tweedeling in stand houden.

Het land gaat sowieso aan de verrechtsing ten onder, zie de enorme opmars van de VVD in de peilingen, de ultieme metafoor van de verharding van de maatschappij. . Ik hoop het niet lang te hoeven meemaken.

En daar laat ik het verder bij.
pi_80572034
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat werkgevers het VERDOMMEN om mensen met een vlekje in dienst nemen. En de overheid LAF is en dit laat gebeuren; om maar niet te spreken over de huichelarij die ze over dit onderwerp uitstorten.

Bij een spel als dit horen spelregels. Wat is überhaupt een spel zonder spelregels?

Het bedrijfsleven krijgt van de overheid alle kansen om het spel -ZONDER NIETEN- onverminderd door te laten spelen en daarmee een tweedeling in stand houden.

Het land gaat sowieso aan de verrechtsing ten onder, zie de enorme opmars van de VVD in de peilingen, de ultieme metafoor van de verharding van de maatschappij. . Ik hoop het niet lang te hoeven meemaken.

En daar laat ik het verder bij.

Ik lees de laatste tijd toch andere berichten:

Al zeventien deelnemers project 'Toonaangevende werkgevers'.
  woensdag 21 april 2010 @ 20:22:38 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80572622
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat werkgevers het VERDOMMEN om mensen met een vlekje in dienst nemen. ...

Wat is de taak van werkgevers volgens jou?

Kleine kinderen helpen met oversteken?
Kapotte teddyberen op liefdevolle wijze herstellen?
Of een bedrijf runnen zodat het over een paar jaar nog bestaat, en zijn personeel een baan heeft?

In dit land betaal ik, als werkgever, zoveel belasting dat ik dat als aflaat beschouw. Mijn zorg voor andermans ellende heb ik afgekocht via de blauwe enveloppe.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')