Oh, dat is wel even geleden jaquote:Op woensdag 21 april 2010 11:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik zeg: het is lang geleden! Ik was toen 20, ben nu 41.![]()
Daar word ik ook niet echt vrolijk van nee. Toen ik net wist dat ik hemochromatose heb, ben ik lid geworden van de patiėntenvereniging en bezocht ook het forum, maar daar werd ik inderdaad alleen maar een beetje bang van. Snel weer mee gestopt dus!quote:Ik heb op een gegeven moment nogal veel op een schildklierforum rondgehangen, voor lotgenotencontact. Maar daar ben ik ook weer mee opgehouden. Je leest allerlei klachten van andere mensen en je gaat je afvragen hoe dat bij jou zit en voor je het weet laat je je de kop gekmaken. Dus als je een tip van mij wilt: pas daar een beetje voor op.
Ik woon pas sinds december in deze buurt, dus ik heb mijn huisarts nog niet zo vaak gezien, maar voor zover ik in kan schatten, is ze wel okee.quote:Wat mijn ervaring is: het is heel prettig als je een goede band hebt met je huisarts. Doe je best om daar dingen goed bespreekbaar te maken! Ik kan wat minder goed mijn ei kwijt bij de endocrinoloog. Mogelijk dat straks jouw controles en zo gewoon allemaal via de huisarts kunnen. Vanwege mijn voorgeschiedenis ga ik nog steeds jaarlijks naar de endocrinoloog.
Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je huisarts.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:09 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega van mij raadde mij ook aan om mijn schildklier eens te laten controleren, omdat ik ook vage klachten heb die je eigenlijk nauwelijks klachten kunt noemen, maar die toch soms ergerlijk zijn. Zo slaap ik enorm veel, en kan ik ook zomaar overdag in slaap sukkelen. Ook ben ik, ondanks gezond eten en drinken (alcohol, wat is dat?) net wat te zwaar. Ik loop veel en sport sinds een jaar of wat twee tot drie keer per week en heb anderen zo ongeveer zien halveren, bij mij gebeurt er niets. En ik heb het eigenlijk altijd koud.
Lijkt me inderdaad een heel slecht idee dan!quote:Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe traag je schildklier is, maar stoppen is onverstandig. Ik heb wel eens gevraagd wat er bij mij zou gebeuren als ik geen thyrax meer zou nemen: ik zou heel langzaam doodgaan.Oftewel: je gaat je langzaam aan steeds beroerder voelen. Ik denk dat je hoofd helemaal in de mist gaat verdwijnen, dat je heel erg gaat aankomen en noem maar op. Lijkt me vrij zinloos!
Vraag eens aan je endocrinoloog hoe hij/zij inschat of je schildklier ook weer beter zou kunnen gaan werken.
Of even bellen en zeggen dat je je TSH wil laten meten. Dan kun je waarschijnlijk rechtstreeks met een formulier naar het lab.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:43 schreef ruud.nl het volgende:
Binnenkort maar eens een afspraak maken dan.
Mja, het lijkt me sowieso niet verkeerd om hier eerst eens een keer met m'n huisarts over te praten.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of even bellen en zeggen dat je je TSH wil laten meten. Dan kun je waarschijnlijk rechtstreeks met een formulier naar het lab.
Ik bedoelde qua mgquote:Op woensdag 21 april 2010 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt witte, blauwe en roze pilletjes. En ze zijn allemaal even groot.
Ruud.nl wel, gezien zijn voorgeschiedenis. In jouw geval: ik zou het met enige beslistheid vragen, dat je een keer op je schildklierfunctie getest wil worden. Je gewicht is toch niet de enige aanleiding om je schildklier te verdenken?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
Zou je dat zo kunnen vragen, een onderzoek? Ben zo bang dat de huisarts me eerst op een dieet wil zetten of zo, terwijl ik weet dat mijn eetpatroon echt wel in orde is...
Tuurlijk welquote:Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
Zou je dat zo kunnen vragen, een onderzoek? Ben zo bang dat de huisarts me eerst op een dieet wil zetten of zo, terwijl ik weet dat mijn eetpatroon echt wel in orde is...
Fijn altijdquote:Op woensdag 21 april 2010 13:57 schreef _Arual_ het volgende:
Grr.
Uur geleden:
Tot half twee zijn wij niet bereikbaar i.v.m. lunch
Nu:
Op dit moment zijn wij niet bereikbaar vanwege een praktijkvergadering.
Weet je wat ze allemaal gaan doen? Zie je ertegenop?quote:Op woensdag 21 april 2010 14:01 schreef Karina het volgende:
TVP ik heb waarschijnlijk het tegenovergestelde, een te snel werkende schildklier en moet maandag voor een uitgebreid onderzoek naar de internist. Wat ik wel al weet is dat mijn schildklier flink "opgezwollen" is.
Daar sta ik ook inderdaad even van te kijken.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:08 schreef Ole het volgende:
*meldt![]()
slik euthyrax 75
Waarden zijn altijd goed met controle, maar heb ondanks dat toch wel klachten als moeheid, overgewicht ed.
Toch best veel mensen die dit probleem hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |