abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 20:53:05 #101
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80610665
Harry! Gelukkig dat je niet opgenomen hoeft te worden!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80612384
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:19 schreef Asyniur het volgende:
even snel want harry is verdrietig en heeft aandacht nodig: geen blaasontsteking dus geen opname
morgen meer...
Gelukkig Ben benieuwd waar die ontsteking dan zit, toch in de voorhuid?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80612442
Fijn Asy!

En Marlinde, je voelt je ook alweer wat beter lees ik?

Niels, tot het volgende topic! En wat een mooie fotoreeks inderdaad, hij heeft nog steeds echt het zelfde koppie!

Isa heeft gisterenavond wat verhoging gehad van de prikjes (38,3). Heb toch maar een zetpilletje gegeven voor de nacht. Vanochtend was het weer gezakt gelukkig!
pi_80613684
Asy, wat fijn dat Harry niet opgenomen hoeft te worden. Knuffel hem maar flink

NieuweUser, 38,3 is wel wat hoog ja. In mijn CB boekje staat dat je bij 38,5 contact op kan nemen met de huisarts. Even goed in de gaten houden dus. Niet goed gelezen, het was dus al gezakt.

Heb Hannah net ook even getempt en ze had 37,7. Voor haar doen ook al wat aan de hoge kant (gisteren geprikt) maar geen alarmerende waarde. Heb trouwens toch geen zetpilletjes in huis. Kan je die gewoon bij de drogist halen?
pi_80613992
Octo, ik wist dat niet, dat je bij 38,5 al de ha kan bellen..!

Maar even goed in de gaten houden, de temperatuur van Hannah. Ik heb de zetpilletjes bij de apotheek gekocht. Bij de drogist in de wijk hadden ze deze niet.
pi_80615580
60 mg zetpillen zijn alleen bij de apotheek verkrijgbaar. 120 mg en 240 mg kan je gewoon bij de drogist halen.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:17:26 #107
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80616829
Zonder bij te lezen, sorry! Kus en knuffel voor iedereen!

Teigetje update!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_80617194
Wat goed zeg van Teigetje
Weer een stapje dichter bij huis!
  vrijdag 23 april 2010 @ 06:49:04 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80621688
jeeeeeeejjjjjj teigetje is verhuist!!!
dat is echt een enorm goed teken Keshet!! super joh!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80621725
Goed nieuws, Keshet
pi_80621771
Keshet, yay

Asy: voorhuidje dus waarschijnlijk? Zou fijn zijn Besnijden (ook even zielig) en opgelost!

Hummel hier is verkouden Maar lijkt er behalve bij drinken) weinig last van te hebben.
En hij kan dus niet goed zuigen, maar heeft nu ontdekt hoe hij zijn speen met zijn handjes stevig in zijn mond moet houden Gaat best 3 minuten goed

En hij verhuist vandaag voor zijn slaapjes naar boven (en een wandelwagenbak beneden). Hij wordt steeds wakker van spelende broer.
  vrijdag 23 april 2010 @ 07:58:18 #112
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80622073
Keshet en Teigetje, wat een goed nieuws!! En 1800 gram al, wat gaat dat hard nu Hoe gaat het met het uit de fles drinken nu? Want die 2 kilo komt rap in de buurt!

Asy, gelukkig dat Harry niet opgenomen hoeft te worden. Lijkt inderdaad op een 'voorhuid'-probleem? Wat nu? Besnijden of behandelen? Of is het wat anders?

Leo, wat sneu dat Thomas zoveel last van krampen heeft joh. Hopenlijk komt er binnenkort een dalende lijn en heeft hij er steeds minder last van.

Free, verkouden is lastig, vooral met drinken inderdaad. Hopenlijk snel over.

Hier geen bijzonderheden. Daan slaapt nog lekker en hij lijkt een klein beetje aan de smaak van Zantac te wennen. Gisteravond wel huilen maar niet meer krijsen. Eens zien wat er zodadelijk gebeurd.

Vandaag vriendin met zoontje op bezoek, dus gezellig. De schoonmaaksters komen zo, dus ga me zo maar eens aannkleden en uit bed
pi_80622201
Keshet wat een goed nieuws!!!

