quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:51 schreef maril het volgende:Ik heb net voor het eerst de beelden van de wedstrijd gezien (moest werken) maar leek het nou of Contador Candel Evans liet winnen , heel de tijd achteromkijken zogenaamd niet meer vooruitkomen. denkt hij hulp te krijgen van Candel en zijn maatjes als het niet meer draait bij Candel Evans in de tour de france (overkomt Evans vaak)
Een zege in de Waalse Pijl geef je niet uit handen hoor. Je kunt wel een keer een ritje in de Dauphine ofzo cadeau doen om vrienden te maken. Maar niet zo'n grote eendagskoers volgens mij.
Overigens kan ik mij voorstellen dat Contador wel een alliantie probeert te vormen, bijvoorbeeld met de Spanjaarden. Maar met Evans lijkt me ook niet eens zo onwaarschijnlijk.
Ik weet niet hoe de relatie tussen Contador en Evans is, en tussen Armstrong en Evans. Ik denk echter dat Evans wel belang bij zoiets zou kunnen hebben. Hij is waarschijnlijk niet sterk genoeg om Contador te kloppen in het eindklassement, maar kan met zo'n verbond eventueel wel een Leipheimer of Kloden op achterstand zetten als kandidaten voor een podiumplaats.
Overigens denk ik dat Astana in principe sterk genoeg is om Contador te steunen, maar dat hij toch hulp van buitenaf probeert in te schakelen als het close wordt.