abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 11:14:38 #26
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_80552837
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat ik zeg: het is lang geleden! Ik was toen 20, ben nu 41.
Oh, dat is wel even geleden ja Helemaal overheen gelezen!
quote:
Ik heb op een gegeven moment nogal veel op een schildklierforum rondgehangen, voor lotgenotencontact. Maar daar ben ik ook weer mee opgehouden. Je leest allerlei klachten van andere mensen en je gaat je afvragen hoe dat bij jou zit en voor je het weet laat je je de kop gekmaken. Dus als je een tip van mij wilt: pas daar een beetje voor op.
Daar word ik ook niet echt vrolijk van nee. Toen ik net wist dat ik hemochromatose heb, ben ik lid geworden van de patiėntenvereniging en bezocht ook het forum, maar daar werd ik inderdaad alleen maar een beetje bang van. Snel weer mee gestopt dus!
quote:
Wat mijn ervaring is: het is heel prettig als je een goede band hebt met je huisarts. Doe je best om daar dingen goed bespreekbaar te maken! Ik kan wat minder goed mijn ei kwijt bij de endocrinoloog. Mogelijk dat straks jouw controles en zo gewoon allemaal via de huisarts kunnen. Vanwege mijn voorgeschiedenis ga ik nog steeds jaarlijks naar de endocrinoloog.
Ik woon pas sinds december in deze buurt, dus ik heb mijn huisarts nog niet zo vaak gezien, maar voor zover ik in kan schatten, is ze wel okee.
Bij de endocrinoloog ben ik (nog) niet geweest, omdat ik toch elke paar maanden naar de internist moet, die deze controle dan ook gelijk meeneemt. Logisch wel dat je jaarlijks terug moet komen in jouw geval.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 21 april 2010 @ 11:17:47 #27
112545 Muck
pi_80552957
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:09 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega van mij raadde mij ook aan om mijn schildklier eens te laten controleren, omdat ik ook vage klachten heb die je eigenlijk nauwelijks klachten kunt noemen, maar die toch soms ergerlijk zijn. Zo slaap ik enorm veel, en kan ik ook zomaar overdag in slaap sukkelen. Ook ben ik, ondanks gezond eten en drinken (alcohol, wat is dat?) net wat te zwaar. Ik loop veel en sport sinds een jaar of wat twee tot drie keer per week en heb anderen zo ongeveer zien halveren, bij mij gebeurt er niets. En ik heb het eigenlijk altijd koud.
Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je huisarts.
Zo sliep ik op een gegeven moment 14 uur op een dag als ik de kans kreeg en ben ik veel te zwaar, ondanks veel groente en fruit uit eigen tuin en veel andere gezonde dingen.
Mijn broer is sinds hij met zijn dieet bezig is 35 kilo afgevallen, terwijl ik (met exact hetzelfde dieet) mondjesmaat wat onsjes kwijtraak.
Kou heb ik het bijna nooit, maar dat komt misschien door mijn isolatielaagje
  woensdag 21 april 2010 @ 11:18:16 #28
112545 Muck
pi_80552973
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe traag je schildklier is, maar stoppen is onverstandig. Ik heb wel eens gevraagd wat er bij mij zou gebeuren als ik geen thyrax meer zou nemen: ik zou heel langzaam doodgaan. Oftewel: je gaat je langzaam aan steeds beroerder voelen. Ik denk dat je hoofd helemaal in de mist gaat verdwijnen, dat je heel erg gaat aankomen en noem maar op. Lijkt me vrij zinloos!

Vraag eens aan je endocrinoloog hoe hij/zij inschat of je schildklier ook weer beter zou kunnen gaan werken.
Lijkt me inderdaad een heel slecht idee dan!
pi_80555017
Gezellig, een schildklierclubje

Ik slik 0,2 thyrax per dag.
Dan blijkt je schildklier bijna niks meer te doen volgens mijn endocrinoloog.

Hebben jullie, ondanks je medicatie, nog steeds typische schildklierklachten? Of zijn deze na het stabiliseren van de medicatie verdwenen?

En stoppen is idd onverstandig. Zoals hierboven al werd gezegd, je lichaam gaat dan steeds langzamer werken en gaat dan langzaam dood. Het kan dan binnen 1 a 2 jaar afgelopen zijn.

Als je hartkloppingen gaat krijgen, betekend het dat je te hoog staat ingesteld, ook dat is niet goed (hyper).
Als je weer trager dan "normaal" begint te worden, sta je te laag ingesteld (hypo).
  woensdag 21 april 2010 @ 12:27:12 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80555391
Lastig om op die vraag antwoord te geven. Ik had geen schildklierklachten toen ik voor de operatie moest. Ik denk dat ik ze daarna wel heb gekregen. Dat potje pillen (statisch) vervangt toch een orgaan (dynamisch).
The love you take is equal to the love you make.
pi_80555440
Dan meld ik me ook maar.
Bij mij is 3 jaar geleden de helft van m'n schildklier verwijderd ivm een cyste waarvan ze niet konden beoordelen of hij goed- of kwaadaardig was. Na onderzoek bleek hij dysplastisch te zijn, dus spijt van de operatie heb ik absoluut niet.

Ik kreeg te horen dat de andere helft van de schildklier de werking over zou nemen en ik geen medicijnen nodig zou hebben, derhalve gebruik ik deze ook niet.
Wel ben ik de laatste tijd wat aangekomen en voel ik me redelijk vaak moe en/of lusteloos zonder dat er iets in mijn leefpatroon is veranderd.

Natuurlijk kan dit andere oorzaken hebben, maar ik ben sowieso al een tijdje van plan om een keer langs te huisarts te gaan om te horen wat hij hierover te zeggen heeft.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:30:17 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80555502
Ik zou het zeker even laten onderzoeken!
pi_80557800
Mijn schildklier werkt al vijf jaar te traag. Ik zit momenteel op 125 µg, maar ik moet nog ieder half jaar -of wanneer ik typische klachten heb- bloed laten prikken om te kijken of de dosis voldoende is. Ik heb nu geen klachten, maar ik ben nog lang niet alle kilo's kwijt die ik sinds het begin ben aangekomen.
Ik vind het trouwens best moeilijk om uit te maken of bepaalde klachten nu door mijn schildklier komen, of door veranderde levensomstandigheden.

@ruud.nl : dat klinkt alsof het tijd wordt om je bloed te laten testen.
pi_80557867
Binnenkort maar eens een afspraak maken dan.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:44:23 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80557895
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:43 schreef ruud.nl het volgende:
Binnenkort maar eens een afspraak maken dan.
Of even bellen en zeggen dat je je TSH wil laten meten. Dan kun je waarschijnlijk rechtstreeks met een formulier naar het lab.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:49:12 #36
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_80558065
M'n vader slikt ook Thyrax. Hoeveel mg weet ik niet, hij heeft 'grote' en 'kleintjes' waarvan hij er elke ochtend een paar moet nemen.

Iets meer dan 20 jaar geleden was zn schildklier te snel, toen heeft hij radioactieve therapie gehad waarbij hij een paar weken in een 'cel' moest blijven (m'n moeder was zwanger van mij, dus dat was gevaarlijker dan normaal) en toen zeiden ze dat hij er na 10 jaar weer last van kon krijgen. Op de maand af 10 jaar, werd z'n schildklier dus te traag. Toen heeft hij de eerste paar jaar nog gevarieerd in de dosis en nu is hij al een jaar of 8 stabiel met medicijnen en gewicht (en hij vreet alles wat hij ziet )