Happy, lekker hoor schoonmaaksters!
pi_80622290
Keshet wat super!!! GO TEIGETJE GO!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80622295
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:58 schreef happyme28 het volgende:

Vandaag vriendin met zoontje op bezoek, dus gezellig. De schoonmaaksters komen zo, dus ga me zo maar eens aannkleden en uit bed
Jaloers keer 2
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:22:25 #116
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80622332
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Jaloers keer 2
Whaha, ja over een week of 5 is het over met dat laat uit bed enzo en dan zijn we weer druk aan het werk, dus dan zijn die schoonmaaksters ook geen overbodige luxe. Ik neem het er nu gewoon nog even van

Nu dus ECHT uit bed
pi_80622472
Ik lig ook nog in bed, ene meisje is nog in dromenland en die andere ligt tevreden naast me.
Lang niets van me laten horen, maar alles gaat ook zo goed eigenlijk. Behalve 1 ding, dat ze bij d'r hals helemaal onder de eczeem zit, maar ze heeft er volgens mij geen last van.
Wel druk met 2 van die dametjes. Maandag weer langs het cb voor prikjes enzo, ben benieuwd hoe lang ze is. Volgens mij heb ik vorige week nog kleertjes gekocht maar 62 maar had ik beter 68 kunnen kopen, lekker handig. Het gaat ook zo snel allemaal.
Ik lees wel alles mee hoor, maar reageren is meestal nogal mosterd na de maaltijd dus dan laat ik het maar weer.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:40:56 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80623946
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Gelukkig Ben benieuwd waar die ontsteking dan zit, toch in de voorhuid?
waarschijnlijk wel
freecell, besnijden is zeker voor ons een optie. alleen doen ze dat niet voordat hij 6 maanden is ivm narcose, tenzij hij niet kán plassen.
ik ga gewoon opschrijven hoe vaak hij dit heeft gehad en als het nog eens op korte termijn voorkomt, ga ik de kinderuroloog weer aan zijn jasje trekken...
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
60 mg zetpillen zijn alleen bij de apotheek verkrijgbaar. 120 mg en 240 mg kan je gewoon bij de drogist halen.
nee hoor, ik heb ze gewoon bij de drogisterij van de jumbo gekocht...

Teigetje wat goed!

het catheteriseren was even niet leuk, en toen hij pieste ook nog langs de catheter en moest de catheter even blijven zitten. maar blijkbaar hebben ze geen kleine catheterzakken dus daar zat ik met een baby van 9 weken een cathterslang van misschien wel een cm doorsnee en een urinezak van meer dan een liter!
ik zeg tegen harry heel droog: die moet je helemaal volplassen dus je weet wat je te doen staat! verpleegkundig personeel lachen. gelukkig waren 3 plasjes ruim voldoende

ik hoop alleen dat hij hier nu geen blaasontsteking aan overhoudt
pi_80626818
Asy dat is zeker hopen dat hij nu geen blaasontsteking krijgt juist van die catheter! Ik ga er vanuit dat de catheter niet zo'n grote doorsnede had toch?
Wist je dat er ook een mogelijkheid is om de voorhuid soepeler te laten worden door middel van hormoonzalf?

Wij zijn net terug van de HA, omdat Niels zwarte ontlasting had vannacht, maar eigenlijk hadden we net zo goed niet langs kunnen gaan Volgens de HA kan een baby namelijk geen zwarte ontlasting hebben.
En hij wilde niet naar zijn voorhuid kijken, ondanks dat de CB arts ons had geadviseerd naar de HA te gaan, want er wordt toch niets aan gedaan en als hij het nog steeds heeft als hij 1 is geweest dan moet hij besneden worden (over hormoonzalf zei hij niets).
Pff hij had dit allemaal net zo goed over de telefoon kunnen zeggen.
Mijn man heeft nog wel een keer heel duidelijk gezegd dat de medicijnen tegen reflux zo goed werken, de HA heeft ons namelijk nooit serieus genomen hierin en wilde ons niet doorsturen naar de kinderarts. Een vervangende arts heeft ons gelukkig wel doorgestuurd en ziedaar, een geheel ander en gelukkig kind!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80626913
Asy, dat verhaal van die catheter klinkt niet zo lekker.. Gelukkig ging wel alles goed!

Twinkly, wat een rare huisarts zeg! En zwarte ontlasting? Dat klinkt wel raar hoor!
pi_80626961
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:16 schreef NieuweUser het volgende:!
Twinkly, wat een rare huisarts zeg! En zwarte ontlasting? Dat klinkt wel raar hoor!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melena uhmmmm oorzaak: reflux... Nu snap ik die HA dus echt niet meer...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:18:22 #122
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_80626966
Oh Keshet, Teiger ligt op een steenworp afstand van mijn huis! Wat goed zeg, dat het goed gaat!

[ Bericht 9% gewijzigd door renzell op 23-04-2010 12:53:20 ]
pi_80627373
Harry, wat fijn dat je niet opgenomen hoeft te worden.
Keshet, wat fijn dat het zo goed gaat met Teigertje Echt super dat ze weer een stapje dichter bij huis is.

En wat klinkt je huisarts, als een ontzettend botte man zeg, Twinkly.

Verder iedereen een voor die het nodig heeft of wilt hebben.

pi_80628791
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:19 schreef Asyniur het volgende:
even snel want harry is verdrietig en heeft aandacht nodig: geen blaasontsteking dus geen opname
morgen meer...
Wat een ontzettende opluchting!

Emma is vandaag 5 maanden
En ze viert het door al 6 nachten op rij niet langer dan anderhalf uur achtereen te slapen
pi_80628933
Twinkly ik vind het nogal vreemd, zwarte ontlasting betekend meestal bloed in de ontlasting (wat je zelf ondertussen ook al gevonden hebt). De dokter zou toch minimaal moeten zeggen dat als het zo blijft dat je nog eens aan de bel moet trekken ofzo. Moet je niet nog eens langs de ka en kan je het daar niet aan vragen?
pi_80629143
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:09 schreef Sidn3y het volgende:
Twinkly ik vind het nogal vreemd, zwarte ontlasting betekend meestal bloed in de ontlasting (wat je zelf ondertussen ook al gevonden hebt). De dokter zou toch minimaal moeten zeggen dat als het zo blijft dat je nog eens aan de bel moet trekken ofzo. Moet je niet nog eens langs de ka en kan je het daar niet aan vragen?
We moeten eind volgende maand pas weer naar de ka. Hmm hij ligt nu gewoon vrolijk te spelen, ik wacht wel af wat er met zijn ontlasting gebeurd en anders bel ik idd de ka.

Emma er zijn ook andere manieren om dat te vieren hoor
pi_80629378
Mag me hier gaan melden blijkbaar

Want om 02:51 is onze 3105 gram wegende zoon Travis geboren.

Verhaal staat op Zwangerschap en geboorte deel 644

En natuurlijk foto's

pi_80630020
Harley welkom hier
pi_80630092
En toen was er nog een pagina

Keshet wat goed nieuws! Een vierdubbele Teigetje En geweldig dat ze al naar het SFG mocht. Volgende halte is thuis!

Zo dan Twinkly, tijd voor een andere huisarts? Wat een bijzondere vent, om me even netjes uit te drukken. Als ik jou was zou ik vandaag nog een andere arts bellen, evt de KA die de reflux behandelt.

harley gefeliciteerd!
pi_80630828
Happy, ik vermoed dat de krampen wel zullen verminderen. Ik lees toch vaak dat de krampen meestal na 3 maand fel verminderen. Vandaag is hij 7 weken dus we zijn al flink over de helft (al wil ik me zeker niet vastpinnen op die 3 maand, hoor. Maar het is gewoon zo sneu om hem te zien afzien ).

Keshet wat goed dat Teigetje weer een beetje dichter bij huis is Hoe is de nacht geweest?

Hier ook nogmaals gefeliciteerd Harley. Het is echt een bink dat jullie hebben. En wat goed dat hij al direct zo flink heeft gedronken

En morgen brengen we een bezoekje aan het werk. Het is opendeurdag en blijkbaar zijn er al een aantal studenten die aan P. zijn hoofd hebben zitten zeuren om Thomas te zien Dus morgen even de toer van het gebouw doen en dan nog even bijkletsen met de collega's. Ik kijk er eigenlijk echt wel naar uit
pi_80631075
Asy, hoe weet je of een baby blaasontsteking heeft dan? Nouja, in ieder geval Harry lekker veel laten drinken en opletten op de hoeveelheid natter luiers (of potjes in jouw geval ). Misschien een beetje een domme vraag maar ben je niet bang dat Harry met poepen en plassen gaat 'wachten' tot je hem boven een potje houdt?

Keshet, wat een geweldige Teigetjeupdate Die gaat hartstikke snel naar huis mogen zo.

Twinkly, ik vind het wel eng klinken wat ik lees in je linkje. Ik zou toch ook echt maar even met een KA bellen, want je HA lijkt me een behoorlijke hork.

Emma, feestbeest Misschien realiseert ze zich dat ze snel oud wordt en wil ze niets van het leven missen.

Nieuwe aanwas welkom Travis (wat een heerlijke zoenlippen heb jij!)
pi_80631405
Emma, misschien is het leuker, als je heel de dag gaat lachen en 's nachts lekker gaat slapen. Zodat je de volgende dag weer lekker kunt gaan lachen. Dat is veel leuker dan maar 1,5 uurtje slapen.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:29:25 #133
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80631726
Harley: Gefeliciteerd met Travis en welkom hier

Bijzonder verhaal
Ben ook nog steeds blij dat ik effe niet meer hoef!
pi_80632240
Whaha octo, zal dat het zijn! Ondertussen slaapt ze nu wel alweer anderhalf uur...
Ymme gelukkig lacht ze ook heel de dag hoor Ik heb vannacht niet eens meer de moeite genomen om haar terug in de cosleeper te slingeren. Ik vond het wel best zo, aanleggen en verder
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:38:33 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80636288
Harley, welkom hier! O*

Tja die catheter. Ik vond het een behoorlijk dik slangetje wat erin moest, maar goed in mijn ogen is natuurlijk alles groot wat je in mijn baby's plasser gaat stoppen
Toen de catheter eenmaal goed zat, heb ik Harry niet meer gehoord dus het zal wel geen pijn meer gedaan hebben. Ook met eruit halen heb ik hem niet gehoord. Het inbrengen was naar maar ik vraag me af of hij nou brulde omdat het zeer deed/vervelend voelde, of omdat hij op zijn rug op een behnadelbank moest liggen met de beentjes vastgehouden

We hadden vermoeden van blaasontsteking omdat hij pus in zijn luier had. En aangezen de kinderuroloog hem vrijdag nog had gezien en zijn plasser had 'goedgekeurd' hadden we zoiets van: dan moet de pus ergens anders vandaan komen. In de urine die ik dus had opgevangen (dus gewoon door Harry in een kommetje te laten plassen en daardoor hoefden we ook niet in het ziekenhuis te blijven met een plaszakje in zijn luier geplakt:)) zaten heel veel ontstekingscellen maar de dokter vond het raar dat hij dus verder niet ziek was en zelfs geen verhoging had gezien het aantal ontstekingscellen. Vandaar dat ze catheterurine wilden en die was dus gelukkig helemaal schoon!

Marlinde, Harry kent nog geen causale verbanden dus die kan ook nog niet zijn plas of poep ophouden. Het enige wat hij doet, is plassen en poepen als hij dat toevallig moet en als ik hem dan boven een potje hou dan doet hij dat.
Maar als ik te laat ben of hem er te snel afhaal dan piest ie net zo goed de vloer of luier vol hoor!
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:38:54 #136
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80640226
Ik heb Amaranta en kinders gezien . Je bent net zo als in je posts vind ik, relaxed, vrolijk en met humor . En ook leuk om weer een babyjongetje te zien van R's leeftijd, Fabian .
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:40:31 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80640283
En een klein meisje net zo oud als S, die op precies dezelfde manier rondkuiert en neuriënd bezig is .
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:07:58 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80645324
Wat mij dus reuze benieuwd maakt naar S. want die was er niet bij
En R. is echt een grote kleine beer zeg Wate een prachtig kind mooie haren, prachtige wenkbrauwen (ja ik heb een zwak voor babies met wenkbrauwen) en super schattig!!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:11:20 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80645496
Ik heb trouwens een nieuwe collega en die heeft een dochter die een dag jonger is dan Fabian.
Zij is dus alweer aan het werk en zit gelukkig nog even thuis.
Ze vroeg of Fabian al zn eerste hapje had gehad, waarop ik zei dat hij 6 maanden volledige borstvoeding zou krijgen.
Haar kind was echt al toe aan eten.