Ikzelf heb ook typische schildklierklachten, maar m'n waarden waren ok.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_80558079
Zou je dat zo kunnen vragen, een onderzoek? Ben zo bang dat de huisarts me eerst op een dieet wil zetten of zo, terwijl ik weet dat mijn eetpatroon echt wel in orde is...
  woensdag 21 april 2010 @ 13:50:17 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80558104
Je hebt witte, blauwe en roze pilletjes. En ze zijn allemaal even groot.
pi_80558125
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of even bellen en zeggen dat je je TSH wil laten meten. Dan kun je waarschijnlijk rechtstreeks met een formulier naar het lab.
Mja, het lijkt me sowieso niet verkeerd om hier eerst eens een keer met m'n huisarts over te praten.
Die doorverwijzing is daarna natuurlijk zo gemaakt.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:51:20 #40
112545 Muck
pi_80558138
Als ik het zo lees, zijn er behoorlijk wat mensen die er last van hebben!
Fijn om jullie ervaringen te lezen, ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan lopen hier.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:51:40 #41
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_80558148
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt witte, blauwe en roze pilletjes. En ze zijn allemaal even groot.
Ik bedoelde qua mg Hij heeft van 10 en 50 of zo, ik weet het niet precies want ze staan altijd boven in de kast. Ik weet dat hij in het begin blauwe en witte had, maar sindsdien is de dosis een paar keer verzwaard.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 21 april 2010 @ 13:52:38 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80558183
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
Zou je dat zo kunnen vragen, een onderzoek? Ben zo bang dat de huisarts me eerst op een dieet wil zetten of zo, terwijl ik weet dat mijn eetpatroon echt wel in orde is...
Ruud.nl wel, gezien zijn voorgeschiedenis. In jouw geval: ik zou het met enige beslistheid vragen, dat je een keer op je schildklierfunctie getest wil worden. Je gewicht is toch niet de enige aanleiding om je schildklier te verdenken?

Het is trouwens een onderzoek dat vrij vlot gedaan wordt, om verdenking op de schildklier uit te sluiten. Schildklierproblemen komen heel veel voor. Mijn huisarts meldde me dat 'ie elke dag wel een herhaalrecept voor thyrax uitschrijft.
pi_80558333
Grr.

Uur geleden:
Tot half twee zijn wij niet bereikbaar i.v.m. lunch

Nu:
Op dit moment zijn wij niet bereikbaar vanwege een praktijkvergadering.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:58:39 #44
112545 Muck
pi_80558382
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
Tuurlijk wel
Gewoon aangeven wat je klachten zijn en aangeven dat je zelf in deze richting denkt. Als je nou alleen last had van je gewicht, zou het een ander verhaal zijn, maar vooral je andere klachten geven wel een reden om aan de schildklier te denken.
Mocht dit het nou niet zijn, kan de dokter kijken wat er dan wel aan de hand is natuurlijk
  woensdag 21 april 2010 @ 13:59:12 #45
112545 Muck
pi_80558400
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:57 schreef _Arual_ het volgende:
Grr.

Uur geleden:
Tot half twee zijn wij niet bereikbaar i.v.m. lunch

Nu:
Op dit moment zijn wij niet bereikbaar vanwege een praktijkvergadering.
Fijn altijd
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 14:01:40 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_80558496
TVP ik heb waarschijnlijk het tegenovergestelde, een te snel werkende schildklier en moet maandag voor een uitgebreid onderzoek naar de internist. Wat ik wel al weet is dat mijn schildklier flink "opgezwollen" is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 21 april 2010 @ 14:05:59 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80558669
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:01 schreef Karina het volgende:
TVP ik heb waarschijnlijk het tegenovergestelde, een te snel werkende schildklier en moet maandag voor een uitgebreid onderzoek naar de internist. Wat ik wel al weet is dat mijn schildklier flink "opgezwollen" is.
Weet je wat ze allemaal gaan doen? Zie je ertegenop?
  woensdag 21 april 2010 @ 14:07:40 #48
112545 Muck
pi_80558724
Dat lijkt me heel vervelend Karina! Sterkte!
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 april 2010 @ 14:08:12 #49
22592 crew  Ole
pi_80558746
*meldt

slik euthyrax 75
Waarden zijn altijd goed met controle, maar heb ondanks dat toch wel klachten als moeheid, overgewicht ed.

Toch best veel mensen die dit probleem hebben.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 21 april 2010 @ 14:09:08 #50
112545 Muck
pi_80558784
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:08 schreef Ole het volgende:
*meldt

slik euthyrax 75
Waarden zijn altijd goed met controle, maar heb ondanks dat toch wel klachten als moeheid, overgewicht ed.

Toch best veel mensen die dit probleem hebben.
Daar sta ik ook inderdaad even van te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')