Zonder dat ik ook maar iemand voor het hoofd wil stoten. Hoe kan dat nou? Hoe weet je nou dat je kind van nog gee 4 maanden toe is aan eten? Fabian ziet mij nooit eten, omdat hij altijd slaapt als ik eet. Maar ook als hij niet slaapt en bij een van ons op schoot zit, merk ik niks aan hem.
En laatst heb ik in e vorm van mini experiment hem een stukje brood voorgehouden (zomaar wat) en hij maakte echt totaal geen aanstalten om het uit mn mond te kijken of wat dan ook. Ik kan me dus niet voorstellen dat een kind daar aan toe is. Hoe merk je dat dan? Wat voor signalen zou mijn kind dan af moeten geven die ik dan compleet over het hoofd zie??
pi_80646639
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:11 schreef amaranta het volgende:
Ik heb trouwens een nieuwe collega en die heeft een dochter die een dag jonger is dan Fabian.
Zij is dus alweer aan het werk en zit gelukkig nog even thuis.
Ze vroeg of Fabian al zn eerste hapje had gehad, waarop ik zei dat hij 6 maanden volledige borstvoeding zou krijgen.
Haar kind was echt al toe aan eten.

Zonder dat ik ook maar iemand voor het hoofd wil stoten. Hoe kan dat nou? Hoe weet je nou dat je kind van nog gee 4 maanden toe is aan eten? Fabian ziet mij nooit eten, omdat hij altijd slaapt als ik eet. Maar ook als hij niet slaapt en bij een van ons op schoot zit, merk ik niks aan hem.
En laatst heb ik in e vorm van mini experiment hem een stukje brood voorgehouden (zomaar wat) en hij maakte echt totaal geen aanstalten om het uit mn mond te kijken of wat dan ook. Ik kan me dus niet voorstellen dat een kind daar aan toe is. Hoe merk je dat dan? Wat voor signalen zou mijn kind dan af moeten geven die ik dan compleet over het hoofd zie??
Ik heb het boek van Stefan Kleintjes gelezen en ben bezig in die van Gill Rapley. Wat ik ervan heb geleerd over het klaar zijn voor vast voedsel:
Een baby kijkt je niet het voedsel uit je mond. Simpelweg omdat hij geen flauw idee heeft wat eten is. Ja, een stukje fruit, brood of groente is superinteressant... speelgoed! En waarom lijkt hij zo te gaan kwijlen en mee te willen doen met het eten? Omdat hij dat papa en mama ziet doen. Een baby leert door te kopiëren en daarom zal hij ook het stukje eten dat jij in je mond stopt in zijn mond willen stoppen.
Tot een baby minimaal een jaar oud is, is borstvoeding het hoofdvoedsel. (Ervanuit gaande dat je ook dan nog borstvoeding geeft.) Al het vaste voedsel is dus bijvoeding en dat blijft het nog een behoorlijke tijd. In het tweede levensjaar gaat de hoofdbehoefte verschuiven van borstvoeding naar ander voedsel. Tot dan is het vooral leren eten, ontdekken. Als je kunstvoeding geeft, zal de balans al eerder (moeten) verschuiven, omdat je met een maximum hoeveelheid zit van wat je mag geven.
Het advies om pas vanaf 6 maanden te starten met bijvoeding is gebaseerd op de darmrijping. Die gaat zeker nog door tot een baby ong 10 maanden oud is. Vandaar ook het introductieschema.
Dus heel simpel: een kind van 4 maanden is nog niet toe aan ander eten dan borst- of kunstvoeding en het kan zelfs meer kwaad dan goed. Je slaat gaten in de beschermlaag in de darmen die je zo zorgvuldig hebt opgebouwd met borstvoeding en je vergroot de kans op allergiën.

Beide boeken zijn m.i. hartstikke interessant, alhoewel die van Kleintjes wel heel bv-minded is. Zelfs iets té af en toe en het irriteert me ook dat hij het onderwerp vlees erg vermijdt. Wat dat betreft is het boek van Rapley wat toegankelijker, maar dat is wel in het Engels. Wij gaan ze combineren straks: het introductieschema van Kleintjes en de methode van Rapley.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:42:14 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80646901
Ik heb mijn boek aan Troel verkocht, omdat ik niet echt echt helemaal wil gaan Rapleyen met Fabian (over 2 maanden).
En het introductie schema staat ook op de website dus dan kan ik ook altijd daar nog op kijken. EN hier eventueel vragen stellen

En wat je zegt, hij krijgt in ieder geval nog 2 maanden volledige borstvoeding.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:50:28 #142
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80647216
Mijn zoon is nu 4,5 mnd ongeveer en krijgt naast om en om kv en bv sinds 4 mnd zo af en toe wat fruit, ofwel om op te sabbelen (een hele appel, een stuk banaan, een hele peer), ofwel wat kleine hapjes gepureerd fruit (ook peer, appel of banaan). Het is geen vaste hap, het is meer om te proeven dan echt als voeding. Ben ik dan helemaal verkeerd bezig nu?
pi_80647678
Ja Groofsken, je bent helemaal verkeerd bezig Hihi nee joh, iedereen moet dat toch zelf weten (ok behalve als iemand al bij 2 maanden zou beginnen ). CB gaf het hier bij de oudste zelf bij 4 maanden aan. Nu wacht ik nog even, ben al blij dat de flessen er eindelijk goed in gaan.

Kwam ook weer even bijlezen, maar 'even' lukt niet. Zag wel dat Harry gelukkig niet opgenomen hoeft te worden.
En Harley natuurlijk van harte gefeliciteerd!!
Klein teigetje die zo goed groeit!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:59:57 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80647703
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik wil wachten tot 6 maanden, omdat ik dat overal lees.
En vandaar mijn vraag ook of ik signalen over het hoofd zie ofzo.
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:00:21 #145
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80647722
Zijn er eigenlijk veel verschillende meningen over? Of is wat in die boeken gezegd wordt algemeen aanvaard als richtlijn?
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:02:42 #146
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80647858
Nou ja, kijk, als iedereen er echt van overtuigd is dat het beter is te wachten tot 6 mnd, ik heb de tijd hoor. Ik vind het gewoon leuk en volg eigenlijk de richtlijnen van het cb een beetje. Met vier mnd beginnen met fruit, met 6 mnd met groente en met 7 mnd brood. Zo deed ik het ook bij S. Het zijn nog maar zulke kleine beetjes die hij binnenkrijgt...

Maar ja, als het schadelijk is voor zijn darmen, dat wil natuurlijk ook niet .

Ik vergeet zelf steeds om alleen de voorletter te noemen ...

[ Bericht 14% gewijzigd door Groofsken op 23-04-2010 21:08:09 ]
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:03:59 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80647925
Ik heb bij Eva ook tot 6 maanden gewacht en ben begonnen met wortel. Dat vond ze smerig. En daarna kwam banaan en daarna volgens mij brood.
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:06:36 #148
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80648083
Moet SO's nakijken, drie klassen . Dus ben weg nu . Ik lees binnenkort nog even terug of er nog meer over gezegd is/ wordt.
Was leuk je te ontmoeten Amaranta, voor herhaling vatbaar wat mij betreft .
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:09:49 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80648264
Insgelijk
pi_80648314
'Helemaal verkeerd bezig' is wat cru gesteld denk ik. Het zal niet per definitie schade toebrengen aan iedere baby, in ieder geval niet op de lange termijn. Vele van ons zullen ongetwijfeld met 6 weken al een prak liga met sinaasappel en banaan naar binnen geschoven hebben gekregen De huidige richtlijn van het WHO om te starten met 6 maanden is wel op goed onderzoek gestaafd bij mijn weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')